Lidé v ČR byty vlastnit neumějí, říká Jiří Pácal

Martin Zika | | 21. 4. 2004 | 114 komentářů
Před týdnem jste mohli Jiřímu Pácalovi pokládat dotazy z oblasti nemovitostí, financování bydlení či se ptát na problematiku Společenství vlastníků jednotek. Dnes si můžete přečíst, jak na vaše otázky odpověděl.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 4. 2007 13:13

V porovnání s nesmysly, co se v poslední době objevují v tisku mi to připadá docela reálně vedené. Realitky umí jen tvrdit, jak to jde nehoru a pořád půjde, jako by neznali nic jiného.

+82
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 5. 2008 20:39

http://www.mesec.cz/clanky/pujdou-byty-skutecne-na-dracku/

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 114 komentářů)

23. 4. 2004 14:33 | Honza

Proč závist? Já sám bych v centru bydlet nechtěl a nikomu to bydlení nazávidím. Ale nevím, proč by někdo měl mít dotované bydlení. To by rovnou mohli regulovat i cenu aut, aby si každý mohl kopupit mercedesa za cenu škodovky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 13:24

ano , přesně tohle jsem čekal, závist. Mě chcípla koza, tobě at taky. Utvrdili jste mě v mém přesvědčení. Může si to dovolit, jenom majitel nesmí být hamižný o tom to je!!!!!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 13:04 | Andrejs

... takovej majitel bytů je chudák.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 13:04 | Honza

A proč bych měl obývat byt, který si nemohu dovolit? Měl by se odstěhovat, ano. Márok na bydlení není nárok na luxusní bydlení v centru města ve velkém bytě, když na to nemám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 13:00 | Honza

A ještě jedna poznámka. V tržní ekonomice investuji za účelem zisku. Takže na opravy dám maximálně vybrané nájemné. A je to. To by se asi nájemnící divili...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:58 | Honza

I když v něm dotyčný vůbec nebydlí a byt načerno pronajímá?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:51

Pravidla výhodná jen úpro jednu stranu a navíc nepřijatá dobrovolně oběma stranami nejsou fér.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:51

Zde bych uvedl třeba konkrétní příklad: nemusí jít o důchodce , ale třeba ženy na mateřském zaměstnání, člověka s průměrným příjmem, který bydlí v centru Prahy, jak myslíte, že by po regulaci dopadl? tržní nájem se pohybuje 20-30 tisíc/měsíc. Měl by se odstěhovat z centra, protože si to nemůže dovolit? bydlení není mercedes, Vy jste úspěšný, řekl bych, že se nedokážete vcítit do situace těchto lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:37 | Jiří Pácal

Deregulací k žádnému zbítačení nedojde. Co potom všichni důchodci, nízko příjmové rodiny s dětmi, bydlící plně za své ( jsou jich např.plná menší sídla). Těch jsou 3/4 , jen 1/4 jich má chráněné bydlení. Proč nepíšete o těchto občanech? Ohánět se sociálními jistotami jen pro malou a zcela nesprávně sestavenou část populace mi připadá nepoctivé. Tvrzení , že současné nájmy stačí na údržbu bytových domů je nesmysl. Seriózní studii, která by to prokazovala jsem nikdy neviděl a jsem si jist, že neexistuje. Pouze regulované nájmy nemohou stačit. Samozřejmě , že také proto, že se do nich 50 let nic moc nedalo. Nestačí to ovšem ani na nový dům. Ona se Vám taky totiž musí vrátit cena pořízení. Na to stačí selský rozum, tužka, papír a kalkulačka. Protože spravujeme desítky domů, rád Vám s tím pomohu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:24 | Jiří Pácal

I já vás zdravím. Nemáte pravdu. Jak podle Vaší teorie vysvětlíte fakt, že tržní nájmy v Praze již několik let významně klesají? Je to jednoznačně dáno rostoucí nabídkou . O poklesu nájmů dojednaných smluvně po deregulaci jsem přesvědčen bez zaváhání. Také nesouhlasím s Vaším stěhováním lidí mimo Prahu. I zde je přeci mnoho lokalit, kde lze důstojně bydlet za nižší nájem . Dále , prosím, nezaměňujte naši regulaci s regulací ve vyspělých zemím. Jedná se o dvě rozdílné věci. Při svých prognózách chování majitelů domů zapomínáte, že se musí chovat racionálně a pouze tak, jak situace umožní. Těžko si budou do swvých domů brát hordy nemajetných brigádníků, těžko budou nadsazovat nájmy , když nebudou mít nájemce. Myšlenka , že tržní prostředí potřebuje regulace je mi vzdálená. Příklady , které uvádíte jsou pro tuto diskuzi irelevantní. V regulovaných bytech bydlí stejně bohatých , jako chudých. Sociologický ústav AV to také ve své studii Standardy bydlení 2002/2003 jednoznačně prokazuje. Pro řešení bytového prostředí je třeba bez ideologických motanic analyzovat fakta a provést s přispěním zdravého rozumu řádnou syntézu a závěr. Jsem si jist, že řešení není tak složité, jak se nám někteří lidé pokouší namluvit. Žádné velké sociální otřesy nejsou zapotřebí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 12:14

Já si za tím stojím, s tím zneužíváním dekretů, takhle bychom třeba měli zrušit linku 158, sama policie uvádí, že je i zneužívána, zneužítse dá kde co. Existuje něco, jako ochrana nabytých práv, za komunistů lidé dostávali třeba dům zdarma, když šli někam pracovat a potřebovali byt. by ho měli vrátit_? Deregulací dojde k velkému a zbytečněmu zbídačení velkého počtu lidí, existují propočty, že současná výše stačí+narůst o inflaci, ono totiž , když do domy 50 let nedám korunu, tak za roční nájemné nemohu provést generální rekonstrukci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 11:17 | Lady

Také se přidám do diskuze. Myslím, že svou sázku byste spíše prohrál. Ono je pravda, že Ukrajincům a i jiným nevadí 5 dalších cizích spolupodnájemníků, ale kupodivu to vadí majitelům slušných bytů a ti si setsakramentsky hlídají koho si do bytu pouští. A je jim jasné, že pokud tam chtějí mít slušné nájemníky (cizí státní příslušníci jsou na tom často dost špatně s mnohým - před námi v bytě bydleli Ukrajinci = hrůza) musí i cena nájemného odpovídat lokalitě a kvalitě bytu. Sama si byt s přítelem pronajímám a patříme k těm šťastným, kteří mají slušné bydlení za slušné peníze. V případě, že by se trh uvolnil by zejména spousta lidí přišla o výhodné kšeftaření s byty (pronajímání načerno). Popřípadě vyčůrané převádění z babičky na vnoučka, který se v bytě za života babičky sotva ukázal na nedělní návštěvu (prostě tam nebydlel). Bohužel tohle je asi na stávajícím systému nejhorší. Ano, ti co momentálně vlastní "dekret" na cizí majetek, nechť tak dožijí, ale další nájemník, ač dcera či syn, by s majitelem nemovitosti měl sepsat novou nájemní smlouvu. Obzvláště, když vezmu v potaz, že u spousty domů došlo ke změně majitele (restituce apod.), ale dekrety jsou stále stejné.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 10:16

tady zkrátka platí to co v tržní ekonomice, podnikám tam , kde to vynáší, regulaci musím považovat za pravidla hry v této citlivé oblasti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 10:11

Zdravim, začnu hned od konce, máte pravdu, že těch lidí tolik nebude, takže se budou muset vystěhovat za Prahu, jenomže Vážený pane o bydlení v Praze bude vždy zájem, takže proč by ceny klesali. Jsem ochoten se s vámi vsadit, že ceny v Praze rozhodně neklesnou, spíš bych řekl, že se sem nastěhují Ukrajinci a podobní, kterým nevadí 5 cizích lidí v jednom bytě, takoví si to budou moci dovolit. Každý někde bydlí, kdo třeba na venkově ve vlastním, tak ten nepotřebuje ochranu od státu. S tou regulací v Evropě, např. Švýcarsko považuji za dobrý model, tady zcela jistě nemůžete mluvit o komunistickém přežitku, rovněž 1.ČSR, která patřila mezi nejvyspělejší země světa regulovala. Ono se reguluje kde co, např. pracovní doba , to nikomu neekonomické nepřijde a dokonce mzda, počet studnetů na Vš, zkrátka je to nutnost která v tržní ekonomice je potřeba. Argumentace, že v regulovaných nájmech bydlí bohatí lidé není možná, těch je málo z cca 1 mil. regulovaných, to je totéž, jako bychom se rozhodli vybít Romy, že páchají kriminalitu atd. A na závěr největší překvapení- sám v regulovaném nebydlím. Petr Skvara
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2004 8:12 | Tomáš Marný

Jídlo není základní lidská potřeba? A říká někdo, že ten, kdo kupoval rohlíky již před rokem 89, je musí dostávat za 30 hal. a ostatní za ně můžou dávat 3,- Kč?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2004 21:06 | Marta V

Stále se u nájemného bydlení probírá jen ta finanční část. Jako vlastník několika domů v Praze se víc potýkám s problémy právními. Myslíte si, že je vůbec možné, zbavit se agresivního narkomana a jeho kamarádů, kteří dělají ostatním nájemníkům z bydlení traumatickou záležitost? Nájemníci mne již prosí, abych se ho nějak zbavila, ale po konzultaci s právníkem jsem se dozvěděla, že vlasně nemám důvod. Vykradené sklepy, rozkopané dveře, soustavné znečíšťování společných prostor, vyhrožování, obtěžování, zapalování schránek...to nic není. Policie pochopitelně nevyšetřila nikdy nic.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2004 15:47 | Pavel

V podstatě souhlasím, jen jeden dovětek. Pokud stát někoho chrání, tak je to vždy za peníze ostatních, protože jiné peníze stát nemá. Tedy otázka je, proč má stát chránit, ne za čí peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2004 15:37 | Jiří Pácal

Obávám se, že pod dojmem vyjádření pana Křečka srovnáváte naši regulaci s regulací v Evropě. Vy znáte nějakou evropskou zemi , která chrání 1/4 občanů bez rozdílu přímů a ostatní 3/4 nechá být.Můžete si být jist, že se jedná o zcela jiný typ regulování trhu. Základních lidských potřeb je mnohem více, bydlení je jen jednou z nich. Nevšiml jsem si, že by ostatní potřeby byly pod srovnatelnou ochranou. Pokud chce stát občany chránit, proč jen některé a proč za peníze jiných občanů. To že po deregulaci klesnou tržní nájmy je přeci zcela jasné. A proč by to majitelé dělali? No přeci proto, že těch co by unesli dnešní tržní nájem tady tolik nebude. Jednoduše poměr nabídka/poptávka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2004 15:12

...a co byste poradil vlastnikovi nemovitosti s dvema byty s regulovanym najmem, ktery nedosahuje ani castky mesicni platby dnesniho kolejneho placeneho majitelem nemovitosti? Ma si majitel po skole A/ vzit hypoteku na vlastni bydleni (a platit cca 7x vic nez mesicne dostava), B/ vzit si spotrebitelskou pujcku na odchodne/vypalne pro stavajici najemniky, C/ najemniky z domu vystrnadit za pomoci psychickeho natlaku (ucpavani kominu, vyhrozovani,...) nebo D/ zit jako bezdomovec?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2004 9:55

Zcela nemohu souhlasit s deregulací, nejedná se o žádny komunistický přežitek, podívejte se do Evropy! je třeba si uvědomit, že bydlení je základní lidská potřeba a kdo nebydlí, tak to je neštěstí. Vážně si myslíte, že deregulací přibude bytů klesnou tržní nájmy? Vážně? proč by to majitelé dělali o bydlení v Praze bude vždy velký zájem , taková naivita. A že to je nespravedlivé? Není, nikdo nikoho nenutí platit tržní nájem, at si ti chudáci jdou bydlet třeba do Teplic, chtějí využívat možností , která Praha nabízí. Vážení pánové na závěr se inspirujte např. Rakouskem, Německem, Itálií, Svýcarskem jak tam to řeší. S pozdravem Petr Skvara
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Čermák

žurnalista

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services