Bonus, který nechcete

Koncem srpna vyhrála Kooperativa výběrové řízení na odkup neživotního kmene Pojišťovny České spořitelny. Z prohlášení obou stran čiší spokojenost - Pojišťovna ČS získá strategického partnera, Kooperativa posílí nejen v očích veřejnosti. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí…

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 9. 2003 22:14, Jan Kolda von Žampach

Souhlasím a myslím, že dnes jsme jinde než před lety : zvonkaři to mají už těžký, i ti z Kooperativy, a nabídka produktů ČS dobře rozeběhlýho německýho ovčáka přece nezastaví, cha, chááá...

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 9. 2003 20:55, ZIL

Pokud bych byl novým vlastníkem Pojišťovny České spořitelny, počkal bych rok a pak bych jí prodal zahraničnímu zájemci tak, jak je uvedeno v mém předchozím příspěvku. Myslím, že by šel očekávat zisk v řádech stovek procent.

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

28. 3. 2009 19:41 | Jan Helada

Tak máme rok 2009! Kooperativa dostala pěkně zabrat ztrátou tzv.125.Takže scénář napsaný v roce 2006 je pravda! Má dnes ohromnou strornovost životních pojištění.Nutí své zaměstnance (obchodní zástupce) v tom úžasném pracovněprávním vztahu pod různými pohrůžkami k nesmyslným úkolům a výkonům.Odbory samozřejmě dle článku těžce potlačila!Tady by byly dost namístě. Obchodní zástupci jsou naštvaní, rozhodně atmosféra v, tak úžasné společnosti není růžová. Zeptejte se na úžasné bonusové programy, když ptáčka lapají, ten to totiž přežije půl roku než propojistí celou rodinu a příbuzné. Pak se logicky vyčerpá a už není brát, kde. V dnešní době je kariéra v pojišťovně spíše přechodná stanice, než skončit na úřadu práce. Nechápu, kde na takový nesmyslný kolotoč bere společnost peníze, asi od klientů. Manažeři se klepou o svá korýtka a vyvýjejí neuvěřitelný tlak na ty co na ně léta dřou! Ozvěte se obchoďáci a nebojte se napsat svůj názor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 11. 2006 13:02 | neříkám nic a na má slova dojde

klienti by si měli tyto operace pojišťoven hlídat,v roce 2008 totiž Kooperativa přijde o 4,5 mld z povinného pojištění odpovědnosti dle vyhl.125,navíc každý den ztrácí stovky klientů v oblasti povinného rušení a další stovky z důvodů mizerné likvidace.Až se ten správný spirálový efekt roztočí,nechtěl bych být klientem takové pojišťovny.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2003 7:06 | Milča

Podle informací přímo od zdroje v Kooperativě je převzetí neživotního pojištění jen jednou z chystaných spoluprácí mezi dvěma majoritními vlastníky v Rakousku. Chystané finanční propojení Erste a pojišťovny Wiener ..... má vytvořit silný ekonomický subjekt ve střední Evropě a bývalém mocnářství. Zajímalo by mě kde je možné zjistit postavení Wiener .... v Rakousku a v Evropě. tato pojišťovna má velké aktivity také v dalších bankovních domech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2003 7:05 | Milča

Podle informací přímo od zdroje v Kooperativě je převzetí neživotního pojištění jen jednou z chystaných spoluprácí mezi dvěma majoritními vlastníky v Rakousku. Chystané finanční propojení Erste a pojišťovny Wiener ..... má vytvořit silný ekonomický subjekt ve střední Evropě a bývalém mocnářství. Zajímalo by mě kde je možné zjistit postavení Wiener .... v Rakousku a v Evropě. tato pojišťovna má velké aktivity také v dalších bankovních domech.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2003 18:44 | Jan Kolda von Žampach

Pán asi myslí, že z potenciálu těch prodaných adres, ale dle mne jsou to jen ty známé velké oči. Předpokládám, že dosti vytěžila sama Česká spořitelna a s velkou pravděpodobností klienti Pojišťovny ČS budou klienty České spořitelny i nadále. Zvyk je pro mnohé železná košile.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2003 12:07 | Boucek Antonin

Vas problem je, ze nejste vlastnikem Pojistovny Ceske sporitelny, a nemate tuseni, za jakou cenu se ona cast prodala. Jak a z ceho pak muzete ocekavat zisk v radu stovek procent?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2003 21:19 | Chrocht

Jardo, to ze ty odbory (zatim) nepotrebujes, neznamena, ze jsou k nicemu. Jsou pozice, kde nemaji odbory vyznam, ale je spousta zamestnani, kde maji odbory nezastupitelnou roli. Je spousta nekvalifikovanych, pripadne malo kvalifikovanych pozic, kde jsou lide velmi lehko nahraditelni. Tahle povolani jsou stale potreba a ti lide si take zaslouzi slusne zivobyti. Precti si neco z historie, jake byly pracovni podminky v prumyslu na prelomu 19./20. stoleti, nez se zacali formovat odbory. Vzdycky je treba hledat rovnovahu - od toho je tripartita: zamestnavatele, odbory, vlada. Prilis silne odbory brzdi ekonomiku, prilis slabe nebo zadne obory zase znemenaji, ze v mnoha oborech budou zamestnavatele pracovniky prilis odirat, protoze majitel ma pochopitelne zajem na dosazeni maximalniho zisku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2003 12:56 | Fredy

Máte nesporně pravdu, ale kdo by měl věnovat pozornost nákladům pojišťoven? Stát asi těžko a ani na to nemá páky. Klienti také těžko. Jedině akcionáři, ale kteří z nich jdou do takové hloubky? Dozorčí rada si nechá předložit zprávu auditora, tu odsouhlasí a doporučí ke schválení správní radě. Mnoho členů dozorčích rad ani neví co je konsolidovaná uzávěrka, natož aby porovnávala náklady na aktiva, či na klienta. Pak shrábnou nemalé odměny a to je asi tak všechno. Myslíte si, že to tak není? U penzijních fondů je to trochu lepší, ale jen trochu. Penzijní fond, který není dceřinkou, tak nemá mnoho prostoru pro "úhybné" manévry. U bankovních dceřinek je to veřejným tajemstvím.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2003 9:32 | Stanislav Kubů

Přesně tak, překvapuje mne, že se tak málo pozornosti věnuje nákladům pojišťoven, kde by třeba právě Kooperativa nedopadla vůbec dobře. Třeba v oblasti penzijních fondů se náklady hlídají mnohem pečlivěji, protože jde o výrazně transparentnější obor...
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 23:27 | Jan Kolda von Žampach

Ano, přepojistit je na standardní produkt Kooperativy. A proč ne ? Jak pro Kooperativu samu, tak pro nového sjednatele, tak i pro klienta, pokud bude chtít zůstat u Kooperativy, to bude mnohdy nejlepší řešení. Ono totiž, znám ze zkušenosti, případné plnění z takto přejatých smluv od jiných pojišťoven ( obecně )nemusí být po letech, při pojistné události, bez problémů : likvidátor nemá nafukovací hlavu a podmínky smluv těch kterých pojišťoven jsou přece obvykle různé. A to dohadování a domáhání se potom stojí klienta mnoho času.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 23:07 | Fredy

No jo, jenže vo tom to je. Zvonkaři choděj po nových klientech. Tady je ale háfo už hotových klientů a jen změna pojišťovny je důvod k návštěvě. Trochu se postraší neznalé klienty, trochu znejistí a hned je důvod k vysvětlování a uklidňování v klientově kuchyni. Znám některé šmudli od KOOP, kteří již čekají na startovní čáře až dostanou seznam, aby mohli vyrazit....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 22:14 | Jan Kolda von Žampach

Souhlasím a myslím, že dnes jsme jinde než před lety : zvonkaři to mají už těžký, i ti z Kooperativy, a nabídka produktů ČS dobře rozeběhlýho německýho ovčáka přece nezastaví, cha, chááá...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 22:07 | Jan Kolda von Žampach

Rozhodně nesouhlasím. Tady nejde o dosavadní ( či již bývalou ? )spolupráci či ne matinky ČS a její dceřinky pojišťovny. To je přece nepodstatné. Proč ? Vždyť sama ČS, zrovna tak jako KB, si strategicky ponechává právě oblast lukrativního KŽP ! Především u ČS se, dle mne, databáze klientů banky a její pojišťovny musí velmi překrývat. Kdopak jiný, než právě klient ČS, si asi udělal u spořitelní pojišťovny POV nebo pojistil dům či domácnost ? A navíc, klienti ČS masírung na KŽP již několikrát přestáli a další vlnky či příbojové vlny nových ataků, na ty dosud nerozhodnuté, budou od ČS jistě následovat. A Kooperativa sama ? Její jedinou předností, dle mne, bylo a je, že není dnes viditelně součástí nějaké té tuzemské banko-pojišťovací skupiny, a tedy ČS a KB v bankovní oblasti nekonkuruje. To rozhodlo, na jaké "smetiště" obě banky nežádoucí a již nepotřebně vysátý neživotní pojistný kmen odloží. Se skutečně lákavými marketingovými balíčky Kooperativy a především slevami bych byl velmi opatrný. Nebudou totiž peníze. Tato pojišťovna se mi, dle svých projevů, jeví jako finanční ústav dosud s velmi vysokými režijními náklady, to kulantně řečeno. Právě "nákup" poloviny spořitelní pojišťovny přinese další vícenáklady i v samotné Kooperativě, neboť v pružnosti organizace a v efektivnosti řízení má, dle mne, dosud obrovské rezervy. A bude nutné, aby nejpozději ve střednědobém horizontu došlo k plné integraci "koupené" části spořitelní pojišťovny plně do struktur Kooperativy, a to včetně radikálních úspor všech možných nákladů, tedy i těch mzdových ( opět kulantně řečeno ). Nějak se ale zapomíná na osobu chudáka klienta banky, resp. pojistníka či pojištěného ! Tady Česká spořitelna, spolu s Komerční bankou ( zde v menším zatím pouze kmen POV ), názorně ukazují, zač je toho ve skutečnosti loket : jejich klient je pro ně jen nesvéprávný dobytek, pěkně se, a co to jde, podojí, a pak se zažene, to když se má začít kydat a lítaj´ kolem ve smradu mouchy, jinam, a ještě se shrábnou peníze. Nic jiného to není. Pro klienty České spořitelny by toto mělo být varující !
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 21:02 | TGP

Přesně tak, synergické efekty jsou velmi zajímavé - alespoň tak, jak jsou popsané v prezentacích a ve smlouvě. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že pojišťovácká distribuční síť je jen málokdy schopna prodávat i jiné produkty (viz například relativně nedávný neúspěch sítě Kooperativy zkoušející prodávat podílové fondy ISČS, který byl po roce velmi chabých výsledků zrušen), nemluvě o tak problematických věcech jako je zajišťování vzdělávání, vyřizování reklamací a hlavně správa kmene. Co třeba s "neživotním" klientem PČS, který si bude chtít koupit životní pojistku? Čí bude?
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 20:55 | ZIL

Pokud bych byl novým vlastníkem Pojišťovny České spořitelny, počkal bych rok a pak bych jí prodal zahraničnímu zájemci tak, jak je uvedeno v mém předchozím příspěvku. Myslím, že by šel očekávat zisk v řádech stovek procent.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2003 20:54 | TGP

Nechtělo příliš vedení Kooperativy, které bylo postaveno před téměř hotovou věc domluvenou majoritními vlastníky spořitelny a Kooperativy. Nákup teoreticky vypadá velmi výhodně a měl by umožnit obohatit nabídku sítě Kooperativy, otázkou ovšem je, zdali půjde o úspěšnou operaci. Nechejme se překvapit, ale doporučuji spíše skepsi.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 20:51 | ex-zaměstnanec

Dobrý večer či nový den, pokud dovolíte, ponechám svou identitu zahalenou. Stále pracuji v oboru a dobře víte, že Praha je příliš malá na to, aby si někdo mohl dovolit podepsat se veřejně pod kritické názory. Mohu pouze potvrdit, že vím o dvou pokusech před několika lety navrhnout vznik odborové organizace. Vždy šlo o aktivitu 2-3 lidí, kteří ji projednávali s vedením personálního úseku a jednou i s vrcholovým vedením a reakce - ač velmi neoficiální - byla vždy velmi negativní a zaměřená vůči troublemakerům...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 20:46 | ZIL

Shánět kupce v tuzemském dolíku, když za pár měsíců zde budou moci pojišťovat zahraniční pojišťovny je divné. Divné v tom, že nevím, proč se místo pár tuzemských pojišťoven neoslovilo několik tisíc evropských, které by možná rády koupily "hotovou" pojišťovnu.
Výsledkem odkupu je, že jedny slušné pojistné podmínky zmizí z našeho trhu. Není pravda, že se spojením Kooperativy a Pojišťovny České spořitelny nic neděje (viz některé rádoby odborné komentáře od dutohlávků). Děje. Rozdíl v pojistných podmínkách obou pojišťoven je velký. Stejně tak je velký rozdíl v tom, co umí pojistit Pojišťovna České spořitelny a co Kooperativa.
Na druhou stranu chápu Erste, že prodala svou pojišťovnu, protože synergické efekty, které jsou součástí budoucí smlouvy o odkupu jsou velmi zajímavé. Jen nevím jestli jsou už "veřejné", tak je raději nerozebírám.
O KŽP si myslím, že je to jeden z nejméně výhodných způsobů, jak "investovat" peníze. Ale to je na delší úvahu. Naštěstí se už podobné úvahy začínají dostávat na světlo a tak je jen na čtenáři, zda-li je najde a dokáže se nad nimi zamyslet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2003 18:04

Z tohoto příspěvku to vypadá, že pisatel je buď z vedení Kooperativy (píše o noční můře vedení), nebo se ocitl na ulici poté, co chtěl založit odbory. V Kooperativě pracuji již dlouho a nikdy jsem se nesetkala se snahou kohokoliv o založení odborové organizace. Musím říci, že by mě fakt zajímala jména lidí, kteří se "brzy ocitli na ulici", a proto prosím autora, aby mi poslal aspoň jedno na můj e-mail - v Kooperativě pracoval, takže mou firemní adresu zná. Předem děkuji. Dana Kurzweilová
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2003 17:40 | Fredy

Koho myslíte tím, že nechtěl? Zaměstnance, či poradce Kooperativy? A čeho se bojí? Dost dobře to nechápu. Vždyť je to celkem slušný kmen potencionálních klientů pro životní pojištění. Vzhledem k tomu, že zaměstnanci České spořitelny a ŽP ČS spolu moc nespolupracovali, tak je tam pole neorané. Ostatně totéž provedla Kooperativa při nákupu kmene neživotního pojištění od tehdejší pojišťovny Winterthur. Na každého klienta je třeba se dívat, jako na zdroj financí. Dříve, nebo později jej stejně budou masírovat na KŽP. A věřte, že to umí. To, co nedokázal Winterthur "vytěžit" u svých bývalých 80tis. klientů, to v krátké době doplnila Kooperativa. Stačí pár lákavých marketingových balíčků a slev. To samé čeká klienty ŽP ČS. A vo tom to je.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Kalousek

politik

Jaromír Soukup

mediální magnát, Médea

Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jaromír Soukup
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services