Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak zásahnou vládní úředníci do života živnostníků? Dá se očekávat více pracujících načerno či méně prostoru pro investování. Co dál?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 1. 2004 14:44, Jarda

Je to návrat ke komunistickým metodám, znechutit živnostníkům podnikání tak aby se jim to nevyplatilo. Za socialismu se také mohlo podnikat/to málokdo ví/ ale bylo to tak omezeno různými předpisy a nařízeními, že se to nikomu nevyplatilo.
Neměli bychom si jen takto planě stěžovat ale přesto, že nám malým živnostníkům moc volného času nezůstává, začít proti tomu něco dělat, organizovat se. Volby jsou daleko a na pracák se mi nechce. Moc hezky to řekl pan Topolánek, že doufá, že živnostníci si opět poradí a nenechají si podnikání znechutit. Ale tohle už překročilo únosnou mez.
Malé obchodníky likvidují přemnožené supermarkety, k tomu celkové zdražení a do toho tahle rána do zad malým živnostníkům.
Podnikám dlouho a poctivě platím daně, od roku 1990 jsem nemarodil, přesto podnikáním stačím tak akorát uživit rodinu, nevadí mi to nikam se neženu, žijeme skromě a jsme spokojeni, uživíme se a od státu téměř nic nepotřebujeme, snad jen to ať nás nechá v klidu podnikat. Jen si porovnejte kolik stát vyplatí zaměstnancům na nemocenské a jak málo čerpají nemocenskou podnikatelé, proč by měli platit stejně a přispívat tím na flákače. Jsem znechucen.
Špidlo, že Ti není hanba mluvit o podpoře podnikání-je to sprostá lež.

Reagovat

 

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 07. 01. 2004 22:30)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 1. 2004 15:56

Ne že bych z toho měl velkou radost, ale váš argument je poněkud mimo mísu, protože se počítají v podstatě jen z 50 % průměrné mzdy.

V.

Reagovat

 

-30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 08. 01. 2004 16:30)

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

7. 1. 2004 8:18 | Michal

Co kdyby živnostníci hromadně zakládali s.r.o.? Nebo se jen zapsali do Obchodního rejstříku, má to nějaký význam? Vyhnou se tímto špidlovu trestu? Co na to odborníci na daně?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2004 10:09 | K.

K prikladu s zivnostnikem s obrabecim strojem: mozna se pletu, ale kdyz si ten stroj poridi na leasing, odepise ho cely za 3 roky nebo se pletu?
Minimalni dan zahubi zivnostniky, kteri podnikali ke svemu zamestnani po vecerech, sobotach a nedelich. Zase jsem k tomu slysel dva nazory, jeden ze musi odvadet minimalni dan, prestoze maji hlavni prijem ze zavisle cinnosti, druhy ze ne.
Muze nekdo obe otazky objasnit. Dekuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2004 10:27 | Kateřina Havlíčková

Ano, na leasing si ho odepíše za 3 roky, ale leasing (stejně jako úvěr) není zadarmo (říká se tomu tlak na podnikání na dluh). Zaměstnanci, kteří si podnikáním pouze přivydělávají, minimální daň ani pojistné neplatí - platí ze skutečného příjmu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (K. 07. 01. 2004 10:09)

7. 1. 2004 13:17 | Fredy

Paní Kateřino, na ty roky pozor. Pokud píše pan "K" obráběcí stroj, tak ten je minimálně ve druhé odpisové skupině a v tomto případě musí být leasing 4 roky. Asi máte na mysli první odpisovou skupinu, většinou osobní auta a tam je leasing na 3 roky. Jenže u osobních aut si nemůže odpočítat 10%......
Fyzická osoba, která je zaměstnána (je v závislé činnosti) a vedle toho si přivydělává jako OSVČ, tak má stejná pravidla. Nebo-li platí pro ni stejný zákon. Rozdíl je v tom, že minimální základ daně se zjišťuje až po uplynutí zdaňovacího období (za rok 2004 v roce 2005) a přitom se započítávají všechny příjmy včetně příjmů ze zaměstnání. Tím pádem je předpoklad, že u tohoto člověka bude celkový základ daně vyšší než přibližně 101.000 Kč a tak se ho to vlastně nedotkne.
Nebo-li výhoda pro přivýdělek, bez velkého rizika a odpovědnosti, ale trest pro ty, kteří "jedou naostro". To má samozřejmě další dopady na sociální a zdravotní pojištění. Podpora podnikání tzv. po socdemácku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina Havlíčková 07. 01. 2004 10:27)

7. 1. 2004 22:30 | Ervin

I úplný idiot musí pochopit, že malí živnostnící zkrachují a ti lépe vydělávající se přemění na s.r.o., protože je k tomu stát dokopal. Budou si vyplácet minimální mzdu a ze zbytku zaplatí pouze 28 % daň s perspektivou snížení na 24 %, sociální a zdravotní pojištění žádné. Navíc nebudou ručit veškerým svým majetkem. Hlupák živnostník, který se nepřemění, bude platit během 2 let platit skoro 50 % ze zisku na dani a pojistném. Řekl bych, že za touhle reformou stojí lobby firem zabývajících se vyřizováním zápisů do obchodního rejstříku (světová rarita), je to jediné logické vysvětlení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2004 5:40 | Fredy

Pak je lobby daňových poradců, které má pan Sobotka při ruce. On totiž daním a účetnictví nerozumí. Každý ví, že jednoduchá daňová soustava s jednotnou daní a bez různých výjimek a odpočtů je hrobem pro daňové poradce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 07. 01. 2004 22:30)

8. 1. 2004 14:44 | Jarda

Je to návrat ke komunistickým metodám, znechutit živnostníkům podnikání tak aby se jim to nevyplatilo. Za socialismu se také mohlo podnikat/to málokdo ví/ ale bylo to tak omezeno různými předpisy a nařízeními, že se to nikomu nevyplatilo. Neměli bychom si jen takto planě stěžovat ale přesto, že nám malým živnostníkům moc volného času nezůstává, začít proti tomu něco dělat, organizovat se. Volby jsou daleko a na pracák se mi nechce. Moc hezky to řekl pan Topolánek, že doufá, že živnostníci si opět poradí a nenechají si podnikání znechutit. Ale tohle už překročilo únosnou mez. Malé obchodníky likvidují přemnožené supermarkety, k tomu celkové zdražení a do toho tahle rána do zad malým živnostníkům. Podnikám dlouho a poctivě platím daně, od roku 1990 jsem nemarodil, přesto podnikáním stačím tak akorát uživit rodinu, nevadí mi to nikam se neženu, žijeme skromě a jsme spokojeni, uživíme se a od státu téměř nic nepotřebujeme, snad jen to ať nás nechá v klidu podnikat. Jen si porovnejte kolik stát vyplatí zaměstnancům na nemocenské a jak málo čerpají nemocenskou podnikatelé, proč by měli platit stejně a přispívat tím na flákače. Jsem znechucen. Špidlo, že Ti není hanba mluvit o podpoře podnikání-je to sprostá lež.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 07. 01. 2004 22:30)

8. 1. 2004 16:30

Nejspíš pozdě křičet do tmy. Může ale někdo rozumně vysvětlit, proč se minimální základ daně a minimální pojistné (soc. + zdrav.) počítá z průměrné mzdy ? Nejspíše ne. Existuje přece hromada lidí, kteří nedosahují výše průměrné mzdy a netrestají se vyššími daněmi a odvody. Sejdeme se na ÚP.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2004 18:34 | Fredy

Velká část chytrých podnikatelů si vždy najde cestu, jak byrokratickému státu zaplatit co nejméně. Také od něj nic nedostává, kromě házení nápadných a nenápadných klacků pod nohy a vytváření soustavné nepřátelské propagandy.
Ti podnikavci, tuneláři a bývalí a současní nomenklaturní kádři, proti kterým mělo být toto opatření patrně děláno, jsou již dávno za vodou a těmto chabým pokusům se jen smějí.
Kdo na to doplatí je jasné. Obyčejný, slušný, malý český živnostník, který sotva uživí sám sebe. Živnostník, který díky zaměstnané manželce, může s odřenýma ušima přežít občasné výkyvy v příjmové stránce. Tento živnostník sice není ekonomickým guru našeho hospodářství, ale je samoživitel. Od státu nechce nic, jen aby mu nepřekážel a nevadil. Defakto je pro stát nejlevnější. Nic nechce, nemarodí, většinou nebere žádné sociální dávky, sociální a zdravotní pojištění si platí i když jen minimum, ale také ho čeká jen minimální důchod. Také odvádí DPH. Jenže tohle nemůže pochopit žádný současný vládní politik.
Dnes mě docela překvapil názor pana Kohouta v MFDnes. Pan Kohout je (byl?) poradcem ministra financí. Jeho článek má nadpis "Nižší daň - méně lidí bez práce" Doporučuji k přečtení. Tentokrát s panem Kohoutem bez výhrad souhlasím. Pan Špidla chystá další podraz na fyzické osoby.
Jediné řešení je rychlá změna vlády. Dokud je čas. Přesto, že mám spoustu výhrad k ODS, tak musím konstatovat, že je to v současnosti jediná strana, která může zvrátit nepříznivý vývoj v naší republice. Čím dříve, tím lépe. Rád bych se dočkal doby, kdy se budou současní vládní politici zodpovídat před soudem. Ne za politické zločiny (to zhodnotí jen voliči), ale za hospodářské delikty a případně za napomáhání k těmto deliktům. Ať úmyslně se ziskuchtivosti, či neúmyslně z neznalosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 08. 01. 2004 14:44)

8. 1. 2004 21:22 | zarecky

Jenže přeměna na s.r.o. to moc neřeší. Pak bude celkové zdanění téměř 40%. Ovšem také s tím souvisí povinnost podvojného účetnictví+ zápis v OR+přeměna ŽL, což znamená vyšší administrativní náklady. Navíc při přeměně je třeba zdanit zásoby a pohledávky a na tu daň je třeba mít peníze. Není to tak jednoduché.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 07. 01. 2004 22:30)

25. 1. 2004 15:56

Ne že bych z toho měl velkou radost, ale váš argument je poněkud mimo mísu, protože se počítají v podstatě jen z 50 % průměrné mzdy.
V.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 08. 01. 2004 16:30)

26. 1. 2004 17:49

Děkuji za upozornění. Přesto je polovina průměrné mzdy vyšší, než mzda minimální.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 01. 2004 15:56)

29. 1. 2004 1:59 | Váhající OSVČ

Ví někdo přesně jak se vypočítá výše podpory v nezaměstnanosti pro OSVČ? Díky "Váhající OSVČ"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2004 19:34

Mám obchod v malé vesnici. 30.3 2004 končím. Po odečtu daní soc. a zdrav. poj. by mi zůstali 2000,- Kč a některé měsíce ani to ne. Do města je to od nás 15 km. Jsem zvědavá co si místní důchodci a ženy na mateřské dovolené počnou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

10. 2. 2004 10:13 | Živnostník

Co se divíte, to je přece sociální politika Sociální demokracie. Všechny, které mohou, tak oberou, aby stát získal peníze k financovaní ztrát, vzniklých špatným hospodařením a nekompetentním vedením /takoví ministři, jako Škormach a Sobotková, to je vrchol hlupáctví/ a tyto peníze v něm zmizí jako v černé díře, protože efektivita státu jako hospodáře je vždy špatná. Stát není nikdo, je netržní, nemůže a neumí si pomocí svých úředníků peníze pohlídat, prostě je promrhá. Ale zdroje potřebuje, takže musí vybrat co nejvíc a pokud možno od každého, na koho dosáhne, tedy plošně. Důsledek politiky SD bude ten, že nebude mít témeř nikdo nic, bude vysoká nezaměstnanost, nikdo nikoho nebude chtít zaměstnávat, deficit rozpočtu se prohloubí, a daně - ty se nakonec v celém důsledku, v chudém hospodářství a od ožebračené střední třídy, vyberou rok od roku ještě nižší. Protože jen z prosperující ekonomiky se dají získat odpovídající prostředky na chod státu. Až tohle nastane zbývají už jen dvě řešení - zoufalý pokus pro SD, aby se udržela u moci, daně a odvody ješte zvednout, doufat, že se ještě něco vybere a v tomto koloběhu pokračovat až do zhroucení ekonomiky, nebo druhé řešení, pro občany tohoto státu, poslat v nejbližších volbách SD i s její sociální politikou stručně a lidově řečeno do... /nechci být sprostý/.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2004 12:42 | Taky OSVČ.

Počítá se to prý z vyměřovacího základu, který na ÚP dodá OSSZ. Vypadá to zřejmě zhruba asi takto: Zaměstnanec s 10.000,- měsíčně dostane 5.000,- podpory, ale OSVČ se 120.000,- ročně ke zdanění, dostane 1750,-podpory a může zrovna pokračovat na sociálku. No a jestli to je fakt pravda tak to je bordel a diskriminace OSVČ!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Váhající OSVČ 29. 01. 2004 01:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

E-business, Exkluzivita, Věnové pojištění, andrej babiš, pavel bělobrádek, miroslav uďan, václav stárek, restaurace, Finanční trh, transparentní účet, goldman sachs group, česká ekonomika, Gerard Casey, dolarový milionář, Marek Zeman, Zákon o dani silniční, jednorázové vyrovnání, pěstounská péče

2SC5461, 5A62995, 2AF7662, 3AF9208, 2AF6202

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK