Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ve chvíli, kdy se chystá narození vašeho dítěte, musíte kromě radostného očekávání řešit také mnoho souvisejících, ovšem ne vždy příjemných věcí. Na co všechno se rodič musí připravit a co může očekávat? A kolik stojí základní výbava pro novorozeně?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 12. 2003 8:22, Rosťa

Pokud by stát chtěl opravdu pomoci. Musel by zvýšit porodné alespoň na částku, za kterou by se dala pořídit výbavička a snížit celkové daňové zatížení. Mám problém v tom, že platím leasing na domácnost a auto. Vše zatím zvládám, ale nemám co žrát.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 9. 2003 19:03, zarecky

Taky je potřeba se připravit na nevyžádané nabídky od výrobců plen, dětských kaší, pojištovacích zástupců apod.
Uvedený seznam vybavení pro mimino je první, kde vidím reálné náklady narozdíl od podobných článků v tisku - snad jen dva dudlíky(při jejich vyváření)je možná málo...

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

26. 9. 2003 7:54 | sema

jde o celý soubor problémů týkajících se nelehké situace rodin s dětmi (máme dvě - 5 a 2 roky) - ne za všechny může stát (diskriminace žen s dětmi při shánění zaměstnání, "volné" vstupy s kočárky prakticky kamkoli), ale obecně se dá říct, že stát dělá všechno proto, aby mít dítě znamenalo pokud možno finanční krach rodiny - rodičovský příspěvek je bohapustý výsměch, možnost přivydělat? - stále si myslím, že vždy alespoň jeden z rodičů by se měl dítěti mít možnost věnovat a ne shánět peníze - to však znamená mít k tomu podmínky - dle mého se musí zásadně daňově zvýhodnit rodiny s dětmi - společně zdanění manželů a odpočitatelné položky na dítě výrazně vyšší než dosud by mohly být jen začátkem - prostě dávky tolik nedávat, prostě protože by nám ty peníze nikdo nesebral...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

26. 9. 2003 9:25

vy se asi starate a mnohem vyssi plat nez je rodicovsky prispevek, jinak by vas ty veci kolem nizzsich dani nenapadly... obecne je situace takova, ze pokud jste na tom takto, tak budete nelitostne zdiman a teprve, az budete pripadne stazen okolnostmi pod zivotni minimum bude vam milostive "pomozeno". ale samozrejmne mate smutnou pravdu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sema 26. 09. 2003 07:54)

26. 9. 2003 10:42 | Honzajs

Společné zdanění manželů a větší odčitatelné položky na dítě - to je cesta - naprosto souhlasím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sema 26. 09. 2003 07:54)

26. 9. 2003 11:29 | fmarek

Společné zdanění manželů (případně rodiny) může být zajímavé. Ale místo odpočitatelných položek bych raději snížil daně. Pokud možno dost výrazně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 26. 09. 2003 10:42)

26. 9. 2003 12:19 | sema

souhlasím s Vámi, fredy - proto jsem napsal, že odečitatelná položka může být hezký začátek (je taková "adresnější" a tedy dle mého politicky dříve průchodnější než obecné snížení daní, které je podle mně naprosto nezbytné)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 26. 09. 2003 11:29)

26. 9. 2003 19:03 | zarecky

Taky je potřeba se připravit na nevyžádané nabídky od výrobců plen, dětských kaší, pojištovacích zástupců apod. Uvedený seznam vybavení pro mimino je první, kde vidím reálné náklady narozdíl od podobných článků v tisku - snad jen dva dudlíky(při jejich vyváření)je možná málo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

26. 9. 2003 19:03 | zarecky

Taky je potřeba se připravit na nevyžádané nabídky od výrobců plen, dětských kaší, pojištovacích zástupců apod. Uvedený seznam vybavení pro mimino je první, kde vidím reálné náklady narozdíl od podobných článků v tisku - snad jen dva dudlíky(při jejich vyváření)je možná málo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

28. 9. 2003 23:29 | Honzajs

Naprosto s Vámi souhlasím, odečitatelná položka by měly být politicky průchodnější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sema 26. 09. 2003 12:19)

29. 9. 2003 9:40 | BarboraJ

Podpora státu pro rodiče je přímo úměrná jeho primární úloze - zlikvidovat český národ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2003 17:39

Zajimavy clanek, nicmene tabulka nakladu mi pripada ponekud podcenena - ledaze je minena jako naproste minimum. Kuprikladu detska postylka za 1049 Kc a matrace ~400 Kc: nemyslim si, ze je mozno sehnat rozumnou postylku s matraci v techto relacich. Z toho co vim (zarizovali jsme detsky pokojik nedavno) je nutno u postylky prijatelne kvality pocitat s cenou 2000-3000 Kc, kvalitni matrace (jedna z nejdulezitejsich veci) pak pod 1000 Kc pujde taky tezko sehnat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

1. 10. 2003 12:36 | Mondy

Konečně jednou vidím tabulku nákladů v reálných číslech, obyčejně se vždy autor dostal na zhruba 50 tis. Kč, což je podle mého velmi nadsazeno. Ale v tomto výčtu mi chybí některé drobnosti a některé položky mi připadají příliš levné (kočárek, postýlka), chybí mi více lahviček, více dudlíků, dvoje povlečení je také málo, co peřinky do kočárku .... Pořizovala jsem výbavičku před zhruba 9 lety a dostala jsem se k částce cca 20 tis. korun.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

2. 10. 2003 13:01

Jen ohledne kocarku - kupovali jsme spis levnejsi a stal nas cca 8500,- ... Za 5 tisic kocarky byly naprosto nepouzitelny ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mondy 01. 10. 2003 12:36)

9. 10. 2003 9:01 | Paja

Tak, konečně jsem našla taky někoho, koho zajímají problémy s financováním miminka a problémy ohledně státem "darovaných" peněz! Mám pocit, že se všude mluví jen o důchodcích, kteří chudáci mají stále malé důchody... ano snad mají málo, ale co rodiny s dětmi? Spočítejte si prosím, co potřebuje takový důchodce a co malé miminko! Já vím, že sarý člověk si toho v životě hodně odpracoval, taky mám babičku a slyším to, ale maminky na mateřské dovolené nemají ani sílu ani šas se bránit a bojovat za vyšší příspěvky od státu. Dobrý je taky to, že ikdyž si můžeme přivydělat a nepřekročit přitom částku 3.480,- Kč HURÁ nesmíme zároveň dítě odložit do školky, kterou by jsme si stejně museli platit... poraďte mi prosím, kdy si mám tedy přivydělat? Mám si vzít dítě s sebou? Nenašla jsem práci, která by byla vyhovující a dobře placená a nejednalo by si přitom spíše o žrouta času! Je mi líto, že si musí rodiče v tomto státě přivydělávat a nemohou tak žít v pohodě rodiného štěstí. Jen na závěr mi odpusťte... nejradějí bych se vám na tu almužnu vysrala, protože to ale nedělám pro sebe, tak dík........
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 10. 2003 11:36 | Paja

Máte pravdu, kupovali jsme kočárek a stál nás cca 9.000,- a nemám pocit, že by byl super! Jsou i dražší a samozřejmě lepší. Myslím, že mnohým maminkám zůatává pouze šance koupit drahé zboží v bazaru....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 10. 2003 13:01)

17. 11. 2003 20:23 | rodic

Mít, či nemít? (dítě) Pokud bych tuto otázku stavěl na základě podpory státu, tak bych se pro jistotu nechal sterilizovat. Naštěstí tomu tak není, sex mě baví a nevadí mi, že manželka ze svých 18 tis. čistého spadne na krásných 2.552,- Kč a zaměstnavatel to v podstatě považuje za výpověď. Při pomyšlení na souhrn všech možných srážek a daní, které odvedla státu za více jak deset let práce, mi nezbývá než konstatovat - to musí bavit. Děkuji Vám pane Škromachu, že můžeme v této zemi žít tak pestrý a napínavý život.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2003 8:22 | Rosťa

Pokud by stát chtěl opravdu pomoci. Musel by zvýšit porodné alespoň na částku, za kterou by se dala pořídit výbavička a snížit celkové daňové zatížení. Mám problém v tom, že platím leasing na domácnost a auto. Vše zatím zvládám, ale nemám co žrát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2003 9:59 | podhrazsky

Bohužel, naše socialistická vládá si nevidí ani na špičku svého nosu. Jinak by ihned a s okamžitou platností začala podporovat rodiny s dětmi, začala by když ne s přídavky, protože ty nic neřeší, tak s citelným snížením daní. Příjde mi to tak, že každý ministr vlády a ta za Zemama snad byla úplně nejhorší, si hrabal jen do vlastní kapsy. Předvolební sliby = chyby. Takže, snížit daně a ekonomika se vám probere, pánové ministři!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2003 12:17

A dá se na leasing kromě domácnosti a auta pořídit i ženská? Nejlépe na ten operativní, tam prý v případě opotřebení předmětu leasingu leasingovka automaticky vyměňuje za nový kus... :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rosťa 22. 12. 2003 08:22)

23. 2. 2004 2:04

My taky ne Rosťo a partner si přeje dítě ach jo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rosťa 22. 12. 2003 08:22)

13. 8. 2004 9:18 | Jitka

Mateřský příspěvek (69%platu) by měl být min. do 1,5 až 2 let dítěte (čímž by se tak markantně nesnížila životní úroveň rodiny) a rodičovský příspěvěk, který je k ničemu by se měl zrušit. Pak je na volbě každé z nás, zda půjde do práce nebo zůstane doma a uživí je manžel. Nejsme tak bohatý stát, abychom si mohli dovolit vyplácet rodičovský příspěvek do čtyř let věku dítěte!!! Přídavky na děti (200,- Kč) také nic neřeší a určitě nehrají roli v rozhodování a plánování rodičovství. Zrušením těchto dvou položek (přídavky na děti a rodičovský příspěvek) by možná umožnili prodloužení doby pobírání tzv. mateřského příspěvku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Bezděk

ekonom

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
93,75 %

z 16 duelů
×
Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
27,78 %

z 18 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Čistý domácí produkt, Stavební spořitelna, Doba splácení hypotečního úvěru, karel havlíček, pavel bělobrádek, vladimír dlouhý, petra pospíšilová, marta nováková, EQUAL, mrazák, jižní afrika, Pavel Trávník, spory, druhé čtvrtletí, zaměstnanecké fondy, ZTP/P, U:fon, DMT

1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011, 2E27215

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK