Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Uvědomujeme si dostatečně všechna rizika, která nás mohou zaskočit v průběhu splácení hypotéky? Čeho se tedy vyvarovat?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 10. 2003 15:04

Omlouvám se, zapomněl jsem to podepsat.

Reagovat

 

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 10. 2003 15:03)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

24. 10. 2003 5:42

Osobně nemám ani jsme nikdy neměl hypotéku, nic ovšem "nestřílím od boku" - věnuji se profesionálně finančním konzultacím a zprostředkování finančních produktů včetně hypoték a úvěrů ze stavebního spoření. Dovolím si tedy poněkud neskromně tvrdit, že moje zkušenost s těmito produkty a situacemi různých klientů je podstatně vyšší, než kdybych si vyřídil jen jednu svoji hypotéku!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 24. 10. 2003 02:15)

24. 10. 2003 8:45 | Boucek Antonin

Vase teorie je pravdiva, pokud ceny nemovitosti kazde dva roky vzrostou anebo zustanou stejne. A co kdyz ne? Co kdyz treba spadnou? Napriklad mate hypoteku 2 miliony korun, dum vsak muzete prodat za 1.5 mil. Kc. Doplatite v pohode pul milionu a s dirou v kapse pujdete jinam pujcit si na dalsi nemovitost?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 24. 10. 2003 02:15)

24. 10. 2003 12:53

Omyl. Pojisteni v nemoci ma jen omezenou platnost (tusim max pulrocni nemoc), navic zacne bezet treba az desaty den nemoci, a pojisti vam jen cast prijmu. Takze pokud mate uspory, prodejnymajetel nebo pratele ochotne pujcit k preklenuti nemoci, je tato velmi draha pojistka zbytecna. S velikosti uveru to nesrovnavejte, ten je vzdy nesrovnatelne vetsi nez co dostanete od pojistovny u teto specificke pojistky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepina 23. 10. 2003 20:36)

24. 10. 2003 14:38 | fmarek

Nemusíte čekat ani na to až spadnou. Tato Vaše realita je, mimo Prahu, běžná již dnes. Těchto případů znám nepoměrně více, než těch, kteří na prodeji zadlužené nemovitosti vydělali.
Je úžasné, jak banky půjčí třeba 3,5 mio na barák v Horní Dolní. Když přijde na lámání chleba, tak takový barák není někdy prodejný ani za jeden milion. Je to dva roky, co mi o fous utekla koupě podobného baráku. Tehdy na baráku visel dluh 4,5 mio a nakonce se prodal 1,6 mio. A to jsme o něj licitovali od 1 mio. V té lokalitě byl půlroční prodejní test obdobných nemovitostí 0,8 až 1 mio.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 24. 10. 2003 08:45)

24. 10. 2003 18:27

Prosím, nepište o věcech, o kterých pouze něco "tušíte", neboť tím matete ostatní čtenáře. Maximální doba vyplácení je 24 měsíců (nikoliv půl roku), maximální denní dávka je 2.000 Kč (pokud tomu odpovídají příjmy) - pojistné plnění je tedy až 62.000,- Kč měsíčně. Karence tam samozřejmě je - 14, 21 nebo 28 dní. A cena? Zmíněných 2.000 denně stojí 30ti letého muže cca 11.000 ročně (s karencí 28 dní).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 10. 2003 12:53)

24. 10. 2003 18:40 | Pepina

Ušetřit za každou cenu a obtěžovat přátele ,to je určitě způsob jak cosi ušetřit,ale o tom se tu snad nebavíme.
Jinak nemusíme vyřizovat úvěry a jakkoli nakládat s penězi,stačí přece ukecat babičku a dá dobrovolně :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 10. 2003 12:53)

24. 10. 2003 20:47 | Tomas

Koupe nemovistosti je investice jako kazda jina. Ceny jdou nahoru a dolu a je jedno jestli dum mate za hotovost nebo na hypoteku. Kdyz musite prodat a stehovat se treba za praci, i v pripade ze jste dum koupil za hotovost, prodelate. Tak v cem je nevyhoda hypoteky?
Musite si dat pozor a kupovat v takove lokalite ve ktere pujdou ceny nahoru. Navic v pripade domu dojde urcite po koupi ke "zvelebeni", t.j. udelate peknou zahradu, pristavite garaz apod. a to vsechno zvysuje cenu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 24. 10. 2003 08:45)

24. 10. 2003 20:49 | Tomas

Aha, takze ten clanek je vlastne vase inzerce. Pak si ovsem dovoluji pochybovat o vasi objektivite. Jde vam o to nalakat klienty a vydelat, a nikoliv o nezavisly nazor na pojisteni a hypopteky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 10. 2003 05:42)

24. 10. 2003 20:57 | Tomas

Kdyz o sobe tvrdite, ze se "věnujete profesionálně finančním konzultacím a zprostředkování finančních produktů", tak jakto ze nevite s jistotou takovou zasadni vec jako jestli je hypoteka v cechach vypoveditelna?
Vi to tady nahodou nekdo?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 23. 10. 2003 08:42)

25. 10. 2003 9:58

Vážený pane, protože mimo jiné zprostředkovávám i hypotéky, vypadal by článek coby "inzerce" úplně jinak (napsal bych, že nemůže být nic lepšího, než si pořídit bydlení na hypotéku). Vaše poznámka tak postrádá jakoukoliv logiku! Kdybych chtěl opravdu na tomto článku "vydělat", tak budu obhajovat kombinace HÚ+KŽP, neboť to je z hlediska výdělku zprostředkovatele jednoznačně nejzajímavější. Já však činím opak - můžete se o tom přesvědčit i na mých stránkách hypoconsult.com A pokud máte na mysli doporučovaná pojištění (pracovní neschopnost, trvalé následky úrazu, atd.), pak vězte, že ani tyto pojistky nejsou pro zprotředkovatele "zlatý důl". Je pozoruhodné, že Vás by zřejmě uspokojilo, kdybych Vám odpověděl, že sám mám hypotéku nebo ještě lépe dvě - to byste kupodivu asi považoval za dostatečnou kvalifikaci k napsání takovéhoto článku....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 24. 10. 2003 20:49)

25. 10. 2003 10:07

Vážený pane, i při psaní diskusních příspěvků platí "dvakrát měř, jednou řež"! Reagujete na příspěvek pana Boučka z diskuse a vkládáte ho do úst (či spíše klávesnice) mně! Já samozřejmě velmi dobře vím, že i v Čechách, na Moravě a ve Slezsku lze hypotéku předčasně splatit - po uplynutí doby fixace bez jakýchkoliv sankcí, v průběhu doby fixace se sankcí, která se u jednotlivých bank liší. Mimochodem -kdybyste pozorně četl článek, tak tam o mimořádných splátkách jasně píšu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 24. 10. 2003 20:57)

25. 10. 2003 14:19 | pivko

no, a to mi reknete, k cemu tohle je. skoro litr mesicne platit za neco, co je rekneme tak do 40 let zivota pomerne nepravdepodobne, ze nastane. navic treba ceska sporitelna ma u uveroveho pojisteni i pojisteni velmi vaznych onemocneni, coz je tak s vypetim vsech sil jedina rozumna vec, ktera se da mladym lidem k hypotekam doporucit (dohromady s zivotnim pojistenim to vyjde neco malo pres 300 na hypoteku cca. 1 mil). neco jineho je urazova pojistka, tu doporucuji kazdemu, protoze na pojistnou udalost v tomhle smeru muze stacit si vyjet na lyze. pojisteni dennich davek v pripade nemoci je drahe a lze ho doporucit spise ve vyssim veku. tam ale zase uz muzete mit dostatecne rezervy i bez teto pojistky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 10. 2003 18:27)

25. 10. 2003 15:03

Účelem je právě překlenutí dočasného snížení příjmů. Komerční nemocenské pojištění totiž kryje každou pracovní neschopnost, tedy i tu v důsledku úrazu, nejen v důsledku nemoci. Samozřejmě máte pravdu, že ten, kdo má dostatečně velkou a přiměřeně likvidní vlastní rezervu, ze které může dočasné snížení příjmů kompenzovat po dobu alespoň jednoho roku, nepořebuje tento typ pojištění. Pokud ovšem takovou rezervu nemáme, úrazové pojištění samo o sobě nic nevyřeší. Představme si komplikovanou zlomeninu nohy z Vámi uvedeného lyžování. Po dobu léčení a rehabilitace nedostaneme z úrazového pojištění ani korunu - bude se čekat na výsledek. Bude-li to nakonec bez trvalých následků, dostaneme nanejvýš plnění za tzv. tělesné poškození, což bude zpravidla několik tisíc korun, nebo denní odškodné za dobu léčení úrazu, což také zpravidla stačí tak na nájem a inkaso, ale nikoliv na splátku hypotéky. Úrazové pojištění má význam zejména z pohledu trvalých následků - z pojistného plnění při vážném úrazu pak lze hypotéku splatit celou, pokud ale trvalé následky nenastanou, samo o sobě toto pojištění nepomůže. Navíc mnoho lidí má úrazové pojištění, které nic neřeší (např. tělesné poškození na 10.000 a trvalé následky na 100.000 bez progrese) - platí za to 50,- měsíčně a myslí si, jak jsou skvěle pojištěni...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pivko 25. 10. 2003 14:19)

25. 10. 2003 15:04

Omlouvám se, zapomněl jsem to podepsat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 10. 2003 15:03)

27. 10. 2003 11:06 | T

Ale ne, myslel jsem to jinak, mozna jen spatne vyjadril. U nemoci se vzdy jedna o stav prechodny, na trvale poskozeni je jina pojistka.
Ostatne, nejakou zlatou rezervu ve forme uspor by mel mit kazdy, protoze zadna pojistovna Vam nepojisti vsechna rizika, ztratu prijmu pri nemoci, nezamestnanosti, treba i vydaje na leceni nekryte ceskym zdravotnickym systemem (budete-li se muset starat o nenocne stare rodice, zadna pojistka vam to nepojisti). A kdyz uz takovou rezervu mate, pojisteni v nemoci je opravdu zbytecne. V pripade opravdove krize lze sahnout na auto, penzijni fond, vybaveni domacnosti. Samozrejme i pribuzni. Napriklad vim, ze pripade krize mi pomuze bratr a on vi (take ma hypoteku), ze naopak jsem pripraven ja. Samozrejme od babicky bych si nevzal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepina 24. 10. 2003 18:40)

27. 10. 2003 21:27 | Tomas

Tak to pardon, skutecne jsem se prehlidl a napsal to pan Boucek.
Kdyz se teda da hypoteka predcasne splatit, v cem je ten problem? Kdyz se potrebuju prestehovat, dum se proda, bance vyplatim hypoteku plus penale a je to, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 10. 2003 10:07)

25. 11. 2003 15:29 | Nevyn

Ten článek je moc pěknej, ale když už z něj tedy vyplývá, že hypotéka je zoufalství, tak mi tedy poraďte, jak jinak si má mladý člověk opatřit samostatný bydlení, když nic nepodědí, od státu nic nedostane, jen má svůj plat a chuť jít do toho? No a jestli se někdo do této akce vrhne aniž by si spočítal, jak pak bude žít a divi se, že musel slevit se svými nároky, tak ať se na mě nezlobí, ale co čekal? Já hypotéku mam a nemůžu si stěžovat, pořád lepší než platit za pronájem něčeho co nikdy nebude moje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Petr Mach

ekonom a politik

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
63,46 %

z 52 duelů
×
Petr Mach
ÚSPĚŠNOST
93,51 %

z 77 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Teorie výnosových křivek, Bezriziková aktiva, Amortizace, matteo renzi, petr mach, petr fiala, zbyněk stanjura, euro, šifrovaná komunikace, oznamovací povinnost, bezpečnostní testy, ABB, safe heaven, Český inkasní kapitál, Markéta Novotná, nevyžádané telefonáty, uzavření hypotéky, měnová unie

R3500000, 4E15503, 2ST4090, 4U00359, 1AZ8858

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK