Bez pevné linky nepůjčíme

Některé z našich čtenářů překvapil požadavek Raiffeisenbank, u jejíž Rychlé půjčky musí zájemce uvést pevnou telefonní linku domů nebo "na svůj stůl" v zaměstnání. Zjišťovali jsme, proč to tak je a zda to vyžadují i jiné finanční instituce.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 2. 2004 7:38, Tomáš Marný

Bylo, právě proto jsem zvolil RB, když už jsem byl zvyklý chodit na jedno místo :-). A zatím si taky nemůžu stěžovat (což jsem ovšem u ŽIBA před jejím převzetím skupinou Uno Cretýno říkal taky :-( ).

Zobrazit celé vlákno

+40
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 12:07, jirousek

V GECB jsem si před pár lety zřídil účet s kontorkorentem. Po roce jsem se dozvěděl, že mi účtovali paušál za kontokorent, který mi ve skutečnosti nezřídili. Když jsem se rozhodl zažádat znovu, nemohli se přenést přes fakt, že pevná linka do zaměstnání začíná 60x (pracuji u mobilního operátora, je to tedy více než pochopitelné). Systém je prostě nepustil dál. Nakonec se spokojili s číslem na vrátnici, které naštěstí začínalo dvojkou. K tomu snad není potřeba dalšího komentáře. Banky si prostě nevšimly, že jednadvacáte století už začalo.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

23. 2. 2004 15:51 | Robert

To, co v česku předvádějí pobočky zahraničních bank - hlavně milion nesmyslných požadavků, se jim zaplať pámbůh vrací. Pořád mají málo klientů, a asi to tak i zůstane.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 17:25

Možná i této bance brzy dojde, proč si u ní lidé nepůjčují tak asto, jak by chtěla. O volbě banky přeci rozhodují i detaily. Honza
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2004 11:22 | Erich

To je přímo klasika. Banky prostě spoléhají na to, že se lidi nemají kam vrtnout, a když potřebují peníze, musí se přizpůsobit jakémukoliv nesmyslu, který po nich banky požadují.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2004 11:20 | david

Je poměrně neuvěřitelné, co všechno banky chtějí. Pevná linka na domácí adrese je v době mobilních telefonů zvlˇášť směšná. Co když člověk, který si půjčil peníze, přijde o zaměstnání? To bude bance telefon domů hodně platný.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 13:24 | hajnej z lesa

Každý ať si hezky našetří :-)) . Na barák jsem si úvěr vzít nemohl, tak jsem se tri roky myl jenom v lavoru a učil se zdít a nahazovat. Dneska jsem za vodou. Kdo chce všechno hned a ma na to, tak ať si klidně úvěr vezme a nestěžuje si .... :-)). Chápu že hodně lidí má slabou vůli. Nechápu ale, proč se někteří pořád diví - půjčování peněz byl vždy dobrý byznys (pro půjčujícího) ..... :-)) Tak neskuhrat a makat!!! :-))
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 12:07 | honza

V GECB jsem si před pár lety zřídil účet s kontorkorentem. Po roce jsem se dozvěděl, že mi účtovali paušál za kontokorent, který mi ve skutečnosti nezřídili. Když jsem se rozhodl zažádat znovu, nemohli se přenést přes fakt, že pevná linka do zaměstnání začíná 60x (pracuji u mobilního operátora, je to tedy více než pochopitelné). Systém je prostě nepustil dál. Nakonec se spokojili s číslem na vrátnici, které naštěstí začínalo dvojkou. K tomu snad není potřeba dalšího komentáře. Banky si prostě nevšimly, že jednadvacáte století už začalo.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 11:47 | m

pevnou doma nemam a u zamestnavatele mame sice na stole bakelitovy tlf , ale jeho cislo je 060... cili mobilni... takze se vyhodneho uveru, uroceneho 16%p.a. nedockam?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 15:29 | Hanka

Zajímalo by mě, jestli se takhle povýšeně může chovat banka ve svém domácím prostředí, tedy v Rakousku.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 18:46 | Jacob

Tomáši, to jsem rád. Jsem s Raiffkou taky spokojenej!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 7:44 | Tomáš Marný.

Kromě zmiňovaných písemností, jako složenku Telecomu nebo inkaso chtěli ještě: písemný souhlas manželky s půjčkou. Pak doklad o zůstatku úvěru ze stavebního spoření, ke kterému jsem se dobrovolně bez mučení přiznal. Když dostali mimořádný výpis, který jsem si kvůli nim obstaral, chtěli ještě smlouvu o tom úvěru. No a pak už jsem se zdravě naštval a nedal jim nic. Doufám, že mé líčení nažene ŽIBA řady zájemců o kontokorent :-D.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 7:38 | Tomáš Marný

Bylo, právě proto jsem zvolil RB, když už jsem byl zvyklý chodit na jedno místo :-). A zatím si taky nemůžu stěžovat (což jsem ovšem u ŽIBA před jejím převzetím skupinou Uno Cretýno říkal taky :-( ).
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 7:25 | Petr Šafránek

U kontokorentu 20.000 Kč je to opravdu ptákovina! Vždyť Poštovní spořitelna ČSOB zřídí takový kontokorent k postžiru jen na základě vyplnění jednoduché žádosti na kterékoliv poště a ve výši podle dosavadních obratů na účtu.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2004 18:35 | Jacob

Živnobanka a Raiffeisenka není moc často tak vedle. Nebylo to v Praze na Andělu? Mám totiž podobnou zkušenost a už dva roky jsem klientem Raiffeisenbank. Superspokojenost!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2004 18:19 | Josef

Banka zřejmě ještě nepochopila, jaká firma je Český Telecom, a že jí valem ubývá zákazníků. Telefon do práce je pochopitelný, že jako druhé číslo nestačí mobilní telfon už stěží.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2004 15:27 | Tomáš Marný

Přesně tyhle pí*oviny chtěli u Živnostenské banky při vyřizování kontokorentu ve výši 20 kKč. Když jsem se jich ptal, kam mně asi tak chodí jejich výpisy, mleli furt o tom, že prostě mají takový požadavky. Nakonec jsem jim po 2 měsících "vyřizování" sdělil, ať si kontokorent strčí za klobouk, zrušil běžný účet a založil si ho v Raiffesenbance hned vedle. Tam byl kontokorent hotov po 3 měsících vedení účtu za 10 minut...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2004 10:05

Pokud nemáte záznam v registru dlužníků, pak ano. Ale JÁ se v něm (na rozdíl od banky) nemůžu ptát na Vás, pouze na sebe. Pokud tam budete mít záznam, pak chci pochopitelně záruku. Ale proč chce ode mne potvrzení o příjmu banka, u které mám už asi 10 let vedený účet, chodí mi tam prakticky veškeré příjmy, platím odtud platby, jako plyn, elektřinu, může si zjistit, kde a kdy jsem nakupoval na debetní kartu, zkrátka má moji historii jako na dlani, to tedy nikdy nepochopím. Proč mám k žádosti o úvěr dodávat ještě potvrzení o platbě elekřiny a plynu, aby si ověřili moje bydliště, když to platím trvalým příkazem z účtu, navíc vedeného u nich? V tomto případě se nezlobte, ale to skutečně buzerace je. Jiné to pochopitelně je, když jsem nový klient a historii u této banky nemám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2004 9:20 | Jan

Jasná zpráva! Já si půjčím,nevrátím a někdo jiný to zaplatí z úroků a poplatků, ať žije logika.To je fér? Jinak, pokud telefon existuje a není utajený, tak ho podle adresy a jména najdu v telefoním seznamu! Na internetu i s mapkou!Když není, to už je jiná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2004 8:01 | dudde

Vážení, já osobně když jsem požádal o úvěr, neměl jsem problém. Všichni mí známí jsou na tom podobně. V současné době jsem vyřídil úvěr pro společnost, kterou jsme koupili v r.2002 těsně před konkurzem. Nemyslím, že by banky peníze záměrně nepůjčovaly. Jde jen a jen o zaručení a v případě potřeby si své peníze získat zpět. Jestliže někdo příjde, kdo má ŽL cca měsíc a chce půjčit 200 tis. na podnikání, v bance s největší pravděpodobností neuspěje. Na toto jsou jiné instituce. Zkuste se na tento problém podívat z jiné strany. Půjčíte někomu peníze bez pořádného zaručení a nějakých garancí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2004 18:20 | Lukáš Patrik

Dobrý večer, možná záleží, jak u které banky. Vedu firmu o zhruba 40 zaměstnancích a jelikož nemáme interního personalistu, potvrzuji jim potvrzení o příjmech pro půjčky já. A snad úplně vždycky banky volají zpět a ověřují si, že ten a ten u nás opravdu pracuje a opravdu má plat, který je uvedený na potvrzení.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2004 16:08 | Patrik

Souhlasím s "anonymem" (31. 1. 2004). Pro banku je půjčování byznys a dost na něm vydělává, musí tedy počítat i s riziky. Ale co je podstatnější - banky jsou líné. Požadavek na pevnou linku je absolutní blbost. Třeba můj zaměstnavatel je mladá internetová firma, kde pevné linky vůbec nemáme. Prostě všichni mají firemní mobily. Takže tady bych v Raiffeisence utřel. A protože já osobně doma akorát přespávám, mám i osobní telegon pouze u mobilního operátora. Takže taky blbost. Je to od bank hloupé, primitivní a hlavně - neúčinné. Docela by mne zajímalo, jestli si údaje ověřují. Mám pocit, že ne. Takže když jako pevnou linku uvedu číslo telefonní budky, co se stane? Uvěr mi bude poskytnut. Když uvedu jenom mobilní telefony, utřu. Přitom by stačilo tak málo. Když mám s Eurotelem smlouvu už pět let, asi moc podvodník nebudu, že? A to se dá doložit. Jenže to je bance fuk. dyž si vymyslím pevnou linku, vsadím se, že tam nikdo ani nezavolá. Ostatně, měl jsem několik úvěrů, nikdy jsem s jejich získáním neměl problém, ale ani jednou jsem nezažil, že by si banka něco ověřovala. A k tomu zaměstnavateli - myslím, že samozřejmě banka nějakou jistotu potřebuje. Ale třeba takové daňové přiznání by víc o klientovi vypovídalo. Když požádám o úvěr, a pak změním místo... k čemu je bance potvrzení zaměstnavaele? To je třeba můj případ - mám druhým rokem úvěr, poctivě ho splácím, ale už dávno dělám na třetím místě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Jan Keller

sociolog

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services