Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Meda Mládková
sběratelka umění a podnikatelka
Petr Toman
advokát
100,00 %
z 3 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Výhled pro akciový trh: nejistá sezona
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
23. 9. 2003 19:53, Bohus
Velmi podivny clanek bez hlavy a paty. Co se tyce konkretnich vyhrad, ty jsou nasledujici: 1) Index S&P 500 se obchoduje temer na 34-i nasobku zisku, coz je o 40 vic nez je dlouhodoby prumer! Z tohoto titulu muzeme smele oznacit soucasny trh za velmi predrazeny a lze jen kroutit hlavou nad slovy o svetylku na konci tunelu. Autor operuje s tzv. forward P/E ratio (jehoz faktorem jsou ocekavane zisky, nikoliv zisky skutecne dosazene), coz je bohuzel vymysl posledniho desetileti, je to uzitecny nastroj pro investicni profesionaly, aby mohli manipulovat s trznim sentimentem. Pouzivat forward P/E je jako kupovat zajice v pytli. Ocekavane zisku jsou kalkulovany lidmi vetsinou zainteresovanymi na tom, aby lidi co nejvice obchodovali a generovali provize ci platili jine poplatky. Kdyz k tomu pridame jeste chronickou neschopnost analytiku predikovat tyto udaje, vyjde nam tento ukazatel jako bezcenny. I kdyby soucasne zisky byly sebelepsi, cena, kterou za ne nyni platime je nehorazne vysoka. 2) Tisickrat uz jsme reci o tom, ze tentokrat je vse jinak, ze nemuzeme porovnavat s historii, reci o nove ekonomice, apod.…viz autorova zminka o nizkych urokovych sazbach, ktere uplne meni kontext pro posuzovani ukazatele P/E. 3) Logicky rozpor: pokud by zisky rychleji, nebyl by naopak tlak na pokles P/E nez na jeho rust? Opet, I kdyby zisky rostly rychleji, nic to nemeni na tom, ze cena, kterou platime za tyto zisky roste mnohem vyssim tempem.
4) Na zaklade ceho se autor raduje nad tim, ze “Deflační hrozby jsou snad už bohudík za námi.” Je toto skutecne dobra zprava? Sotva. Deflace neznamena nic jineho, nez pokles cen resp. narust kupni sily jednotky penez. Je snad pokles cen ci narust kupni sily neco, ceho bychom se meli obavat??? Dava to smysl? Opakem deflace je inflace, chce snad autor tvrdit, ze mame skakat radosti nad kazdym rustem cenove hladiny a poklesem kupni sily penez v nasich penezenkach? Dava to smysl?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 9. 2003 14:53, Boucek Antonin
Ano, vsechno je v lidech a v limitech. Znam vsak spoustu lidi, kteri timto zpusobem kratkodobe pozice premenili v dlouhodobe, limit nelimit. Nevim, delate-li trading nebo arbitraze, ale narazil jste uz nekdy na vyjimecnou udalost ("cernou labut" slovy Nicholase Nassima Taleba), kdyz jdou trhy jednim smerem a neni nikdo, kdo by sel opacne (rijen 1987, LTCM v roce 1998, par dni po 11. zari 2001)? Jak se v takove situaci, kdyz nenajdete protistranu a trhy padaji (popripade rostou) o desitky procent, dodrzuji limity?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)
12. 10. 2003 16:21 | http://akcie1.tripod.com/d.html
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 9. 2003 19:10 | Jan Kolda von Žampach
Proto já osobně nadále upřednostňuji pojem spekulace, dlouhodobé investice zde zatím nemají oprávnění a tedy smysl : když nezklame stát, tak tuto úlohu zastane rád správce fondu či nějaký další tunelář přímo z firmy, jejíž akcie vlastním. Ano, zatím doporučuji jen surfovat na vlnkách. Výjimkou může být třeba takový ČEZ, ale na příkladu minulé privatizace Unipetrolu kdo ví, kam ho socani nakonec a jak ničemně zašmelí.
Mluvím především zde o Česku, i když dnes ( také po skandálech ) i venku to je dost bezradné. Fundament je pryč a čeká se na cosi, co nepřichází. Tak se vymýšlí alespoň nové křižácké trestné výpravy a posiluje, prý z bezpečnostních důvodů, represivní složka států. A to je na nějakou dlouhodobou sofistikovanou investiční strategii dost málo, zdá se mi
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2003 16:22 | Bohus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2003 13:13 | Árl
25. 9. 2003 8:42 | Boucek Antonin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2003 8:30 | Boucek Antonin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 14:42 | Boucek Antonin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 23:54 | Bohus
Pro mne za mne, domnivejte se, ze spekulovani je lepsi invetsovani, ja Vam to neberu, ale nejak to podporte, obhajte (a neschovavejte se za tvrzeni, ze je to vas osobni nazor, apod.). Budte tak laskav a obhajte tezi, ze spekulovani je "lepsi formou vydelavani penez nez investovani". A jeste napiste za jakych okonosti a pro koho. Diky.
Pokud Vam dobre rozumim, tak podle Vas je rizikem kazdy obchod, ktery nema stanoven nejaky limit pro pokles a neuzavre svou pozici (z vasich slov to tak vyplyva). Opet implicitne predpokladate, ze vsichni lidi jsou stejni a ze maji stejne investicni cile. Neni tomu tak, sam jste to potvrdil (viz vyse).
Spekulace je byznys...co tim minite? Jasne, ze spekulace neni ani o chlup horsi nez jakakoliv jina cinnost, nicmene trvam na tom, ze je to pouze hazard, pokud budete chtit rad to rozvedu. Kratkodobe pohyby akciobych kursu nemaji se skutecnym byznysem (podniky) nic spolecneho, jsou jen nejaka cisla, podobne jako v kasinu.
"Rizeni rizika je zakladem kratkodobeho obchodovani"....zase z toho couha Vase veta o tom, ze je treba si stanovit limit, cimz ridime riziko.
Samozrejme, ze dlouhodoby investori plati kvalitativne stejne poplatky jako traderi, ale ty poplatky, paklize je se jedna skutecne o ryzi investory, jsou nekolikasobne nizsi nez co plati traderi. V dlouhem obdobi tyto rozdily poradne narostou. Pokud chcete, mohu rozvest i toto (i kdyz se mi to zda vice nez logicke).
Pokud muzete, odkazte mne na nejaky vyzkum, ktery podporoval Vase teze, dekuji.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 23:35 | Bohus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 17:30 | obchodnik
zmena kratkodobych v dlouhodobe - typicka chyba, to se nesmi delat, problem "mysleni a emoci". Proste vzit ztratu - je to soucast obchodniho byznisu.
Mensi cernou udalosti je skok/mezera (anglicky) gap proti smeru Vasi pozice. To se urcitym zpusobem osetrit da. I kdyz asi vzdy vyjdete s vetsi ztratou nez jste puvodne planoval.
velke akce (asi jako 11/09) jsem nezazil, takze neumim poradit. Snad bych zkusil nejaky hedging jinym produktem (napr. kdyz jsem v longu akcii, zkusit short futures apod.)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 14:53 | Boucek Antonin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 11:07 | obchodnik
a)Souhlasim s Vasim nazorem, ze co clovek, to jine preference. To je preci jasne. Proto u vsech svych tvrzeni rikam, ze jde o moje osobni nazory - a to Vy jiz neuvadite, ale rovnou tvrdite, ze generelne nemam pravdu. :-))
b) Ja jsem netvrdil, ze existuje nejlepsi strategie, pouze jsem tvrdil, ze se (podle meho nazoru!!) domnivam, ze kratkodobe spekulace jsou lepsi formou vydelavani penez (napr. na akciich) nez dlouhodoba strategie (buy and hold).
c) Co se tyce rizika, to tedy mohu potvrdit ze zkusenosti s kazdym kdo "dlouhodobe" investuje, ze takovy clovek nema predstavu o tom, kdy takovou investici prohlasi za ztratovou a pozici uzavre. Tzn. napr. vubec jim neni jasne jake maji cile (tedy kdyz budu 5% v zisku tak zisk realizuji) a jake maji povolene ztraty (tedy napr. kdyz budu xx % ve ztrate tak opet z toho odejdu). Vetsinou je to tak, ze proto, aby vydelali napr. 5% rocne jsou takovi "investori" ochotni riskovat az propad v radech desitek procent (30% a vice) a teprve potom uvazuji co dal.
d) co se tyce kratkeho prodeje a vubec obchodovani (protoze investovani neni v pravem slova smyslu obchodovani), tak je to opet otazka max. rizika. To kdyz tvrdite, ze mozna ztrata je nekonecne velka je pravda, pokud takovy obchodnik jasne nedefinuje bod, kdy takovou ztratovou pozici uzavre (napr. pri -5%). To pak ale neni skutecny obchodnik , ale pekny trouba a brzy bude na nule :-) Protoze rizeni rizika je zakladem kazdeho kratkodobeho obchodovani. A to je myslim, take hlavni rozdil mezi dlouhodobym investovanim a kratkodobymi obchody.
e) Nesouhlasim s nazorem, ze spekulace je gambling, pripadne nahoda - je to business. A domnivam se, ze kratkodobe obchodovani muze byt mnohem vynosnejsi nez dlouhodobe investovani.
f) A pri dlouhodobem investovani nepotrebujete platit poplatky za obchody, za spravu nejakeho fondu , za asset management sluzby apod. ? Tam to preci platite take. Nebo snad Vam akcie nekdo prodava zadarmo ? Za jine ceny nez kratkodobym obchodnikum ? A pokud i pri dlouhodobem investovani nevenujete nicemu ani cas tak tedy nevim, co ocekavate, ze bez prace budou kolace ? :-))
g) kratkodobe obchodovani je proste business jako kazdy jiny, je nutne se tomu take tak venovat - prijmy/vydaje/straveny cas atd. Kdo to nechce delat, tak nemusi, muze jit delat jiny business (mit firmu, prodavat svou praci jako zamestnanec atd.). Ale kdo ma o to aspon trochu zajem, na tom Webu si skutecne najde zajimave informace o vsech moznostech. Rozhodne dela ten Web sluslnou vzdelavaci cinnost. A proto jej budu rad doporucovat.
Preji Vam hodne uspechu u Vasich strategii, jak si vydelat penize.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 9. 2003 0:05 | Bohus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 9. 2003 20:19 | obchodník
Druhý můj subjektivní názor je, že v dnešní době dlouhodobě investovat (tedy koupit a držet) není nejlepší strategie.
Proto se zabývám pouze krátkodobými spekulacemi, kde je možné vydělat nejenom na vzestupu ale i poklesu trhů (což málokterý investor ví). Potom u krátkodobých spekulací, místo zisku okolo 5% ročně u dlouhodobého investování, je možné dosahovat zisků v řádech desítek procent ročně. A navíc vše je pod okamžitou konotrolou s jasně definovaným rizikem (což opět dlouhodobí investoři nemají definováno)
Doporučuji proto zájemcům o obchodování s akciemi, aby se tomu raději nejakou formou věnovali sami. Dobré informace a rady mohou najít na www.traders.cz .
23. 9. 2003 19:53 | Bohus