Pro jistotu i koleno vrtat

Petr Fejtek | | 12. 9. 2003 | 21 komentářů
Premiér Špidla nedávno prohlásil, že peníze lidí uložené v penzijním připojištění stát stoprocentně ochránit nemůže. Vzbudil tím rozruch, byť možná trochu překvapivě. Jak to tedy je s našimi penězi uloženými v různých finančních produktech a jak jsou vlastně jednotlivé sektory stabilní?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2003 9:28, Prokop

Pojištění jako institut je nemravné a vede k nezodpovědnosti. Mělo by se zrušit. Jediný snad přijatelný způsob je vzájemné pojištění osob, které se mezi sebou znají a mohou si kontrolovat, že se všichni účastníci chovají zodpovědně.

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 9. 2003 9:08, BarboraJ

Podstatu průběžného penzijního systému chápe i takový ekonomický analfabet jako já, včetně toho, že "rozkrást nejde". Jenže, jenže, ti, kdož dnes do systému přispívají a jednoho krásného dne z něho již čerpat nebudou, jsou na tom stejně, jako kdyby jim peníze někdo ukradl.
Ovšem průběžný systém je neudržitelný - kvůli demografickému vývoji. Takže soukromé spoření raději dříve než později, ať nejsme my přispěvatelé na důchody biti tak moc.
S těmi BEZPEČNÝMI státními dluhopisy to míníte vážně nebo žertem?


Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

22. 9. 2003 9:09 | Stredocech

Ale pozor, bezpecnejsi obecne jsou nektere ZAHRANICNI trhy. Pokud jde o pole, to Vam mohou sebrat nebo enorme zdanit. Penize mohou odteci do ciziny, toho se Klaus BAL a odtud ten pojem ze "nezna spinave penize."

-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 9:08 | Pavla B.

Podstatu průběžného penzijního systému chápe i takový ekonomický analfabet jako já, včetně toho, že "rozkrást nejde". Jenže, jenže, ti, kdož dnes do systému přispívají a jednoho krásného dne z něho již čerpat nebudou, jsou na tom stejně, jako kdyby jim peníze někdo ukradl. Ovšem průběžný systém je neudržitelný - kvůli demografickému vývoji. Takže soukromé spoření raději dříve než později, ať nejsme my přispěvatelé na důchody biti tak moc. S těmi BEZPEČNÝMI státními dluhopisy to míníte vážně nebo žertem?

-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 9:07 | Kecal

Povinné penzijní spoření teprve čeká na "penzijní reformu". Dosavadní průběžný systém naštěstí rozkrást nejde. Až bude povinné spoření do privátních fondů, stát zajistí zákonem, že smějí investovat jen "bezpečně", tj. do státních dluhopisů,... prostě půjčovat státu. A stát už ty peníze opravdu potřebuje. Takže asi tak k některým cílům penzijní reformy zakládající se na fondovém principu ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 9:06 | Pavla B.

To je ono, povinné penzijní spoření bez státní záruky. Ale to už tady vlastně máme, ne? Akorát že se nespoří u soukromníka, ale u státu
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 9:05 | Pavla B.

Jen abyste nedopadl jako ten cimrmanovský uhlobaron (který si myslel, že díru do země mu nikdo ukrást nemůže).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 9:04 | Jarda Carda

Takže reformátoři si představují, že stát nařídí všem občanům povinné spoření do soukromých fondů, aniž by poskytl 100%tní záruku? Za těchto okolností si dovedu představit, že o statutáře těchto fondů se bude svádět lítý boj mezi "osvědčenými" politiky. Na obzoru jsou totiž obrovské peníze do kapsičky a po úspěšném vytunelování ještě oprávněná naděje na senátorské křeslo.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 9:03 | pametnik

Jen dalsi pokus jak z lidi dostat ten zbytek penez, ktere po zkusenostech s bankami,kampelickami a zaloznami , si nechali doma pod polstarem! Potrebuji vsechny penize! 30 let davat na penzi a rok pred duchodem zjistit za ve fondu je , damy prominou - hovno. Tůdle!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 9:01 | HANKA

TO VÍTE, ZODPOVĚDNÝ BUDOUCÍ DŮCHODCE BY MĚL NA STÁŘÍ SPOŘIT V PENZIJNÍCH FONDECH,TO NAŠI POLITICI ZDŮRAZŇUJÍ RÁDI, PŘECE JE NEBUDE ŽIVIT STÁT, ALE ZÁRUKA ? JE TO SÁZKA DO LOTERIE ,VÝSLEDEK SE DOZVÍTE TŘEBA AŽ PŘED DŮCHODEM :-)

+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 9:00 | piškot

To bohuzel taky maji, ale prece jenom zahumenek jim zustal.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 9:00 | Michal

Nejsem přítelem drastických opatření,ale takový, řekněme, trest smrti pro kompletní management zkrachovalého penzijního fondu, by mohl mít zázračné účinky na úspěšnost podnikání v této oblasti. Jsem ochoten slevit i na doživotí, ale v tom případě s nucenými pracemi, kterými si odsouzený manager vydělá na jídlo a ubytování:-). P.S. A Špidla by měl jít sedět už teď.

-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 8:58 | DP

S tim, ze by svuj kus pole min. 40let nemohli vyuzivat zkusenosti nemaji?

+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 8:58 | neo

Urcite tady nekdo namitne, ze zadne znarodneni prece neni mozne.. :-) ale lidicky, proc znarodneni? Staci na penzijni pripojisteni uvalit vypecenou dan, napr.90%.. jelikoz prece socialne potrebni si nemohli na duchod sporit! viz. minuly rok situace po povodnich pojisteny/nepojisteny!\...



+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2003 8:54 | piškot

Ja verim tomu, ze dokud budu predavat zkusenosti mych rodicu - o penize prisli dvakrat - 1. v roce 1948 - nejake studentske ucty a podruhe v roce 1953, tak ani nasledujici generace nebude mit chut vkladat penize do akci zvanych penzijni pripojisteni a pod. Porad vidim jako lepsi variatu misto shromazdovani penez koupit kus pole, ktere mne v pripade ekonomickych ci nedej boze valecnych problemu, zajisti prinejmensim obzivu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2003 9:28 | Prokop

Pojištění jako institut je nemravné a vede k nezodpovědnosti. Mělo by se zrušit. Jediný snad přijatelný způsob je vzájemné pojištění osob, které se mezi sebou znají a mohou si kontrolovat, že se všichni účastníci chovají zodpovědně.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2003 7:43 | neo029

je to smutne, ale je to tak.. nesmime se tedy divit, ze je Kocourkov v takovem stavu jakem je.. bohuzel temto lidem a je jich vetsina, neotevre oci ani VELKA KRIZE, protoze za to zase budou moci "bohati" podnikatele, v zadnem pripade "jejich" tata Spidla a strejda Skromach, protoze oni to s nimi mysli jen dobre :-((( jedina sance je odtud zmizet, dokud je cas...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 9. 2003 13:37 | PG

To je hezké. Tak každý má odpovědnost za své rozhodnutí o svých penězích. Souhlas. Řekněme ale i B: V systému, který nekompromisně netrestá okrádání věřitelů nelze rozlišit seriozní a neseriozní banku. Rozdíl je snad jen v tom, že ta seriozní Vás "ještě neokradla".
Až při krachu banky budou její vlastníci páchat sebevraždy a bude jim zabavován majetek a rušeny se zpětnou platností jejich pokusy k jeho ulití, pak se můžeme začít bavit o zodpovědnosti střadatelů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2003 20:44 | trader

Souhlasím, navíc zatím žádná česká vláda nedokázala lidem jasně a pevně říci, že každý je hlavně zodpovědný za svá rozhodnutí. Tudíž i za výběr banky, fondu atd. Nelze chybné rozhodnutí uložit peníze kamsi vyřešit tím, že stát přerozdělí peníze od ostatních a chudákovi je vrátí (viz. kampeličky apod.). Každý musí být odpovědný za své činy - jestliže nebude , půjde tato země do kopru, neboť jednoho dne se zřítí státní finanční systém , který bude neufinancovatelný.
Proto volám ODPOVĚDNOST JEDNOTLIVCE především. Avšak asi marně ....
všichni průměrní by chtěli získat peníze bez rizika jejich ztráty. A vlády je v takovém přemýšlení ještě utvrzují. Chtělo by to fakt nějakou obrozvskou krizi jinak nevím kam to dospěje....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2003 16:58 | Honza

Bohužel se nemýlíte, je to tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2003 15:04 | anonymka

To je nejlepší člověk pro ČSSD (i KSČM). Průměrný občan, kterého vychovává tel. Nova, nakupuje podle reklam, žije v bytě s regulovaným nájemným a jeho největší kulturní zážitek je víkendový nákup v nějakém hypermarketu. Nadává na komunisty, ale přitom je volí. Nemá rád velké změny, ani v práci, ani v životě.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2003 14:09 | Velkostatkář

... a do toho všeho ještě ty reklamy...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Vratislav Randa

podnikatel, Tipsport

Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vratislav Randa
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services