Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Sousloví otevřený podílový fond působí negativně a čiší z něj potenciální tunel. Mezi investičními a podílovými fondy není rozdíl a v případě krachu investiční společnosti jí váš majetek propadne. Tyto a další podobné nesmysly vyplynuly z odpovědí našich čtenářů. Pojďme je tedy společně uvést na pravou míru...

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 11. 2003 7:57

Děkuji za odpověď. Jak jsem pár hodin po odeslání svého dotazu zjistil z tisku, poslanci nám odhlasovali snížení té daně z 15 na 5% a prý se počítá do budoucna s jejím úplným odstraněním. Tak si držme palce, aby to bylo co nejdříve.

Reagovat

 

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 03. 11. 2003 09:53)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2003 16:22, TGP

Dobrý den, stejně jako u fyzických osob platí, že ztrátu z investování nelze uplatnit vůči zisku třeba z prodeje zboží. Jsou zde ale dividendové fondy určené primárně institucionálním investorům, kde lze nakupovat před výplatou dividendy a prodávat po její výplatě, kdy je kurs nižší - a tuto ztrátu lze postavit proti příjmům z dividendy a snížit tak zdanění.
Více vám poradí pracovníci investičních společností, velké speciální korporátní fondy nabízí ČSOB a IKS KB.

Reagovat

 

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radek 06. 11. 2003 19:20)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

1. 11. 2003 9:59

Dobrý den! Měl bych dotaz a současně návrh pro peníze.cz. Jak je v článku uvedeno, výnosy z investic do podílových fondů jsou po 6 měsících osvobozeny od daně. Tuto informaci jsem získal i na mnohých jiných místech. Nikde jsem však při svém pátrání nenarazil na vysvětlení, jak je to se zdaněním ve složitějších případech. Možná by bylo prospěšné, kdyby na stránce "Daňové otázky podílových fondů" v oddíle Investice - Podílové fondy byla tato problematika popsána podrobněji. Děkuji za sebe i další méně zkušené investory. Jedná se mi o toto:
Investuji 5000,- a po době kratší než 6 měsíců vše prodám za 5100,-. Pak je daň 15% ze 5100 - 5000, tj. 15,- Kč. Většina investorů však investuje pravidelným či nepravidelným dokupováním a odkupováním PL, případně přesouváním části investice mezi fondy téže skupiny. Pak je situace mnohem složitější. Podařilo se mi zjistit pouze tolik, že v případě odkupu PL se nejprve prodávají ty nejdříve zakoupené. Pokud neprodávám všechny PL získané při prvním nákupu, ale jen část, předpokládám, že nejprve prodávám výnos. Je-li odprodávaná částka vyšší než výnos z nejstarší investice, následuje výnos z druhé nejstarší investice, nebo základ nejstarší investice a pak teprve výnos z druhé investice? Je rozdíl (z hlediska zdanění) mezi odprodejem (odkupem) PL a přesunem do jiného fondu téže skupiny? Tuším, že přesuny jsou osvobozeny bez ohledu na dobu vkladu, ale nejsem si 100% jist.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

2. 11. 2003 23:46 | TGP

Osobně mne překvapilo, že situace není až tak hrozná, čekal bych, že výsledky budou výrazně horší...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

3. 11. 2003 8:10 | lišák

Přesun PL mezi fondy téže skupiny je u většiny OPF definován jako PRODEJ a následný NÁKUP. To znamená, že přesun před uplynutím 6M podléhá zdanění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 11. 2003 09:59)

3. 11. 2003 9:53 | TGP

Dobrý den,
přestup mezi fondy je bohužel z hlediska zákona (a tedy i daní) prodejem jednoho fondu a nákupem fondu druhého, takže se daním bohužel nevyhnete.
U postupného investování se má za to, že prodáváte vždy ty nejstarší podílové listy. Takže poku třeba prodáváte za 20 000 Kč a z toho 18 000 Kč připadá na podílové lsty, které jste nakoupil před více než půl rokem, budete platit daně jen z posledních 2 000 Kč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 11. 2003 09:59)

4. 11. 2003 7:57

Děkuji za odpověď. Jak jsem pár hodin po odeslání svého dotazu zjistil z tisku, poslanci nám odhlasovali snížení té daně z 15 na 5% a prý se počítá do budoucna s jejím úplným odstraněním. Tak si držme palce, aby to bylo co nejdříve.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 03. 11. 2003 09:53)

5. 11. 2003 16:09 | Boucek Antonin

To jste spatne pochopil - 5 a 15 procent se tyka dane z prijmu podilovych fondu. Pokud prodate podilove listy (nebo jine cenne papiry) do sesti mesicu od jejich nabyti, zahrnujete pripadne vynosy do sveho danoveho zakladu a danite klasickou sazbou dane z prijmu fyzickych osob. A jestli se zrusi zdaneni podilovych fondu uplne, pak si piste, ze se zrusi i ona sestimesicni lhuta a budete danit zisk i z drivejsich prodeju.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 11. 2003 07:57)

6. 11. 2003 13:42

ani toto není zcela přesné, při prodeji před lhůtou 6M, se to daní zvlastní sazbou 15% (nikoliv klasickou pro FO, což může být např. 25%). Záměrem snížení sazby u PF na 5% bylo udržet kolektivní investování v ČR, pokud se zruší 6M časový test, pak to pujde proti tomuto záměru, takže si nemyslím, že by bylo odůvodněné tak činit. (už nedavno neprošlo prodloužení na 2 roky, což by zcela zlikvidovalo fondy peněžního trhu, do kterých se investuje na dobu cca 1 roku a tak by se to vždy zdaňovalo...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 05. 11. 2003 16:09)

6. 11. 2003 15:29 | Honzajs

Při prodeji do 6 měsíců se to daní sazbou dle daně z příjmu - tedy až 32% a ne 15%.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 06. 11. 2003 13:42)

6. 11. 2003 19:20 | Radek

Zajímalo by mě jak je to se zdaněním u právnických osob,zdali se dá investicemi snížit daňový základ,eventuelně kde bych se více dozvěděl o problematice investování právnických osob.Děkuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2003 8:52 | Boucek Antonin

Tak jest. Otazkou samozrejme je, jak neco takoveho dokazou danovi kontrolori zjistit, kdyz nevedete zadne ucetnictvi, nakupujete a prodavate prubezne, zisky se vam kompenzuji se ztratami, nedelate velke objemy a nevyvarite zrovna miliony.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 06. 11. 2003 15:29)

7. 11. 2003 8:57 | Boucek Antonin

Abyste si nedelal velke iluze, neznam presne americky danovy system, myslim si vsak, ze pokud se to netyka sporeni na duchod na zvlastnich uctech, zadne od dane osvobozene obdobi pro prodej tam neni. A presto to tamni fondy penezniho trhu nezlikvidovalo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 06. 11. 2003 13:42)

7. 11. 2003 16:22 | TGP

Dobrý den, stejně jako u fyzických osob platí, že ztrátu z investování nelze uplatnit vůči zisku třeba z prodeje zboží. Jsou zde ale dividendové fondy určené primárně institucionálním investorům, kde lze nakupovat před výplatou dividendy a prodávat po její výplatě, kdy je kurs nižší - a tuto ztrátu lze postavit proti příjmům z dividendy a snížit tak zdanění. Více vám poradí pracovníci investičních společností, velké speciální korporátní fondy nabízí ČSOB a IKS KB.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radek 06. 11. 2003 19:20)

7. 11. 2003 21:59 | Radek

Mnohokrát děkuji za odpověď pane Prouzu,myslel jsem,že se rozvine diskuse ohledně investování právnických osob,třeba na to-to téma někdy najdu u Vás článek prozatím se obrátím na Vámy doporučené instituce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 07. 11. 2003 16:22)

7. 11. 2003 22:17

Pane Honzajs, nemáte pravdu. Daníte ve specielní kolonce daňového přiznání (příjem z kapitálového majetku) a to vždy sazbou 15 procent.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 06. 11. 2003 15:29)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Milan Jančík

politik a podnikatel

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
46,15 %

z 26 duelů
×
Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 16 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK