Greenmailing: jak je to v zahraničí

Greenmail není nic specificky českého. Na zahraničních trzích se vyskytuje již mnoho let a je jednou ze standardních finančních operací. Tedy alespoň pokud všichni dodržují pravidla.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2004 7:03

Pane investore a proč furt měníte jméno. Vždyť tyto argumenty a tyto osoby jste v minulých dnech ostouzel minimálně pod čtyřmi jinými nicknames. Jste psychicky v pořádku nebo jste rozpolcená osobnost. A nebude to z toho lehce nabytého bohatství?

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 3. 2004 12:54, Pavel

ovšem že to není Charita, vy si myslíte, že Wendelová, Prouza a Otruba pořádali urážející seminář pro charitu ? Kdepak tihle povedení odborníci jdou tvrdě po penězích. Dokonce ani jednoho - Goldena či jiného investora - na seminář nepozvali, aby se mohli vyjádřit, zkrátka ostuda

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 81 komentářů)

21. 3. 2004 22:31 | bla-bla

bla-bla
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2004 22:34 | Harpagon

Vážený pane Továrku, a jak byste nazval akcionáře, který skoupí 2 až 3 akcie různých společností a pak obráží jejich valné hromady a žaluje je třeba proto, že diskuzní příspěvek musel podávát v přísálí? A jak třeba hodnotíte dnes již příznačného lékaře práv akcionářů investičních fondů?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2004 13:46 | Sokato

Milí účastníci diskuse,
jelikož je naše společnost SOKATO občas označována za greenmailera, není od věci, abych přispěl též něčím do diskuse. A hned dám čtenářům námět k přemýšlení. Myslíte si, že v České republice - zemi mnoha tunelů, kde plačící drobní akcionáři jsou druhou nejčastěji okrádanou skupinou - hned po státu - panuje taková důvěra v kapitálový trh, aby "tržní" ceny akcií vyjadřovali jejich skutečnou hodnotu? Ze zkušenosti musím uvést, že v tuzemsku je drtivá většina společností - odhaduji 80% - které jsou ať už více či méně okrádány majoritním akcionářem, ze zbývajících 20% neokrádaných odhaduji zhruba 18%, které nechovají žádnou zvláštní úctu k akcionářům a byť se snaží neporušovat zákony nebo nechodit po jejich hraně, tak konají nekorektní kroky proti vlastním akcionářům - prostě nepovažují je za partnery v podnikání. (např. nevyplácejí dividendy, i za situace, kdy je to možné a vhodné). Zbývající dejme tomu dvě procenta jsou pak natolik světlé výjimky a bílé vrány, že snad ani nemá smysl se jimi v tomto příspěvku zabývat. Byli zde líčeni tzv. "greenmaileři", jako skupina, která se především zaměřuje na drobná formální pochybení jinak korektních společností. Proč by to ovšem G. dělali, když mají možnost napadat vykradení společností v řádech stomilionů, napadat praktiky, které přímo brutálním způsobem poškozují akcionáře. Běžný greenmailer nemá v této ekonomické džungli ani čas napadat většinu formálních pochybení, i kdyby chtěl. Kvůli tomuto marasmu slaví greenmaileři úspěch. Stejně jako by asi nesklízela ohlas kriminálka v zemi, kde by se všichni chovali mravně a opalovací krémy v Grónsku, tak stejně tak předpokladem pro systematickou činnost G. je prostředí s rozsáhlými a častými tunely, jaké je v ČR. Když takový greenmailer koupí akcie za třetinu jejich skutečné hodnoty (ať už určené likvidační nebo jinou korektní metodou) díky nedůvěře která vůči konkrétnímu tuneláři panuje a ví, jak účinně bojovat a brojit proti systematickému tunelování, džusování příp. jinému okrádání menšinových akcionářů, pak pro něj mají tyto akcie pochopitelně zcela jinou hodnotu. A buď dosáhne třeba za pět let úspěchu v soudních sporech a nebo uzavře s tím či oním tunelářem smír. Za dané situace nepotřebuje a ani nedostává G. ani o korunu víc než je skutečná hodnota jeho akcií (samozřejmě se započtením plateb, které byly vytunelovány a měly by se do společnosti vrátit) a přesto "nehorázně" vydělá. Ale nezáviďte mu, máte stejnou možnost hájit si důsledně svoje práva jako on. Ještě bych rád upozornil na jeden omyl, který se neustále opakuje v článcíh o G. na servru peníze. Není pravda, že G. těží z pomalých soudů. Naopak největším nepřítelem greenmailů jsou pomalu fungující soudy. Jen účinná, rychlá a efektivní ochrana práv u soudu bude vždy k pomoci poškozeným akcionářům. Na závěr se nabízí otázka, jestli vůbec popsané konání v daných tuzemských podmínkách označovat jako "greenmailing".
Zdravím Vás
Antonín Továrek Sokato a.s.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2004 20:38 | potvorka

Ak ľudia povedia názoe ,neznamená,že je pre nich téma nepohodlná ..Práve naopak vidia do nej a chcú sa vyjadriť.A možno práve to ich vyjadrenie vie byť poriadne nepríjemné...Teda podaktorým...
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2004 7:03

Pane investore a proč furt měníte jméno. Vždyť tyto argumenty a tyto osoby jste v minulých dnech ostouzel minimálně pod čtyřmi jinými nicknames. Jste psychicky v pořádku nebo jste rozpolcená osobnost. A nebude to z toho lehce nabytého bohatství?
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2004 13:26 | investor

pane Phillippe, jsem v šoku. Tolik špíny, hnusu a nenávisti jsem, které byli řečeny a následně uvedeny ve sborníku z té nátlakové p.r. konference, a to bez ohledu na fakta, zejména od lidí typu Otruby a samozvaného odborníka Prouzy, jsem dosud v ČR neviděl
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2004 0:20 | Phillipe

Když jsem viděl tolik příspěvků v diskusi, tak jsem se těšil, že to bude stát za to. Jsem ale v šoku. Tolik špíny, hnusu a nenávisti jsem už dlouho neviděl. A to všechno kvůli dvěma článkům o greenmailingu, o kterém slyším poprvé v životě. Asi jsem exot. Když čtu reakce zasvěcenců, tak mi to ale vůbec nevadí. To je společnost, o kterou nestojím. Jen tolik jsem chtěl napsat. Mírně a slušně, jak jsem byl doposud na tomto serveru zvyklý.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2004 19:59 | Jan Kolda von Žampach

Jo, kdybyste ten článek tady hledal, napsal ho, asi na objednávku, nějaký rošťák, Filuta jeden !
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 19:54 | Jan Kolda von Žampach

Dobrý, dobrý, ale odkud tady vítr vane už víme přece delší dobu ! Je třeba, místo strefování se do Prouzy a do serveru penize.cz, se strefovat přímo do podsouvaných produktů a firem. Pokud to nemá potřebnou kvalitu. Jako třeba v případě velmi pochybné a pro mne nemorální České spořitelny. Mám pocit, že právě a s ohledem na jeden čerstvý článek velice sporné kvality nám tu teď na serveru budou zviditelňovat Proventus Finance. No to jsou ti, co už skoro půl roku slibují nejlepší obchodování s akciemi. Zatím toho ale moc nepředvedli.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 19:22 | Jan Kolda von Žampach

Místo opravdu tajuplných a snad cosi chtíc i naznačujících teček závěrem, prosím, raději uveďte : "Jste či nejste, byl či nebyl jste, také drobným akcionářem obchodujícím s českými akciemi ?"
Já drobným akcionářem byl a stále jsem a bylo by dobré, aby na výše položenou otázku pravdivě odpověděli i další zde diskutující. Pročistilo by to, myslím, v diskusi vzduch !!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 17:42 | odkuď vítr vane

to víte, v inzerci jsou velký peníze, a když je novinář zároveň společnbíkem p.r.agentury.....
"" Peníze.cz založil zkrachovalý obchodník s americkými akciemi Private Investors. Aktuální akcionářskou strukturu Peníze.cz tvoří čtyři fyzické osoby. Majoritním akcionářem se 70 % je Jan Gritzbach, zakladatel společnosti GRISOFT, s.r.o.
Druhým největším akcionářem společnosti Peníze.cz s 15 % je její šéf Tomáš Prouza. Je také předsedou dozorčí rady akciovky MERCED, kterou 100 % vlastní Jan Palata. Dále Prouza působí ve správní radě Renesance, o.p.s., jejímž zakladatelem je David Gladiš – bývalý ředitel PR agentury AMI Communications, nyní šéf České centrály cestovního ruchu.
Akcionářskou strukturu se 14 % doplňuje John Smith, Inc. a s jedním procentem Tomáš Skřivánek, bývalý šéfredaktor serveru, který nyní pracuje v týdeníku Euro.
Bez zajímavosti není, že v roce 2000 Martin Hanzlík, generální manažer Unie investičních společností,byl tři měsíce v představenstvu Peníze.cz. Angažmá Hanzlíka v Peníze.cz bylo zřejmě díky jeho vazbě na ONLINE INVESTOR – 100% dceru zakladatele Peněz, Private Investors.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 14:54 | Pavel

hmm ale nazývat investory jako Golden, Warren Buffet, John Templeton či Viktor Kožený vyděrači, to je silný kafe
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 14:17 | Popovice

...a co ten kozel, ten je v pohodě?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 13:00 | Zbyšek

Chudinky malé... Seminář se inzeroval na Peníze.CZ, velký inzerát s pozvánkou byl v Ekonomu... Nebo je tady nějaká Asociace greenmailerů ČR, kam měli tu pozvánku poslat?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 12:54 | Pavel

ovšem že to není Charita, vy si myslíte, že Wendelová, Prouza a Otruba pořádali urážející seminář pro charitu ? Kdepak tihle povedení odborníci jdou tvrdě po penězích. Dokonce ani jednoho - Goldena či jiného investora - na seminář nepozvali, aby se mohli vyjádřit, zkrátka ostuda
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 12:46 | slovan jsem a slovan budu

Sé py to pili félikí penísé? Chnet ten t-mobil odchlásím, já si fdycky mislela, sé to byt cesky firma. To ja s nima us nefolala! Nemci osklifý!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 12:37 | Šupina

Prouzo, tak nemáš psát o věcech, kterým nerozumíš - věty jako "Golden začal kritizovat jejich správcovskou investiční společnost a dosáhl svého" jsou účelové splácané nesmysly - Golden oprávněně kritizoval a snažil se zabránit dotunelování fondů - a jenom díky němu nedošlo k vytunelování zbytku Podnikatelských fondů - víš vůbec, že bývalý vekslák Sehnal měl tehdy připraven tunel na zbytek fondů ? Ovšem, pro tebe vekslák Sehnal je hrdina a Golden, který se snažil zabránit vytunelování je pro tebe vyděrač - opsal si článek z novin a niž jsi si ověřil jak to tehdy bylo - zatelefonoval jsi vůbec Goldenovi a zeptal se so ? Dal si prostor se vyjádřit oběma stranám ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 12:25 | Jan Brázda

souhlasím, a není se co divit, že rozezlení jsou greenmaileři Procházka s Tesařem, greenmailer FNM a rozvtekaná greenmailerka Petra Wendelová,z doby kdy pracovala pro Koženého
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2004 12:05 | Kamil Rojec

Když tak vidím ty rozezlené greenmailery (nebo že by jen jednoho, trpícího mnohonásobným rozdělením osobnosti?), nedá mi to necitovat Plinia: Multi famam, conscientiam pauci verentur. Přeloženo do češtiny: Mnoho lidí se bojí o svou pověst, ale málokdo se bojí svého svědomí. Takže se nedivím, že pan Hodina tak usilovně bojuje o svou pověst a pověst greenmailerů obecně. Ale všichni přece víme, o co jde, že...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2004 11:02 | TGP

Milý anonyme, Prouza tento blábol nenapsal, pouze poskládal řadu střípků z českých médií. Tento konkrétní pochází z týdeníku Euro, který v článku nadepsaném "Minoritní akcionáři: po tunelářích přišli vyděrači" mimo jiné napsal:
Prvním, kdo svojí činností dosáhl hmotných výsledků, byl americký investor Howard Golden. Ten proslul boji s Podnikatelskými fondy a s První investiční. U Podnikatelských fondů ztratil část jmění při poklesu jejich kursů. Šlo o cenné papíry, které v době Goldenových nákupů sice vykazovaly vysoký diskont, ovšem zároveo se s nimi jen minimálně obchodovalo. Golden začal kritizovat jejich správcovskou investiční společnost a dosáhl svého. Je veřejným tajemstvím, že Pavel Sehnal, šéf skupiny SPG, která fondy ovládala, se s ním nakonec dohodl na smíru. Útoky Goldena se pak soustředily jen na První investiční. Skandály rozpoutané kolem této investiční společnosti vedly až k tomu, že ji v době, kdy dozor nad kapitálovým trhem téměř nikde a pro ti nikomu nezasahoval, postihla milionová pokuta. V zákulisí se dokonce šeptalo o úvahách směřujících k nucené správě či odejmutí licence. Dnes má První investiční na základě soudního rozhodnutí zaplacený milion zpět ve svém rozpočtu. Howard Golden sedí v její dozorčí radě a už dobrý rok o něm téměř není slyšet. Možná i úspěšné boje tohoto správce majetku amerických investorů přivedly řadu lidí na myšlenku živit se útoky na správce fondů či majoritní akcionáře firem.
Nikde jsem nenašel záznam o tom, že by se pan Golden snažil tento článek opravit, či že by dokonce Euro žaloval za uvedení nepravdivé informace. Naopak své zisky pocházející z "obtěžování" firem opakovaně přiznával i v dalších médiích. To jen tak pro upřesnění...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Šárka Grossová

podnikatelka

Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services