Placené či bezpoplatkové finanční poradenství?

Placené kontra bezpoplatkové finanční poradenství je jedno z dalších kontroverzních témat mezi finančními poradci. Obě skupiny mají své zaryté zastánce i odpůrce. Je požadavek na úhradu za službu zárukou její kvality?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2004 8:22, Martin Vala

Ano, Slon se snaží dlouhodobě radit. Na serveru finance.cz jsem našla tento dotaz:
Zadáno: 27.02. 2004 13:28
Název sekce: Investiční poradenství
Zodpovězen: 09.03. 2004 08:56
Otázka: Prostřednictvím společnosti SLON jsem investovala a mám 50 podílů po 1 tisíc Kč, tedy celková hodnota 50 000 Kč u společnosti DELTA INVEST. Z obchodního rejstříku u Krajského obchodního soudu v Praze jsem zjistila, že společnost DELTA INVEST je v likvidaci. Právník mě poradil, že se mám přihlásit jako věřitel u likvidátora. To jsem udělala, ale nikdo z uvedených lidí v Obchodním rejstříku, kteří měli co do činění s touto společností nemá ani trochu slušnosti, aby mi odpověděl. Již dvakrát jsem se obrátila na společnost SLON o radu, poprvé byla odpověď v tom smyslu, že je vše na dobré cestě, podruhé se mi raději neozvali. Mám ještě nějakou šanci peníze, které jsem do podílů dala, získat zpět ? Děkuji JK
Odpověď: Dobrý den. Velmi nás mrzí, že jste udělala se svými prostředky takovou zkušenost, ale nepodařilo se nám ani na stránkách KCP zjistit více než: Název : DELTA INVEST - investiční společnost, a.s. v likvidaci IČO : 18623212 Ulice : Thámova 9 Město : Praha 8 - Karlín PSČ : 18000 Poznámky : Likvidátor: Ing. Jan Jareš Doporučili bychom Vám obrátit se na společnost SLON, která tyto podíly prodávala, aby Vám zjistila vše potřebné, aby jste ztratila co nejméně s tím, že si budete stěžovat na KCP. To opravdu udělejte. Hodně štěstí!! Böhm&partner team
Můžete mi vysvětlit, jak můžu této společnosti věřit, když se výše uvedené paní ani neozve?

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 12. 2006 17:26, K.Zahada

Jak byt nezavisly poradce? Asi nejlepsi reseni by bylo kdyby financni instituce meli jednotnou provizi, ktera by nerozlisovala produkt (tj. stejna provize za st.sporeni, pojisteni, atd..).

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

13. 12. 2006 17:26 | K.Zahada

Jak byt nezavisly poradce? Asi nejlepsi reseni by bylo kdyby financni instituce meli jednotnou provizi, ktera by nerozlisovala produkt (tj. stejna provize za st.sporeni, pojisteni, atd..).
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2004 15:48

...moje řeč, já už o finanční poradenství něco málo vím, ale svěřit rozhodování "profesionálům" nemám pořád důvěru a tak si radím sám. Čtu např. server www.penize.cz :-))) Jinak si myslím, že: Buď se člověk o svoje peníze nechce zajímat, tak ať se pojistí, přebytečné peníze uloží na stavební spoření nebo na důchod, nic by tím neměl pokazit, např. ve Spořce mu poradí s minimem rizika a nebo se zajímá o své peníze a ať se dál "vzdělává" a určitě si porádí sám. Buď a nebo, jen s toho nedělat vědu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2004 14:49 | Farah

Já patřím do kategorie lidí, kteří nemají o finančním poradenství velké informace. Vlastě do dnešního dne jsem ani neuvažovala o jejich existenci - dokud mi kamarádka neposlala email, že můj telefon dala nějakému finančnímu analytikovy, a že s ním samozřejmě nemusím mluvit, ale měla bych si ho vyslechnout.....Vzhledem k tomu, že už jsem zažila bombardování firem jako je Amway a Herballife, které začínaly stejně, mě to dost naštvalo,hlavně to, že má kamarádka bez mého svolení dává někomu cizímu mé číslo. Ale spíše ze zájmu jsem si chtěla získat nějaké informace, protože čistě selským rozumem mi připadá, že někdo kdo pro mě něco "dělá" a "nic" za to nechce je asi blázen nebo podvodník. Proč by mi ten člověk měl nabízet pro mne nejvýhodnější produkt, když vidí, že jsem naprosto neinformovaný laik a proč by mi prostě nenabídl obdobný produkt, ze kterého ale on vytěží víc? Tak jsem prolétla články na tomto serveru a příslušné diskuse. Mno... po pravdě mám z toho hlavu jak balón a mé pochybnosti rozhodně vyvráceny nebyly. Vyvozuji z toho, že svěřit se do rukou poradce si může dovolit jedině ten, kdo tomu rozumí na tolik, aby mu mohl koukat "pod prsty", jenže takový člověk si poradí sám, ne?:-)Holt zůstanu i nadále ve finančním pravěku.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2004 8:22 | Martin Vala

Ano, Slon se snaží dlouhodobě radit. Na serveru finance.cz jsem našla tento dotaz: Zadáno: 27.02. 2004 13:28 Název sekce: Investiční poradenství Zodpovězen: 09.03. 2004 08:56 Otázka: Prostřednictvím společnosti SLON jsem investovala a mám 50 podílů po 1 tisíc Kč, tedy celková hodnota 50 000 Kč u společnosti DELTA INVEST. Z obchodního rejstříku u Krajského obchodního soudu v Praze jsem zjistila, že společnost DELTA INVEST je v likvidaci. Právník mě poradil, že se mám přihlásit jako věřitel u likvidátora. To jsem udělala, ale nikdo z uvedených lidí v Obchodním rejstříku, kteří měli co do činění s touto společností nemá ani trochu slušnosti, aby mi odpověděl. Již dvakrát jsem se obrátila na společnost SLON o radu, poprvé byla odpověď v tom smyslu, že je vše na dobré cestě, podruhé se mi raději neozvali. Mám ještě nějakou šanci peníze, které jsem do podílů dala, získat zpět ? Děkuji JK Odpověď: Dobrý den. Velmi nás mrzí, že jste udělala se svými prostředky takovou zkušenost, ale nepodařilo se nám ani na stránkách KCP zjistit více než: Název : DELTA INVEST - investiční společnost, a.s. v likvidaci IČO : 18623212 Ulice : Thámova 9 Město : Praha 8 - Karlín PSČ : 18000 Poznámky : Likvidátor: Ing. Jan Jareš Doporučili bychom Vám obrátit se na společnost SLON, která tyto podíly prodávala, aby Vám zjistila vše potřebné, aby jste ztratila co nejméně s tím, že si budete stěžovat na KCP. To opravdu udělejte. Hodně štěstí!! Böhm&partner team Můžete mi vysvětlit, jak můžu této společnosti věřit, když se výše uvedené paní ani neozve?
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 22:40 | ZIL

... tak už to bývá, že s poradenstvím v nějaké branži bývá spojen i prodej produktu, kterého se poradenství týká. Ale to ještě neznamená, že není rozdíl rozdíl mezi prodejcem a poradcem.
Například: nedávno se diskutovalo o pojištění cestovních kanceláří.
Přístup PRODEJCE: pohádka o riziku, o hrůzostrašných účetních výkazech CK a o tom, že tu či onu CK by nikdy nepojistil...
Přístup PORADCE: bere to jako výzvu a snaží se nalézt na trhu pojistku i pro tu nejhorší cestovní kancelář.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2004 23:24 | Harpagon

Je to trochu jinak: mezi porušením právní povinnosti a způsobenou škodou musí být příčinná souvislost, tzv. kauzální nexus. Nezkoumá se otázka zavinění (úmysl, nedbalost), tzn. že jde o objektivní odpovědnost. Pokud by škoda byla způsobena úmyslně, mohlo by jít o trestný čin.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2004 22:57 | Barry

A není to jen chyba překladu?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2004 22:06

Tak už jsem byl téměř přesvědčen o tom, že je třeba jasně vymezit poradenství a prodej (zprostředkování) a ejhle! Otevřel jsem nové číslo časopisu Finanční poradce a na straně 38 jsem se dozvěděl, že jak v USA tak ve Velké Británii je s činností finančních poradců ( Financial Advisors) spojen PRODEJ finančních produktů... Tak teď opravdu nevím, jestli se náhodou nesnažíme být v té naší malé české kotlině "papežtější než papež"....
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2004 15:53 | Hana Šimková

Pane Síkora myslím, že nejen já jsem očekávala Vaše příspěvky do této debaty. Pozdě, ale přece. Zarazila mě Vaše věta : " Nevím, zda může PORADCE ovlivnit skutečnost, že klient KOUPIL hodně pojistek ". Vy necítíte ten rozpor ??? Velmi mě to od Vás jako prezidenta -Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů- zarazilo. Jestliže ani Vy v tom nemáte jasno,tak jak se v tom mají orientovat lidé kteří tuto práci vykonávají v terénu ??????????????
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2004 13:34 | Tomáš Síkora

Važený pane, souhlasím s Vámi jednoznačně, že certifikovat nelze nikoho prostřednictvím soukromé společnosti. Jen nechápu, problém Vaší polemiky, když o toto jde právě AFPZ - vytvořit samostatný nezávislý orgán napříš trhem jehož členem může být každý, kdo má zájem pracovat a podílet se na kultivaci trhu. Pokud se jedná o Vaše další otázky směřující k problematice firem, prosím zjistěte si některé informace důkladněji, ať se zbytečně neblamujete. MLM koncept Slon opustil již před 5 lety! Navíc jste asi popletl analýzu s návrhem řešení, když se zmiňujte o papiru A4 s pojistkami. Nevím, zda může poradce ovlivnit skutečnost, že je klient koupil hodně pojistek (a mnohdy i zbytečně)před jeho návštěvou - od toho přece provádí analýzu!! Mohu Vás ujistit, že v našem portfóliu obratu činí pojištění 23% z příjmů. Ale to stejně nebude argument pro Vaši další degradaci čehokoli a kohokoli,že?
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 10:01 | Fredy

Dost zapomínám, tak Vám to usnadním fredy24@post.cz
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 23:48 | NoName

to Fredy: Dobry den, muzete se mi prosim ozvat na muj e-mail happy (tecka) sun (zavinac) email (tecka) cz ? Diky.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 12:15 | Josy

Chápu, že reklama jde mimo vás, ale to nic nemění na tom, že je klamavá.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 10:54 | Pája

Je to i nejenom o OVB, ale i o zlatokopech. Pokud už někdo někde běhá pod MOU hlavičkou, měl bych vědět, jak vystupuje a jak MNE prezentuje. Pokud dělá věci špatně, špiní MOJE jméno. Nezlobte se, pane Šafránku, ale OVB není schopno ohlídat svoje lidi, není ani schopno vytvořit vlastní přehledné www-stránky. Těch stránek je spousta, ale nejsou autorizované ani jednotné. Pokud napíšete na některý kontakt, následně se dozvíte, že onen pracovník už není spolupracovníkem OVB, ale pracuje na vlastní pěst a nabízí různé produkty taky na vlastní pěst, v řadě případů pod svým jménem a svou obchodní značkou. To jen napomáhá tomu, co je tu řečeno: JDE JIM JEN O PROVIZE! OVB má výhodu pro začínající poradce, že jim poskytne širokou paletu produktů hned od začátku. Jinak je to finanční žralok par excelence, alespoň v Čechách.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 9:36

Vážený pane Juříku, letadla (pyramidové hry), která skutečně lidi oškubávají, mají zpravidla velmi krátkou dobu trvání (nanejvýš několik let). Síťový marketing je zcela legální (uznaly to i soudy USA) systém distribuce výrobků nebo služeb ke klientům. Kdyby OVB z principu fungovalo tak, jak popisujete, pak by již dávno na trhu nebylo. Věřte, že 32 let existence nelze systémově založit na "oškubávání" klientů, to samozřejmě nevylučuje, že i v OVB (jako všude) se najdou lidé, kterým jde jen o to, aby krátkodobě co nejvíce vydělali. Pokud jste na takového narazil, je mi to upřímně líto, ale není to o OVB, ale o konkrétním zlatokopovi...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 8:40 | Karel Juřík

To ale nemůžete srovnávat! OVB je ten nejbrutálnější multilevel na českém trhu, zatímco Slon se snaží dlouhodoběji poradit (ale samozřejmě sledujme, jak kvalitně). Podstatou fungování jsou ale obě firmy o něčem jiném, OVB chce klienta pouze jednorázově oškubat a co nejvíc na něm vydělat, aby se nažrala celá letadlová struktura.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 8:34 | nespokojenec

Naprostý souhlas, jen jsem to neviděla od Slona, ale od OVB. Jejich rady byly taky na "úrovni", kterou bych nečekala od firmy, která se halasně hlásí k dlouholeté historii v Německu. Finanční plán v jejich pojetí bylo: sepsat vše, co klient má, zeptat se, kolik peněz by dal na své finanční zabezpečení a nabídnout mu kapitálové životní pojištění, případně doplnit tím, co ještě nemá. Tzv. poradci jsou školeni tak, že přijdou do domácnosti, která nemá uzavřený žádný finanční produkt. Pak přijdou do domácnosti, která potřebuje fundovanou radu a jsou nahraní. Celý rozmach prodeje finančních produktů se 10 let zakládal na tom, že tu bylo vpodstatě pole neorané a jediná monopolní pojišťovna, o lidi se staral stát. Pak začal stát couvat, ale peněz bere pořád stejně, pojišťovnx začaly lidi strašit a všichni spoléhají na to, že vystrašený klient jim dá peníze a bude v hloubi duše spokojený, co všechno pro sebe neudělal. A až půjde do důchodu, uvidí, co ještě neviděl.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2004 8:27 | Jája

Děkuji za pochvalu, Fredy. Pravdu tady má víc lidí, nejenom já. Pravda, něco dělám, starám se o vlastní bydlení, podporuju studium dětí, aby se jednou samostatně uživily, snažím se vzdělávat. Ale co zmůžete třeba proti znárodňování? Podívejte se na Slovensko dnešních dnů. Někteří se snažili, pak přišel zákon o jednotné dani a snížení sociálních dávek a máte tam rabování. Jak k tomu přijdou ti vyrabovaní, když je policie neochrání (nemyslím teď supermarkety, ty mají prostředků dost, ale začaly se tam rabovat i běžné obchody s potravinami)? Prosadí policejní stát? Jedni se snažili a mají vyrabovaný obchod, druzí se nesnažili a oba jsou na tom stejně. Ti rabující jsou bohužel taky voliči. Ano, máte pravdu, něco se snažím dělat pro svou budoucnost a pro budoucnost dětí. Jen čas ukáže, jestli to bylo správné. Ale myslím, že jsem teď trochu odbočila od tématu, kterým bylo placené poradenství ano nebo ne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2004 8:24 | pojistný matematik na penzi

Osobně nejsem pro žádné certifikování finančních poradců prostřednictvím soukromé společnosti. Jakým právem a ve jménu koho chce pár ziskuchtivých budovatelů rozhodovat? Takto halasně začala kdysi komora účetních poradců a skončila fiaskem. Jenže tam si za certifikáty řekli o dost více. A mnoho mladých a nezkušených adeptů profese účetnictví si myslelo, že jim to otevře dveře do každé firmy. Nestalo se tak. A ani se stát nemohlo, protože odbornost, praxe, profesionalita, poctivost a odpovědnost nejsou dány množstvím certifikátů. Něco podobného je i u komor daňových poradců a lékařů, jenže tam se jim to podařilo vtlačit do zákona. Pánové, když už jste vyčerpali své manažerské schopnosti, coby šéfové mlm poradenských firem a konkurence Vás zašlápla, tak vystrkujete opět růžky? Jen doufám, že Vám na to nikdo neskočí a vše se rozplyne jako s KFP. Jak můžete najednou mluvit o kastování poradců ve jménu klientů, když ještě včera jste ty klienty brali na hůl? Viděl jsem pár, jakoby, finančních plánů poradce společnosti Slon, kde na jednom papíře A4 jsou popsány různé potřeby, přání a možnosti klientů a jako pavučina umě propojené s jejich aktéry. Celé se to hemžilo hlavně kapitálovými životními pojistkami a to i na děti. Pane Sikoro, to jste najednou přes noc pochopil, že takto okrádat chudáky klienty dál už nebudete a že se postaráte o to, aby to nečinili ani druzí? Nebo to je přirozený postup a Vám by se líbilo být jakýmsi dohlížečem nad okrádáním jedinců?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 21:47 | pojistný matematik na penzi

Máte pravdu, jen to nebyl levičák Špidla, ale pravičák Němec z US. Ale ono je to jedno. Hoši, co spolu mluví, nám ještě předvedou, co je to péče o pracující lid. Ještě, že su tady jen na skok. Vám radím, zajistěte si včas nějaký bejvák mimo švejkystán.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services