Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 15. 10. 2003 | 12 komentářů
Analýza společnosti Gartner ukazuje, že zahraniční kupující u transakcí na internetu znamená podstatně vyšší riziko podvodu. Řada amerických internetových prodejců jim dokonce na základě této skutečnosti přestala prodávat své zboží, vzniklé ztráty totiž výrazně převyšovaly výhody, které přijímaní mezinárodních objednávek přinášelo.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 10. 2003 4:06, Tomas

jdpoli,
muzete mi vysvetlit co to je draha karta? V USA se za karty nic rocne ani mesicne neplati, naopak vam jeste plati neco zpet (tedy pokud nesbirate air miles nebo tak). Pokud je zeme plna podvodniku tak s tim ani zakony ani specialne zabezpecene karty nic neudelaji. Rozdil neni v tom ze by ceske banky byly zaostale (vzdyt je rada stejne pobockami tech velkych zahranicnich), ale v tom ze se USA tolik nekrade.

Reagovat

 

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jdpoli 15. 10. 2003 10:00)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 10. 2003 21:37, Tomas

To si snad delate legraci, karta ma vyhodu v tom ze:
1)Nemusite pravidelne k bankomatu pro vyber hotovosti
2)Nemusite se bat ze vam ten balik hotovosti nekdo z penezenky ukradne
3)Ja u sebe nenosim skoro zadnou hotovost, konkretne sbiram air miles takze se snazim platit kartou uplne vsechno
4)Kdyz vidim v obchode neco co si chci koupit, tak to koupim aniz bych musel nejdriv k bankomatu pro hotovost
5)Zbozi koupene na kartu ma az dvojnasobne prodlouzenou zarucni lhutu (nedavno se mi pokazil vysavac po zarucni dobe od vyrobce, stacil jeden telefonat na American Express a za tyden jsem mel doma sek na novy vysavac)
6)Zbozi koupene na kartu je zarukovane proti nepoctivosti prodejce

staci?

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 10. 2003 05:37)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

15. 10. 2003 5:38 | Eric

Tak si pěkně popíjím ranní kávu a chechtám se do hrnku. Jaképak podvodné transakce s hotovostí? Až se nabízí podezření, že ty podvodné transakce někomu vyhovují a při vynálezu plastových peněz s tím již počítal... Prachy do slamníku a "keš iz d' kin'k" jak se praví v jednom výborném filmu. Jo, jo, chcete být moderní, tak platťe i moderním zločincům. To se vám se slamníkem stát prostě nemůže! Tímto článkem jste mě velmi potěšili, usmívám se své pravdě a jdu si umíchat pět vajíček na cibulce... Krásný den!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 10. 2003 7:01

Preji dobrou chut. Taky se nemuzu ubranit pocitu ze at je transakce uspesna/neuspesna ci poctiva/podvodna, banka vzdy dostane nejake to procento. Jaky ma mit potom zajem na nejake aspon trochu realne kontrole?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 15. 10. 2003 05:38)

15. 10. 2003 10:00 | jdpoli

Na netu se podvodníkům s hotovostí skutečně moc nedaří. Ovšem v některých jiných oblastech (např. penězokazectví) to mají snazší. Věřím však, že jako zkušený strážce pokladu poznáte falzifikát na sto honů a žádný ve slamníku nemáte.
V našich e-obchodech se nejspíš nebude moc dařit ani kartovým podvodníkům. Dle mých skromných zkušeností s tímto druhem obchodu, je zboží většinou zasláno na dobírku, případně se musí zaplatit předem. Občas mne sice zamrzí, že si nemohu koupit něco ze zámoří touto pohodlnou cestou, leč po převodu na kačky a přičtení mezinárodních transakčních poplatků a přepravného mne stejně přejde chuť. Kupovat takto drobnosti se nevyplatí a na nové auto zatím nemám. Drahou věc bych si navíc chtěl nejprve vyzkoušet. Kromě toho tam ani nemají zájem o některé naše karty, snad jen ty drahé. A držet takovou kartu kvůli dvěma drobným nákupům ročně? Asi by bylo zajímavé porovnat míru podvodných transakcí v našich a U.S. e-shopech. Mám pocit, že naše technologická zaostalost je v tomto případě skutečně výhodou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 15. 10. 2003 05:38)

15. 10. 2003 10:26 | TGP

Zájem mají - přeci jen platby kartou jsou mnohem jednodušší a pro banku levnější než správa hotovosti. Takže je i v zájmu bank, aby podporovali placení kartami.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 10. 2003 07:01)

15. 10. 2003 11:18 | Eric

Tak, Gusi, teď jste udeřil(a) hřebíček na hlavičku. BANKÁM to vyhovuje a klient se může nechat podvádět, pamatovat si PIN, třást se při krádeži karty a solit při blokaci, výběru svých peněz v bankomatu a to vše za iluzi modernosti nebo (sic!) nějaké prestiže... A v-v-v-vo tom to je! Jdu na oběd - mám docela chuť na dobrou svíčkovou s brusinkami - vím sice, že jako od maminky nebude (maminka sice bydlí nedaleko, ale válí si své seniorské šunky v Tunisu), manželka čas na vaření nemá, takže nějaká dobrá restaurace. Neznáte nějakou, ale fakt dobrou, hospůdku nebo restauraci v Praze, kde vám dají ale opravdu poctivou svíčkovou (v tomto případě mě cena až tak netrápí...) Díky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 15. 10. 2003 10:26)

16. 10. 2003 3:59 | Tomas

Ericu, jste vedle jak ta jedle. Protoze se vetsina clanku toci kolem USA uvadim pro vasi informaci: 1) K internetovemu placeni kazdy soudny clovek pouziva kreditni kartu a nikoliv debetni (K vyberu penez se kreditni karta vetsinou nepouziva, to si pletete s debetni) 2) kreditni karty v USA nemaji zadny PIN 3) pokud nekdo vasi kreditni kartu zneuzije, obchodnik vam nic nevraci. Neni co, protoze tu castku proste nemusite platit bance na konci mesice.
Z vyse uvedeneho vyplyva, ze se nikdo v USA netrepe hruzou pri placeni ani v obchode ani pres internet jak to vy pisete. Moje kredit karty byly zneuzity nekolikrat, nestalo me to nikdy ani dolar.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2003 4:06 | Tomas

jdpoli, muzete mi vysvetlit co to je draha karta? V USA se za karty nic rocne ani mesicne neplati, naopak vam jeste plati neco zpet (tedy pokud nesbirate air miles nebo tak). Pokud je zeme plna podvodniku tak s tim ani zakony ani specialne zabezpecene karty nic neudelaji. Rozdil neni v tom ze by ceske banky byly zaostale (vzdyt je rada stejne pobockami tech velkych zahranicnich), ale v tom ze se USA tolik nekrade.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jdpoli 15. 10. 2003 10:00)

16. 10. 2003 5:37 | Eric

Tomáši - proč bych měl asi tak platit jakoukoliv kartou??? Vždyť karta prostě nemá žádné výhody. Platím - li hotovostí, nemám dluhy, nemám PIN, mám přehled o svých penězích a nikdo mě na internetu nepodvede, tak, že by udělal jakoukoliv podvodnou transakci - to totiž nejde z principu hotovosti. To, co jste popsal asi doopravdy funguje u vás za velkou louží, ale v Čechách to, to je ale překvapení, funguje tak jak jsem posal já... Asi mi nechcete tvrdit, že když vám kreditky kdosi zneužil, tak jste byl vlastně spokojen a ani vteřinu jste nezaváhal, to vám nevěřím. Přinejmenším jste byl nucen kamsi zavolat, nebo pozorněji sledovat výpis. Ani to se vám s hotovostí prostě nestane. Buď mám nebo nemám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 16. 10. 2003 03:59)

16. 10. 2003 21:37 | Tomas

To si snad delate legraci, karta ma vyhodu v tom ze: 1)Nemusite pravidelne k bankomatu pro vyber hotovosti 2)Nemusite se bat ze vam ten balik hotovosti nekdo z penezenky ukradne 3)Ja u sebe nenosim skoro zadnou hotovost, konkretne sbiram air miles takze se snazim platit kartou uplne vsechno 4)Kdyz vidim v obchode neco co si chci koupit, tak to koupim aniz bych musel nejdriv k bankomatu pro hotovost 5)Zbozi koupene na kartu ma az dvojnasobne prodlouzenou zarucni lhutu (nedavno se mi pokazil vysavac po zarucni dobe od vyrobce, stacil jeden telefonat na American Express a za tyden jsem mel doma sek na novy vysavac) 6)Zbozi koupene na kartu je zarukovane proti nepoctivosti prodejce
staci?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 10. 2003 05:37)

17. 10. 2003 9:27 | jdpoli

Myslel jsem pochopitelně karty našich bank. Já bydlím v ČR. S tou zaostalostí jsem to myslel tak, že cca před 2 lety, kdy jsem začal pátrat po možnosti platit kartou na Internetu, byla pro normálního smrtelníka dostupná papírová kartička (tuším od GE Capital Bank), kterou nešlo platit skoro nikde (ani u nás). Karty Visa a podobné řadový klient Spořitelny tak snadno nedostane a jsou u nás skutečně (na rozdíl od USA) docela drahé. I ta EC-MC domácí stojí 175,- Kč ročně. Mám ji spíše pro strýčka Příhodu. Současně jde i o technickou zaostalost internetových obchodů. Zatímco v USA je běžný systém umožňující klientům e-shopů platit rovnou z tohoto obchodu kartou i převodem (el. šekem), u nás se přes web téměř všude pouze objednává na dobírku nebo platí předem. Také je možno zřídit si účet na serveru pro mikroplatby (např. directpay) a pak platit virtuální měnou, ovšem zase jen ve spolupracujících obchodech.
Pravda je, že karty už ten rozdíl v použitelnosti pomalu dohánějí. Souhlasím s Vámi, že zákony ani speciální karty nejsou zárukou bezpečnosti. Lumpové jsou jako nemoc. Sotva se proti nim najde lék, hned mají nový trik. A potlačit zlodějinu v naší zemi bude bohužel trvat mnohem déle, než modernizace technologií.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 16. 10. 2003 04:06)

17. 10. 2003 10:00 | jdpoli

Potíž je v tom, že Vy žijete v jiné světě. U nás je kreditka dvojsečná zbraň. Nedávno se tu roztrhl pytel s prodejem na splátky a našinci si na to rychle zvykli. Na mnohé z nich však na rozdíl od těch žijících za velkou louží čeká poprvé trpká zkušenost - potíže se splácením dluhů. Když mají z peněženky vytáhnout alespoň zlomek ceny zboží, pořád je to ještě malinko nutí přemýšlet a ty kačky párkrát v dlani obrátit, než je pustí.
Vám karta vydělává na letenky a dává delší záruku, my za platby kartou sbíráme body (teprve pár měsíců). Když utratíme řádově desítky až stovky tisíc, tedy několik průměrných platů, máme body na nepraktickou tretku, jako např. propisku s rádiem. Spousta obchodů u nás přijímá jen keš, takže se bez nabité šrajtofle stejně neobejdeme. I ve větší samoobsluze, kterou mám u nosu, mají terminál na karty jen u jedné pokladny. Pokud byste se k nám vypravil na návštěvu, doporučuji k Vaší kartě AE přibalit něco dolarů a pro větší bezpečnost hotovosti případně dobrmana na vodítku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 16. 10. 2003 21:37)

17. 10. 2003 23:48 | Tomas

Nemusite byt z toho rozdilu v bankovnictvi smutny. Napriklad v pouziti mobilu jste ameriku uz davno predstihli!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jdpoli 17. 10. 2003 09:27)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 100 478 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Kalousek

politik

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
60,81 %

z 74 duelů
×
Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
33,77 %

z 77 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ekonomický zisk, Zákonný zástupce, Výnosově-rizikový profil, daňové úniky, martin janeček, finanční správa, spoření, spekulace, United Nations World Food Program, český jazyk, fiverr, doplňkový, daňová asignace, Okamura, Lampárna, Oldřich Kračmer, odpuštení dluhu, klimatizace

4M49896, 5B70057, 2Z25398, 4U86050, 1S28680, 1L36716, 1L36717, 1P68748, 1P68749, 1L36718, 1B74357, 1L36719, 1Z48085, 1U43893, 1K76739

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK