Asociace a co od nich očekáváme

Na poli finančního zprostředkování nyní působí již dvě profesní sdružení. Je tu prostor ještě pro další subjekty? Bylo by dobré, kdyby vznikly? Co očekáváme od svého profesního sdružení?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 2. 2004 11:37, Martin Gardavský

Máme k dispozici nahrávku, podívám se na to. Ale troufám si tvrdit, že, pokud to padlo, tak v malinko jiném kontextu. Hlavní investiční služba § 8, odst. 2 písm a)) a doplňková investiční služba § 8, odst 3, písm f) a interakce mezi nimi. Je snaha, podle mého názoru zcela oprávněná, zařadit tuto doplňkovou investiční službu mezi služby hlavní. Stejně ovšem záleží jak bude vypadat evropská úprava.

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 2. 2004 9:44, TGP

Co myslíte tím obráceně?

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

27. 2. 2004 11:37 | Martin Gardavský

Máme k dispozici nahrávku, podívám se na to. Ale troufám si tvrdit, že, pokud to padlo, tak v malinko jiném kontextu. Hlavní investiční služba § 8, odst. 2 písm a)) a doplňková investiční služba § 8, odst 3, písm f) a interakce mezi nimi. Je snaha, podle mého názoru zcela oprávněná, zařadit tuto doplňkovou investiční službu mezi služby hlavní. Stejně ovšem záleží jak bude vypadat evropská úprava.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2004 11:27

Tam jsem byli už na konci trochu unaveni všichni, neboť seminář věnovaný nové právní úpravě zprostředkování investičních instrumentů skončil poměrně vášnivou diskusí na věčně zelené téma "poradce kontra prodejce". A právě v této diskusi někdo ze zástupců KCP poznamenal, že kdyby se vzalo do důsledků řešení problematiky střetu zájmu, tak by KCP mohla v pravidelech jednání zprostředkovatele, která má vymezit ve vyhlášce, stanovit tento zákaz "souběhu" zprotředkování a poradenství u téhož klienta .... Tím samozřejmě neříkám, že to je v návrhu vyhlášky takto napsáno. Nicméně pokud lidé, kteří vyhlášku tvoří, takovou myšlenku vysloví, nelze vyloučit, že ji následně dají i na papír...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2004 9:23 | Dan Lukeš

To ale musel být zástupce Komise už hodně unavený, řekl bych. Něco takového by přece vůbec nemohlo fungovat?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2004 8:59

Tato možnost byla vyslovena v diskusi jedním ze zástupců KCP (bylo jich tam 5 a já už vážně nevím, kdo to byl) na semináři 24.2.2004 s komentářem, že KCP by z pohledu zabránění střetu zájmů mohla ve své vyhlášce jít až tak daleko, že by v pravidlech jednání zprostředkovatele stanovila, že zprostředkovatel nesmí u téhož klienta vykonávat současně činost zprostředkovatele a poradce. Vzhledem k tomu, že vyhláška není zdaleka ještě v definitivní podobě, není vyloučeno, že tyto úvahy mohou dostat nakonec podobu podzákonné normy....
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2004 8:25 | Martin Gardavský

Pane Šafránku, děkuji za tento příspěvek. Už jsem začínal mít občas pocit, že nejste člověk z masa a kostí. Nikdy se totiž nemýlíte. Zde jste poprvé klopýtnul. Kde jste proboha našel tu snahu zákazu souběhu zprostředkování a poradenství?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 11:47 | Dan Lukeš

On není teoretik jako teoretik. Tomáš Ježek, Petr Čech nebo třeba doktorka Čížková o praxi vědí mnohem více než někteří "praktici". Prošli řadou pozic a myslím, že jejich přínos je hodně důležitý a ARIZu dává jistou nekonfliktnost ve vztahu ke státním orgánům (které budou vždy opatrnější k čistě profesní organizaci než k organizaci zastřešující více pohledů).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 11:27 | Zachrdla - TriMan

Zkušenost z KFP byla bolavá. To máte pravdu. Tam ale šlo (a stále ještě jde) především o personální problém. Systémově se ale domnívám, že ve spolku zahrádkářů by hlavní slovo měli mít zahrádkáři a biologové pouze hlas poradní. Ten je ovšem také důležitý a moudří zahrádkáři budou biologům naslouchat, rozhodovat by si ale měli sami.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 10:53

V obecné rovině možná můžete mít pravdu, mám však konkrétní zkušenost z ARIZu a mohu s čistým svědomím prohlásit, že "teoretici" ve vedení doposud velmi dobře naslouchají názorům "z terénu" a své názory podle nich korigují. Naopak pro nás "z terénu" je přínosem jejich nadhled a odborné znalosti - a neberte to jako frázi, ono to opravdu funguje, možná je to o konkrétních lidech. Ostatně jak to vypadá, když převládnou "názory z terénu" resp. obchodní zájmy "lidí z terénu" jste se, myslím, přesvědčil v KFP alias AFPZ na vlastní kůži...
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 10:36 | Zachrdla - TriMan

Tak to dopadá vždy, když hlavní slovo mají „teoretici“ a úředníci. Osobně proto nesdílím názor ARIZu, že přínosem je, když ve vedení (asociace) jsou „terénní“ pracovníci zastoupeni pouze menšinově. Je sice pravdou, že Marx, Engels ani Lenin také nebyli dělníky ač vedli dělnickou třídu, myslím ale, že to není ten nejlepší model.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 9:52

V podstatě s Vámi souhlasím, jen se obávám, aby to, jak u nás bývá zvykem, nebylo od zdi ke zdi. Už v souvislosti s harmonizací našeho práva s EU se jasně ukázala snaha některých legislativců být evropštější než Evropa... Už jsem například zaznamenal i jistou snahu KCP zakázat jejich vyhláškou zprostředkovatelům souběh zprostředkování a poradenství! Taková formulace vyhlášky by přirozeně skončila úspěšnou ústavní stížností, protože registrace u KCP je jen zvláštním oprávněním k podnikatelské činnosti a nelze jím omezovat jinou podnikatelskou činnost prováděnou na základě ohlašovací volné živnosti...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2004 9:31

Já v tom až tak velký rozpor nevidím. Finanční plán, bez následné realizace prostřednictvím finančních produktů, je použitelný pouze jako "výstavní exponát". Poradenství a zprostředkování bude spolu vždy úzce souviset a ve většině případů (výjimkou je pouze "fee only"), bude spolu i provázáno. Při poradenství jsou ale produkty zprostředkovávány až na základě odborného posouzení potřeb klienta (na základě analýzy a následného plánu). On ani ve světě není na úpravu finančního poradenství jednotný názor (viz např. rozdíly mezi Německem a Anglií). Myslím ale, že legislativní úpravu tohoto oboru potřebují především postkomunistické země a zejména v tomto počátečním období. Naši lidé s finančním trhem nemají naprosto žádné zkušenosti, jsou mimořádně důvěřiví a i finančně nezodpovědní. Vysokou zranitelnost těchto lidí by měl, v této etapě, chránit stát legislativními úpravami. Časem to možná přestane být akutní a my můžeme legislativní bariéry začít odstraňovat (na toto téma například probíhá nyní diskuse v Anglii). Nyní bych ale u nás, v úsilí o prosazení legislativních úprav, nepolevoval.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2004 22:08

Tak už jsem byl téměř přesvědčen o tom, že je třeba jasně vymezit poradenství a prodej (zprostředkování) a ejhle! Otevřel jsem nové číslo časopisu Finanční poradce a na straně 38 jsem se dozvěděl, že jak v USA tak ve Velké Británii je s činností finančních poradců ( Financial Advisors) spojen PRODEJ finančních produktů... Tak teď opravdu nevím, jestli se náhodou nesnažíme být v té naší malé české kotlině "papežtější než papež"....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2004 8:28

No, jak to tu tak čtu 25.2., 8.40 hod.), tak asociace slouží k boji o moc jednotlivých postav, které byly nejprve v KFP, pak v AFPZ, pak třeba i jinde a nikde se jim nepodařilo prosadit se do čela impéria. Nebylo by tedy lepší se na boj vykašlat a snažit se prospívat zákazníkům?
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2004 8:16

Podle mého názoru jde o klasickou vyčkávací strategii - tedy vyčkat, "co z toho bude". Je to škoda, protože již dnes patří ARIZ mezi oficiální partnery např. KCP v připomínkovém řízení nových prováděcích vyhlášek k novému zákonu o podnikání na kapitálových trzích a máme tak možnost aktivně přispět k podobě normy, kterou se následně bude naše činnost řídit. Přitom ARIZ je k novým členům natolik vstřícný, že ve svých orgánech ponechal volná místa, na která lze kooptovat právě zástupce nových na trhu významných korporativních členů nebo i nezávislé obecně uznávané odborníky z oboru... Není tedy třeba čekat až na další valnou hromadu, aby se nový korporativní člen mohl zapojit i do rozhodování v orgánech ARIZ.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 21:32

OVB je členem ARIZ, nikoliv AFPZ!
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 17:42 | Zachrdla - TriMan

Na té členské schůzi, dle zápisu, bylo 107 hlasů pro Vaše vyloučení a 1 proti. Já jsem přítomen nebyl, byl jsem nemocen. Je škoda, že jste se schůze nezúčastnil, mohl jste své konání možná obhájit.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 17:24

Zdravím Vás, takže teď jste se přiznal, že i Vy jste zvedal ruku pro. To nic, to byl jen vtip. Ale to s tím dvojím metrem, to jste mě teď docela překvapil. Že nebyl a není úplně rovný, to jsem věděl, ale že je to až takhle brutální, to je docela šok. Já nechci, abyste to vysvětloval mě, mě je to jasné, ale jde o ostatní čtenáře, kterým si myslím tyto věci nejsou úplně jasné a špatně se v problematice orientují. Snáze jim to taky otevře oči s ohledem na nedávný článek Certifikace dle AFPZ, nebo jak se jmenoval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 17:07 | Zachrdla - TriMan

Jestli se nemýlím, pane Scherksi, tak i Vy jste byl členem KFP. Nemyslím proto, že je třeba některé věci Vám vysvětlovat příliš podrobně. Zlom nastal v okamžiku, kdy Tomáš Síkora začal vládnout příliš dominantně a uplatňovat dvojí metr (zabránil např. vyloučení členů KFP za obdobná provinění, za které předtím prosadil vyloučení Vaše). Pokud jde o můj podíl na legislativních změnách tohoto oboru, sebekriticky přiznávám, že je malý. Říkám veřejně své názory (jako člen KFP a nyní i jako „bezpartijní“), argumentuji v jejich prospěch a snažím se pro ně získat širší podporu. Víc nedokáži.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 15:37

Pane Zachrdlo, jsem s Vámi zajedno, že legislativní úpravu obor finančního poradenství potřebuje. Zeptám se Vás ale, co jste jako bývalý a navíc zakládající člen KFP (dnes AFPZ) udělal pro to, aby tyto věci byly obsaženy v dnes již schváleném zákoně o poj. zpr. atd? Cíle původní KFP byly smělé. Kde nastal ten bod zlomu, kdy jste "prozřel" a došlo to tak daleko, že jste i s firmou vystoupil? Proč vlastně musela vzniknout další profesní organizace (ARIZ)? Proč byly stanovy a členství takové jaké byly? Atd, atd. A nemyslím to nijak zle, jen se ptám. A na závěr, nevím zcela přesně jak to je v zahraničí, ale myslím, že většinou bývá povinné členství.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2004 14:25 | Zachrdla - TriMan

Souhlasím s Vámi, pane Šafránku, že legislativní úpravu tento obor nezbytně potřebuje. Jen si myslím, že jeho součástí by nemělo být i povinné členství v jednotné profesní organizaci. K tomuto názoru jsem ale dospěl až nedávno a přiznám se, že hodně mi v tomto otevřela oči diskuse ohledně povinného členství lékařů v LOK.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Boleslav Polívka

herec a podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Boleslav Polívka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services