Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
František Štěpánek
podnikatel, Sokolovská uhelná
Ilona Švihlíková
ekonomka
0,00 %
z 0 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banka finančním poradcem?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
8. 10. 2003 13:06, Jan Kolda von Žampach
Ano, a navíc vlastně bez jakéhokoli rizika pro tyto vlezle vyšikuldované radílky !
U obchodního řetězce alespoň sám na sobě hned odzkouším, co to je zač, co tímto způsobem prodávají : buď se u poživatiny do týdne z alergie osypu, nebo taky ne, buď se mi za 24 měsíců, a jako na potvoru den po ukončení záruky, pračka, televize, mraznička, cokoli, zcela rozsype, nebo taky ne. Mám ale stále ještě šanci se do budoucna efektivně poučit !
U takto banko či pojistně ( často s podporou státu a, žel, z našich přerozdělených daní ) pojatých finančních programů je to ale daleko mizernější : tam ta šance poučit se JEŠTĚ VČAS úměrně klesá spolu se snižující se mírou likvidity a s naopak se zvyšujícím se horizontem investic. Tedy správněji : nikoli finančních investic, finančních produktů, ale šikovně vnucených snů a chimér.
Poučení pak přichází příliš pozdě a je, žel, prakticky mezigeneračně už nesdělitelné. Klient má tak akorát starost, jak včas zazvonit k výměně bažanta nebo, v tom lepším případě, posadit na gramofón. Otázka, kdo jeho prašule vlastně projedl, je zastřena milosrdnou demencí. A kdyby náhodou ne ? Vždy je jako vyvinění se snadná výmluva na změnu tzv. vstupních podmínek, za což si vlastně klient nakonec může přece vždy sám nebo s ní měl, ale už také sám, počítat : že špatně tenkrát volil do českého parlamentu, málo pracoval a měl si vzít 2 až 3 zaměstnání navíc, hodící se bubák světového terorismus a stále malá osobní spotřeba překrmených obyvatel USA, pád stromu přes elektrické vedení u nějaké silnice někde na Madagaskaru...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
7. 10. 2003 14:51, fmarek
Myslím si, že je to cesta, kterou se vydají za nedlouho i další banky, ale i pojišťovny a další instituce. Potřebují nejen to, aby klient přes jejich účty prohnal výplatu, ale aby z toho co nejvíce zůstalo doma. Předpokládám, že těmto lidem povedou účty a další aktivity zdarma. Možná také kalkulují s tím, že provize externích sítí a poradců jsou vysoce nákladové a tak se snaží šetřit, kde to jde. Je to jakási snaha o "finanční dům budoucnosti". A proč ne? Někomu, méně náročnému, to může vyhovovat. Možná je to také o určitých sympatiích k značce.
Ostatně v budoucnu bude na každou výplatu číhat čím dál tím více dravců. Jen ti nejlepší a nejzkušenější mají šanci na přežití a ČSOB si je toho dobře vědoma. Vím nejméně o dvou bankách, které to také připravují.
Možná to přijde i do jiné sféry. Již vidím agenty různých obchodních řetězců jak mi nabízí sestavení nejoptimálnější skladby denních nákupů – něco jako rodinný nákupní plán. Plán, jak nejlépe ušetřit, včetně různých slev, bonusů a věrnostních a jiných výhod. Ten plán by byl samozřejmě sestaven z nabídky zboží, které ten který super, či hypermarket nabízí. Když si vezmeme v úvahu, že těchto gigantických obchodů přibývá, naopak zákazníků ubývá, tak je před námi velký boj. Boj o každého zákazníka. Kult peněz přefiltrován skrz nákupní a spotřební kulturu. Bože, to jsou vyhlídky.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)
14. 10. 2003 9:42 | piskot
14. 10. 2003 8:02 | neo
8. 10. 2003 16:58 | bubak
8. 10. 2003 13:07 | Jan Kolda von Žampach
Žel, těm stále rozšiřujícím se počtům zpitomělých lidských včel kolem to nevadí. Ani to, že přichází včelař. To já radši budu vosákem, nebo, pravděpodobněji, se svým naostřeným dřevcem pořádně rozdrážděným sršounem...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 10. 2003 13:53 | Barry
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 10. 2003 13:46 | Petr
7. 10. 2003 11:31 | Lukáš Patrik
8. 10. 2003 13:06 | Jan Kolda von Žampach
U obchodního řetězce alespoň sám na sobě hned odzkouším, co to je zač, co tímto způsobem prodávají : buď se u poživatiny do týdne z alergie osypu, nebo taky ne, buď se mi za 24 měsíců, a jako na potvoru den po ukončení záruky, pračka, televize, mraznička, cokoli, zcela rozsype, nebo taky ne. Mám ale stále ještě šanci se do budoucna efektivně poučit !
U takto banko či pojistně ( často s podporou státu a, žel, z našich přerozdělených daní ) pojatých finančních programů je to ale daleko mizernější : tam ta šance poučit se JEŠTĚ VČAS úměrně klesá spolu se snižující se mírou likvidity a s naopak se zvyšujícím se horizontem investic. Tedy správněji : nikoli finančních investic, finančních produktů, ale šikovně vnucených snů a chimér. Poučení pak přichází příliš pozdě a je, žel, prakticky mezigeneračně už nesdělitelné. Klient má tak akorát starost, jak včas zazvonit k výměně bažanta nebo, v tom lepším případě, posadit na gramofón. Otázka, kdo jeho prašule vlastně projedl, je zastřena milosrdnou demencí. A kdyby náhodou ne ? Vždy je jako vyvinění se snadná výmluva na změnu tzv. vstupních podmínek, za což si vlastně klient nakonec může přece vždy sám nebo s ní měl, ale už také sám, počítat : že špatně tenkrát volil do českého parlamentu, málo pracoval a měl si vzít 2 až 3 zaměstnání navíc, hodící se bubák světového terorismus a stále malá osobní spotřeba překrmených obyvatel USA, pád stromu přes elektrické vedení u nějaké silnice někde na Madagaskaru...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 10. 2003 10:27
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 10. 2003 19:10 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 10. 2003 18:55
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 10. 2003 14:51 | Fredy
Ostatně v budoucnu bude na každou výplatu číhat čím dál tím více dravců. Jen ti nejlepší a nejzkušenější mají šanci na přežití a ČSOB si je toho dobře vědoma. Vím nejméně o dvou bankách, které to také připravují.
Možná to přijde i do jiné sféry. Již vidím agenty různých obchodních řetězců jak mi nabízí sestavení nejoptimálnější skladby denních nákupů – něco jako rodinný nákupní plán. Plán, jak nejlépe ušetřit, včetně různých slev, bonusů a věrnostních a jiných výhod. Ten plán by byl samozřejmě sestaven z nabídky zboží, které ten který super, či hypermarket nabízí. Když si vezmeme v úvahu, že těchto gigantických obchodů přibývá, naopak zákazníků ubývá, tak je před námi velký boj. Boj o každého zákazníka. Kult peněz přefiltrován skrz nákupní a spotřební kulturu. Bože, to jsou vyhlídky.