Splátky úvěru
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jiří Pehe
politolog
Petr Fejk
manažer
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Na leasing limit (ne)platí
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 4. 2004 11:54, zeon
Vy jste zase nepochopil ze ne podnikatele (jak se nam vlada snazi vsugerovat), ale stat je nejvetsi zlodej.
A ze pokud chteji, aby lide platili dane jak maji, musi je nejprve snizit, sami zacit setrit ... na rozhazovani nikdo nema.
A platit dane nasemu statu je jako vyhazovat je oknem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
20. 2. 2004 14:50, JCiprovska
Ladislave N.
Chce-li podnikatel drahé auto a vydělal si na ně, tak ať si ho koupí. Proč by ho ale měl dávat do nákladů? Dává si snad do nákladů zlaté pero s diamantovým hrotem, se kterým podepisuje smlouvy a faktury? Dává si do nákladů briliantový šperk pro manželku, která ho doprovází při obchodních večeřích? Chápu, že vůz je pro podnikání nutný, stejně jako pero k podpisu. Luxusních vozů do ceny 1.080.000,- Kč najdete na českém trhu hromadu. Pokud Vám takový vůz pro vlastní reprezentaci nestačí, nic vám nebrání připlatit si za dražší auto. Jen ten odpis z daní se Vám už nepovede. Většině podnikatelů to ani moc nevadí. Problém to působí pouze leasingovým společnostem.
Ale teď dotaz: "mohl by nám tu někdo sdělit, zda si bude moci podnikatel odepisovat automobil z daní poté, co bude zavedena rovná daň dle ODS?"
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)
20. 2. 2004 14:35 | ekonom
měli jsme to na nákladních vozech a já byla v absolutním ráji. Pro mně to přineslo tolik nových možností k analytice. Jenže...na malou firmičku obrovský jednorázový náklad, další náklady -(snad)zásahy řidičů, často bylo cosi nutno přiopravit. Vedení podniku mé nadšení nesdílelo, odmítlo další opravy hradit. Takže systém pozvlolna odumřel. Nevím, jestli je dnes tato technologie levnější a odolnější proti amatérským zásahům (nebo prokazatelnější). Ale pro mně a v této firmě to bylo jako skok do příštího století.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:33 | Mirek Šejna
máte pravdu, že DPH ze spotřební daně už máme. Máme dokonce i DPH ze cla. Jen bych se vás rád zeptal: "kdopak nám to DPH ze spotřební daně a cla zavedl?"
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:32 | Mirek Šejna
Pokud dostane zaměstnanec do užívání služební vůz, tak je to požitek, který musí zdanit. Nemusí ale platit údržbu. Věřte, že to je pro zaměstnance velice výhodné i přesto, že za to platí daň z příjmu. Neznám člověka, který by služební vůz odmítl proto, že se mu to daňově nevyplatí. Nerozumím vaší poznámce o voze za 300 a za půl melounu. Samozřejmě, že dražší auto je pohodlnější. Ale těch 300 i půl melounu může dát firma do nákladů. Auto za 901.000,- už do nákladů firma nedá celé (dá pouze těch 900 tisíc). Pro názornost: já sám mám Mondeo za 859 tisíc a je velice pohodlné. Kdyby mi ho koupila firma, mohla by si ho dát do nákladů celé.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:30 | Klokan
DPH z DPH taky bude. Zatím máme jen DPH ze spotřební daně. To je taky finanční služba jako řemen
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:29 | pavel 99
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:27 | ekonom
je fakt, že jsem opoměla velké firmy s delšími obchodními cestami, mám jen zkušenost s malou firmou, která má takové jízdy krátké. Ale zato vím a nelíbilo se mi to, že se nová osobní auta (levnější) dala i k osobnímu užívání, hoši za to platili kolem 300 Kč a PH si nedokazatelně "ušetřili" ze služebek. Rozdíl v délkách a spotřebě služebních jízd byl proti dřívějšku markantní. Vždy si to ale uměli obhájit, nevím jak pokračují v tomto dnes. Bylo to pro ně moc a moc výhodné, nemuseli si ničit své auto, platit opravy, pořizovat si či platit nájem garáže. Rozváželi si tak děti do škol, manželky domů s nákupem, vše bylo známo jen z ústních reakci, nikdo by nic nebonznul. Kryli si navzájem záda. Bylo to naprosto veřejné tajemství a firma podnikala všelijaké protišilenosti, nedařilo se. Jen narůstalo papírování, podepisování. To jsem ale ulítla z toho limitu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:26 | ekonom
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:25 | Bubik
když si totiž koupí podnikatel auto za meloun a dá ho do nákladů, musí jeho zaměstnanec - pokud s ním jezdí i soukromně - danit 1% pořizovací hodnoty ve svém příjmu ( a platit soukromě projetý benzín). Jinými slovy, milionové auto k soukromému užívání je dalších 10 tisíc hrubého příjmu. Takže čím dražší auto, tím více jste státu danil na příjmu. Takže to není tak, že by firma nakoupila ferrari a dala je zadarmo k dispozici pro soukromé účely. Po tom totiž finančáky jdou zvláště tvrdě. A druhá věc: zkusil jste jezdit takových deset patnáct tisíc km po celé republice či Evropě měsíčně v autě za třista a v autě za meloun a půl? Je to sakra rozdíl v jakém stavu přijedete na nějaké jednání.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:24 | Mirek Šejna
problém je nejspíš v tom, že leasingové společnosti ta auta pro své klienty mají ve svém majetku a snižují si o to základ daně z příjmu. Nevím zda to jé fér, ale zákony to povolují. No a teď nastal problém s auty, jejich cena je 900 tisíc bez DPH (1.080.000,- s DPH).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:22 | ekonom
s leasingovými záležitostmi jsem nikdy až tak blízce nepřišla do styku. Vždyť leas. společnosti auta nakupují ne pro vlastní užívání či spotřebu, ale jako zboží či nákup materiálu k dalšímu "prodeji". Ten limit se neváže k vozům až ve "spotřebě"?
20. 2. 2004 14:21 | Ladislav N.
No tahle informace vám (v souvislosti s limitem 900.000,- Kč) vyrazí dech :-)))
http://www.novinky.cz/02/60/36.html
Kolik že je limit na osobní letadla pro podnikatele?
...Kvůli letadlu státní letky se dostali do rozepře Kostelka a ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL). Ten svými výroky, že by se měla zrušit vládní letka kvůli stáří a drahotě, rozzlobil šéfa obrany. "Ministr Kostelka je těmi výroky natolik pobouřen, že se to bude řešit pravděpodobně přes premiéra," řekl Právu mluvčí obrany Šticha. Svoboda v reakci na článek v Právu uvedl, že cesta do Austrálie, kterou před nedávnem absolvoval, se prodražila hlavně kvůli starému letadlu vládní letky. "Já reaguji na to, že jsem byl v Právu označen za nejdražšího vládního cestovatele a bylo řečeno, že moje cesta stála 11 miliónů, a tak jsem se ozval, protože ten let stál 9 miliónů," řekl Právu Svoboda. ...
Dál už raději bez komentáře.
20. 2. 2004 14:20 | Mirek Šejna
pokud budu mít příjem takový, že si budu moci koupit auto za 2 miliony, nikomu to vadit nebude (snad kromě závistivých sousedů). Problém nastane, když si koupím auto pro vlastní potřebu a budu to vykazovat jako náklad, o který si snížím daňový základ pro výpočet daně z příjmu. Už se vám rozsvítilo? Jinak mimochodem, vy už jste si někdy kupoval vůz tak, abyste ho mohl odepsat ze svých daní?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:20 | Jura
a daňte jejich příjmy ne jednou ale enkrát a vůbec je duste, oni na to mají a Špidla přece řekl "zdroje jsou" a kde je má brát pro nás potřebné, co tolik nevyděláme? To by tak hrálo, aby si někdo jezdil v mercedesech a já ne!
A kdo je tady bohatec? Na to jsou dvě odpovědi: jedna, že ten, kdo má víc jak já, a druhá, že ten, kdo je schopen se o sebe postarat bez pomoci státu. A proto - hr na ně, bijte bohatce!
20. 2. 2004 14:15 | Mirek Šejna
20. 2. 2004 14:14 | Bubik
dole pod okny někdo musí držet vidle hroty vzhůru Už jsem si doma jedny připravil, abych je pak ve chvatu nehledal. Ale obávám se, že nadarmo. Pořád je dost lidí, kteří by pod ta okna natahali tlusté péřové duchny.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:13 | rejpal popleta
Kaji se kaji. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa! Začnu tedy psát o defenestracích, třeba se toho někdo chtne. A nebo, co takhle autodafé? To by asi ale strašně smrdělo......
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:12 | rejpal
tak z Hummerů mají za základ HUMVEE jenom Jednička a dvojka, HUMMER III je pna šásku prachsprostého GMC, se solidními osami v úrovni nábojů kol a tím nižžší průchodností, atd, atd, atd. Jinak když mám sedmitunovou loď, tak s ní jezdím po moři a netahám ji po silnici. Moje čtyřicetistopová motorka po silnici ani tahat nešla. A konečně Hummer je VYŠPERKOVANÝ HUMVEE, JAK JSTE SÁM UVEDL. K ježdění po Štatlu v Brně, nebo v malostranských uličkách v Praze se hodí Mercedes s náhonem na čtyři kola velikosti menšího popelářského vozu stejně jako Hummer, nebo Suburban. Když něco velkého, tak rovnou pickup, v USA Dodge RAM, Ford F250, nebo Chevrolet, a když je nás více tak Crewcab pro šest. A pro přepravu jenom osob takovej JEEP, nebo výběr z importu, od Land Rovera pro bohaté snoby až po SUZUKI Vitara pro ty na rozpočtu. O to tady ale nešlo. Navíc Špidleni by si určitě našli způsob, jak je zdanit také.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:11 | Bubik
Bude to pár let trvat, ale kýžené se dostaví - konečně nastane doba, kdy dobrým a drahým autem budou jezdit jen papaláši. Ale možná se to časem vyřeší i jinak - ještě pár let této vlády a budou třeba zase auta na pořadníky.
20. 2. 2004 14:10 | Drak
Zdá se, že teď by svůj názor měla vyjádřit podnikatelská sféra. Ne moc nahlas, zato ale tvrdě. Vždy jsem nějaké ty daně odváděl, když teď vidím co že z toho mám, je mi z toho hrozně... Najmu si poradce, abych tyto výdaje buď vůbec neměl, nebo naprosto je minimalizoval. Dříve to byly jen vyhozené peníze, ale jak je v poslední době vidět tak si platím vlastní hrobníky. Asi jako kdyby farmář nehubil masndelinku. Pokračovat v tom by mohl jenom debil...
20. 2. 2004 14:08 | andyo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/3