Neštěstí v neštěstí? Pojistné podmínky...

"Do bytu se mi vloupal zloděj. Vzal jen to nejcennější, vše ostatní zničil. Pojišťovna zaplatila pouze hodnotu věcí ukradených." Prožili jste něco podobného? "Soused vyhořel a v mém bytě kouř nevratně poškodil vzácný obraz. Od pojišťovny jsem neviděl ani korunu." Nejen tyto situace jsou možné, pojistky domácnosti jsou totiž plné háčků.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 3. 2004 11:38, Lukáš

Měli jsme uzavřenou havarijní pojistku u pojišťovny Triglav.
Došlo k pojistné události a tedy na pojistné plnění. Likvidace proběhla v pořádku. Po opravě vozu nám však bylo oznámeno, že si auto můžeme vyzvednout, ale ke smluvené spoluúčasti 5000,- připlatíme 3500,-(10% z ceny opravy) jako postih za nezabránění havarii. Zjistili jsme, že pojišťovna má právo snížit
pojistné plnění, ale ze zkušeností od jiných pojišťoven se toto používá pouze v případě hrubé nekázně. Snažili jsme se odvolat proti tomuto rozhodnutí, ale marně. Nikdo z pojišťovny, ani generální ředitel, nám nevysvětlili podle čeho ohodnotili náš přestupek na 10% snížení. Obávám se, že až se pojišťovně nepovede nějaká větší finanční machinace, budou tyto postihy 70% a nikdo se nedovolá. Tak lituju všechny ty, kteří mají u pojišťovny Triglav havarijní pojistku. Já se po této hořké zkušenosti poohlédnu jinde.
Hodně štestí pro ostatní.

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)

5. 3. 2004 11:38 | Lukáš

Měli jsme uzavřenou havarijní pojistku u pojišťovny Triglav. Došlo k pojistné události a tedy na pojistné plnění. Likvidace proběhla v pořádku. Po opravě vozu nám však bylo oznámeno, že si auto můžeme vyzvednout, ale ke smluvené spoluúčasti 5000,- připlatíme 3500,-(10% z ceny opravy) jako postih za nezabránění havarii. Zjistili jsme, že pojišťovna má právo snížit pojistné plnění, ale ze zkušeností od jiných pojišťoven se toto používá pouze v případě hrubé nekázně. Snažili jsme se odvolat proti tomuto rozhodnutí, ale marně. Nikdo z pojišťovny, ani generální ředitel, nám nevysvětlili podle čeho ohodnotili náš přestupek na 10% snížení. Obávám se, že až se pojišťovně nepovede nějaká větší finanční machinace, budou tyto postihy 70% a nikdo se nedovolá. Tak lituju všechny ty, kteří mají u pojišťovny Triglav havarijní pojistku. Já se po této hořké zkušenosti poohlédnu jinde. Hodně štestí pro ostatní.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2003 16:36 | okradený i pojišťovnou

Taky mne dostali. Před několika lety jsme byli vykradeni - zloději rozštípli rám balkonových dveří a vybrali (zkušeně) jen zlaté drobnosti. Pojošťovna něco plnila - uměleckou a historickou hodnotu ne. Pojišťovák nás ubezpečil, že sklep s dozickým zámkem je bezva obrana.I kriminalisté tvrdili, že skoro nikdo tyto zámky neumí. Umí. Nebyla to dobrá ochrana. Nová horská kola (asi 25 k) dětí byla pryč. Dali jsme zámek na exptertizu a po cca 2 měsících přišla od kriminalistů zpráva, že zámek mohl být otevřen bez originálního klíče, nicméně bez násilí. A objevila se věta v podmínkách - při použití dozického zámku nic neplníme. Kdybychom udělali podvod - dostali bychom peníze zpět. Dívíte se pak někomu, že podvod někdy i musí udělat???
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2003 23:58

Existuje ještě jedna nezodpovědnější varianta: být pojištěn špatně. Bohužel, je to zároveň varianta nejčastější.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2003 23:46

Kam se hrabe ČPP na ztrátu Komerční pojišťovny ... 700 (!) mil. Kč v roce 2001 (vycházím z údajů z Ekonomu).
ČPP má jeden velký problém: nejde se tam dovolat. Na centrále se zvedají telefony jen občas, což pojištěné zbytečně dráždí. Obdobné je to i s vyřizováním škod. Ale pokud disponujete dostatečnou mírou trpělivosti, lze očekávat, že budete s ČPP spokojen.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2003 23:38 | ZIL

Blesk a telefonní vedení, po kterém jede... Která pojišťovna tohle riziko hradí? Možná by šel udělat dodatek k článku a srovnat pojišťovny podle tohoto parametru.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2003 22:32

Pracuji jako pojišťovací poradce a mám k celé záležitosti pár doplnění. 1/ Pojišťovna může změnit podmínky pojištění bez souhlasu klienta pouze k jeho prospěchu. Bez souhlasu klienta tedy podmínky pojištění nelze zhoršit. 2/ Pojišťovací poradce může dost těžko klientovi při sepisování pojistné smlouvy vysvětlit celý obsah Všeobecných pojistných podmínek - to by jednu pojistku dělal půl dne, na což nemá čas ani pojišťovací poradce ani klient (i když jsem zažil i výjimky). Klient má ale ze zákona ode dne sjednání pojistky 2 měsíce na to, aby si přečetl Všeobecné pojistné podmínky a na vše, čemu nebude rozumět, se zeptal pojišťovacího poradce (určitě se něco najde). Pokud se klientovi pojistná smlouva po prostudování (a vysvětlení) Všeobecných pojistných podmínek "přestane líbit", má v prvních 2 měsících trvání smlouvy možnost smlouvu vypovědět s osmidenní výpovědní dobou. A teď řeknu asi něco, co se mnohým klientům nebude líbit - kolik z Vás, kteří si stěžujete, že Vám pojišťovna za pojistnou událost nic nevyplatila (nebo vyplatila jen málo), kolik z Vás si Všeobecné pojistné podmínky přečetlo, aby jste věděli, "do čeho jdete"? Řekl bych, že nikdo. Na druhou stranu musím přiznat, že se mezi pojišťovacími poradci vyskytují jedinci, kteří klientovi "nakecají" cokoliv, jen aby klient pojistku uzavřel a oni dostali provizi. Vězte ale, že pokud takovýto "vyčuraný" (omlouvám se za hrubší výraz, ale je myslím na místě) obchodní zástupce dostane za s Vámi uzavřenou pojistku provizi a vy tu pojistku v prvních dvou měsících (případně v prvním roce) trvání zrušíte, tak ve většině případů musí obchodní zástupce celou provizi vrátit.
Takže klienti, čtěte podrobně Všeobecné pojistné podmínky a nechte si vysvětlit, čemu nerozumíte, ať pak nemáte problémy s plněním.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2003 17:08 | Karel Klofanda

Dobrý den, myslíte, že záleží na ztrátách? Vždyť zisky lze v pohodě upravovat, viz třeba eBanka v roce 2001. Navíc třeba loni vykázala Allianz ztrátu 376 mil., Credit Suisse 131 mil., menší ztráty měla třeba i ČSOB Pojišťovna nebo Komerční pojišťovna... Taková Credit Suisse například měla ztrátu i v roce 2001...
O krachu ČPP se mluví už několik let, ale kde nic tu nic?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2003 16:58 | Disp.

jenom pár poznámek (pracuji v Pojišťovně ČS): - článek je zčásti pravdivý, ale také tendenční, neboť nepíše (jak je v médiích zvykem) celou pravdu - seznam 6 největších pojišťoven je nepravdivý, protože PČS má předepsané pojistné (2002) 6,3 mld. Kč a Generali pouze 2,7 mld. a už vůbec nevím proč Uniqa, která má 1,8 mld. Takže to není pravda. - ke všeobecným poj. podmínkám (VPP), ty musely být schváleny ministerstvem financí(!) a není možno je změnit, jinak pojistná smlouva je dvoustranný vztah - ve smlouvě se nemůže bez souhlasu klienta nic změnit - je to přece smluvní vztah - k pojištění u ČPP - její dumpingové ceny je něco jako kdysi pojišťovna Morava (zkrachovala!) - kdo se chytí na nízkou cenu (stejné problémy jsou i s vozidly!) musí počítat s nižší kvalitou - jinak pro informaci třeba hospodářský výsledek ČPP za rok 2002 je MÍNUS 366 MIL. Kč!!?! - v čem dávám za pravdu článku je problém prodejců pojištění, kteří by měli klienta přesně informovat jaká rizika mají a nemají kryta. Ale to nevyřeší pojistné podmínky.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2003 9:37 | Eva

prozraďte jak zněla ta větička, že jsem tak smělá..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2003 16:49 | Anthony

A zkusil už někdo mít výhradu nebo nedejbože nesouhlasit se všeobecnýma podmínkama, které navíc pojišťovna může změnit aniž by o tom klienta informovala???
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 13:00 | Rdu

Za tohoto stavu věcí není záměrné nepojištění nezodpovědností, ale rozumným ekonomicky oddůvodněným rozhodnutím.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2003 12:57 | Murphy

Pojištění se vztahuje na vše, kromě toho, co se doopravdy stane.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 12:53 | Murphy

Mám dosud žáhu na ČPP. Podepsal jsem pojistku, zdálo se mi, že proti všem rizikům. Agent pojišťovny mne v tomto přesvědčení utvrzoval. Dělal jsem si legraci, že jsem pojištěn i proti pádu letadla na dům. Pak mi ale po telefonním vedení vnikl do bytu blesk. Vypálil telefon, fax, počítač i tiskárnu. I místní posuzovatel ČPP považoval případ za jasný, že pojišťovna vše nahradí. Nedostal jsem ale žádnou náhradu, i když podle hasičů šlo o požár (zahoření) způsobený bleskem. V podmínkách smlouvy (čtyři strany psané malinkým písmem, téměř nečitelné bez lupy) se skrývá větička, která pojišťovně umožní neplatit. Možná že bych něco nakonec vysoudil, ale i když by to dopadlo pro mne dobře, v systému nefunkčího českého soudnictví bych někdy za šest let zjistil, že hodnota ztráty času vysoce převyšuje vysouzenou náhradu. A tak alespoň všechny přátele a známé varuji před Českou podnikatelskou pojišťovnou.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2003 19:02

myslite, ze snaha upozornit na problemy je "opiranim se"? vadit to muze jenom jednomu typu lidi - pojistovakum, kteri by byli radi, aby lide zustali neznali a oni je mohli lepe oblafnout a vydelat na nich.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2003 16:01 | PlischkeS

Proč se zase opíráte do pojišťoven?!
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 10. 2003 8:40 | xxl

Ať se pak pojišťovny nediví, že si někdo něco vymyslí. Nezaplatí sklo, tak zvednu hodnotu nebo počet ukradených věcí. Pojišťovací podvody jsou také jejich vinou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2003 8:32 | Jan Žitný

Ono vždy hodně záleží na jednotlivých pojišťovacích likvidátorech, na tom, jak jsou profesionální - a taky na tom, zdali v dané pojišťovně neexistuje náhodou pokyn výplaty prodlužovat, což také není nenormální...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2003 3:48 | Eric

No, dneska budu na "Peníze cz." asi první. Vrátil jsem se z ciziny a jsem tak přetažený, že nemůžu spát... K tomuhle článku snad jen jediné - asi jste pěkně nasypali sůl do ran těm, kteří ještě stále vysušují byty a domy z loňských povodní a vzpomínají, jak skvěle se k nim pojišťovny zachovaly... Nejsem, zaplať Bůh, jedním z nich, ale ze zkušeností přátel říkám: HANBA POJIŠŤOVNÁM! Lžou a mlží - a vydělávají, protože lidé si vždy řeknou: no, snad mi alespoň NĚCO dají.... Dobrou noc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Roman Šmucler

podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services