Poplatková horská dráha

Od zdražování, které před časem ohlásila Živnostenská banka, byl na trhu poměrně klid, pomineme-li rušení poplatku za zavření účtu u některých institucí. Včera však oznámila změnu poplatků Česká spořitelna. Od 1. března některé položky zlevní, ale převážně bude zdražovat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 4. 2004 16:20

Poplatky v bankach jsou nehorazne, prave jsem odesel z ZB, bohuzel
k CS kvuli hypotece, takze tam nejakou dobu budu muset zustat. Jen takova
drobnost: CS je neuveritelne hrabiva organizace, za hypoteku se plati jednak poplatek
110, jednak splatky. ONI to strhavaji na dvakrat,
zrejme aby to mohli uctovat jako 2 ucetni polozky. Pevne verim,
ze po vstupu do EU se tyhle divny praktiky bank budou muset zmenit.

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 3. 2004 8:31

Nevím co jste viděl na TV NOVA.
Limit 500.000 není moje číslo, byl uveden v diskutovaném článku. AK je možná levný, ale spořitelna už neuvádí že baterie vydrží něco přes rok (v rozporu s manuálem), její výměnu musí udělat specializované pracoviště a součástí operace je zablokování kalkulátoru. Jeho zpětné odblokování je zpoplatněno a stojí 150,- Kč. V tomto světle mi připadá úsměvné pohoršování a diskuse nad zdražením služby servis24 o desetikorunu či kolik ročně. Souhlasím, že každý si musí sám zabezpečit své PC proti nabourání, nikdo jiný to za něj neudělá. Nicméně jsem zažil že při problémech s přihlašováním to byla právě infolinka, která mi doporučila abych úroveň zabezpečení svého prohlížeče nastavil na LOW.

Zobrazit celé vlákno

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)

2. 9. 2006 1:35 | Bochi

Jo, pan Kysilka si zřejmě myslí, že když nám nakuká, jak západní banky trpí, že začneme všechny ty poplatky našim bankám platit s úsměvem na tváři a s dobrým pocitem, jak jsme ty "naše" banky podrželi. Komunisti nám taky cpali do hlavy, jak lidé na západě v tom kapitalismu trpí a že Amíci mlátí černochy - že by tato rétorika panu Kysilkovi vlezla pod kůži tam silně?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2004 16:20

Poplatky v bankach jsou nehorazne, prave jsem odesel z ZB, bohuzel k CS kvuli hypotece, takze tam nejakou dobu budu muset zustat. Jen takova drobnost: CS je neuveritelne hrabiva organizace, za hypoteku se plati jednak poplatek 110, jednak splatky. ONI to strhavaji na dvakrat, zrejme aby to mohli uctovat jako 2 ucetni polozky. Pevne verim, ze po vstupu do EU se tyhle divny praktiky bank budou muset zmenit.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2004 9:44 | Pavel

Od té doby co mě Škovraga se Škopkem okradli jsem zrušil všechny účty ve spořitelně a vyhýbám se jí na sto honů. Zřejmě takových zákazníků, kteří u spořitelny měli více než jeden milion je více a tak tito umělci s obrovskými platy a drahými auty řeší svojí neschopnost a nenasytnost stálým zdražováním poplatků a hlavně stálými změnami poplatků. Motivem je zkušenost, než se klient rozhoupe změnit banku bude obrán o více peněz. U spořitelny se nejedná o menažering v řízení, ale o čistou zlodějnu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2004 8:39

zajimalo by mne, je to nekde uvedeno, ze je zruseni uctu po dobu jednoho (nebo dvou) mesicu bezplatne? z ceho to vychazi, je to nekde "na papire" nebo se jedna pouze o informaci z inf. cenra? dik
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2004 19:50 | Divoch, Cambridge, UK

Podle vysvětlení hlavního ekonoma České spořitelny Pavla Kysilky a ředitele úseku Řízení obchodu Jiřího Škorvagy jsou poplatky v některých západních zemích nižší ale banky s tím mají problémy. Ve skutečnosti poplatky za běžné bankovní operace u naprosté většiny bank v některých zemích jako je Velká Británi jsou nulové a nevidím, že by zde banky chátraly.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2004 16:23 | Petr

Servis 24 je zabezpečen dle mé osobní zkušenosti stejně jako intranetovské aplikace bank v USA či Kanadě. Navíc v USA a Kanadě se jako klientské číslo používá číslo debetní karty k účtu a nikoliv extra číslo jako ve spořce. Kdykoliv je možno limit snížit nebo používat kalkulátor. U změny SMS je třeba zadat i číslo smlouvy, které se běžně neuvádí a zná ho pouze ten, kdo smlouvu sepsal, tj. majitel účtu. Pokud si tedy nastavím SMS na aktivní operace a někdo by zjistil např. odpozorování nebo monitoringem klávesnice vstupní údaje, okamžitě dostanu SMS o transakci a zruším ji po telefonu a internet nechám zablokovat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2004 9:46 | pivko

podle mě je certifikát na disku (a la koba) jestě mnohem horší, než uživatelské jméno a heslo, které se aspoň nikam na disk neukládá. nosit s sebou dalsi kram jako je kalkulator pinu, cipova karta, nebo co ja vim, co vsechno, proste odmitam. jediny jeste zkousnutelny rozumny zpusob zabezpeceni s minimalnim omezenim je potvrzovani transkaci kodem zaslanym na mobilni telefon, to kdyby CS mela, tak do toho jdu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 21:17 | Xmen

Můj názor na logiku zvýšení poplatku za S24. Domnívám se, že ke zvýšení spořka přistoupila, protože mnoho klientů sice založilo S24, ale aktivně ho nevyužívá. Pouze si nechávají zasílat SMSky o zůstatku. Většina těchto lidí stejně transakce uskutečňovat nebude a tak je otázkou zda jim službu nadále zvýhodňovat anebo je zvýšením poplatku přinutit spíše službu zrušit. Je to sice zvláštní, ale myslí, že logika v tom je.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2004 21:11 | Xmen

Moje odpověď je vedena o jednu úroveň níž než příspěvek greenhorna, takže se jedná o rekaci na jeho příspěvek ne na Anonyma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 11:31 | Radek Beneš

Byl jsem u ČS téměř 10 let. Přechod do jiné banky jsem viděl hrůzostrašně. Zvláště pokud máte nějaká inkasa a trvalé platby. Vzhledem k dřívější hlemýždí rychlosti při převodu peněz jsem to nakonec podnikl. Nyní mám účet u eBanky a jsem spokojen. A to jsem si jej u ní založil měsíc po nepěkném zdražení! Rušení příkazů u ČS bylo peklo, zato založení či zrušení u eB je pohoda. Situace u ČS mě jen těší! Spousta klientů je u ČS jen kvůli husté síti bankomatů v ČR. Je fakt, že jiné banky jich tolik nemají. Vzhledem k neustále rozšiřující se možnosti platit kartou se s tím, ale dá žít. I servis bankomatů totiž platí klienti.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2004 8:31

Nevím co jste viděl na TV NOVA. Limit 500.000 není moje číslo, byl uveden v diskutovaném článku. AK je možná levný, ale spořitelna už neuvádí že baterie vydrží něco přes rok (v rozporu s manuálem), její výměnu musí udělat specializované pracoviště a součástí operace je zablokování kalkulátoru. Jeho zpětné odblokování je zpoplatněno a stojí 150,- Kč. V tomto světle mi připadá úsměvné pohoršování a diskuse nad zdražením služby servis24 o desetikorunu či kolik ročně. Souhlasím, že každý si musí sám zabezpečit své PC proti nabourání, nikdo jiný to za něj neudělá. Nicméně jsem zažil že při problémech s přihlašováním to byla právě infolinka, která mi doporučila abych úroveň zabezpečení svého prohlížeče nastavil na LOW.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 8:17

S kalkulátorem souhlasím, i s tím že je nepraktický. Certifikáty omezuje použití na tolik počítačů, na kolik si jej nainstalujete. Je to omezení? Pokud se Vám stává, že Vás přepadne nutkavá touha udělat transakci a běžíte do nejbližší internetové kavárny, pak ano. Pokud pro ovládání účtu používáte jánevim jeden počítač doma a druhý v práci, tak je jen to další stupeň bezpečnosti. Naví certifikáty nemusí být uloženy přímo na disku, existují paměťové karty, "klíčenky" a podobné hračky. O limitech či zcizení pak nelze hovořit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 3:04 | Xmen

Tady se někdo dívá na TV NOVA. Jednomu se nelíbí že klient používá jen klientské číslo (KČ) a heslo (H) druhý zase nadává, že přihlašování těmito údaji je zbytečně složité. Složité to rozhodně není, pouze je potřeba se trochu učit a přečíst si manulál nebo zavolat na infolinku banky a požádat o vysvětlení.
K bezpečnosti: Kdo preferuje rychlý přístup má pouze KČ+H a pak si musí sám zabezepečit své PC proti nabourání. Kdo preferuje bezpečnost, tak používá KČ+H+Autentizační kalkulátor (AK). Pokud mám správnou informaci, tak ČS připravuje výrazné rozšíření S24 a také nové možnosti zabezpečení. Klient si tak bude moci vybrat. Co více by se ještě dalo udělat? Každý má a bude mít možnost volby, ale i tak budou stále někteří hledat různé nevýhody (většinou se však jedná spíše o extrémisty). Co se týká limitu pro transakce - uvádíte 500.000 Kč - tak považuji za správné uvést, že max. denní limity pro transakce jsou 100.000 Kč přes každý kanál (TB / IB) tedy celkem max. 200.000 Kč/den. Pokud chcete poslat více "musíte" mít autentizační kalkulátor. Pokud vím tak od 1.3. stojí AK pouze 300 Kč což je hluboko pod jeho pořizovací cenou (cca 1.500 Kč) takže je výrazně dotovaný. To podle vás není snaha o zpřístupnění vyššího zabezepečení? Pokud opravdu chcete zvýšit zabezepečení, tak si ho koupíte a při transakci nebo přihlášení prostě vyťukáte pár údajů do AK navíc ("strašně náročné")- pokud chcete jen kritizovat, tak budete jen kritizovat. Co se týká aktivních SMS, tak s nimi máte pravdu - pokud se někdo nabourá do vašeho PC, tak před převodem funkci zasílání SMS o aktivních transakcích zruší. Myslím si však, že je povinností každého klienta maximálně zabezpečit svoje PC proti zneužití. Snaha musí být na obou stranách.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2004 12:41

zrus ho radsi ted, nejpozdeji vsak v dubnu, protoze az dostudujes tak budes muset platit poplatek za zruseni uctu... a protoze sporitelna ted zdrazila, tak je zruseni uctu v breznu a dubnu zadarmo :-) .
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2004 12:38

uz jsem to udelal :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2004 9:01 | pivko

no pokud vím, tak je nabízena i možnost použít kalkulátor PINu, ovšem není implicitní. jinak ale s tou bezpečností bych to neviděl tak jednoznačně. všechny ostatní systémy, které jsem doposud viděl zase za možná zvýšenou bezpečnost nabízejí i mnohem větší uživatelskou nepříjemnost. tahat s sebou čtečku jako v ČSOB, nebo nějaké certifikáty, jako v KoBě, které jestli se nemýlím navíc limitují použití internetbankingu pouze na jeden počítač, to taky není zrovna ideální. navíc, pokud někdo ovládne váš počítač, tak má taky přístup k těm uloženým certifikátům, není-liž pravda?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2004 11:23 | greenhorn

Vážení, služba Servis24 NENÍ, opakuji NENÍ téměř nijak zabezpečena proti zneužití. Přístup k účtu chráněný pouze heslem je v dnešní době naprosto nedostačující. Spořitelna vůbec netuší co je to počítačová bezpečnost - když jim na toto téma zavoláte, operátor vás chlácholivým hlasem ujistí že zabezpečení je maximální, protože používají protokol SLL. To je ale ochrana pouze přenosové cesty, pokud se někdo probourá až k odposlechu vaší klávesnice, získá nad vaším spořitelním účtem plnou kontrolu. K takovým (a i nás již zcela běžným) opatřením, jako jsou bezpečnostní certifikáty, se spořitelna ještě nepropracovala. Proč také, když ve smluvních podmínkách veškerá rizika přehazuje na své klienty. Dále vás operátor utěší, že o každé transakci vás mohou informovat SMS zprávou. Aktivace či deaktivace této funkce je ovšem pod kontrolou uživatele - spořitelna zřejmě předpokládá, že pokud se někdo do systému naboří, tak ho nenapadne tuto funkci nejprve vypnout. Co dodat. Snaha spořitelny donutit klienty aby tímto kanálem přesouvali i částky nad 500.000,- ( a tedy si i příslušně zvedli přípustný limit pro operace tímto kanálem) mne v této souvislosti docela šokovala. Zda klienti přijdou či nepřijdou o své peníze je spořitelně zřejmě buřt, jsou to pro ni jen ovce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 2. 2004 15:48 | Emil

Doufám, že česká spořitelna čte alespoň vaše články. Na dopisy, které klient napíše přímo na její centrálu totiž nikdo neodpovídá. Zjevně o názory svých klientů nestojí, a dělá si co chce. Hlavně, aby na klientech vydělala.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2004 12:28 | Pavel

Kam utéct? já právě utíkám od GECB právě k ČS. I s tímto zdražením se dostanu na polovinu měsíčních nákladů ...GE - vedení 30,- PK 30,- Internet 39,- atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 20:39 | Jan Kolda von Žampach

...na to si musí každý odpovědět raději sám, ale já jsem už dávno vzal do zaječí a jsem zatím spokojený.
Také přece záleží na tom, jakou máte "freqenci" svých bankopotřeb a jaké preferujete kanálnické formy obsluhy svého účtu a zdali si případně u některých zhodnotíte, zda-li efekt je úměrný ceně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Linda Vavříková

podnikatelka, Allegria

David Marek

ekonom

Linda Vavříková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services