Banka finančním poradcem?

Máte spoustu plánů, k jejichž realizaci chybí potřebné peněžní prostředky, chcete se zaopatřit na stáří nebo si půjčit peníze? ČSOB klientům radí: plánovat finance s ČSOB Klíčovým plánem se vyplatí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2003 13:06, Jan Kolda von Žampach

Ano, a navíc vlastně bez jakéhokoli rizika pro tyto vlezle vyšikuldované radílky !

U obchodního řetězce alespoň sám na sobě hned odzkouším, co to je zač, co tímto způsobem prodávají : buď se u poživatiny do týdne z alergie osypu, nebo taky ne, buď se mi za 24 měsíců, a jako na potvoru den po ukončení záruky, pračka, televize, mraznička, cokoli, zcela rozsype, nebo taky ne. Mám ale stále ještě šanci se do budoucna efektivně poučit !

U takto banko či pojistně ( často s podporou státu a, žel, z našich přerozdělených daní ) pojatých finančních programů je to ale daleko mizernější : tam ta šance poučit se JEŠTĚ VČAS úměrně klesá spolu se snižující se mírou likvidity a s naopak se zvyšujícím se horizontem investic. Tedy správněji : nikoli finančních investic, finančních produktů, ale šikovně vnucených snů a chimér.
Poučení pak přichází příliš pozdě a je, žel, prakticky mezigeneračně už nesdělitelné. Klient má tak akorát starost, jak včas zazvonit k výměně bažanta nebo, v tom lepším případě, posadit na gramofón. Otázka, kdo jeho prašule vlastně projedl, je zastřena milosrdnou demencí. A kdyby náhodou ne ? Vždy je jako vyvinění se snadná výmluva na změnu tzv. vstupních podmínek, za což si vlastně klient nakonec může přece vždy sám nebo s ní měl, ale už také sám, počítat : že špatně tenkrát volil do českého parlamentu, málo pracoval a měl si vzít 2 až 3 zaměstnání navíc, hodící se bubák světového terorismus a stále malá osobní spotřeba překrmených obyvatel USA, pád stromu přes elektrické vedení u nějaké silnice někde na Madagaskaru...

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 10. 2003 14:51, fmarek

Myslím si, že je to cesta, kterou se vydají za nedlouho i další banky, ale i pojišťovny a další instituce. Potřebují nejen to, aby klient přes jejich účty prohnal výplatu, ale aby z toho co nejvíce zůstalo doma. Předpokládám, že těmto lidem povedou účty a další aktivity zdarma. Možná také kalkulují s tím, že provize externích sítí a poradců jsou vysoce nákladové a tak se snaží šetřit, kde to jde. Je to jakási snaha o "finanční dům budoucnosti". A proč ne? Někomu, méně náročnému, to může vyhovovat. Možná je to také o určitých sympatiích k značce.

Ostatně v budoucnu bude na každou výplatu číhat čím dál tím více dravců. Jen ti nejlepší a nejzkušenější mají šanci na přežití a ČSOB si je toho dobře vědoma. Vím nejméně o dvou bankách, které to také připravují.

Možná to přijde i do jiné sféry. Již vidím agenty různých obchodních řetězců jak mi nabízí sestavení nejoptimálnější skladby denních nákupů – něco jako rodinný nákupní plán. Plán, jak nejlépe ušetřit, včetně různých slev, bonusů a věrnostních a jiných výhod. Ten plán by byl samozřejmě sestaven z nabídky zboží, které ten který super, či hypermarket nabízí. Když si vezmeme v úvahu, že těchto gigantických obchodů přibývá, naopak zákazníků ubývá, tak je před námi velký boj. Boj o každého zákazníka. Kult peněz přefiltrován skrz nákupní a spotřební kulturu. Bože, to jsou vyhlídky.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

14. 10. 2003 9:42 | piskot

Zrovna pred chvili jsem napsala dopis Ceske Sporitelne, ze si nepreji, aby mne zahrnovali z meho pohledu nevyzadanou reklamou na jejich dalsi produkty. Tato nabidka byla zabalena v nove obalce s logem spolecnosti a byla mi dorucena primo do schranky, ackoli mam pozadavek vyzvedavani posty na pobocce. Drive mne tyto zpravy "otravovaly" u vypisu a dnes CS stupnuje svoji "agresivitu" zasilanim zvlastnich zasilek primo adresatovi domu. Tyto zasliky urcite nejsou zadarmo a promitnou se do cen. Mam chut zakazat jim zneuzivat osobni udaje pro tyto ucely, ale uz se mi stalo ze v prilozenych materialech byly mimo jine malymi pismeny zminky o zmenach, ktere mne naopak zajimaji a ktere se tykaly sporoziroveho uctu ci paltebni karty. Asi bychom meli vice tlacit na sve banky, ze nepozadujeme reklamni materialy.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2003 8:02 | neo

Investice u CSOB! mam zkusenosti z 1 brnenske pobocky.. kdyz jsem chtel investovat do zahranicnich fondu KBC, tak mi zabka rekla, ze ona umi jen investici do ceskeho penezniho fondu a ze vsichni tam investuji..:-)zkratka, kdyz tam nemeli tu jedinou spravnou starou ostrilenou zenskou, tak mi bohuzel nemohli vyhovet :-)))
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 16:58 | bubak

Byl jsem v ČSOB asi před hodinou podat platební příkaz a hnedle se na mě (velice slušně) vrhli s tím klíčovým plánem - ať prý si nezávazně nechám spočítat, kam nejvýhodněji investovat a přitom že možná vyhraju 2 mil. Kč. Počítali mi, jak nejlépe naložit s 450 tisíci Kč. Tak 150 prý mám dát do fondu peněžního trhu (samozřejmě ČSOB), dalších 150 do jakéhosi zahraničního zaručeného fondu (KBC-ČSOB) a 150 do jakéhosi pojistně-spořicího programu Optimal Profit s garantovaným výnosem 2,5 % ročně... Když jsem se ptal, jaký podíl z výnosů nad garantovanou částku si ten zaručený fond ponechává, poradkyně nevěděla....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 13:07 | Jan Kolda von Žampach

Popovídání si s kýmkoli rozumným na téma finančních investic ( spekulací ) se osobně nebráním. S pochopitelně nutným omezením bych se nebránil ani diskusi v ČSOB, i když to spíše jen ze zvědavosti. Také mě ale děsí představa vlastní rezignace na rozhodování a odpovědnost, co s mojí odloženou spotřebou. Její získání mě přece stálo ( bude stát ) již nevratný a pro mne nejcennější a neopakovatelný čas a moji energii, schopnosti a píli ! A to bych měl vlastně zahodit ? Tedy předat někomu, o kom ve skutečnosti akorát vím, že má natištěný letáky na lesklým papíru nebo mne přišel navštívit v kvádru a s naučeným úsměvem ? Nebo, že ještě navíc podporuje prohnilý politický strany, který mohou za ten humus dnes kolem, jako to udělala před tím krachující a z mých daní sanovaná Česká spořitelna ?
Žel, těm stále rozšiřujícím se počtům zpitomělých lidských včel kolem to nevadí. Ani to, že přichází včelař. To já radši budu vosákem, nebo, pravděpodobněji, se svým naostřeným dřevcem pořádně rozdrážděným sršounem...


-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 13:53 | Barry

Já taky. Docela mě zajímá, co přesně nabízejí a jestli budou dávat přednost třeba KŽP před fondy nebo naopak.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 13:46 | Petr

Já si to vyzkouším. Na to, abych od nich něco koupil jsem dost imunní (v ČSOB už jsem s nima jednou vymetl), ale aspoň se podívám, co na zákazníky zkoušejí. Předem bych to typoval na měkčí "OVB" - KŽP, investice do jejich fondů.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2003 11:31 | Lukáš Patrik

Vypadá to zajímavě, myslím, že by o službu mohl být zájem. Možná bych si to zašel do banky i někdy vyzkoušet.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 13:06 | Jan Kolda von Žampach

Ano, a navíc vlastně bez jakéhokoli rizika pro tyto vlezle vyšikuldované radílky !
U obchodního řetězce alespoň sám na sobě hned odzkouším, co to je zač, co tímto způsobem prodávají : buď se u poživatiny do týdne z alergie osypu, nebo taky ne, buď se mi za 24 měsíců, a jako na potvoru den po ukončení záruky, pračka, televize, mraznička, cokoli, zcela rozsype, nebo taky ne. Mám ale stále ještě šanci se do budoucna efektivně poučit !
U takto banko či pojistně ( často s podporou státu a, žel, z našich přerozdělených daní ) pojatých finančních programů je to ale daleko mizernější : tam ta šance poučit se JEŠTĚ VČAS úměrně klesá spolu se snižující se mírou likvidity a s naopak se zvyšujícím se horizontem investic. Tedy správněji : nikoli finančních investic, finančních produktů, ale šikovně vnucených snů a chimér. Poučení pak přichází příliš pozdě a je, žel, prakticky mezigeneračně už nesdělitelné. Klient má tak akorát starost, jak včas zazvonit k výměně bažanta nebo, v tom lepším případě, posadit na gramofón. Otázka, kdo jeho prašule vlastně projedl, je zastřena milosrdnou demencí. A kdyby náhodou ne ? Vždy je jako vyvinění se snadná výmluva na změnu tzv. vstupních podmínek, za což si vlastně klient nakonec může přece vždy sám nebo s ní měl, ale už také sám, počítat : že špatně tenkrát volil do českého parlamentu, málo pracoval a měl si vzít 2 až 3 zaměstnání navíc, hodící se bubák světového terorismus a stále malá osobní spotřeba překrmených obyvatel USA, pád stromu přes elektrické vedení u nějaké silnice někde na Madagaskaru...
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2003 10:27

nedostal :(, i když by si ho určitě zasloužil
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 19:10 | Pavel

Ráj na zemi asi ne, v současné době spíše prostor pro podvody. Vzpomeňte si třeba na deal Českých drah a ING, kdy ING nabízí zaměstnancům drah životní pojistky s příspěvkem zaměstnavatele (pomiňme vůbec to, jak to může těžce ztrátová státní firma vůbec dělat). Zaměstnanci dostali příkaz - tady máte tu, kterou jsme vám vybrali, berte nebo nechte ležet. Ten člověk, co to dohodl, musel dostat od ING minimálně velký barák...
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 18:55

Fredy, perfektní postřeh. Vzpomeňme na Baťovy závody nebo Obchodníky s vesmírem... Myslím, že přesně tam to vede, vždyť velké firmy již mají smlouvy s obchodními řetězci a jsou schopny pro své zaměstnance vyjednat slevy. Až se k tomu připojí tzv. "kolbenky" a začnou přesvědčovat nešťastníky, co u nich pracují, aby využili služeb té a té banky - a již tu, pokud si vzpomínám, něco takového bylo -, začne ráj na zemi...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 14:51 | Fredy

Myslím si, že je to cesta, kterou se vydají za nedlouho i další banky, ale i pojišťovny a další instituce. Potřebují nejen to, aby klient přes jejich účty prohnal výplatu, ale aby z toho co nejvíce zůstalo doma. Předpokládám, že těmto lidem povedou účty a další aktivity zdarma. Možná také kalkulují s tím, že provize externích sítí a poradců jsou vysoce nákladové a tak se snaží šetřit, kde to jde. Je to jakási snaha o "finanční dům budoucnosti". A proč ne? Někomu, méně náročnému, to může vyhovovat. Možná je to také o určitých sympatiích k značce.
Ostatně v budoucnu bude na každou výplatu číhat čím dál tím více dravců. Jen ti nejlepší a nejzkušenější mají šanci na přežití a ČSOB si je toho dobře vědoma. Vím nejméně o dvou bankách, které to také připravují.
Možná to přijde i do jiné sféry. Již vidím agenty různých obchodních řetězců jak mi nabízí sestavení nejoptimálnější skladby denních nákupů – něco jako rodinný nákupní plán. Plán, jak nejlépe ušetřit, včetně různých slev, bonusů a věrnostních a jiných výhod. Ten plán by byl samozřejmě sestaven z nabídky zboží, které ten který super, či hypermarket nabízí. Když si vezmeme v úvahu, že těchto gigantických obchodů přibývá, naopak zákazníků ubývá, tak je před námi velký boj. Boj o každého zákazníka. Kult peněz přefiltrován skrz nákupní a spotřební kulturu. Bože, to jsou vyhlídky.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Ilona Švihlíková

ekonomka

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services