Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Koncem srpna vyhrála Kooperativa výběrové řízení na odkup neživotního kmene Pojišťovny České spořitelny. Z prohlášení obou stran čiší spokojenost - Pojišťovna ČS získá strategického partnera, Kooperativa posílí nejen v očích veřejnosti. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí…

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 9. 2003 12:07, Boucek Antonin

Vas problem je, ze nejste vlastnikem Pojistovny Ceske sporitelny, a nemate tuseni, za jakou cenu se ona cast prodala. Jak a z ceho pak muzete ocekavat zisk v radu stovek procent?

Reagovat

 

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZIL 04. 09. 2003 20:55)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 9. 2003 20:55, ZIL

Pokud bych byl novým vlastníkem Pojišťovny České spořitelny, počkal bych rok a pak bych jí prodal zahraničnímu zájemci tak, jak je uvedeno v mém předchozím příspěvku. Myslím, že by šel očekávat zisk v řádech stovek procent.

Reagovat

 

-10
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (36 komentářů)

4. 9. 2003 20:54 | TGP

Nechtělo příliš vedení Kooperativy, které bylo postaveno před téměř hotovou věc domluvenou majoritními vlastníky spořitelny a Kooperativy. Nákup teoreticky vypadá velmi výhodně a měl by umožnit obohatit nabídku sítě Kooperativy, otázkou ovšem je, zdali půjde o úspěšnou operaci. Nechejme se překvapit, ale doporučuji spíše skepsi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 09. 2003 17:40)

4. 9. 2003 20:55 | ZIL

Pokud bych byl novým vlastníkem Pojišťovny České spořitelny, počkal bych rok a pak bych jí prodal zahraničnímu zájemci tak, jak je uvedeno v mém předchozím příspěvku. Myslím, že by šel očekávat zisk v řádech stovek procent.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2003 21:02 | TGP

Přesně tak, synergické efekty jsou velmi zajímavé - alespoň tak, jak jsou popsané v prezentacích a ve smlouvě. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že pojišťovácká distribuční síť je jen málokdy schopna prodávat i jiné produkty (viz například relativně nedávný neúspěch sítě Kooperativy zkoušející prodávat podílové fondy ISČS, který byl po roce velmi chabých výsledků zrušen), nemluvě o tak problematických věcech jako je zajišťování vzdělávání, vyřizování reklamací a hlavně správa kmene. Co třeba s "neživotním" klientem PČS, který si bude chtít koupit životní pojistku? Čí bude?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZIL 04. 09. 2003 20:46)

4. 9. 2003 22:07 | Jan Kolda von Žampach

Rozhodně nesouhlasím. Tady nejde o dosavadní ( či již bývalou ? )spolupráci či ne matinky ČS a její dceřinky pojišťovny. To je přece nepodstatné. Proč ? Vždyť sama ČS, zrovna tak jako KB, si strategicky ponechává právě oblast lukrativního KŽP ! Především u ČS se, dle mne, databáze klientů banky a její pojišťovny musí velmi překrývat. Kdopak jiný, než právě klient ČS, si asi udělal u spořitelní pojišťovny POV nebo pojistil dům či domácnost ? A navíc, klienti ČS masírung na KŽP již několikrát přestáli a další vlnky či příbojové vlny nových ataků, na ty dosud nerozhodnuté, budou od ČS jistě následovat. A Kooperativa sama ? Její jedinou předností, dle mne, bylo a je, že není dnes viditelně součástí nějaké té tuzemské banko-pojišťovací skupiny, a tedy ČS a KB v bankovní oblasti nekonkuruje. To rozhodlo, na jaké "smetiště" obě banky nežádoucí a již nepotřebně vysátý neživotní pojistný kmen odloží. Se skutečně lákavými marketingovými balíčky Kooperativy a především slevami bych byl velmi opatrný. Nebudou totiž peníze. Tato pojišťovna se mi, dle svých projevů, jeví jako finanční ústav dosud s velmi vysokými režijními náklady, to kulantně řečeno. Právě "nákup" poloviny spořitelní pojišťovny přinese další vícenáklady i v samotné Kooperativě, neboť v pružnosti organizace a v efektivnosti řízení má, dle mne, dosud obrovské rezervy. A bude nutné, aby nejpozději ve střednědobém horizontu došlo k plné integraci "koupené" části spořitelní pojišťovny plně do struktur Kooperativy, a to včetně radikálních úspor všech možných nákladů, tedy i těch mzdových ( opět kulantně řečeno ). Nějak se ale zapomíná na osobu chudáka klienta banky, resp. pojistníka či pojištěného ! Tady Česká spořitelna, spolu s Komerční bankou ( zde v menším zatím pouze kmen POV ), názorně ukazují, zač je toho ve skutečnosti loket : jejich klient je pro ně jen nesvéprávný dobytek, pěkně se, a co to jde, podojí, a pak se zažene, to když se má začít kydat a lítaj´ kolem ve smradu mouchy, jinam, a ještě se shrábnou peníze. Nic jiného to není. Pro klienty České spořitelny by toto mělo být varující !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 09. 2003 17:40)

4. 9. 2003 22:14 | Jan Kolda von Žampach

Souhlasím a myslím, že dnes jsme jinde než před lety : zvonkaři to mají už těžký, i ti z Kooperativy, a nabídka produktů ČS dobře rozeběhlýho německýho ovčáka přece nezastaví, cha, chááá...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 04. 09. 2003 20:54)

4. 9. 2003 23:07 | fmarek

No jo, jenže vo tom to je. Zvonkaři choděj po nových klientech. Tady je ale háfo už hotových klientů a jen změna pojišťovny je důvod k návštěvě. Trochu se postraší neznalé klienty, trochu znejistí a hned je důvod k vysvětlování a uklidňování v klientově kuchyni. Znám některé šmudli od KOOP, kteří již čekají na startovní čáře až dostanou seznam, aby mohli vyrazit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 04. 09. 2003 22:14)

4. 9. 2003 23:27 | Jan Kolda von Žampach

Ano, přepojistit je na standardní produkt Kooperativy. A proč ne ? Jak pro Kooperativu samu, tak pro nového sjednatele, tak i pro klienta, pokud bude chtít zůstat u Kooperativy, to bude mnohdy nejlepší řešení. Ono totiž, znám ze zkušenosti, případné plnění z takto přejatých smluv od jiných pojišťoven ( obecně )nemusí být po letech, při pojistné události, bez problémů : likvidátor nemá nafukovací hlavu a podmínky smluv těch kterých pojišťoven jsou přece obvykle různé. A to dohadování a domáhání se potom stojí klienta mnoho času.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 09. 2003 23:07)

5. 9. 2003 9:32 | TGP

Přesně tak, překvapuje mne, že se tak málo pozornosti věnuje nákladům pojišťoven, kde by třeba právě Kooperativa nedopadla vůbec dobře. Třeba v oblasti penzijních fondů se náklady hlídají mnohem pečlivěji, protože jde o výrazně transparentnější obor...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 04. 09. 2003 22:07)

5. 9. 2003 12:56 | fmarek

Máte nesporně pravdu, ale kdo by měl věnovat pozornost nákladům pojišťoven? Stát asi těžko a ani na to nemá páky. Klienti také těžko. Jedině akcionáři, ale kteří z nich jdou do takové hloubky? Dozorčí rada si nechá předložit zprávu auditora, tu odsouhlasí a doporučí ke schválení správní radě. Mnoho členů dozorčích rad ani neví co je konsolidovaná uzávěrka, natož aby porovnávala náklady na aktiva, či na klienta. Pak shrábnou nemalé odměny a to je asi tak všechno. Myslíte si, že to tak není? U penzijních fondů je to trochu lepší, ale jen trochu. Penzijní fond, který není dceřinkou, tak nemá mnoho prostoru pro "úhybné" manévry. U bankovních dceřinek je to veřejným tajemstvím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 05. 09. 2003 09:32)

8. 9. 2003 21:19 | Chrocht

Jardo, to ze ty odbory (zatim) nepotrebujes, neznamena, ze jsou k nicemu. Jsou pozice, kde nemaji odbory vyznam, ale je spousta zamestnani, kde maji odbory nezastupitelnou roli. Je spousta nekvalifikovanych, pripadne malo kvalifikovanych pozic, kde jsou lide velmi lehko nahraditelni. Tahle povolani jsou stale potreba a ti lide si take zaslouzi slusne zivobyti. Precti si neco z historie, jake byly pracovni podminky v prumyslu na prelomu 19./20. stoleti, nez se zacali formovat odbory. Vzdycky je treba hledat rovnovahu - od toho je tripartita: zamestnavatele, odbory, vlada. Prilis silne odbory brzdi ekonomiku, prilis slabe nebo zadne obory zase znemenaji, ze v mnoha oborech budou zamestnavatele pracovniky prilis odirat, protoze majitel ma pochopitelne zajem na dosazeni maximalniho zisku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 04. 09. 2003 15:29)

9. 9. 2003 12:07 | Boucek Antonin

Vas problem je, ze nejste vlastnikem Pojistovny Ceske sporitelny, a nemate tuseni, za jakou cenu se ona cast prodala. Jak a z ceho pak muzete ocekavat zisk v radu stovek procent?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZIL 04. 09. 2003 20:55)

9. 9. 2003 18:44 | Jan Kolda von Žampach

Pán asi myslí, že z potenciálu těch prodaných adres, ale dle mne jsou to jen ty známé velké oči. Předpokládám, že dosti vytěžila sama Česká spořitelna a s velkou pravděpodobností klienti Pojišťovny ČS budou klienty České spořitelny i nadále. Zvyk je pro mnohé železná košile.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 09. 09. 2003 12:07)

11. 9. 2003 7:05 | Milča

Podle informací přímo od zdroje v Kooperativě je převzetí neživotního pojištění jen jednou z chystaných spoluprácí mezi dvěma majoritními vlastníky v Rakousku. Chystané finanční propojení Erste a pojišťovny Wiener ..... má vytvořit silný ekonomický subjekt ve střední Evropě a bývalém mocnářství. Zajímalo by mě kde je možné zjistit postavení Wiener .... v Rakousku a v Evropě. tato pojišťovna má velké aktivity také v dalších bankovních domech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2003 7:06 | Milča

Podle informací přímo od zdroje v Kooperativě je převzetí neživotního pojištění jen jednou z chystaných spoluprácí mezi dvěma majoritními vlastníky v Rakousku. Chystané finanční propojení Erste a pojišťovny Wiener ..... má vytvořit silný ekonomický subjekt ve střední Evropě a bývalém mocnářství. Zajímalo by mě kde je možné zjistit postavení Wiener .... v Rakousku a v Evropě. tato pojišťovna má velké aktivity také v dalších bankovních domech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2006 13:02 | neříkám nic a na má slova dojde

klienti by si měli tyto operace pojišťoven hlídat,v roce 2008 totiž Kooperativa přijde o 4,5 mld z povinného pojištění odpovědnosti dle vyhl.125,navíc každý den ztrácí stovky klientů v oblasti povinného rušení a další stovky z důvodů mizerné likvidace.Až se ten správný spirálový efekt roztočí,nechtěl bych být klientem takové pojišťovny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2009 19:41 | Jan Helada

Tak máme rok 2009! Kooperativa dostala pěkně zabrat ztrátou tzv.125.Takže scénář napsaný v roce 2006 je pravda! Má dnes ohromnou strornovost životních pojištění.Nutí své zaměstnance (obchodní zástupce) v tom úžasném pracovněprávním vztahu pod různými pohrůžkami k nesmyslným úkolům a výkonům.Odbory samozřejmě dle článku těžce potlačila!Tady by byly dost namístě. Obchodní zástupci jsou naštvaní, rozhodně atmosféra v, tak úžasné společnosti není růžová. Zeptejte se na úžasné bonusové programy, když ptáčka lapají, ten to totiž přežije půl roku než propojistí celou rodinu a příbuzné. Pak se logicky vyčerpá a už není brát, kde. V dnešní době je kariéra v pojišťovně spíše přechodná stanice, než skončit na úřadu práce. Nechápu, kde na takový nesmyslný kolotoč bere společnost peníze, asi od klientů. Manažeři se klepou o svá korýtka a vyvýjejí neuvěřitelný tlak na ty co na ně léta dřou! Ozvěte se obchoďáci a nebojte se napsat svůj názor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Janeček

producent a podnikatel

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

František Janeček
ÚSPĚŠNOST
8,89 %

z 45 duelů
×
Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
38,71 %

z 31 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neplánované investice do zásob, Cenné papíry kapitálového trhu, Kvitance, brno, mobilní operátoři, operátoři, architektura, tarify, bezcenné akcie, mezinárodní den piva, fragmentace, Petr Kellner, ctp, nejlevnější účet, svobodná volba, sociální právo. sociální funkce, datový tarif, Occupy Wall Street Media

7T79873, 7T79891, 1SX1767, 7T79891, 1AZ4077

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK