Jak zvládnout péči o nechtěné děti

Stát finančně podporuje ty, kteří se rozhodli pečovat o opuštěné děti. Jaké příspěvky poskytuje a za jakých podmínek je možné je čerpat?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 3. 2004 13:01, Katerinka

Ale ani Vám nikdo nebrání, abyste měl deset dětí a žil s nima ze sociálních dávek. Jiná věc je, jestli by Vám taková životní úroveň stačila a takový styl života vyhovoval.

Zobrazit celé vlákno

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 2. 2004 23:13, Jirka

Zajímavé informace, ale adoptovat dítě bych tedy nechtěl.

-25
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)

30. 5. 2004 20:45

Podle mého názoru stat nevytváří dobré podmínky pro pěstouny jelikož já a muj partner se kterým mám 4 roky starého syna jsme chtěli si vzít do pěstounské peče dítě.Rozhodli jsme se protože já děti velice miluji také jsme chtěli pomoct nějakému dítěti aby nemuselo vyrůstat v dětském domově a také jsme chtěli k našemu Danečkovi přibližně stejně starého kamaráda.Jenže socialní pracovnice v Mostě nám nato odpověděla:jestli potřebujete zaplácnot nějaké volné místo tak si to rozmyslete.A naco chcete cizí když mužete mít vlastní!Očekávali jsme podporu a místo toho následovali výhružky a zastrašování.Tak se nemusíme divit že u nás není takoví zájem o pěstounskou péči jako v jiných státech.Možná by to chtělo jen lepší přístup sociálních pracovnic k zájemcum.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2004 13:10 | Katerinka

Možná, že ten článek měl zajistit lidem základní informaci o pěstounské péči. Málokdo totiž ví, jaký je rozdíl mezi pěstounskou péčí a adopcí. Sama mám kromě dvou vlastních dospělých dcer sedmiletého kluka v pěstounské péči a mnoho lidí se mě na tyto věci ptá. Kdyby se o pěstounské péči více vědělo, možná by byla rozšířenější. Fakt je ten, že při sporadických návštěvách "tatínka" se příliš nebavím. Souhlasíms tím, že rodičovská práva by se měla v mnohých případech omezit, ale trend je bohužel opačný. Ke škodě dětí.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 13:09 | Daniela

prilis zjednodusene videni
Ne kazde dite, ktere bylo "nechtene", se narodi do "nemilujici" rodiny. A naopak - ne kazde chtene dite se narodi do milujici rodiny.
Ne kazde "nechtene" dite, nebo dite z "nemilujici" rodiny, skonci v kojenaku/decaku. A naopak, obcas tam skonci i dite chtene ci milovane.
Takze mi ten nadpis a uvodni veta prijdou dost nestastne zvolene.
Ten prehled davek a prispevku je sice pro laika zajimavy, ale nejak nechapu, k cemu mel ten cely clanek slouzit?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 13:07 | Vláďa

Titulek je poněkud "zavádějící" - nezdá se Vám ?
...."pečovat" o "nechtěné" děti ?????
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2004 13:05 | Lída

á taky ten cikánský způsob nepropaguju,
chraň bůh, já jen konstatuju, že takhle jako oni může žít každý, takže argument, že oni mají děti, protože žijí z přídavků je mimo mísu. Jinak já osobně žádnou početnou cikánskou rodinu neznám, ale znám pár rodin, kde mají čtyři i více dětí, určitě na ně berou přídavky, ale otec nebo i oba rodiče normálně pracují a jejich děti studují a chodí i do spousty kroužků. Prostě ty děti chtěli, tak je mají, i když podle většiny ostatních je to finančně neúnosné.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 13:04 | Stredocech

Lido, ten "cikansky" zpusob zivota predpoklada, ze
se o ty deti nestarate a moc jim toho nekupujete. Pochybuji, ze by vetsina lidi mela to svedomi takto sve deti sidit a jeste je zneuzivat napr. ke kradezim.

+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 13:02 | opas

A co duchod
Jak se temto lidem co se obetuji pro deti pocita starovni duchod? Jako zivtni minimum? Dobrou chut...
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2004 13:01 | Lída

Ale ani Vám nikdo nebrání, abyste měl deset dětí a žil s nima ze sociálních dávek. Jiná věc je, jestli by Vám taková životní úroveň stačila a takový styl života vyhovoval.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 12:57 | Miloslav Ponkrác

Že mít děti bylo vždycky nevýhodné? Ale kdež!
Jedno etnikum (jméno nesmím vyslovit, protože bych byl pseudohumanisty nazván rasistou) si na dětech a dávkách za ně postavilo svojí existenci. A to samé etnikum v předkomunistické době mívalo v rodině jen pár dětí, jinak by je neuživili. Už po hezkou řádku let je pro toto etnikum výhodné mít děti, a to hezky dlouhou řádku let.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 12:57 | AP

A co adoptované? Totéž co vlastní,tedy pouze přídavek na dítě, který je mnohemn nižší.Mít děti je ekonomicky velmi nevýhodné, proto vymíráme
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2004 12:55 | Michal Z.

Ano, pěstounské rodiny podporuje a co
děti adoptované?
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2004 12:55 | Stredocech

Predevsim dat prednost zajmum ditete pred pranimi
biologickych rodicu, tj. zajistit, aby dite bylo pravne volne, pokud je rodic FYZICKY nenavstevuje. Jedna pohlednice za pul roku je v soucasne dobe dostatecnym dukazem zajmu. A u vetsich deti respektovat v tomto PRANI DITETE, ktere dnes nema v tomto smeru ZADNA PRAVA.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2004 12:11 | Jarmila

Nejde odpovídat, proto takto: já se zmiňovala o PĚSTOUNSKÉ péči, nikoli o adopci. Adopcí je dítě od okamžiku adopce považováno za VAŠE, dostanete na něj pouze přídavky. U adopce bych Vám radila jedno: počlivě zvažte, zda ji OPRAVDU CHCETE. Není nic horšího, než dítě, vrácené po několika letech v rodině v okamžiku, kdy se narodilo dítě vlastní (mám takové sousedy, dítě navíc dost tvrdě týrali. Zákon je bohužel krátký a jim se za to nic nestalo, jen dítě už nemohlo být vráceno do dětského domova, ale ujala se ho pěstounská rodina. V ní ale po půl roce této rodině zemřel tatínek, mamince zůstalo v péči 7 pěstounských dětí. I tak krutý je někdy život). Pak to odnese dítě nejen fyzicky, ale i psychicky. Pokud dítě adoptujete, pak si řekněte, že sice není Vaše, ale má taky svoje klady. I Vaše dítě by mohlo mít chyby. Pokud se k Vám dostane dítě malé, nejlépe kojenec, máte možnost ho výchovou ovlivnit a normální dítě si toho bude vážit, i když se později dozví, že není Vaše. Rozumné vysvětlení je lepší než zatajení. Držím Vám palce!!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2004 23:13 | Jirka

Zajímavé informace, ale adoptovat dítě bych tedy nechtěl.
-25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2004 21:40 | Jana

Zvažujeme adopci dítěte, tak se nám podobné informace hodí. Takže díky autorce i paní Jarmile za zajímavý názor.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2004 13:02 | annonnym

Jarmilo, máte naprostou pravdu a fandím vám. Celková sociální péče našeho státu je fiasko a nahrává jen podvodníkům a nefachčenkům.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2004 15:28 | Jarmila

Ohledně znalostí o hospodaření se ještě doplním: měla jsem tu čest, na vlastní oči vidět OSMILETOU dívenku, od narození žijící po ústavech. Ona NEVĚDĚLA, že existuje zvíře, kterému se říká kráva, z tohoto zvířete někdo taháním vymačká mléko, to se doveze do mlékárny, pasterizuje, napustí do pytlíků, odveze do prodejny a tam si ho může koupit, když má na koupi peníze. Její znalost končila u toho, že mléko najde v hrnečku na stole nebo si ho naleje z hrnce. když jsem ji vzala za ruku a šly jsme spolu nakoupit, bylo toto osmileté dítě POPRVÉ !!! s někým v prodejně. A tak bych mohla pokračovat. Dítě, žijící v rodině, získává tyto znalosti běžným stykem s rodiči a dalšími dospělými. Děti v ústavech mají smůlu, protože se s rodinným hospodařením prakticky nikdy nesetkají. Když dostane ústav peníze od sponzora, jedou na zájezd k moři. NIKDY se ale nesetkají s tím, že když koupím A, nebude na B, popř. můžu koupit A-, které sice není A ani A+, ale je o něco levnější, a tím mi zůstane na B, popř. na B-. A podobnými příklady bych mohla pokračovat. Proto říkám ještě jednou: všechny tyto ústavy zrušit a podpořit pěstounskou a jinou péči, ale RODINNOU!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2004 13:09 | Jarmila

Stát pro výchovu dětí dobré podmínky nevytváří. Kdysi jsem se o pěstounskou péči zajímala. Rodiče by na své dítě měli platit, ale většinou neplatí (a stát nemá zájem o to, aby je našel, protože by musel KONAT. O dítě je postaráno u pěstouna, takže soudy a policie mohou dál klidně hajat). Na jedno dítě v dětském domově dával stát v 1990 ročně cca 73.000,- Kč (pro srovnání: já měla v té době jako matka samoživitelka s jedním dítětem čistou mzdu 45.000,- Kč = 1/2 této sumy, ale pro 2 OSOBY! Za tuto poloviční sumu jsem dítě stejně jako DD živila, šatila, zajišťovala bydlení i otop, vychovávala ho, ale jaksi navíc jsem mu zajišťovala i jistou rezervu pro jeho budoucí život). Stát do dětských dětských domovů sype neskutečné množství peněz. Děti se tu nenaučí s penězi hospodařit. Večeře je v 18 hodin na stole, snídaně v 7.00, oběd ve 12.00. Čisté oblečení se fasuje v pondělí večer, topení jde automaticky a nikoho nezajímá, KDO to topí. V 18 letech vyjde dítě z DD, dívka neumí uvařit, vyprat, umýt nádobí ani okna, tím méně už hospodařit s penězi (k tomu patří i znalost toho, kde a jakým způsobem se platí elektřina, plyn, kde se shání ubytování, jak si rozpočítat peníze na útratu, kde a jak a PROČ spořit...), protože ji to nikdo nenaučil, chlapec neumí udělat jednoduchou opravu. Navíc tyto děti končí dneska vpodstatě na ulici, protože podnikové ubytovny byly zrušeny a DD je podle zákona dále ubytovávat nesmí (za komunistů jim DD hledaly podniky, které měly ubytovny a děti se pro tyto podniky vyučily. Po r. 1989 tato možnost padla). Na ulici odcházejí s holýma rukama (raději bych napsala s holým z****, je to výstižnější), protože DD jim nemůže vytvořit startovací podmínky pro život. První výplatu tedy děti utratí za blbosti, které jim v DD nekoupili. Pak velmi tvrdě přicházejí na to, že za elektřinu se musí platit, že jídlo na stůl nepřiletí, stejně na jiné další skutečnosti. Mnoho z nich začne páchat trestnou činnost, aby měly peníze na své zájmy. Dostanou se do basy nebo se stanou bezdomovci, mají děti, o které se neumí postarat a bludný kruh se točí dál (vím co píšu, několik let jsem v DD pracovala). Jediné řešení je DD zrušit a dát obcím povinnost se o své děti starat (to bylo jak za Rakousko-Uherska, tak za první republiky). Totéž platilo pro přestárlé a invalidy. Obec by pak měla na tyto občany přispívat z daní a pouze KONTROLOVAT výchovu a další péči. Pěstounů je mi líto, ale dostávají pouze zlomek toho, co stát cpe do katastrofálně nehospodárných dětských domovů. Proto jsem se nestala ani pěstounkou, ani náhradní maminkou v SOS-dětské vesničce. Je to strašně moc práce za nic.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services