Peníze.CZ mají nového akcionáře

Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 1. 2004 20:48, Jan Kolda von Žampach

...svatá prostoto ! A teď píší pro pana Prouzu články tady na serveru, že.

Zobrazit celé vlákno

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 1. 2004 17:06, Petr Šafránek

Jistá fluktuace je průvodním jevem každého síťového marketingu. Odcházejí zpravidla ti, kteří se domnívají, že síťový marketing je nástrojem k bezpracným výdělkům. Když poznají opak - tedy že i v síťovém marketingu se musí především pracovat, odcházejí. To je to, co jste nazval "rozpad zespoda", nejde však o rozpad, ale přirozenou selekci, jak jste napsal Vy - neschopných. Ti pak samozřejmě OVB a síťový marketing obecně pomlouvají kudy chodí, aniž by přiznali, že příčinou jejich neúspěchu nebylo OVB aní síťový marketing, ale především oni sami... Pokud jde o Vámi zmíněný "rozpad schopných lidí nahoře", pak Vás ujišťuji, že jste, pokud jde o OVB, vedle jak ta jedle! Každý, kdo v OVB aktivně působí, má přístup k měsíčním výsledkům celé ČR a jasně vidí, že fluktuace (ve smyslu odchodu) na vyšších pozicích je prakticky nulová, pokud za fluktuaci nepovažujeme přechod na vyšší posty v rámci firmy.

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 55 komentářů)

7. 2. 2004 20:24

zlatá slova
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2004 9:18 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Promiňte, ale mám pocit, že pan Šafránek tuto skutečnost jako trauma nepociťuje. Já osobně ale pociŤuji jako trauma (ale skutečně jen malé nemějte o mě obavy), že při předpokladu, že většina přispěvatelů do této diskuse jsou patrně buď kolegové pana Šafránka (myslím tím i konkurenti) nebo zákazníci některých poradenských firem, nejsou většinou ochotni své názory podepsat a veřejně se k nim přihlásit. U zákazníků to respektuji a navrhuji jim aby se obrátili na naši asociaci pokud mají pocit, že byli někým z OVB poškozeni. Zaručuji jim odbornou pomoc. OVB Allfinanz spol.s r.o. je členem naší asociace a bude jistě náš názor respektovat. U "kolegů" pana Šafránka to nechápu a nerespektuji! ˇAť buď jdou s kůží na trh (jako pan Šafránek) nebo ať neknučí a nechají karavanu jít dál a neřeší anonymně své konkurenční problémy. A teď mně dovolte určité zjednodušení: s OVB to nebude až tak špatné pokud pod její značkou pracují finanční konzultanti a investiční zprostředkovatelé jako je pan Ing. Petr Šafránek.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2004 16:27 | Karel M.

Vím, že se to řadě kolegů z různých firem nelíbilo, ale testy finančních poradců na Peníze.CZ patřily k těm nejleoším na našem trhu. Budu rád, pokud v nich budete pokračovat - a nenechte se odradit útoky, které přijdou. Sleduji vás již dlouho a vím, že svou práci děláte dobře. Nikdy jsem neměl pocit, že byste dělali kompromisy se svým svědomím a pokud nezačnete nyní, bude kritika některých postižených jenom bzučením nervózních much.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2004 16:22 | Alastar

Ještě lépe by pan Šafránek vynikal, kdyby na sobě neměl to trauma zvané OVB. Sám se ho sice snaží omezovat tím, že vystupuje pod vlastní značkou Finservis, ale i přesto může jeho spojení s OVB některé odrazovat...
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2004 14:04 | TGP

Dobrý den a díky za důvěru. Vím, že budeme pod dohledem a i to pro nás nakonec považuji za výhodu (i když život nám to rozhodně nezjednoduší :-).
Máte pravdu, že jde o lidi. I proto se i v Německu, odkud většina sítí kopíruje své systémy, od velkých sítí odlupují jednotlivci, kterým nejde o budování rozsáhlé mlm struktury, ale kteří chtějí mít své klienty a nabízet jim kvalitní (a často placené) služby dle svého přesvědčení. Místo OVB či AWD si jako back office vybírají různé brokerpooly, které se za ně starají o administrativu a oni sami mají čas na práci s klienty. Stejnou cestou jistě půjde i řada lidí u nás, nejprve je jim ale třeba nabídnout kvalitní brokerpool, kterému budou věřit.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 22:09 | Michal

Pod to se podepisuji. Poradenství je o poctivosti a svědomí. Tuším, že to hlásal Fredy. Jenže na poctivost a svědomí jsou všechny různé certifikáty krátké. Jako by se tak nějak zapomnělo na klienta. Vše stejně nakonec skončí u peněz klienta. O ty jde především a všem. Každý, kdo v tomto oboru začíná něco nového, tak před sebou tlačí sliby a pěkná slova o čistém poradenství ve prospěch klienta. Záhy se to přehoupne zase jen na ty peníze. Před nějakým časem se o to pokoušelo Fincentrum pana Nejedlého a dnes se motá mezi běžnými makléři a kritizovaným OVB. Sem tam nějaký úspěch, hlavně v zaměstnaneckých službách, ale osobní poradenství asi nic moc. Ambice a hezká slova kvalitu nepřinesou. Velká slova o péči o klienty a na konce se to stejně točí kolem provizí. Dokud si za služby nebude připlácet klient, tak je to zase jenom o prodeji. I když třeba o kvalitnějším, profesionálnějším a sofistikovanějším.
Kolik je u nás vlastně špičkových finančních poradců? Úmyslně píši poradců, ne poradenských a makléřských firem. Tak, jak píšete, je to hlavně o lidech. Například pan Šafránek je excelentní poradce a tak ho hodnotím. Nehodnotím OVB. Ta mě vůbec nezajímá, k ní důvěru mít nebudu. Pan Šafránek by vynikal v každé společnosti a o zákazníky mít nouzi nebude. Osobně si myslím, že připravovaný projekt peníze.cz má šanci na úspěch. Nechme jim těch sto dnů a pak se uvidí.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 20:48 | Jan Kolda von Žampach

...svatá prostoto ! A teď píší pro pana Prouzu články tady na serveru, že.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 20:20 | Jan Kolda von Žampach

Ale, ale, ale, pane Prouzo, no tááák. To by asi bylo těžké má tvrzení důkazem vyvrátit, že, odpovídám zase já. Kam na to matení, co tu i o hodně výše dnes píšete, vůbec chodíte ? Co ty Vaše použité pojmy ? Jako : nenáviděnou, urážíte, obviňujete, anonymní pomluva. A chybí mi jen k tomu od Vás slova o té tzv. konstruktivní kritice ( asi jste je jen opomenul ) a jistě by z Vás byl příkladný svazácký funkcionář okresního formátu někde na Šumavě za Husáka : buďte rád, daleko se tak dostanete.
Trochu vážněji : cením si faktu, že jste s novým komerčním akcionářem vyrukovali takto narovinu. Možná, že s tím souvisela a jako snaha vytvořit si předpolí i ta palba posledních článků omílajících donekonečna téma zprostředkovatelů a poradců. U mě osobně se však minula účinkem, je mi to celé k smíchu, spoléhám po zkušenostech především na sebe. A právě k slovenským aktivitám tohoto typu, čím se dnes chlubíte, přistupuji naopak já s velkou obezřetností.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 17:53 | Bugsy

Ono jak kdy. Na českém trhu existují lidé (a není jich úplně málo), kteří se od OVB oddělili i z vyšších úrovní právě proto, že nechtěli snášet to omezování jediným "správným" postupem a nechtěli se chovat nečestně ke svým klientům.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 17:31 | Petr Šafránek

Ano, pro individuální hráče na trhu je i oněch 15% skutečně zajímavých, a kdo chce být celý život jen profesionálním finančním poradcem, má v tomto segmentu ideální příležitost k uplatnění. Ten druhý segment umožňuje ale mnohem víc - tedy dát šanci lidem ve svém okolí, aby se v tomto segmentu stabilně uplatnili. Tím nechci vůbec říct, že komplexní finanční služby pro retailovou klientelu může dělat každý, ale troufám si tvrdit, že ten, kdo chce něco dokázat a je ochoten pro to skutečně něco udělat (včetně dalšího vzdělávání) má právě zde výjimečnou šanci, jakou mu těžko poskytne jakékoliv zaměstnání. To je to, co mně na OVB zaujalo a to je také to, proč vyhazuji do koše nabídky různých známých i neznámých "poradenských" firem, které mně téměř každý týden přicházejí a lákají mně vždy na jediné - vyšší provizi(ti naivnější na "vysoký" plat, notebook, auto, mobil, atd...).
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 17:06 | Petr Šafránek

Jistá fluktuace je průvodním jevem každého síťového marketingu. Odcházejí zpravidla ti, kteří se domnívají, že síťový marketing je nástrojem k bezpracným výdělkům. Když poznají opak - tedy že i v síťovém marketingu se musí především pracovat, odcházejí. To je to, co jste nazval "rozpad zespoda", nejde však o rozpad, ale přirozenou selekci, jak jste napsal Vy - neschopných. Ti pak samozřejmě OVB a síťový marketing obecně pomlouvají kudy chodí, aniž by přiznali, že příčinou jejich neúspěchu nebylo OVB aní síťový marketing, ale především oni sami... Pokud jde o Vámi zmíněný "rozpad schopných lidí nahoře", pak Vás ujišťuji, že jste, pokud jde o OVB, vedle jak ta jedle! Každý, kdo v OVB aktivně působí, má přístup k měsíčním výsledkům celé ČR a jasně vidí, že fluktuace (ve smyslu odchodu) na vyšších pozicích je prakticky nulová, pokud za fluktuaci nepovažujeme přechod na vyšší posty v rámci firmy.
-31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:59 | Martin Gardavský

Omlouvám se panu Síkorovi za zkomolení jména a s Vámi souhlasím. Myslím s tím co bylo obrazně řečeno.
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:47 | TGP

Samozřejmě máte pravdu, že multilevel distribuce vždy bude o objemech. Ale i oněch současných 15 % trhu, který má vyšší potřeby, je docela zajímavý, nemyslíte? Navíc si myslím, že s postupem času poroste (i když asi nikdy nepřesáhne polovinu trhu, ale to vyplývá z "bohatosti" klientů).
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:41 | Petr Šafránek

Nic proti vícestupňovému vzdělání a certifikaci, pokud budou jasně definovány a veřejně známy. Já vidím spíše problém v živelném vzniku "certifikátorů", jejichž požadavky (a tedy i hodnota certifikátů) budou nesrovnatelné a klientelská veřejnost bude dokonale zmatená...
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:35 | rákoska

Firmy bych necertifikoval, a když tak snad jedině nějak základně. Plnou certifikaci bych vztáhnul na jednotlivé poradce. Ona firma se může profilovat nějakým směrem, ale všechno je to pak stejně jen o lidech. Vemte si třeba p. Šafránka, patří sice pod OVB, ale jeho názory a snad i práce se vymyká tomu, co někteří lidé v OVB dělají. Na druhou stranu SLON - tváří se jako pupek světa, ale zase někteří jedinci nejsou na úrovni firmy. A naprosto upřímně, klient mě jako poradce nevztahuje až tak moc k firmě, ale vždy se mnou jedná jako s člověkem, který něco umí. A jestli za mnou stojí firma x, y nebo z je úplně fuk. A co psal p. Prouza o obratech a ziscích je úplně k ničemu, to rozhodně nesvědčí o kvalitě firmy a jejích lidech. Obrat a zisk se dá dohnat tvrdým prodejem, který budu mít schovaný někde ve skupině a s poradenstvím nebude mít nic společného.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:33 | Petr Šafránek

Milý pane Prouzo, mohu souhlasit s jediným - existuje skupina klientů (ale je značně omezená, a to nejenom v ČR), která skutečně vyžaduje jiný typ poradenství, a to konkrétně komplexní správu peněz na základě mandátní smlouvy. To je věc, kterou opravdu nelze nabízet v rámci síťového marketingu. Dovolím si však tvrdit, že 85 - 90% klientů lze kvalitně obsloužit způsobem, který nabízí OVB (a též zmíněná AFS). Salve Group se zřejmě rozhodla pokrýt všechny segmenty trhu (včetně on-line prodeje produktů), uvidíte ale, že v rámci skupiny bude obratově vždy vést ten, kdo bude používat síťový marketing a bude se orientovat na retail, tedy AFS... V situaci, kdy retailová klientela není ani zdaleka pokryta komplexními finančními službami, nevidím důvod opouštět tento dominantní segment trhu, proto jsem rád, že OVB svoji strategii nemění a své síly netříští. OVB také nejde cestou akvizic ani sama není na prodej, zatímco Vámi zmínění "malé poradenské společnosti" zpravidla končí tak, že je někdo koupí (některé teď koupila např. AWD). Ostatně prodej společnosti SLON je toho názornou ukázkou. Závěrem bych Vás chtěl ujistit, že OVB mi vůbec nebrání se jakkoliv profilovat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:22 | rákoska

Já vím, že se musí domlouvat organizace, ale Vy dva jste jejich představiteli (poz, Síkora je s měkkým ale dlouhým, jak on sám zdůrazňuje), ostatně na toto téma jsme si spolu koncem roku už mailovali (dříve jsem vystupoval jako roman, ale tímto jménem se to všude začalo hemžit, tak jsem se přejmenoval)a dobře znám Vaše stanovisko k této věci. Nicméně jsem pro to, co píšete a podepisuji se i pod dole uvedený příspěvek Dana Lukeše. Tak by to nějak mělo vypadat. Oba víme, proč KFP, posléze AFPZ vznikla a kdo ji ovládá. Ale stejně by se to chtělo dohodnout, jinak v tom zase bude b... . A co se týká náročnosti certifikace, ta by měla právě jít ruku v ruce s úpravou živnostenského zákona. Chceš prodávat SS nebo PF - stačí mateřská škola, přibereš si pojistky - musíš už mít základní školu, atd. - samozřejmě obrazně řečeno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 16:02 | Martin Gardavský

No utopie to být nemusí, jen snad cíl je kdesi za obzorem, zahalen v mlhách. Ke každému cíli se však musíme dostávat postupně a s rozmyslem. Už teď vidím jak v honbě za "diamantem" si začneme všichni vytvářet své vlastní soukromé certifikace jen abychom se trumfli (asociace asociaci a firma firmu)a klient bude nakonec ve stejné situaci jako dnes (bez certifikace)! Státní certifikaci nepotřebujeme, stát to stejně nemůže (při těch počtech) zvládnout. A přece se nebude vytvářet nový orgán státní správy. To je utopie. Profesní organizace (a velké firmy) se musí dohodnout, vytvořit jakousi "certifikační společnost", ponechat státu dohled nad kvalitou a objektivitou, rozjet systém vzdělávání - no prostě vytvořit něco (ve větším) jako jsou dnes makléřské zkoušky na Komisi pro cenné papíry. Pokud by ona dohoda byla možná pak do konce roku 2004 může certifikace začít fungovat! O tom jsem hluboce přesvědčen.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 15:51 | Dan Lukeš

K tomu poslednímu, tedy kvalitě. Toho se právě bojím, aby celý projekt neskončil na relativně vysokých požadavcích sítí obsluhujících sofistikovanou klientelu a těch, které dělají jednorázový obchod a minimální následnou péči. Ti druzí budou chtít co nejnižší standardy a proto si myslím, že opravdu vzniknou certifikáty dvou až tří úrovní - od základní povinné (řekněme maturita) přes VŠ vzdělání až po výběrovou a náročnou certifikaci jako je Ph.D. nebo MBA.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2004 15:47 | TGP

Hezké odpoledne, máte pravdu, jedna asociace je vždy lepší než dvě (viz třeba dlouhodobé spory UNIS vs. AKAT. Nedávné debaty v rámci EU o nabídce služeb by mohly znamenat i povinnou státní certifikaci, zajímavá by mohla být i pro dozorové orgány. Samozřejmě je potřeba připravit i systém "certifikace" firem, nejen jednotlivců - zveřejňovat obraty a zisky, aby si klienti udělali představu o síle poradenských firem, případně informovat o interních nárocích na lidi a podobně. Ale to je ještě větší utopie než státní certifikace...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services