Jak přežít na rodičovské

Víte, co to je rodičovský příspěvek? Kdy na něj máte nárok, kolik peněz můžete získat a jak o něj požádat?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2005 18:30, dalin

Benedikte, tak vol ODS a uvidíš jak "nebudou hrabat, postarají se sociálními opatřeními o občany a zvýší porodnost a sníží nezaměstnanost".
Pokud si dobře pamatuji, tak před socanskou vládou tady byla ODS, porodnost nižší, inflace vyšší, jenom ta nezaměstnanost byla lepší (to ale nebyla zásluha ODS).
Věř si čemu chceš, ale experiment s modrou šancí odskáčí téměř všichni občané.

Zobrazit celé vlákno

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 3. 2004 14:54, Milan K.

Jako tatínek majicí ženu na mateřské nemohu souhlasit,že stát rodinu
podporuje.Úvaha,že venku nemají tak dlohou mateřskou,je mylná,ponevadž
u nás se vydělává daleko méně,ale to se nikde neuvádí!!!

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 44 komentářů)

13. 2. 2004 12:41 | Honzajs

Nám chodí na účet
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2004 8:35

Veškeré soc. dávky lze posílat na účet. Tedy i RP. Na poštu jsme díky tomu přestali chodit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2004 7:21

Tak s těmi 30 000 Kč to máte ještě dobré, protože myslím, že 70 procent lidí má příjem pod průměrnou mzdou, která činí nějakých 17 000? Hmmm :-))))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 17:39

8? To se mi nezda - podle me je to jen 6.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 15:15 | PS

Aha, již jsem se dobral jak to je (ten titulek je fakt blbě zavádějící). Takže pokud žena pracovala, dostane mateřskou, tu ovšem hradí ZAMĚSTNAVATEL, a to po dobu 8 měsíců (1 před porodem, 7 po něm). Následně získá (žádost na SSZ) rodičovský příspěvek OD STÁTU. Pokud ovšem nepracovala, přichází na řadu rovnou RP od státu (ovšem až po porodu).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 15:11 | Sara

Souhlas s M. Sadílkem
Souhlas s M. Sadílkem.Je mi třicet a čekám své první dítě. Rodičovský příspvěk je ponižující almužna a stejně to dopadne s mým důchodem od státu (pokud tou dobou ještě nějaké státní důchody budou). Chápu, že stát je s rozpočtem v pr..., ale co nechápu je, proč nelze financovat výdaje na budoucí daňové poplatníky = děti významným odpočtem z daní. Proč stát nemotivuje lidi, aby se jim vyplatilo pracovat a to co se dnes vyplácí jako miliony položek sociálních dávek si lidi nemohou odečítat z daní? V konečném důsledku by se pak vybrané daně používaly skutečně na potřebné věci a ne např. na financování lidí, kteří nikdy pracovat nebudou (ne proto, že skutečně nemohou, ale že nechtějí).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 15:07 | Michal Sadílek

Podle mého názoru, stát či jeho sociální správa funguje zcela špatně. Moje žena pobírá rodičovský příspěvek a na naše tři děti (2,4,6 let) dostaneme dětské přídavky - dohromady je to 4030 Kč. Ovšem abych je mohl uživit musím vydělávat peníze, protože z toho by skutečně nevyžili a z těch peněz odvádět daně z příjmu a zálohy na soc.pojištění (ostatní daně a zdr.pojištění vynechám to je jiná problematika). Ať už budu OSVČ, nebo zaměstnanec, tak musím zajistit hrubý příjem rodině 30000 Kč, abych pokryl její výdaje. Z těch 30000 Kč musím ovšem státu zaplatit na sociálním pojištění a daň z příjmu 5023 Kč, k tomu 1350 za zdravotní pojištění, čili čistý příjem je pak 23627 Kč (to si můžete spočítat na www.penize.cz). Z tohoto musím ještě za splátky bytu, služby a další poplatky vydat 11307 Kč a zbyde nám 12320 Kč což se soc.dávkami 4030 Kč je dohromady 16350 Kč pro 5-ti člennou rodinu. A já se ptám, není pitomost dávat státu 5023 Kč, když mi pak on vrátí 4030 Kč - copak nestačí jenom zaplatit rozdíl 993 Kč. Vždyť úplně stačí, když se vhodně upraví odčitatelné položky a já svou rodinu uživím sám i bez soc.příspěvků. A pokud to nezvládnu, jako např. v minulém roce 2003, kdy jsem měl čistý příjem 20000 Kč, tak by mi mohl stát pomoct příspěvkem 2425 Kč.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 14:36 | Petr Liška

Dle takovéto logiky bychom jako národ už dávno vymřeli, neboť existovaly mnohem krutější chvíle v našich dějinách. A země třetího světa by dnes měly nejmenší porodnost.
Mít dítě je snad také investicí do vlastní budoucnosti rodičů! Je nutné, aby stát v této investici zaujímal významnější roli? Raději bych, kdyby mi mou vydělanou korunu nechal, než mi vrátil jeji polovinu formou dávek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 10:46 | veverka čiperka

Je možné obojí, stačí zaškrtnout příslušnou kolonku ve formuláři a udat číslo účtu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 10:45 | Tomik

Zákon o státní sociální podpoře (SSP) problém mateřské a přivýdělku neřeší, protože mateřská jako dávka nemocenského pojištění dávkou státní sociální podpory. Takže to co je v článku se opravdu týká jen rodičovského příspěvku (RP). Dávky SSP je možní nechat si vyplácet jak na účet, tak složenkou. Samozřejmě se to dá i měnit. Ovšem největší raritou, se kterou si MPSV si po novele neví rady a snaží se to obejít (a co nejdříve bude zřejmě další novela, aby to vyřešili), je situace lidí, kteří pobírají jinou dávku - péči o osobu blízkou (POB). Je to taková rarita, že jsem jen zvědavý, kdy se to dostane do médií.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 10:44 | P.

Máte někdo prosím zkušenost, zda se rodičovský příspěvek zasílá pouze složenkou nebo je možné i zasílání na účet????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2004 14:12 | Jarmila

To jako že bude kojit nebo přebalovat pos*** dítě on? Ale to přece situaci neřeší!! Já tu jasně mluvít o tom, že VŠ vzdělaná žena nemá po třech rodičovských dovolených na svém důchodovém účtu ani korunu. Pokud si to vymění s partnerem a na rodičovské dovolené bude 3x partner, pak nebude mít na důchodovém účtu ani korunu zase ten partner, takže je to úplně jedno. Situaci by vyřešilo nejenom společné zdanění manželů, ale i jejich společný důchodový účet (s rozdělením půl na půl při rozvodu). Jenže tak daleko to ještě nedošlo ani v Americe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 18:01 | Lenka

Musím říct, že výše příspěvku opravdu porodnost neovlivní, ale také vím, že situace rodiny po narození dítěte je naprosto strašná. Máme dvouletého syna, mám VŠ vzdělání a jsme na tom tak, že nebýt babiček, nemáme pomalu ani co jíst. Splácíme totiž také hypotéku. Můj muž je státní zaměstnanec a rozhodně mi domů nenosí průměrnou mzdu. A k tomu ještě musím přestat chodit do práce, kterou jsem několik hodin týdně dělala, protože bych celý přivýdělek musela státu vrátit formou důchodového pojištění. Mám pocit, že je to celé jen špatný vtip. Chtěla bych nějakou příležitost, která by nám opravdu pomohla. S malým dítětem jste ale nahraní. Dítě vás potřebuje, nemůžete ho zavřít a jít někam na brigádu, abyste mu mohli něco koupit. A jak z toho ven? Komplexní opatření, které by zajistilo, že řádně pracující muž bude schopen uživit svoji rodinu a nebude nutný ještě další příjem? Spořit si na dítě? A z čeho, nejdřív přece musíte naspořit na bydlení. Přála bych každému pánu poslanci, aby si zkusil žít jako např. my (abych nemluvila obecně).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2004 6:33 | Čech

Asi se to mnohým líbit nebude, ale rodičovský příspěvek je skutečně jen PŘÍSPĚVEK, nikoliv mzda, či náhrada mzdy. Každá budoucí maminka by stím měla počítat. Buď si na to včas našetřit a nebo být dobře zajištěna pomocí partnéra. Příspěvek na dopravu také nikomu nezajistí nákup a provoz auta, příspěvek na bydlení také nikomu nezaplatí celý nájem apod. Že bude u nás nedostatek dětí? Ale vůbec ne, jen budou čím dál tím méně mluvit česky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2004 10:16 | Matka žijící z rodičovského příspěvku

Vím z vlastní zkušenosti, jaké to je žít z této "závratné" sumy. Páni poslanci demostrativně předvádí, jak žít z minimální mzdy (jeden měsíc!!). Teď bych chtěla, aby mi předvedli, jak vyžít z této částky se dvě malými dětmi. Protože i když mám 2 děti do 4 let, dostávám pouze jeden rodičovský příspěvek ! Takže 2.552 Kč pro tři lidi. Skvělé..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2004 16:54 | Honza

nebo se spolehne na partnera
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 14:28 | JirkaZ

Rozhodnutí, zda mít či nemít dítě opravdu nezávisí na mateřské podpoře, to máte pravdu. Ale už záleží na tom, jestli mít či nemít více dětí - viz příspěvek Jarmily.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 14:03

Ale ovlivni - ovlivni to u lidi, kteri si s vypetim vsech sil mohli koupit byt za naproto prisernou cenu a ted krvave splaci hypoteku. Kupodivu se jedna prave o mlade rodiny, ktere by pomyslely na deti. Pokud zena pujde na materskou, tak se jejich plat o mnoho snizi a ta rodina proste nevyzije.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 13:54 | Boucek Antonin

Prominte, stat brani Vasi manzelce, aby byla doma? Souhlasím s panem Chrochtem, ze odpovednost za vyzivu sve choti mam predevsim ja. A nemyslim si, ze rozhodnuti, jestli mit dite ci ne, ovlivni fakt, zda je materska podpora dva a pul anebo tri a pul tisice (anebo treba tisicu sest).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 11:39

Přečti si pořádně příspěvěk, reaguješ jenom na to co se Ti líbí,
chci aby stát podporoval všechny děti, tedy klidně i ty moje tím že kterákoliv matka může zůstat doma a dělat to co je pro děti nejlepší, tj. být s nima doma a slušně je vychovat :-))
a politika státu je taková že je výhodnější děti němít, když už ano tak se nebrat apodobně - většina lidí skočí vždycky po tom co je pro něj ekonomicky výhodné :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services