Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poštovní spořitelna přišla před několika dny s novinkou, díky níž můžete investovat do podílových fondů i na poště. Zjistili jsme, co všechno její nabídka obsahuje a také vyzkoušeli, jak se vlastně investuje na poštovním úřadu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2004 18:50, Harpagon

Já si zase cením Vašeho snažení v ARIZu. Ale zdá se mi, že jste se ještě neodkutálel dost daleko od rodného stromu (KCP). Hned je Vám jasné, že za to může obchodník s cennými papíry. ZCP nerozlišuje mezi matadorem a začátečníkem. Já si myslím, že jsme narazili na mezeru v zákoně (vazba mezi obchodníkem s CP a zprostředkovatelem). Jak to funguje v jiných případech? Jak víte, co Poštovní spořitelna Poště předala nebo nepředala a jak vypadá smlouva mezi nimi? Já bych byl opatrnější. Bude jen dobře, když se tento problém vyřeší v novém zákoně. Na vyhlášky KCP mám svůj názor ...

Reagovat

 

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Gardavský 23. 01. 2004 10:30)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 1. 2004 9:29, NED

Myslím si, že pošta by se měla především snažit o to, aby fungovaly její základní služby. Vysvětlení principu investování do podílových fondů a výběr vhodného fondu dle "potřeb" klienta je otázkou minimálně jedno až dvouhodinového rozhovoru. Chtěl bych za takovým člověkem stát na poště.... Pokud si někdo bude kupovat fondy na poště, asi příliš zkušeným investorem nebude, proto jej lituji co se dozví od fundovaných přepážkových pracovnic. Česká pošta sice registraci KCP má, ale tým vyškolených odborníků?? Vždyť i v bankách je to povětšinou děs a hrůza. Pravdou je, že si to pošta trošku zjednodušila "investičními programy", ale pořád je to složitější než razítkovat obálky. Nesouhlasím také s názorem v této diskuzi, že fondy jsou jednodušší produkt než životky. Pokud to ovšem není ve stylu, já jsem pojišťovák, ale můžu Vám nabídnout klidně i investici do 4 fondů! Pojistky jsou u většiny pojišťoven konstruovány podobně a smozřejmě je nutné je "doladit" dle potřeb a přání klienta. Na to však stačí pár školeníček na jednotlivé typy pojistek. Fondů jsou však stovky a chce-li je někdo nabízet trošku zasvěceněji, musí denně sledovat vývoj na kapitálových trzích po celém světě.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

22. 1. 2004 19:09 | TGP

Máte pravdu, informace je jen mezi tiskovýma zprávama PS na adrese http://www.postovnisporitelna.cz/tz_09_01_04.phtml ale mezi produkty není o fondech ani vidu ani slechu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (arbi 22. 01. 2004 19:02)

22. 1. 2004 19:26 | Harpagon

Chibička se občas vloudí každému. :o) Byl jsem volán k večeři, to mě snad omlouvá?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 22. 01. 2004 18:38)

22. 1. 2004 19:29 | TGP

No, spíš buďme rádi, že KCP žádné fondy nespravuje. To by to vypadalo... I když zase na druhou stranu pravidelné stáže lidí z Komise v jednotlivých investičkách, obchodnících a podobně by vůbec nemusely být od věci. Ale pustily by si je investičky dovnitř?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Harpagon 22. 01. 2004 19:26)

22. 1. 2004 20:24 | Harpagon

Ale musí! V rámci tzv. státní kontroly, která např. v r. 2000 trvala cca 9 měsíců (ve skutečnosti si během 3 dnů stáhli materiály, pak je snad četli...).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 22. 01. 2004 19:29)

22. 1. 2004 20:33 | Harpagon

Zkuste www.csob.cz vpravo dole, jsou to podílové fondy KBC.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 22. 01. 2004 19:09)

23. 1. 2004 10:01 | Martin Gardavský

To máte pravdu. Nyní tam není nic. Včera ještě bylo. Zřejmě tvůrci kampaně čtou penize.cz a chytili se za nos. Nebo a to považuji za pravděpodobnější (ne ve vztahu k četbě, pouze ve vztahu k nosu) zasáhla Komise pro cenné papíry. Vypadá to, že začínají reagovat v reálném čase. Sázím panák proti láhvi, že to byla Komise a ne nos !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (arbi 22. 01. 2004 19:02)

23. 1. 2004 10:30 | Martin Gardavský

No komu čest tomu čest. Na druhou stranu jste občas taky vedle jak ta jedle. Ale to já taky! Drsoň patrně tasil! A vypadá to, že dříve než jsme začali tuto diskusi. Včera problematická nabídka z webu poštovní spořitelny zmizela, vezmeme-li v úvahu klasický úřední postup (a ctěme správní řád)- odborný referent ve Washingtonce koukne na web, zděsí se, vyhodnotí a napíše dopis (1 den), koukne nadřízený, zděsí se a podepíše (druhý den), dopis odchází z úřadu a přichází adresátovi (třetí den)neb jsme v Praze, adresát dopis přečte a předá právníkům (čtvrtý den), právníci se zděsí (Vltava kdysi dostala 5O mega) a gumuje se (pátý den). Pokud to tak nějak možná bylo, pak Drsoň reagoval někdy v minulém týdnu. Gratulujme si! A k vaší otázce: samozřejmě patrně došlo k porušení povinosti stanovené § 47b ze strany investičního zprostředkovatele, pokud při své nabídce používá onen leták. To ovšem nijak nezbavuje odpovědnosti onu divizi ČSOB. A ČSOB je OCP. OCP rozhodně odpovídá za informace, které předá investičnímu zprostředkovateli. Pošta je začátečník, ČSOB zkušený matador. A pokud mě neklame paměť tak v připravovaném ZoPKT ta odpovědnost do jisté míry stanovena je a Komise ve své přípravované vyhlášce (náhrada 466/2002) ji rozvádí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Harpagon 22. 01. 2004 18:33)

23. 1. 2004 18:50 | Harpagon

Já si zase cením Vašeho snažení v ARIZu. Ale zdá se mi, že jste se ještě neodkutálel dost daleko od rodného stromu (KCP). Hned je Vám jasné, že za to může obchodník s cennými papíry. ZCP nerozlišuje mezi matadorem a začátečníkem. Já si myslím, že jsme narazili na mezeru v zákoně (vazba mezi obchodníkem s CP a zprostředkovatelem). Jak to funguje v jiných případech? Jak víte, co Poštovní spořitelna Poště předala nebo nepředala a jak vypadá smlouva mezi nimi? Já bych byl opatrnější. Bude jen dobře, když se tento problém vyřeší v novém zákoně. Na vyhlášky KCP mám svůj názor ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Gardavský 23. 01. 2004 10:30)

24. 1. 2004 18:36 | ZIL

Tak jsem si vždycky myslel, že je naše pošťačka největším odborníkem na žrádlo pro husy. Zná totiž správný poměr kopřiv, šrotu a starého namočeného chleba a jednou mi ho ve slabé chvilce prozradila.
A heleme se! V rámci akce Blbečku, otřes se, stala se náhle i odbornicí na investice. Budu se jí muset zeptat jak na to, třeba mi to prozradí. Do penze to má za pár a tak s tím snad nebude dělat tajnosti. Jen škoda, že má na poště takovej nával. Kromě prodeje videokazet, cigaret, povinného ručení, sportky, sazky, životního pojištění ještě musí třídit noviny a dopisy. Fronta je tam vždycky až ke dveřím a to v devět ráno zavře, aby mohla chodit po vsi a zdržovat se roznášením pošty.
Mělo by se jí to zatrhnout. Vždyť je tolik jiných činností, které by měla dělat. Třeba radit lidem, jakou stranu volit, prodávat hrnce a deky, pantofle a trika a vůbec - dělat to, co nese a ne chodit s poštou.
Jen se obávám, že budu muset počkat na novou. Tahle, jak už jsem psal, to má za pár do penze a obávám se, že řekne: jděte už do prdele...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

25. 1. 2004 18:13 | TGP

Vzhledem ke svým kontaktům na Komisi máte lepší možnost zjistit, jak to doopravdy bylo. Pokud ale vím, tak lidé okolo Klauze (ne prezidenta, ale šéfa IT na Komisi) finanční weby pravidelně monitorují a používají pro získávání podnětů. Proto také na Komisi příliš Peníze nemilují (zvlášť někteří nafoukaní komisaři), protože se tady Komise docela kritizuje...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Gardavský 23. 01. 2004 10:01)

13. 2. 2004 11:26 | michal

Pošty jsou snadno dosažitelné, to je fajn a potud by snad člověk novou službu i uvítal. Horší je to se zárukama jejich kvality. Jak jim věřit, kdyžv pořádně nedělají ani práci, v níž mají stoletou tradici?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

18. 2. 2004 17:28 | Hana

No, to bude mít komise pro cenné papíry co dělat. Jen aby lidé, co zvolí poštu nedopadli tak jako ti, kteří věřili kampeličkám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

18. 2. 2004 18:42 | TGP

To přece máte jedno. Pošta nebo třeba Orange house od ING. Pošta si aspoň nelepí plakáty slibující 8% výnos na dluhopisovém fondu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hana 18. 02. 2004 17:28)

19. 2. 2004 17:30 | Slávek

Nevím jak Vy, ale já osobně raději půjdu do Orange House ING, kde mám dobré zkušenosti s obsluhou. Podle mě je normální, že se společnosti chlubí svými úspěchy a pokud tento fond tolik vydělával, tak proč to nezveřejnit. Obávám se, že by něco takového slibovali do budoucna, když výnos dopředu není znám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 18. 02. 2004 18:42)

19. 2. 2004 18:08 | TGP

No, pamětníci si ještě pamatují loňskou kampaň na ING dluhopisový, kterému dominovalo velkým písmem 8 % p.a. Risk warning byl minimální a insideři ví o problémech, které ING měla kvůli této kampani na Komisi. Jenže řešení samozřejmě dlouho trvalo a dealeři ING stihli dost investorů ukecat právě poukazem na minulých 8 % na dluhopisech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Slávek 19. 02. 2004 17:30)

23. 2. 2004 18:45 | Jirka

Dokud nebudou mít o práci na poště zájem mladší a vzdělanější lidé, asi by se pošta měla držet svého kopyta a finanční služby nechat finančním institucím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2004 18:50 | Aleš

Pošta čím dál víc rozšiřuje služby, jen si nejsem jistý, jestli správným směrem. Vybrat si na poštu finanční produkt bych asi nešel. neškodilo by po čase tenhle experiment vyhodnotit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

24. 2. 2004 15:17 | franta333

... ale oni "nevolí" poštu, ale ČSOB, potažmo KBC. Pošta jen zprostředkovává služby
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hana 18. 02. 2004 17:28)

1. 3. 2004 15:50 | manager banky

S první větou bych skoro souhlasil. Jenže o výkonnosti fondu rozhodují jiní, ne přážkový pracovník. Takže bych je tak neodsuzoval a to i pokud jde o doporučení investiční strategie nebo prodej jiných služeb. Banka nabízí cca 10 až 15 hlavních produktů, každý má manuál o desítkách stran a není měsíc, aby se v každém z nich něco neměnilo. Plus desítky doplńkových produktů. To nemůže za normálního provozu nastudovat a 100% ovládat nikdo. A myslím, plat přepážkových pracovníků by byl pro nezasvěcené velkým překvapením.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (camvandyk 22. 01. 2004 07:23)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
56,10 %

z 41 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
35,11 %

z 94 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cenný papír, Účastník smlouvy, Nedobrovolná nezaměstnanost, martin stára, tarify, brno, mobilní operátoři, operátoři, přání, sazebník Ministerstva zemědělství, odbor ochrany spotřebitele ČNB, HSBC Bank - Termínovaný vklad, volba operátora, geis, tabulka, rozpočtovápravidla, znalecký standard, akutní

4C74273, 4M27565, 3K13410, 3K13410, 4T11050

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK