Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Už nezvládáte platit splátky za novou televizi, hypotéku, kreditní kartu a jiné půjčky? Nechte na sebe prohlásit bankrot! V USA tento postup funguje, byť znamená společenské stigma na mnoho let dopředu. Českým spotřebitelům ale takový krok v podstatě vůbec nepomůže.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2007 14:15

Zdravím všechny pisatele.Já osobně bych bankrot na svou osobu uvítala,jen nevím jak postupovat.V té složité situaci jsem sama a jak z ní ven, když nesem schopna splatit dluh to nevím.Zkoušela jsem př.refinancování co nabízí banka,leč jsem v registru tak nic.
Takže pro mě zajímavé téma,a víte-li někdo kam se obrátit o pomoc budu vděčná.ráda bych tu situaci už vyřešila díky za rady

Reagovat

 

+57
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

27. 8. 2003 9:28 | Eric

Velmi dobrý článek. Zbývá dodat, že bankrot zároveň znamená ochranu před věřiteli. Tím zajisté není myšlena ochrana před tlupou tupých hlav, které přišly vybírat výpalné pro svého mafiálnského bose. Takové dluhy ovšem do bankrotu těžko vstoupí... Kupříkladu se málo ví, že kvůli dluhům se ve Spojených státech prakticky nemůžete dostat do vězení - je to proti ústavní. A právě proto je tam bankrotové zákonodárství v podstatě benevolentní a dává více možností - jen aby něco přišlo zpátky... Děkuji za pěkný a POUČNÝ článek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

27. 8. 2003 12:02 | Pavel

Díky za hezký článek. Bankrot je smutný okamžik v každém případě, ale někdy je to prostě nevyhnutelné ... to je samozřejmě případ toho "poctivého" bankrotu ... já osobně pracuji v bankovním sektoru a denně se setkávám s takovými malými osobními bankroty občanů ... je to vždy smutný případ ... a na druhou stranu zase nejde o nijaké závratné částky a za jistých podmínek se dají "dluhy" dorovnat bez nějakých aukcí a exekucí ... pokud se ovšem jedná o větší podniky, tam je to jasné ... s tím se také setkávám, ale tam je to způsobeno spíše neschopností vedení ... a tam bych to drtil pevnou rukou a dotyční by měli být připravení i o kalhoty :-)) .. u nás se "dobrovolný" bankrot asi moc neujme, neboť naše povaha Česká je natolik vymočená, že zase (jako vždy) najde skulinku, jak toho využít ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

27. 8. 2003 17:23

pouze kvůli dluhům se do vězení nemůžete dostat ani u nás. vyplývá to z čl. 8 odst. 2 věta druhá Listiny základních práv a svobod. samozřejmě o něco jiného půjde v případě, že si naděláte dluhy v úmyslu je nesplácet apod, tam jde o regulérní trestnou činnost a věřím tomu, že něco takového je trestné i v USA.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 27. 08. 2003 09:28)

2. 9. 2003 7:52 | BarboraJ

Jeste jedna moznost a myslim, ze ta nejprijatelnejsi: Pokud spadnete do dluhu bez vyhlidky na moznost jejich splaceni, zavolate nektere z firem - rikaji si neziskove, che, kdo jsi naivni, uver - a ty navazou kontakt s kreditni (atd.) spolecnosti, splati jednorazove vas dluh a vy potom splacite teto firme. Tvrdi, ze nechteji vysoka procenta (u kreditu je normalni 20%+), rozhodne snizi vase mesicni splatky. Myslim, ze zrovna tohle reseni by bylo nejlepsi specialne pro cesky trh, kde casto uroky sezerou daleko vic, nez zakladni dluh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2003 7:53 | BarboraJ

Autor zapomněl na Chapter 11 - reorganisace právnických osob (corporations). Řešení Chapter 7, nejběžnějšího druhu bankruptcy, není zdleka tak drastické, jak autor líčí. Dům se jako součást bankruptcy zfantovat nesmí (to může udělat pouze hypotéční věřitel - bankruptcy před zfantováním nemovitosti nechrání ale zároveň obydlí je z bankrotového řízení automaticky vyřazeno, obydlí je chráněno v rámci tzv. homestead a odebráno být nesmí, pokud nedošlo k selhání splátek přímo hypotéční bance). V podstatě nic se nelikviduje a neprodává. Automobily, televisory, všechen osobní majetek zůstane nedotčen. Právník, který bankruptcy vyřizuje pouze sepíše majetek dotyčného a vyplní žádost o bankruptcy. Faktem je, že v průběhu BK nemůže majitel nemovitosti nemovitostí disponovat bez souhlasu soudce. Např. má problém s obdržením kvalitní(levné) hypotéky, chce-li momentálně refinancovat existující hypotéku. Taky nemůže vytahovat z nemovitosti hotovost, protože na to by mu bankrotový soud hupnul. Asi za půl roku je po všem a zbankrotovanému nebylo nic zabaveno, prodáno atd. Za nějaké čtyři roky, pokud si vybuduje novou uspokojivou kreditní historii je zase OK a začne mít nárok na kvalitní úvěry a hypotéky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2003 7:54 | BarboraJ

Zfantování nemovitosti se nazývá foreclosure a s bankruptcy pod Chapter 7 nemá nic společného. Nicméně, znovu opakuji - bankruptcy může foreclosure pozdržet (o nějakých 21 dnů) ale nemůže mu zabránit.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2003 8:03 | V.H.

Obávám se, že při české mentalitě by na jeden opravdový bankrot připadaly čtyři fingované. S podobnými zákony musíme počkat až budeme morálně vyspělejší nebo až budou společensky fungovat všechny ty negativní důsledky s bankrotem spojené.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

3. 9. 2003 8:05 | BarboraJ

I studentske pujcky lze zbankrotit.
Pro studentske pujcky jsou podminky ruzne, podle toho, jak to maji zarizene. Nektere je mozne odepsat az po sedmi letech splaceni. Takze i tady mohou mit lichvari smulu. Cim to je, ze ti lichvari maji takova ta typicka jmena?


Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

19. 12. 2003 14:48 | Jirka B.

Myslim, ze u nas neco takoveho slibovala firma, ktera dela splatky pro Electro World. Ale pokud vim, asi nenasli odvahu se do toho pustit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (BarboraJ 02. 09. 2003 07:52)

22. 6. 2005 9:16

V ČLÁNKU SE SPRÁVNĚ ŘÍKÁ O BANKOVNÍCH REGISTRECH. vELICE MÁLO LIDÍ VÍ ŽE CELÝ BANKOVNÍ REGISTR JE JEDEN VELKEJ PODVOD A SLEDOVÁNÍ LIDÍ VČETNĚ OBCHODOVÁNÍ S OSOBNÍMI DATY LIDÍ. v PŘÍPADEĚ ŽE POŽÁDÁTE O JAKÝKOLIV BANKOVNÍ PRODUKT DOSTANETE SE DO REGISTRU. i KDYŽ PUJČKU ZAPLATÍTE A TO I S PŘEDSTOIHEM TAK SE VÁM MÚŽE ST ŽE JSTE V RGISTRU A BANKY SE ANI NENAMÁHAJÍ VÁS VYMAZAT. BĚDA KDYŽ SE VÁM STANE ŽE ZAMĚSTNAVATEL VÁM POŠLE VÝPLATU POZDĚJI NEŽ JE SPLÁTKA NEBO PROSTĚ SE NĚCO STANE A VY ZAPLATÍTE POZDĚJI SPLÁTKU ,NEJENOM ŽE ZAPLATÍTE LICHVÁŘSKÝ ÚROK ALE JEŠTĚ MÁTE TEČKU V REGISTRU . tÍM JSTE VYŘÍZENEJ NA DOBU 10 LET . bRÁNIT SE NEMÁTE JAK PROTOŽE KDYŽ NEPODEPÍŠETE SOUHLAS Z VYUŽITÍM VAŠICH OSOBNÍCH DAT MÁTE SMŮLU A NIC NEDOSTANETE V PODSTAĚ VÁS BANKY VYDÍRAJÍ A ZNEUŽÍVAJÍ POSTAVENÍ. Této situace potom využívají ruzné firmy které se většinou skládají z bývalích zaměstnaců bank a mají velice dobré kontakty na banky a úvěrové pracovníky a zajitují takzvanou pomoc při vyřízení pujček ,úvěru ale za úplatu . Většinou od 5 do 19% ůroku a poplatků s těmito penězi se potom děli s úvěráři. Vrcholem drzosti bank je požadovaný souhlas s nakládáním s osobními daty po dobu 10 let i když s bankou již nemáte nic společného a nic jí nedlužíte. Další for je stím že registr vede italská společnost a co se děje s vašimi daty nemužete nijak vysledovat ani zjistit . Z valastní prxe vím že k záznamům se dostávají ruzní sprostředkovatele úvěru i když ze zákona nato nemají nárok . Zcela běžneě se vynášejí informace o odresaách v registru a potom se lidi divý kde vzali různé společnosti adresy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2007 14:15

Zdravím všechny pisatele.Já osobně bych bankrot na svou osobu uvítala,jen nevím jak postupovat.V té složité situaci jsem sama a jak z ní ven, když nesem schopna splatit dluh to nevím.Zkoušela jsem př.refinancování co nabízí banka,leč jsem v registru tak nic. Takže pro mě zajímavé téma,a víte-li někdo kam se obrátit o pomoc budu vděčná.ráda bych tu situaci už vyřešila díky za rady
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+57
Líbí
Nelíbí

1. 9. 2009 13:25

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat co mohou dělat zaměstnanci po bankrotu jejich firmy. A jaký je vůbec postup, když firma měla sídlo na Slovensku a místo výkonu bylo v Čechách. Z předešlého článku chápu, že pokud si firma dříve podala ochranu před věřiteli (jakožto i před námi, zaměstnanci), nejspíš z toho nic nedostanu. Dostaly se ke mě ale informace, že úřad práce musí vyplatit za 3 mzdy (nevím, jestli průměrné, nebo nevyplacené - ale do 35 tisíc). Předem děkuji, pokud se zde najde někdo, kdo o tom něco ví, za odpověď. a přeji hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 27. 08. 2003 09:28)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Dalibor Dědek

podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
56,10 %

z 41 duelů
×
Dalibor Dědek
ÚSPĚŠNOST
86,49 %

z 37 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Frikční nezaměstnanost, Šek, Politický cyklus, tarify, martin stára, architektura, operátoři, mobilní operátoři, COCA-COLA, televizní karta, dlouhodobé půjčky, základní úroková sazba, Kotace, mapleleaf, antivirus, Svaz zdravotních pojišťoven České republiky, vyhrazená místa, eFaktura

3T91467, 6P16221, 8B58110, 4AJ2878, 6C29466

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK