Budou dárky letos na dluh?

Do Vánoc zbývá ještě měsíc, ale boj splátkových společností o zákazníky se už rozběhl. Co firmy nabízejí těm, kteří chtějí dárky pořídit na dluh?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 11. 2003 10:24, Eric

Dobrý den, pane Šafránku. S tím o té finanční matematice s Vámi jednoznačně souhlasím, protože když si to bude moci každý jednoduše spočítat, spíše vědět jak, tak toho banky nebudou tolik zneužívat a nebudou nám věšet tak drzé bulíky na čenichy. Nu a ohledně menší nevýhodnosti kreditních karet, co bych Vám povídal, znáte mě - nejlepší úvěr je žádný úvěr a slamník je slamník. A já znám vás, jste profík a říci jste to musel...Mějte se hezky.

Zobrazit celé vlákno

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 11. 2003 13:13, Fredy

Vánoční svátky s dárky pod stromeček jsou jaká si zvláštní sportovní disciplína, kde se snaží uspět i ti, kteří na to nemají. Kteří netrénují. Kupodivu se jim to velice často podaří. Tréninkový deficit, si ale poctivě odmakají v následujícím roce. S patřičným nemalým půstem. Tak kde je ta logika?

Připojuji se k těm, kteří považují tyto svátky hlavně za období setkání členů rodiny, příbuzných a známých. Za pohodu spojenou s dobrým jídlem a pitím a především s vyprávěním, co kdo, kde a kdy zažil. Dárky pod stromeček v klasické podobě jsme již dávno zrušili. Pokud někdo chce někoho obdarovat, tak na to má celý rok, proč to zrovna hrnout na jeden jediný den?

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

28. 11. 2003 21:53

Dneska jsem na jednom internetovem obchode videl splatkouvou kalkulacku, kde slibovali dovezt lednici az domu a teprve pri prevzeti podepisovat smlouvu. O tom si muze jakakoliv ceska banka nechat jen zdat.
Na druhou stranu ta smlouva byla pres Cetelem (neznam) a zde v tom prehledu je napsano,ze Cetelem na elektro dava pouze 8000,-Kc a tam se kalkulacka nabizela i u zbozi mnohem drazsiho, napr: http://www.bilezbozi.cz/dt/?c=1529
Takze kdovi, jak to je s realnou moznosti ziskat uver.
Druhym faktem jsou uroky, davat +-30% za nakup neceho co nezbytne nepotrebuji, svedci o mdlem rozumu. Vanove jako svatky konzumu jsou tolik prosazovany prave jen proto, ze si pri nich obchodnici a vyrobci namasti kapsy.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2003 14:25 | Honzajs

Jenomže bankovní kreditní karty mají bezúročná období...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2003 9:42 | Filip

Proč lidé využívají tolik karty splátkových společností? Zkuste si požádat o kartu u spl. společnosti a zkuste to u banky, pochopíte. Nikdo nemá dnes čas na lítání shánění dokumentů a vyplňování několika žádostí na dvacetitisícový úvěr. Kreditní karta u banky je sice většinou o něco levnější, ale úroková sazba p.a. je matoucí. Jsou to právě banky, které mají stanovenou nížší úrokovou sazbu, ale za ní jsou schovány poplatky za sjednání úvěru, vedení účtu a podobně. Výsledný přeplatek je potom velmi podobný těm od splátkových společností.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2003 9:58 | Piškot

Kam se vytratilo kouzlo Vánoc? Copak jde opravdu o to, co nejvíc utratit? Lidi, neblbněte a radši si udělejte čas na své blízké i před těmi Vánocemi, než byste lítali po obchodech.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2003 16:57 | Honzajs

No právě, masa. A chování masy je pro mne signálem k naprosto opačnému jednání.
Oni by i američané měli spořit, ale nedělají to, což se jim může pěkně vymstít.
Sice bych svým zadlužením pomohl ekonomice, ale ublížil sobě (klasla b ymi možnost rozhodovat o svých budoucích příjmech). Takže žádné zadlužování na spotřební věci.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 16:19 | cestovatel

Všechno špatně. Je potřeba nakupovat a utrácet. Dluh je jen sekundární položka. Vždyť pomůžete ekonomice. Myslet si můžete co chcete, ale návaly před hypermarkety hlásí něco jiného. A bude ještě rušněji. Nakoupit a spotřebovat, to masa umí. Silný vítr přes Atlantic bude fičet stále více. A kdo to nevydrží, musí se odstěhovat ...aspoň ušetří na daních a ještě pozná třeba jiný styl života.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2003 14:05 | Honzajs

Máte naprostou pravdu. U nás jsou dárky spíše symbolické. Nejvíce darků asi dostane dvouletá dcerka :)
I když znám lidi, kteří dárek pod 20 tis nepovažují za dárek... Takoví se silně nadprůměrným platem (cca 40-50 tis) nakupují dárky na splátky, protože na ně nemají a navíc neustále čerpají kontokorent. Knížka podle nich není dárek... Těm asi není pomoci.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 13:13 | Fredy

Vánoční svátky s dárky pod stromeček jsou jaká si zvláštní sportovní disciplína, kde se snaží uspět i ti, kteří na to nemají. Kteří netrénují. Kupodivu se jim to velice často podaří. Tréninkový deficit, si ale poctivě odmakají v následujícím roce. S patřičným nemalým půstem. Tak kde je ta logika?
Připojuji se k těm, kteří považují tyto svátky hlavně za období setkání členů rodiny, příbuzných a známých. Za pohodu spojenou s dobrým jídlem a pitím a především s vyprávěním, co kdo, kde a kdy zažil. Dárky pod stromeček v klasické podobě jsme již dávno zrušili. Pokud někdo chce někoho obdarovat, tak na to má celý rok, proč to zrovna hrnout na jeden jediný den?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2003 10:24 | Eric

Dobrý den, pane Šafránku. S tím o té finanční matematice s Vámi jednoznačně souhlasím, protože když si to bude moci každý jednoduše spočítat, spíše vědět jak, tak toho banky nebudou tolik zneužívat a nebudou nám věšet tak drzé bulíky na čenichy. Nu a ohledně menší nevýhodnosti kreditních karet, co bych Vám povídal, znáte mě - nejlepší úvěr je žádný úvěr a slamník je slamník. A já znám vás, jste profík a říci jste to musel...Mějte se hezky.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 9:02 | TGP

Ty úroky jsou neuvěřitelné. 37 % za dárky? To opravdu někdo zaplatí???
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2003 8:57

Naprostý souhlas! A nejde jen o vánoční nákupy. Nedávno jsem slyšel perfektní definici těchto nákupů spotřebního zboží na úvěr: "Lidé kupují věci, které nepotřebují, za peníze, které nemají, aby se předvedli před přáteli, kteří jimi nejsou." Za největší "nešvar" v tomto případě nepovažuji ani tak spotřebitelské úvěry, ale právě zmíněné karty (OK, YES, atd.), které vypadají nevinně, dokud si člověk nevezme kalkulačku.... Přitom když už někdo tak moc musí něco mít na úvěr, vychází v současné době výrazně levněji kreditní karta od banky. Například Kredit+ Visa Elektron od ČS a.s. vyjde výhodněji jak z hlediska poplatků tak i z hlediska úročení. Proto opravdu nechápu, proč tolik lidí využívá karty splátkových společností. Přitom kdyby jim někdo známý nabídl půjčku za 15% p.a., nazvou ho lichvářem! Splátkovým společnostem ale klidně platí monohem víc a ještě si myslí, jak je to výhodné. Ach jo. Finanční matematika by se zřejmě měla povinně vyučovat již na základních školách!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 7:44 | Karel

Ericu, nelze s Vámi než bezvýhradně souhlasit. Ovšem kdo chce kam...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 5:53 | Eric

Ach jo! Narození Pána Boha v rukou lichvářů! Nedokáži se ubránit dojmu, že Vánoce nejsou o kupování předražených pitomostí, ale o lásce a rodinné pohodě. I maličkost, pěkně zabalená a darovaná s láskou na základě v průběhu roku vypozorovaných přání je krásným dárkem. Půjčit si, abych někomu udělal radost? Co je to za pitomost? Nejsem li sám v pohodě, nemohu pohodu rozdávat. Pokud někdo ovšem chce rozdávat tisícové dárky a má na to, je to jeho věc, ale dávat milovaným lidem dárek za cizí peníze???????????? To, prosím, berte jen jako předvánoční povzdech nad úchylným způsobem života mnoha z nás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Jahoda

podnikatel, Emco

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Zdeněk Jahoda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services