Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 16. 9. 2003 | 20 komentářů
Byla raketově rostoucí poptávka po bytech v posledním období vyvolána skutečnou potřebou, či nerealistickým očekáváním zvýšení cen po vstupu ČR do EU? Vtrhnou k nám 1. května 2004 cizinci a začnou houfně skupovat nemovitosti? Má naše země dostatek pozemků pro nové bydlení či domů k rekonstrukci?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 9. 2003 17:45, Balaban

Milý Arkobáde,
je nesmysl, aby do vzdálenosti 30-50 km od Prahy existovala jen souvislá zástavba. A pokud k tomu dojde, budu první - ač jsem realitní makléř - kdo se odstěhuje do klidu nějakého českého podhůří. Ale naštěstí existují územní plány, existují i plány rozvoje celých krajů a díky tomu snad k podobnému katastrofálnímu scénáři nedojde. Urban sprawl, jak se toto znečišťování krajiny jmenuje, je problémem pro řadu velkých měst, ale stále máme naději, že to zde v Evropě nedopadne tak, jako na amerických předměstích. Už proto, že byt naštěstí pro řadu lidí je plnohodnotnou náhradou domu - třeba proto, že rodina nemusí vlastnit 4 auta.

Reagovat

 

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 9. 2003 9:19

Je uplny nesmysl, aby v okoli 30-50 km od Prahy bylo jedine pole. Toto okoli se zmeni ve vilove ctvrti, satelitni mestecka, nakupni centra, parky i prumyslove zony.
Pokud nejaky urad dela problemy s vyjimanim techto pozemku ze zemedelskeho fondu, dela to pravdepodobne za penize od realitnich firem, ktere si takto umele zvysuji cenu svych pozemku pomoci umeleho omezeni nabidky. Jak je mozne, ze stavebni pozemek v okoli Prahy stoji 1500 az 4000 Kc za metr, ale pole stale stoji jen 50Kc za metr? To nemuze byt pouze chybejici infrastrukturou!
Kdyby v uzemnim planu bylo prozirave receno, ze vsechny pozemku v okruhu 30km od Prahy mohou byt pouzity na vystavbu, cena stavebnich parcel klesne na mene nez polovinu.
Stejne mame nadprodukci zemedelskych plodin, zemedelce musime dotovat, za hranicemi na nas cekaji levne dovozove produkty, atd... Udelejme z nasich zemedelcu stavebni delniky, o usetrene dotace snizme dane stredni tride, ze zemedelske pudy v okoli mest udelejme stavebni parcely - obycejni prislusnici stredni tridy si tak konecne budou moci poridit bydleni.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

15. 9. 2003 21:31 | Bývalý pojišťovací poradce

Dobré i špatné zkušenosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 9. 2003 9:19

Je uplny nesmysl, aby v okoli 30-50 km od Prahy bylo jedine pole. Toto okoli se zmeni ve vilove ctvrti, satelitni mestecka, nakupni centra, parky i prumyslove zony. Pokud nejaky urad dela problemy s vyjimanim techto pozemku ze zemedelskeho fondu, dela to pravdepodobne za penize od realitnich firem, ktere si takto umele zvysuji cenu svych pozemku pomoci umeleho omezeni nabidky. Jak je mozne, ze stavebni pozemek v okoli Prahy stoji 1500 az 4000 Kc za metr, ale pole stale stoji jen 50Kc za metr? To nemuze byt pouze chybejici infrastrukturou! Kdyby v uzemnim planu bylo prozirave receno, ze vsechny pozemku v okruhu 30km od Prahy mohou byt pouzity na vystavbu, cena stavebnich parcel klesne na mene nez polovinu. Stejne mame nadprodukci zemedelskych plodin, zemedelce musime dotovat, za hranicemi na nas cekaji levne dovozove produkty, atd... Udelejme z nasich zemedelcu stavebni delniky, o usetrene dotace snizme dane stredni tride, ze zemedelske pudy v okoli mest udelejme stavebni parcely - obycejni prislusnici stredni tridy si tak konecne budou moci poridit bydleni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

16. 9. 2003 12:56 | PavelQ

no, myslim, ze 30 az 50 km od prahy je pravdu hodne, neverim ani na spodni hranici. Navic bych nechtel aby nam nekdo zastavel treba polabskou nizinu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

16. 9. 2003 14:07 | ZikaM

Mám pocit, že podle různých statistik máme v ČR bytů dost, jen jsou "díky" deregulaci nedostupné. A když už by se tedy mělo stavět, tak především levné nájemní byty. Představa, že hezká místa začnou nahrazovat domy a supermarkety, mi tedy dobře nedělá...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 9. 2003 14:23 | TGP

50 km je asi přehnané, na druhou stranu okolo 20-30 km je to naprosto reálné. Pražská ekonomika nebude nikdy tak velká, aby uživila všechny ty lidi, kteří by se sem sestěhovali, ale v principu máte pravdu - držet půdu jako pole okolo Prahy je nesmysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

16. 9. 2003 14:28 | TGP

No snad by něco mohlo zůstat i pro kancelářské prostory či obchody a pro parky. Město, které zapomíná na kvalitu života, možná krátkodobě ušetří (a vydělá rychlým přílivem nových lidí), ale ti se dlouho nezdrží, pokud budou mít šanci jít za příjemnějším a kvalitnějším bydlením.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

16. 9. 2003 19:08 | Pesimista

Já bych pro jistotu nezabíral zbytečně ornou půdu. Vzhledem ke klimatickým změnám třeba jednou bude scházet a nevím proč by třeba Tesco, Ikea nebo podobně nemohli být stavebním úřadem přinuceni postavit vícepatrové budovy a ne jen přízemní, jak je to vidět v nákupních centrech po celé republice. Přízemní budovy, velká plocha na parkoviště. Patrová budova je dražší, ale ne nějak zásadně a cena se prostě promítne do trochu vyšších cen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

17. 9. 2003 15:32

"Levné" nájemní byty propagovali komunisté po celou dobu své vlády. Bohužel je po celých 40 let nestavěli. Skutečná poptávka je totiž jiná - vícepokojový byt pro rodinu s dětmi (klidně 4+1 nebo 5+1 pro rodinu se dvěma dětmi), případně rodinný domek se zahradou. Důchodce by mohl bydlet sám v 1+1, dva důchodci ve 2+1. Ale co můžete dělat, když regulované nájemné umožňuje levné bydlení i důchodci ve velkém bytě a ten část bytu raději načerno pronajímá? Bytů je dost, chybí jen odvaha k deregulaci nájemného. On by se trh rychle vyčistil...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 16. 09. 2003 14:07)

18. 9. 2003 7:38

Pesimistovi: Ono se to narizuje soukromnikovi, ze postavi o nekolik pater vyssí budovu, která stoji vsak o desitky milionu více. Miliony sem nebo tam, nejsou moje tak at se staraji. Mne taky mistni uzemarka v malem meste naridila postavit provozovnu do patra, o desitky milionu drazsi. Miliony nemam, uplatky davat nebudu, tak nestavim nic a na pozemku zatim roste lebeda,
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pesimista 16. 09. 2003 19:08)

18. 9. 2003 13:04 | dudde

Osobně si nemyslím, že by ceny nemovitosti po vstupu do EU měly vzrůst, ba naopak. Růst české ekonomiky je v současné době hnán spotřebou domácnosti a navyšováním zásob společností. Spotřeba domácností je v převážné míře financována úvěry. A to nemluvím o hypotékách, kterými je většina bytů a rod. domů zatížena. Mnoho domácností, které si vzaly hypotéku žije "z ruky do huby" jenom proto, že mají SVŮJ dům. V momentě kdy se utlumí růst ekonomiky může dojít k finančním kolapsům domácností, které nebudou schopny splácet své závazky. Na trh by se tak mohly dostat levné domy a byty, které budou banky jako své zástavy prodávat. Pánem bude ten, kdo bude mít hotovost. Kolaps může nastat třeba vstupem do EU, protože padnou různá ochranná opatření, jako kvóty a cla. Možná jsem pesimista, ale v případě, že tato situace nastane, využiju toho.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 18:56 | Petr

Myslim si, ze realitni odbornici byli velmi opatrni z jednoho prosteho duvodu a to je boom ktery jejich firmy zazivaji. Oni ani nemuzou rict, ze ceny nemovistosti s velkou pravdepodobnosti poklesnou stejne jako se tak stalo ve Spanelsku ci Portugalsku po jejich prijeti do EU, samozrejme to nebude asi v centru Prahy, ale zbytek zeme to asi potka. Proste, proc by si realitky kazili svoje vydelky z boomu ktery klidne potrva mozna jeste rok. Dle meho nazoru, nakup bytu a domu je hnan obavami, ze vse bude drazsi, tim padem sli do hypotek i lide, kteri sice o bydleni uvazovali, ale ne ted a tak sli do vysokych hypotek a pujcek. Dale pak ti co si mysleli, ze se na tom da dobre vydelat v budoucnu, bohuzel pokles najmu ukazuje, ze to bude beh na dlouhou trat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

22. 9. 2003 7:27 | neo

souhlas, lide si vetsinou pod tlakem reklamy a masazi medii neuvedomuji, ze hypoteka neni jen splatka.. teprve, kdyz se na to "vrhnou" zjistuji, o cem toje.. a vetsinou nidko neuvazuje o tom, ze hypoteka je na 10-20let.. a musim byt schopny ji tuto dobu splacet, jinak prichazim o vsechno.. pod "dojmy", ktere na me dela soucasna socialisticka vlada, nechapu, jak si nekdo muze vzit hypoteku na 20let,kdyz se Kocourkov do 10let pod tihou vice jak bilionu dluhu polozi jako Argentina :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (dudde 18. 09. 2003 13:04)

22. 9. 2003 16:17 | jara

Ceny pozemku v ceske republice pujdou nahoru.Je to logicke.Podivejte se co stal pozemek pred 20-ti lety, pred 10-ti a co stoji nyni.Jelikoz jdeme pristi rok do unie, pujdou platy nahoru a nemovitosti taky.Jinak to ani nemuze byt.Bydlim uz delsi dobu ve svycarsku a staci mi co se deje tady.Jako pohledem laika vidim ceskou republiku velice lukrativni, protoze je ve stredu evropy.Bude to takova obchodni spojka mezi vychodem a zapadem.Vsecky obchody pujdou pres CR.Unie si pohlida vsecky pravni nalezitosti.Maji nas takzvane v hrsti.Cesi musi vice tlacit na vladu nebo ta rozproda uplne vsechno.Snizovat statni dluh a snazit se postavit na vlastni nohy. V zadnem pripade nesmi dojit na prodej pozemku zahranicnim investorum, pouze pronajem nebo nastane kolaps pro normalni lidi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

22. 9. 2003 17:45 | Balaban

Milý Arkobáde, je nesmysl, aby do vzdálenosti 30-50 km od Prahy existovala jen souvislá zástavba. A pokud k tomu dojde, budu první - ač jsem realitní makléř - kdo se odstěhuje do klidu nějakého českého podhůří. Ale naštěstí existují územní plány, existují i plány rozvoje celých krajů a díky tomu snad k podobnému katastrofálnímu scénáři nedojde. Urban sprawl, jak se toto znečišťování krajiny jmenuje, je problémem pro řadu velkých měst, ale stále máme naději, že to zde v Evropě nedopadne tak, jako na amerických předměstích. Už proto, že byt naštěstí pro řadu lidí je plnohodnotnou náhradou domu - třeba proto, že rodina nemusí vlastnit 4 auta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 09. 2003 09:19)

23. 9. 2003 6:50 | fmarek

Vy se divíte, že chybí odvaha? Vždyť se jedná přibližně o 2,5 milionů voličů, kdo by asi tak šel proti nim? To si klidně vsadím na to, že ten politik (neprávník) šesté kategorie, Křeček, bude jednou presidentem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 09. 2003 15:32)

23. 9. 2003 6:54 | fmarek

V tom případě přijdete spíše o úspory a investice, než o dluhy. Ty Vám nikdo nevezme :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (neo 22. 09. 2003 07:27)

25. 9. 2003 13:19

Jsem rád, že o tom ti nejmocnější debatují, ale ty už mají bydlení zajišteno, ale co mladí, když nemají příjmy na hypotéku??? nemají jinou šanci než jít do podnájmu, a cpát bohatým další peníze.. Ceny jsou uměle vyvolané, aby si zase někdo narval kapsy, a už nemůžou jít nahoru, zatím se to v celé unii nikdy nestalo, když země vstupovala do unie, p.s. Myslíte, že cizinci se za tyhle ceny pohrnou do vybydleních bytů???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2003 17:18 | vidim

mám prima teorii: pro regulaci nájemného lobbují stavební firmy a hypotéční banky, aby jim jel byznys - co vy na to?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 23. 09. 2003 06:50)

25. 9. 2003 20:20 | fmarek

Jedou v tom všichni. Ministři, politici, úředníci, vysloužilí bolševici, padesátiletí důchodci od policie armády a STB a další. Škoda, že není nějaký zákon, který by nařizoval těm, co mají regulované nájemné nosit na čele rudou hvězdu. To by pak zase většina poslanců a úředníků nosila kulicha i létě :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vidim 25. 09. 2003 17:18)

26. 9. 2003 7:48 | fmarek

Nemusí cpát bohatým další peníze, je i jiné řešení. Stát se těmi bohatými. Když je to, podle Vás, takový business, tak proč si nevezmou investiční úvěr a nepostaví nájemní dům? Pak se stanou oni těmi bohatými a zase jiní jim budou cpát peníze. A přitom si jeden byteček nechají pro sebe. Jenže to je fůra starostí, velké riziko, velká nejistota a háfo odvahy. Kde to všechno vzít, že? Tak je lepší raději po křečkovsku závidět těm úspěšnějším a nadávat na poměry.
K další části ohledně cizinců. Kdo očekává, že vstupem do EU se všichni bohatí cizinci vrhnou na naši republiku nezůstane ani jeden byteček volný, ani jedna polorozpadlá chatrč prázdná, tak je buď velký snílek a nebo obyčejný blázen. Ti cizinci, kteří chtěli u nás něco vlastnit, tak už to dávno mají.
Vysoké ceny a nedostatek bytů? Nedostatek bytů není ani náhodou, stačí se podívat do inzertních novin či na nabídky realitních kanceláří. Ceny jsou pokřiveny proto, protože velká část skoro-majitelů má od státu dědičné kšeftovní právo na nízké nájemné takřka kdekoliv. Pokud budou chtít mladí něco změnit, tak by měli začít bojovat proti této kastovní většině privilegovaných (900.000 dekretů na byty s regulovaným nájemným) tedy i proti svým rodičům. Myslíte si, že mají šanci?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 09. 2003 13:19)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 5 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Depozitář, Diverzifikace, andrej babiš, miroslav uďan, elektronická evidence tržeb, michal wantulok, banky, libyjský dinár, hybridní karty, Ludvík Bohman, majitelé, ČEZ, ironing ladies, rozpočtovápravidla, měď, kapacitní zátěž, U Petrské věže

4J87444, 4J87444, 4J87440, 2J45697, 4J87444

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK