Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zásadní změna fungování pojišťovacích zprostředkovatelů dorazila do České republiky. Nový zákon nařizuje řadu nových povinností, úkolů a zkoušek. Můžeme se tedy cítit bezpečněji?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 12. 2003 18:53, Jan Kolda von Žampach

Ano, souhlasím plně s Vámi, zároveň se však už tomu tady v Čehúnii už směju : a víte, kolik se bude kolem toho všeho živit dalších, náhle zjevivších se ničemníků ?

Reagovat

 

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 12. 2003 12:07)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 12. 2003 15:48, ZikaM

Dobrý den, redakce Penize.CZ se všem čtenářům omlouvá. Článek vznikal velmi nestandardním způsobem a na výsledku je to bohužel vidět. Utnout se tedy mohou i Peníze.CZ...:) Tímto děkujeme Agentuře pro uvádění věcí na pravou míru a slibujeme, že v příštích dnech připravíme kvalitnější verzi.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz 17. 12. 2003 15:19)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

16. 12. 2003 9:30

Zákon je nepochybně krokem vpřed, nicméně přehnaný optimismus není namístě. V článku není zmíněna ještě jedna kategorie, kterou zákon zavádí - podřízený pojišťovací zprostředkovatel (viz § 6 zákona). Tam se v podstatě vejde téměř každý, kdo má ukončeno středoškolské vzdělání a má smlouvu s pojišťovacím agentem. Nelze tedy předpokládat, že dojde k nějaké významné redukci osob, které nabízejí pojistné produkty. Obávám se, že nezmizí ani prodej životních pojistek na přepážkách České pošty, neboť zainteresovaná pojišťovna jistě najde cestu, jak přepážkové pracovnice České pošty dostat do režimu nového zákona... I nadále tedy bude věcí klienta, aby se rozhodl, zda fronta u přepážku na poště je optimálním místem pro sjednávání životního pojištění.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

16. 12. 2003 11:43 | Rony

Nechápu, proč se autor(ka) pod článek nepodepsal(a). Že by obavy z případné kritiky? Jinak tvrdit, že makléř je zárukou kvality služeb je přehnané. To by platilo pouze v případě, když by makléře platil přímo klient a nikoli sama pojišťovna. Tady je hezké přirovnání: věřili byste advokátovi, kterého platí vaše protistrana? Nechť si odpoví každý sám... Nechci tím nicméně tvrdit, že se všichni makléři chovají stejně a vybírají pojišťovnu podle výše provize, která jim připadne. Většina těch renomovaných si to prostě nemůže z důvodu potenciální ztráty důvěry trhu dovolit a proto vybírá objektivně. Je ale celá řada těch, kterým je bližší košile než kabát. Domnívám se, že v zákoně bude rovněž povinnost makléře sdělit svému klientovi výši provize, kterou od pojišťovny v případě uzavření smlouvy dostane. to se pak budou někteří klienti divit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

16. 12. 2003 12:07

Je to zas jedna zákonná hovadina typu banánové republiky Česko. Za to, co klient podepíše, zodpovídá pojišťovák! A bude dělat písmený rozbor toho, co a proč doporučil! A co když mu klient něco zamlší, něco, o čem je mu stydno mluvit nebo o čem nechce mluvit? Z nepřesných dat vypadnou nedobré výsledky. To je totalita takového zrna, že to v zákonech neměli ani komunisti!! Proboha, kdy se dostaneme k tomu, že klient je dospělá a zodpovědná osoba, která si pojistné podmínky přečte před tím, než podepíše smlouvu? A bude vědět co podepsal a na co má v případě pojistné události nárok? Nebylo by lepší místo takovéhoto zákona raději vzdělávat klienty?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

16. 12. 2003 18:53 | Jan Kolda von Žampach

Ano, souhlasím plně s Vámi, zároveň se však už tomu tady v Čehúnii už směju : a víte, kolik se bude kolem toho všeho živit dalších, náhle zjevivších se ničemníků ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 12. 2003 12:07)

17. 12. 2003 8:17

A protože mne ještě nikdo nepředběhl, ještě dodávám: já jako prodejce mám podle tohoto zákona RUČIT za to, že prodávám např. podílový fond Trend, který jeho majitelé vytunelovali, dále fond FTP Kvantum, taktéž vytunelovaný... Za co pak zodpovídají ti tuneláři? Ti se budou chechtat za bukem, že ti moulové, co je prodávali, půjdou bručet a tuneláři si odletí za Koženým na Bahamy!! Jó, není nad demokracii v českém podání. Ještě zbývá zvolit Dolly Buster jako zástupkyni České republiky do Evropského parlamentu (má to taky něco do sebe, když se podívám do pohraničí, docela by mi tam jako náš symbol seděla) a my slušní pak můžeme emigrovat do Austrálie a těšit se na to, že Australci o nás tohle ještě nevědí, protože by nás přestali považovat za slušný národ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 12. 2003 15:19 | Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz

Agentura pro uvádění věcí na pravou míru
Vzhledem k tomu, že je v článku použito mé jméno, cítím se povinován (jako Saturnin s romány) uvést několik věci na pravou míru, protože jinak by se nepoučený čtenář musel cítit značně zmatený.
1. článek naprosto plynule míchá současnou skutečnost s budoucností vzdálenou více než rok Skutečnost: nikdo se s vázaným zprostředkovatelem u dveří dosud nemohl setkat, protože tato kategorie ještě neexistuje
2. v článku se pletou pojmy nový zákon a novela Skutečnost: v senátu je návrh zcela nového zákona "O pojišťovacích zprostředkovatelích a nezávislých likvidátorech pojistných událostí", který by měl vstoupit v platnost 1.1.2005. Jedná se o harmonizační zákon s EU (nevymysleli si ho tedy naši zákonodárci), protože prakticky opisuje novou Směrnici EU o zprostředkování pojištění, Základním pravidlem bude principo jednotné licence (jedna registrace zprostředkovatele v domovské zemi a právo fungovat v celé EU bez dalších překážek)
3. dosud postih jen za "nesporné prohřešky" Skutečnost: stávající zákon o pojišťovnictví definuje povinnost zprostředkovatele "poskytovat své služby s náležitou odbornou péčí" není úplně jasné to všechno to je, ale dá se pod to zahrnout docela hodně chyb či opomenutí. Podle nové úpravy to ale určitě bude přísnější
4. povinnost prozkoumat dostatečný počet produktů agentem a makléřem Skutečnost: tuto povinnost bude mít pouze makléř nikoli agent
5. Náklady a cena služeb ?!! ano, zprostředkovatelům se nepochybně výrazně zvýší náklady (dražší pojištění, odborné školení), ale těžko jim kvůli tomu pojišťovny zvednou sazby provize, aby se jim lépe dýchalo - běžný zprostředkovatel nemá prakticky žádnou šanci jak ovlivnit cenu své služby - bude prostě muset zvýšit výkony (efektivitu) - mimochodem dle průzkumu v Holandsku je půměrná roční provize na 1 zaměstnance makléřské firmy 80 000 eur za rok
6. Placení služeb zprostředkovatele klientem, (fee) je běžnou realitou u mezinárodních pojistných programů už dnes (jen to není v zákoně). Dle nového zákona se to nebude týkat všech zprostředkovatelů, ale jen makléřů.
7. Proškolení vlastních zaměstnanců pojišťoven se podepíše na účtenkách zprostředkovatelů ??? tak tuhle kombinaci vůbec nechápu - proboha jaké účtenky ??? , copak zprostředkovatel pojištění funguje jako hospoda ??? a proč se tu míchají zaměstnanci a zprostředkovatelé
Pro zájemce je návrh zákona k dispozici na webu parlamentu (www.psp.cz, www.senat.cz) nebo snadněji na webu Komory pojišťovacích makléřů - http://www.kopm.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

17. 12. 2003 15:27 | Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz

Ještě doplnění:
Makléř přece nevypracová klientovi žádný plán jeho potřeb !!!
makléř navrhuje pojistný program a hledá správné pojištění na trhu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz 17. 12. 2003 15:19)

17. 12. 2003 15:48 | ZikaM

Dobrý den, redakce Penize.CZ se všem čtenářům omlouvá. Článek vznikal velmi nestandardním způsobem a na výsledku je to bohužel vidět. Utnout se tedy mohou i Peníze.CZ...:) Tímto děkujeme Agentuře pro uvádění věcí na pravou míru a slibujeme, že v příštích dnech připravíme kvalitnější verzi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz 17. 12. 2003 15:19)

18. 12. 2003 10:45

Zákonná norma je připravována zejména z hlediska kompatibility s EU v této oblasti (což vyplývá i z diskuse). Pro klienty, resp. pojištěné žádné zásadní změny, oproti současnému stavu, nepřinese. Lze pouze doufat jestli tyto zákonné změny nepřiesou nepřímo zvýšení provizí za sjednání a správu pojištění a tím i zvýšení pojistného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 12. 2003 20:22 | ZIL

Také si myslím, že se pro klienty nic nezmění. Pořád budou sedět v pojišťovnách sjednavači, na které se žádné zkoušky ani pojištění odpovědnosti za špatně sjednanou smlouvu vztahovat nebude a poškozeným klientům zbyde místo nároku na náhradu škody jen Občanské judo.
Doufat lze, i když asi marně, že pojišťovna za stejné riziko nebude účtovat rozdílné pojistné (třeba dvojnásobné).
Doufat lze, i když asi marně, že pojišťovna nalezne nástroj na ohodnocení rizik a bude se ho držet.
Doufat lze, i když asi marně, že bude v ČR fungovat alespoň 200 pojišťoven (z EU) a pojistný trh bude podléhat konkurenčním vlivům.
A také doufám, že si pracovníci pojišťoven nezvednou platy a bonusy, což by přineslo zvýšení pojistného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 18. 12. 2003 10:45)

30. 12. 2003 20:55 | ZIL

Někde jsem četl, že někteří makléři byli v Německu placeni klientem. A pak taky pojišťovnou, o čemž se klienti neměli dovědět. Tady je hezké přirovnání: věřili byste advokátovi, kterého si platíte, kdybyste zjistili, že ho platí i protistrana ? Nechť si odpoví každý sám...
Pokud chápete makléře tak, že Franta z pojišťovny se domluví se spolužákem Pepíkem, se kterým založí makléřskou firmu a točí přes ní smlouvy, pak souhlasím s tím, že tak to být nemá a klientovi to nic nepřináší.
Udělat pořádnou pojistnou smlouvu není otázka provizí ani zákona. Je to věc odborných znalostí makléře a jeho schopnosti a ochoty takovou smlouvu udělat.
Asi by bylo dobré místo teoretických zkoušek vzít řadu 20 po sobě jdoucích smluv makléře a podrobit je kritice. Ono totiž VĚDĚT, jak se dělají dobré pojistné smlouvy je něco jiného, než DĚLAT dobré pojistné smlouvy. A jde o to druhé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rony 16. 12. 2003 11:43)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Švejnar

ekonom

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
7,95 %

z 88 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
36,67 %

z 90 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Politický cyklus, Obchodní bilance, PX 50, monte dei paschi di siena, zdravotně postižení, matteo renzi, podnikání, unicredit, vlastní práce, teletrade, elektronické volby, převod peněz, příspěvek na životbytí, iMakers, world elite, škrty v platech, odklad splátek, informační bezpečnost

007JB0ND, 9S16171, 1SD9141, 1SH9758, 4T48586

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK