Na leasing limit (ne)platí

Od Nového roku platí limit na daňově uznatelné náklady při nákupu osobního vozidla ve výši 900 tisíc Kč. Nepodnikáte, a proto si myslíte, že se vás to netýká? Omyl, tento předpoklad totiž platí jen do chvíle, než se rozhodnete financovat svůj vůz pomocí leasingu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 4. 2004 11:54, zeon

Vy jste zase nepochopil ze ne podnikatele (jak se nam vlada snazi vsugerovat), ale stat je nejvetsi zlodej.

A ze pokud chteji, aby lide platili dane jak maji, musi je nejprve snizit, sami zacit setrit ... na rozhazovani nikdo nema.

A platit dane nasemu statu je jako vyhazovat je oknem.

Zobrazit celé vlákno

+43
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 2. 2004 14:50, JCiprovska

Ladislave N.

Chce-li podnikatel drahé auto a vydělal si na ně, tak ať si ho koupí. Proč by ho ale měl dávat do nákladů? Dává si snad do nákladů zlaté pero s diamantovým hrotem, se kterým podepisuje smlouvy a faktury? Dává si do nákladů briliantový šperk pro manželku, která ho doprovází při obchodních večeřích? Chápu, že vůz je pro podnikání nutný, stejně jako pero k podpisu. Luxusních vozů do ceny 1.080.000,- Kč najdete na českém trhu hromadu. Pokud Vám takový vůz pro vlastní reprezentaci nestačí, nic vám nebrání připlatit si za dražší auto. Jen ten odpis z daní se Vám už nepovede. Většině podnikatelů to ani moc nevadí. Problém to působí pouze leasingovým společnostem.
Ale teď dotaz: "mohl by nám tu někdo sdělit, zda si bude moci podnikatel odepisovat automobil z daní poté, co bude zavedena rovná daň dle ODS?"

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

20. 2. 2004 14:35 | ekonom

Pavle 99
měli jsme to na nákladních vozech a já byla v absolutním ráji. Pro mně to přineslo tolik nových možností k analytice. Jenže...na malou firmičku obrovský jednorázový náklad, další náklady -(snad)zásahy řidičů, často bylo cosi nutno přiopravit. Vedení podniku mé nadšení nesdílelo, odmítlo další opravy hradit. Takže systém pozvlolna odumřel. Nevím, jestli je dnes tato technologie levnější a odolnější proti amatérským zásahům (nebo prokazatelnější). Ale pro mně a v této firmě to bylo jako skok do příštího století.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:33 | Mirek Šejna

Klokane,
máte pravdu, že DPH ze spotřební daně už máme. Máme dokonce i DPH ze cla. Jen bych se vás rád zeptal: "kdopak nám to DPH ze spotřební daně a cla zavedl?"
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:32 | Mirek Šejna

Bubíku, a v čem je problém?
Pokud dostane zaměstnanec do užívání služební vůz, tak je to požitek, který musí zdanit. Nemusí ale platit údržbu. Věřte, že to je pro zaměstnance velice výhodné i přesto, že za to platí daň z příjmu. Neznám člověka, který by služební vůz odmítl proto, že se mu to daňově nevyplatí. Nerozumím vaší poznámce o voze za 300 a za půl melounu. Samozřejmě, že dražší auto je pohodlnější. Ale těch 300 i půl melounu může dát firma do nákladů. Auto za 901.000,- už do nákladů firma nedá celé (dá pouze těch 900 tisíc). Pro názornost: já sám mám Mondeo za 859 tisíc a je velice pohodlné. Kdyby mi ho koupila firma, mohla by si ho dát do nákladů celé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:30 | Klokan

Rejpale
DPH z DPH taky bude. Zatím máme jen DPH ze spotřební daně. To je taky finanční služba jako řemen
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:29 | pavel 99

řeší to skrytá GPS s datalogerem. Dnes už to jde do cen řádu tísicikorun (pokud to neberete jako komplet) a pak si dodatečně na PC necháte vykreslit trasy a časy průjezdů. Návratnost by měla být poměrně příznivá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:27 | ekonom

Bubíku,
je fakt, že jsem opoměla velké firmy s delšími obchodními cestami, mám jen zkušenost s malou firmou, která má takové jízdy krátké. Ale zato vím a nelíbilo se mi to, že se nová osobní auta (levnější) dala i k osobnímu užívání, hoši za to platili kolem 300 Kč a PH si nedokazatelně "ušetřili" ze služebek. Rozdíl v délkách a spotřebě služebních jízd byl proti dřívějšku markantní. Vždy si to ale uměli obhájit, nevím jak pokračují v tomto dnes. Bylo to pro ně moc a moc výhodné, nemuseli si ničit své auto, platit opravy, pořizovat si či platit nájem garáže. Rozváželi si tak děti do škol, manželky domů s nákupem, vše bylo známo jen z ústních reakci, nikdo by nic nebonznul. Kryli si navzájem záda. Bylo to naprosto veřejné tajemství a firma podnikala všelijaké protišilenosti, nedařilo se. Jen narůstalo papírování, podepisování. To jsem ale ulítla z toho limitu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:26 | ekonom

No, už mi došlo, že ty leasingovky jsou asi na bázi půjčoven a tu spotřebu mají na triku oni, ne až konečný uživatel. No ale to je blbé, to je pohřbí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:25 | Bubik

Milej Šejno,
když si totiž koupí podnikatel auto za meloun a dá ho do nákladů, musí jeho zaměstnanec - pokud s ním jezdí i soukromně - danit 1% pořizovací hodnoty ve svém příjmu ( a platit soukromě projetý benzín). Jinými slovy, milionové auto k soukromému užívání je dalších 10 tisíc hrubého příjmu. Takže čím dražší auto, tím více jste státu danil na příjmu. Takže to není tak, že by firma nakoupila ferrari a dala je zadarmo k dispozici pro soukromé účely. Po tom totiž finančáky jdou zvláště tvrdě. A druhá věc: zkusil jste jezdit takových deset patnáct tisíc km po celé republice či Evropě měsíčně v autě za třista a v autě za meloun a půl? Je to sakra rozdíl v jakém stavu přijedete na nějaké jednání.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:24 | Mirek Šejna

Ekonomko,
problém je nejspíš v tom, že leasingové společnosti ta auta pro své klienty mají ve svém majetku a snižují si o to základ daně z příjmu. Nevím zda to jé fér, ale zákony to povolují. No a teď nastal problém s auty, jejich cena je 900 tisíc bez DPH (1.080.000,- s DPH).
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:22 | ekonom

Asi jsem fakt blb,
s leasingovými záležitostmi jsem nikdy až tak blízce nepřišla do styku. Vždyť leas. společnosti auta nakupují ne pro vlastní užívání či spotřebu, ale jako zboží či nákup materiálu k dalšímu "prodeji". Ten limit se neváže k vozům až ve "spotřebě"?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:21 | Ladislav N.

Nová vládní letka má stát až sedm miliard
No tahle informace vám (v souvislosti s limitem 900.000,- Kč) vyrazí dech :-)))
http://www.novinky.cz/02/60/36.html
Kolik že je limit na osobní letadla pro podnikatele?
...Kvůli letadlu státní letky se dostali do rozepře Kostelka a ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL). Ten svými výroky, že by se měla zrušit vládní letka kvůli stáří a drahotě, rozzlobil šéfa obrany. "Ministr Kostelka je těmi výroky natolik pobouřen, že se to bude řešit pravděpodobně přes premiéra," řekl Právu mluvčí obrany Šticha. Svoboda v reakci na článek v Právu uvedl, že cesta do Austrálie, kterou před nedávnem absolvoval, se prodražila hlavně kvůli starému letadlu vládní letky. "Já reaguji na to, že jsem byl v Právu označen za nejdražšího vládního cestovatele a bylo řečeno, že moje cesta stála 11 miliónů, a tak jsem se ozval, protože ten let stál 9 miliónů," řekl Právu Svoboda. ...
Dál už raději bez komentáře.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:20 | Mirek Šejna

Juro, vy jste ten problém vůbec nepochopil
pokud budu mít příjem takový, že si budu moci koupit auto za 2 miliony, nikomu to vadit nebude (snad kromě závistivých sousedů). Problém nastane, když si koupím auto pro vlastní potřebu a budu to vykazovat jako náklad, o který si snížím daňový základ pro výpočet daně z příjmu. Už se vám rozsvítilo? Jinak mimochodem, vy už jste si někdy kupoval vůz tak, abyste ho mohl odepsat ze svých daní?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:20 | Jura

A bijte je, bohatce, a odírejte kde můžete
a daňte jejich příjmy ne jednou ale enkrát a vůbec je duste, oni na to mají a Špidla přece řekl "zdroje jsou" a kde je má brát pro nás potřebné, co tolik nevyděláme? To by tak hrálo, aby si někdo jezdil v mercedesech a já ne!
A kdo je tady bohatec? Na to jsou dvě odpovědi: jedna, že ten, kdo má víc jak já, a druhá, že ten, kdo je schopen se o sebe postarat bez pomoci státu. A proto - hr na ně, bijte bohatce!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:15 | Mirek Šejna

Jde o výklad zákona, pokud leasingové společnosti nemají stejný výklad na změnu zákona, pak je něco špatně. Zdá se, že MF bude muset sjednotit nějakým pokynem postup. Nejspíš to dopadne tak, že bude možno poskytovat leasing neomezeně. Fyzická osoba si totiž může koupi automobil v jakékoli ceně, pokud na to má pokud jej nebude účtovat do svých nákladů. Pokud bude chtít automobil dát do nákladů, bude muset počítat s omezením 900 tisíc kč bez DPH.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:14 | Bubik

Rejpale,
dole pod okny někdo musí držet vidle hroty vzhůru Už jsem si doma jedny připravil, abych je pak ve chvatu nehledal. Ale obávám se, že nadarmo. Pořád je dost lidí, kteří by pod ta okna natahali tlusté péřové duchny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:13 | rejpal popleta

andyo:
Kaji se kaji. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa! Začnu tedy psát o defenestracích, třeba se toho někdo chtne. A nebo, co takhle autodafé? To by asi ale strašně smrdělo......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:12 | rejpal

Milý Mike z Mississipi
tak z Hummerů mají za základ HUMVEE jenom Jednička a dvojka, HUMMER III je pna šásku prachsprostého GMC, se solidními osami v úrovni nábojů kol a tím nižžší průchodností, atd, atd, atd. Jinak když mám sedmitunovou loď, tak s ní jezdím po moři a netahám ji po silnici. Moje čtyřicetistopová motorka po silnici ani tahat nešla. A konečně Hummer je VYŠPERKOVANÝ HUMVEE, JAK JSTE SÁM UVEDL. K ježdění po Štatlu v Brně, nebo v malostranských uličkách v Praze se hodí Mercedes s náhonem na čtyři kola velikosti menšího popelářského vozu stejně jako Hummer, nebo Suburban. Když něco velkého, tak rovnou pickup, v USA Dodge RAM, Ford F250, nebo Chevrolet, a když je nás více tak Crewcab pro šest. A pro přepravu jenom osob takovej JEEP, nebo výběr z importu, od Land Rovera pro bohaté snoby až po SUZUKI Vitara pro ty na rozpočtu. O to tady ale nešlo. Navíc Špidleni by si určitě našli způsob, jak je zdanit také.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:11 | Bubik

No vždyť to je přece jasný naše politiky asi už dlouho štve, že si obyčejný plebs kupuje lepší auta, než ve kterých jezdí oni. Takže zamysleli a výsledek je tady: 1/ jako podnikatel musíte část ceny auta přesahující 900 tisíc zdanit. Jako statutární orgán byste byl blb, abyste takové auto kupoval. Nicméně když to náhodou uděláte, vždy je ještě možnost vás obvinit z porušování povinností při správě cizího majetku nebo jiného majetkového trestného činu. 2/ jako soukromá osoba si auto přes devětset tisíc nekoupíte taky, protože vás stát bude prudit majetkovým přiznáním 3/ koupit ho na leasing za uvedených podmínek by mohl jen blázen
Bude to pár let trvat, ale kýžené se dostaví - konečně nastane doba, kdy dobrým a drahým autem budou jezdit jen papaláši. Ale možná se to časem vyřeší i jinak - ještě pár let této vlády a budou třeba zase auta na pořadníky.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:10 | Drak

Zdá se, že začíná být řada na podnikatelské sféře...
Zdá se, že teď by svůj názor měla vyjádřit podnikatelská sféra. Ne moc nahlas, zato ale tvrdě. Vždy jsem nějaké ty daně odváděl, když teď vidím co že z toho mám, je mi z toho hrozně... Najmu si poradce, abych tyto výdaje buď vůbec neměl, nebo naprosto je minimalizoval. Dříve to byly jen vyhozené peníze, ale jak je v poslední době vidět tak si platím vlastní hrobníky. Asi jako kdyby farmář nehubil masndelinku. Pokračovat v tom by mohl jenom debil...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 14:08 | andyo

Rejpale já bych prosila abyste vždy pečlivě zvážil slova. Jestli si to o DPH na DPH přečte Sobotka, tak je to v příští novele zákona. Kdysi jsem se smála, že banky zavedou poplatky z poplatků. Když se dnes koukám na výpis, tak tam jsou, jen se zatím jmenují krapátek jinak.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Pehe

politolog

Petr Fejk

manažer

Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Fejk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services