Zprostředkování versus poradenství

Jaké služby by vám správně měl poskytnout investiční zprostředkovatel a jaké investiční poradce? Kde naopak oblast působení každého z nich končí? Má jejich činnost nějaké styčné body? Stanovisko předsednictva Asociace registrovaných investičních zprostředkovatelů ČR exkluzivně na Peníze.CZ.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2003 22:05, Pepina

Lobby pojišťoven je silná protože ji to celkem prochází. Například zprůhlednit poplatky,spořící a pojistnou složku považuji za základní znak kvalitního podnikání právě v případě "nabízených jistot" které pojistka má přinášet.
A investiční pojistky jsou už samo o sobě zvláštní případ.

Býti skeptik je nějaký módní trend. vůbec se mi nechce být skeptikem:)

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2003 17:14, TGP

Bod třetí: to je jako byste plakal, že lidé čtou mnohem více Blesk nebo MF Dnes než HN. Tak to je a bude, navíc si myslím, že pro vnímavé poradce může být rostoucí nechuť k metodám některých dealerů v některých sítích důležitým impulsem k tomu, jak o své klienty pečovat a jak upravovat své služby.

Různá témata oslovují různě velké cílové skupiny a tomu také odpovídá čtenost a počty názorů. Ke zdražování Živnostenské banky má co říci v podstatě kdokoliv, kombinace HÚ a KŽP je téma pro specialisty a pro lidi, kteří naletěli špatně spočítaným variantám.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

20. 10. 2003 19:29 | Pepina

Proč by zveřejňovaly něco na co není společenský tlak? Vy znáte sílu skupiny lidí,která tímto směrem vyvíjí aktivitu? Když na něco není splečenský tlak ,tak na to společnost ještě nedozrála. Nic víc. Všechno může přijít:) Jednou nebo brzy:)
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2003 9:58 | Lukáš Havel

Promiňte, vy nějakou takovou pojišťovnu znáte? Pokud ano, kdo to je? Já se zatím s nikým takovým nesetkal :-((
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 22:05 | Pepina

Lobby pojišťoven je silná protože ji to celkem prochází. Například zprůhlednit poplatky,spořící a pojistnou složku považuji za základní znak kvalitního podnikání právě v případě "nabízených jistot" které pojistka má přinášet. A investiční pojistky jsou už samo o sobě zvláštní případ.
Býti skeptik je nějaký módní trend. vůbec se mi nechce být skeptikem:)
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 19:22 | Dan Lukeš

Naprosto souhlasím, ale bohužel se bojím, že lobby pojišťoven je příliš silná. Přitom životní pojistky (zejména investiční) jsou v podstatě velmi podobné jako podílové fondy.
Stejně tak by bylo potřeba donutit pojišťovny, aby zveřejňovaly třeba poplatky, které si za správu peněz pojištěných účtují. Ale osobně jsem skeptik...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 19:08 | Pepina

KCP kontroluje investiční zprostředkovatele, doufejme,že se dostane i na poradce. Velmi potřebná by byla zákonná úprava na způsob prodeje životních pojistek.Je to produkt zasahující klienta na spoustu let a způsoby ,které se při prodeji a nabízení používaji jsou někdy více než podivné. Dá pánbu a bude podobná zákonná norma i v této oblasti.
Pane Gardavský,Vám lze jen popřát celou spoustu podobně laděných lidiček v blízkém i dalekém okolí,protože prosazujete dobrou věc. Nebude to lehké a tlak bude značný.Hodně úspěchů.


+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 18:27 | TGP

Hezký víkend i Vám. Abychom se netočili v kruhu: jde-li o zákonem stanovená pravidla, za Peníze.CZ mohu prohlásit, že je dodržujeme zcela přesně. A nepochybuji o tom, že KCP velmi pečlivě tyto online prodeje sleduje (respektive to všechny naše kontakty na KCP tvrdí :-) a vyhodnocuje jejich fungování stejně jako třeba prezentaci informací o fondech jako takovou...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 18:23

Vážený pane Prouzo, děkuji Vám za obsáhlé odpovědi. S většinou toho, co v nich píšete, lze samozřejmě souhlasit. Problém ale vůbec nestojí tak, zda on-line prodávat (zprostředkovávat) či nikoliv. Problém je v tom, že prodej (zprostředkování) investičních instrumentů je (konečně) upraveno zákonem a nelze se k tomu přece stavět tak, že on-line prodeje (zprostředkování) se to netýká! Není přece možné, abych jako zprotředkovatel v kanceláři měl předepsaná určitá pravidla pro jednání s klientem a zprostředkovatel - provozovatel internetového portálu, neměl žádná pravidla. Nemusí jít o nic tak složitého. Dovedu si například představit, že před tím, než mi bude umožněno vyplnit on-line rámcovou či komisionářskou smlouvu, projdu povinně přes stránku s určitými infomacemi a upozorněními popřípadě u rizikovějších instrumentů i odpovím na některé dotazy. Kromě toho samozřejmě může existovat registrovaný uživatel, který tímto "kolečkem" projde při registraci a pak již bude mít kdykoliv po přihlášení přímý přístup k investičním instrumentům (smlouvám), aniž by byl znovu obtěžován. Jistě víte, že KCP (zcela správně) věnuje velkou pozornost tištěným marketingovým materiálům k jednotlivým produktům a trvá na určitých textech upozornění. A není přece možné, aby internetová prezentace téhož obdobným pravidlům nepodléhala. Nejde mi tedy o to, že by se on-line nemělo zprostředkovávat, ale o to, aby i toto zprostředkování mělo jasně stanovená pravidla. Přeji Vám hezký víkend!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 17:21 | TGP

A snad ještě dodatek trochu mimo téma: podobné lékárny, jako popisujete, běžně existují a třeba pro mnoho Američanů jsou levným a dostupnějším zdrojem Viagry :-))
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 17:20 | TGP

A bod poslední: online prodej fondů i dalších finančních produktů je a ještě dlouho zůstane rychle rostoucím segmentem, který je zajímavý jak pro řadu lidí, tak pro finanční instituce. Pro klienty proto, že stále roste skupina, která se nechce s nikým scházet, ale chce si vybrat a uzavřít transakci sama, pro finanční instituce proto, že jde o mnohem levnější kanál než distribuce přes fyzické poradce.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 17:14 | TGP

Bod třetí: to je jako byste plakal, že lidé čtou mnohem více Blesk nebo MF Dnes než HN. Tak to je a bude, navíc si myslím, že pro vnímavé poradce může být rostoucí nechuť k metodám některých dealerů v některých sítích důležitým impulsem k tomu, jak o své klienty pečovat a jak upravovat své služby.
Různá témata oslovují různě velké cílové skupiny a tomu také odpovídá čtenost a počty názorů. Ke zdražování Živnostenské banky má co říci v podstatě kdokoliv, kombinace HÚ a KŽP je téma pro specialisty a pro lidi, kteří naletěli špatně spočítaným variantám.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 17:11 | TGP

Bod druhý: používání internetu u nás rozhodně není "jediným filtrem a jedinou obranu před poškozením klienta", neboť s každým komunikujeme jinak a každý dostává dostatek informací. Nemyslím, že by u nás dostal investor méně informací než jinde, spíše naopak. Na rozdíl od řady "fyzických" distributorů nelze na internetu použít typický argument řady prodejců "kupte si to, já to mám taky...". Vše musíte naopak pečlivě vyargumentovat, protože vše je veřejně vidět a každý vás může velmi lehce napadnout.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 17:08 | TGP

Dobrý den, odpověď rozdělené na části. Ad 1: Naše uživatele myslím poměrně dobře známe, víme, co si pořizují a proč. Část z klientů tvoří lidé, kteří pouze chtějí uzavřít rámcovou smlouvu třeba pro nákup fondů ING a jednotlivé fondy a sumy si volí sami. Pro takové lidi je internet jako distribuční médium ideální a podle našich zkušeností je jich čím dál tím víc. V případě instrumentů jako je WIOF garantovaný dluhopis se lidé velmi pečlivě ptají, nemáme jediného klienta, který by uzavřel smlouvu, aniž by věděl, co si pořizuje.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 13:24

Vážený pane, kdybych se chtěl opravdu "mstít", tak dám pěkně v tichosti podnět KCP, aby se zabývala činností společnosti Peníze a.s. jako registrovaného investičního zprostředkovatele s ohledem na on-line prodej. Ale já se mstít nechci (a ani nemám za co), pouze bych rád, a to zcela k tématu, v diskusi získal odborné názory ostatních na problematiku on-line prodeje investičních nástrojů. Pokud Vás to obtěžuje, pak zřejmě nejste schopen odborný názor na tuto věc vyjádřit. To je mi upřímně líto, ale to je asi tak vše, co s tím mohu dělat. Narozdíl od Vás to pan Prouza pochopil a diskusi vede velmi věcně. V problematice regulace podnikání na finančním trhu jsme v ČR na začátku a je třeba o ní diskutovat. Pokud to někoho obtěžuje, musí odskočit na stránky s jinou tématikou...
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 12:35 | Nick

Promiňte, ale už jste s tím trapný. Někdo vaše OVB nachytal na švestkách a tak se jim mstíte. Už to obtěžuje a navíc je to zcela mimo téma článku, pod kterým se snažíte své aktivity rozvíjet. Což takhle dát si pohov a neobtěžovat?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 10:28 | TGP

Milý pane Šafránku, přeji dobrý den a jako útok to rozhodně neberu. Mohu pouze říci, že klient má na Peníze.CZ vždy co nejvíce informací (třeba o Vámi zmiňovaném garantovaném dluhopisu), včetně analýz a článků popisujících výhody či nevýhody daného produktu.
Navíc lidé investující přes finanční portály jsou obvykle vzdělanější a vědí, co chtějí - produkty jim totiž nejsou aktivně poradensky nabízeny, ale mají je k dispozici v případě zájmu. Také dotazy klientů (a komunikujeme s každým z nich různými neinternetovými formami) obvykle směřují na různé speciální detaily.
On totiž klient, který neví, co třeba zajištěný dluhopis vůbec je, sám nebude nikdy nabídku zkoumat a spolehne se spíše na svého poradce. U nás nakoupí člověk, který již ví, co chce.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 12:22

Vážený pane Prouzo, také přeji pěkný den, a dovolím si několik poznámek: 1. Předpoklad, že ten, kdo má přístup na internet a navštěvuje finanční portály, je vzdělanější, je podle mého názoru poněkud odvážný a s neustálým rozvojem internetu míra odvážnosti tohoto předpokladu roste. A to už vůbec nechci diskutovat o tom, co to znamená "vzdělanější". 2. Používat samotnou schopnost nakoupit přes internet jako jediný filtr a jedinou obranu před poškozením klienta nákupem pro něho nevhodného investičního instrumentu, je podle mého názoru nedostatečné. Je to asi totéž, jako byste si zřídil internetovou lékárnu a prodával tam i to, co je v kamenné lékárně na recept a tvrdil, že uživatelé internetu jsou jen samí vzdělaní lidé, kteří vědí, co si mají na své zdravotní problémy koupit. 3. Všimněte si, prosím, že pokud zveřejníte článek, který dává v diskusi možnost se vyjádřit (či spíše někoho napálit) bez jakékoliv elementární znalosti problematiky, přesahuje počet příspěvků pravidelně 100. Jakmile zde zveřejníte odborný text, jako je například toto stanovisko ARIZu nebo včerejší problematika KŽP+HÚ, diskusních příspěvků je několikanásobně méně! Může být lepší důkaz o "vzdělanosti" návštěvníků portálu (aniž bych se tím chtěl kohokoliv z účastníků diskusí dotknout)? Samozřejmě můžete namítnout, že je rozdíl mezi účastí v diskusi a nákupem fondu. Máte pravdu, ale jen do jisté míry. 4. S ohledem na výše uvedené jsem přesvědčen, že i on-line prodej investičních instrumentů (a není to zdaleka jen problém penize.cz) by měl mít určitá pravidla. Věřím, že k této otázce zaujme stanovisko jak ARIZ, tak i KCP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 11:20 | Harpagon

Tak to se rád omlouvám.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 11:20

Omlouvám se, opravdu nechci odvádět diskusi jinam. Nicméně myslím, že na dotazy by se odpovídat mělo a chápu (a vážím si toho), že jako sekretář ARIZ ČR jste na otázku nereagoval Vy. Proto jsem si dovolil napsat svůj pohled.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 11:01

Pane Šafránku, rozhodně nemohu a nechci hodnotit důvody vzniku, činnost a záměry obou asociací. Nebylo by to etické a rozhodně si nepřeji aby diskuse nad textem článku odcházela od odborné roviny problému. Proto jsem nereagoval na dotaz Michala. Maličko Vás poopravím co se týká ARIZu. ARIZ založili lidé, kteří nepodnikají na kapitálovém trhu (a opravdu se problematice věnují z pohledu teorie atd.) spolu lidmi, kteří se na trhu podnikají. Sepětí teorie a praxe, je i zde samozřejmě naprosto nutné. Princip, který byl při založení ARIZu přijat pak říká, že v řídícím orgánu (předsednictvo) musí být vždy nadpoloviční většina těch, kteří nejsou spojeni s žádnou podnikatelskou aktivitou členů ARIZu. Tak lze dosáhnout jisté výše objektivity. Od tohoto principu se nebude ustupovat. ARIZ je koncipován jako samoregulační profesní sdružení. To mimo jiné znamená, že členové budou chtě nechtě muset dodržovat normy asociace. Normy se tvoří a budou obsahovat soubory pravidel, které bude každý člen dodržovat. Pokud se od nich odchýlí pak bude následovat kárné řízení a chcete-li "trest". Základním principem je ochrana klienta a pak hned samotného člena ARIzu. Domnívám se, že tento postoj ARIZu je zřejmý z textu článku na který všichni reagujeme. Je mně líto, že obdobné názvy obou asociací mohou vyvolávat mezi veřejností zmatek. ARIZ tuto situaci nevyvolal. Jinak se domnívám, že každý kdo svojí činností přispívá ke kultivaci kapitálového (finačního) trhu je vítán. Byl bych velmi rád, kdyby se diskuse vrátila zpět k tématu. ARIZ potřebuje znát názory odborné veřejnosti a mít tak zpětnou vazbu.
Martin Gardavský generální sekretář ARIZ ČR
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2003 10:37 | Honza Hrubý

Ne, Vy máte rozumné názory :-) Měl jsem na mysli někoho, kdo používal v diskusi o OVB minulý týden přímo jméno "Právník" a tvrdil, že zprostředkovatel nic, jen muzikant a prodavač. :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services