Kolik stojí běžný účet

Martin Zika | | 21. 8. 2003 | 58 komentářů
Společnost Scott & Rose provedla analýzu nákladů na vedení běžného účtu českých bank podle průměrného spotřebitelského chování. Rozdíl mezi nejlevnějším a nejdražším účtem může dosáhnout až 2 500 korun za rok.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 1. 2006 13:40, Stanislav Ovčačík

Jednoznačně s tím naprosto souhlasím. Toto se může stát pouze jen a jenom v České republice kde okrádat jeden druhého je nejmasovějším sportem. Hlupák je ten, kdo si myslí, že fotbal je nejrozšířenějším sportem. je to okrádání a navíc naprosto legální a podporované vládními úředníky, kteří mají strach pro vlastní preference se pustit do nepříjemných problémů. Je samozřejmě jednodušší kázat vodu ale pít víno.

Zobrazit celé vlákno

+127
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 8. 2003 10:50, CSrypatschek

Dle mne by bylo zřejmé, žel, stále v retailu přetrvávající rozhodující postavení České spořitelny, která, opět žel, tady svým zamřelým hňupstvím udává jakýsi bankovní (pa)standard, dle kterého se potom poměřují, ve svých cílech a v chování ke klientům, i ostatní bankovní hlodavci.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 58 komentářů)

30. 8. 2003 9:26 | Jaroslav K

I mně připadá,že za vedení ú§čtu dávám daleko méně, než uvádíte.Patrně by to chtělo zveřejnit i kriteria, podle kterých byla tabulka sestavena. Ještě malou poznámku ke grafice : Špatně zvolené barvy grafu, takřka nelze odlišit jednotlivé položky od sebe. Jinak za srovnání moc děkuji, alespoň si uvědomíme, jak " nezištně " banky naše penízky obhospodařují........
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2003 20:34 | CSrypatschek

...když hned v pondělí půjdete radostně zrušit účet do České spořitelny, jinde ho budete mít, viz tabulka, ještě výhodnější ! Tedy prominte : jeste vyhodnejsi !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2003 6:54 | kryštof

Ta tabulka je jiste hezká jednotná metodika vycházející z chování průměrného klienta taky, ale problém je, že se každý nechová "průměrně". Proto některému z vás vyšly úhrady u jedné banky podstatně nižší a u jiné celkem OK. Ta tabulka říká to, že pro "průměrného klienta české banky" je zřízení A-konta nebo žirového účtu v citině nevýhodné, což by mu patrně řekl solidní bankovní úředník na jejich pobočkách taky. Např. průměrný klient nemá 2 embosované zahraniční karty, což např. je součástí vysokého fixního poplatku u A-konta, které je určeno pro "vyšší střední třídu" (otázka je, kdo to v ČR je). Pokud je někdo má, pak za ně zaplatí ročně 1.000 Kč, což je dalších 83 Kč měsíčně. Aby měl model vypovídací schopnost pro konkrétního uživatele , musela by být možnost jeho konktrétní chování do modelu zadat a ten by pak počítal poplatky v různých bankách právě pro toto konkrétní chování. Címž ovšem netvrdím, že banky u nás jsou andělé a jejich poplatky a podmínky férové...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2003 14:23 | pab

Souhlasim. Mam vyhodnu program v CS vyuzivam ho vice nez prumerny klient a presto platim o dost mene nez je vypocteno podle metodiky. Chovani klienta je mnohdy zavisle na tom, jake poplatky si banka za ty ktere sluzby uctuje (napr. CS a vyber z cizich bankomatu). Proto prumerne chovani klientu dane banky je jine nez prumerne chovani vsech klientu ceskych bank. Mnohem uzitecnejsi, nez zjistit prumerne chovani klienta ceske banky a pronasobit to poplatky bank, by bylo zjistit primo prumernou vysi poplatku klientu u dane banky (pro vsechny banky v jednom mesici).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 20:19 | Jan Kolda von Žampach

...předsudky jsou mi, na rozdíl od Vás, úplně cizí a zajímá mne moje peněženka. Tzn. obsah peněženky a její bezpečnost. To je zde na finančním serveru přece podstatné. Porozhlídněte se trochu dále do světa ! Já výše uvedené uvedl jako příklad pro takové, kteří, jako Vy, ještě nevystrčili nos ani ze svýho kurníku, kde je chovají a kde začíná a končí jejich horizont chápání ( ten kurník mě napadl jako nejvíce trefný, pokud to je něco podobně jiného, tak se předem omlouvám ).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 15:53

Naprostý souhlas, u mne je to úplně stejně tak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 15:53

No eště nám sem pleťte islám, to by nám ještě scházelo. Nová doba temna. Islám- jen to néééé.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 15:16 | dan

Mě to u ČS - sporožira vychází na méně než 100 kč měsíčně, mám kartu, SERVIS24, bankomat 1-2 x měsíčně, 5 TP + 3 JP - Vaše tabulka je tedy značně nepřesná, lepší by byl min a max. cena a průměr daný do grafu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2003 11:05 | Jan Kolda von Žampach

I když se to také různě obchází a dnes to tedy není ve světě už v tak ryze čisté podobě, je dobré vědět, jak a na jakém ekonomicko-ideovém principu pracují třeba islámské banky. Tedy ty, které se jako islámské samy deklarují a jako takové se tak i chovají. Východiskem je samozřejmě Korán, sunna a šaríja. Ty informace se tady běžně nesdělují, asi záměrně, a jsou tím pádem těžko dostupné, jen sem a tam něco bylo dříve ve slabých náznacích třeba na ajn-pojntu, např. i o těch islámských investičních fondech. Ty se už i někde po Evropě prodávají. Ano, jde to tedy, právě na tomto příkladu, dělat jinak a myslím si, že i daleko morálněji a spravedlivěji : jak pro banku samu, tak i pro jejího klienta či spíše podílníka !

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 11:01 | Jan Kolda von Žampach

Já zase po důvodném vypsání opovědního listu nenažranýmu a nepřejícímu českému králi, a po svém úspěšném strategickém ústupu Evropu, jsem vstoupil do služeb tureckýho sultána ! Tady ta diskuse některých níže je příliš omezená a nevidí si ani na špičku svýho nosu : to když nás tu účelově přesvědčují o svých prý neměnných bankovních pravdách a o východiscích, že to prý jinak nejde a že už jen zbývá se nechat dál mrzkou lichvou bankami odírat, a to jako ten, kdo peníze do banky ukládá, tak i ten, kdo si z banky půjčuje. Jako v té nemravně neetické České spořitelně, tam tu bídu vidím nejzřetelněji, jako dlouho ten nebojácný CSrypatschek tady.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:57 | CSrypatschek

Já využívám osobní bémiš účet pro své kapesné a přece jen z jisté neoddyskutovatelné nutnosti tady, ale i taky z pogodlnosti. Raději se totiš válím v kališti u rybníka nebo, to spíše a často, vyběhnu někam za poznáním a za přínosným pogecem. A to ostatní, co gde mám roztahaný jinde, průběžně řeším, slamník by mi asi shnil, tak jsem nucen řešit nágrady : pravdou je, že poslední dobou se mi nějag často ježí štětiny a zvyšuji svoji ligvidytu a koukám na možný perzpegtyvy i mimo tuto kotlingu. Jo, a abyk nesapomenul, jsem s kapesným zatím zpogojený glient Poštovní spořitelny s její čipovou a mezinárotní MAXkartou a můj náglad na vetení účtu je tag kolem 40,- Kč měsíčně maksimálně, taťka důkodce, co do togo plete ještě troku svýgo podnigání ( i gdyž by neměl ) tag má do těk 70,- až 80,- Kč měsíčně...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:55 | CSrypatschek

Produkty ( resp. spíše banky ) dražší než (pa)standard České spořitelny, myslím tím třeba právě Citibank, svojí vysokou poplatkovou politikou záměrně filtrují svoji klientelu : o klienty z opačné strany tabulky, třeba z Poštovní spořitelny, nemají a nebudou mít, a to hned zpočátku, programově zájem. Není to již ani tak otázka nákladů a tedy i peněz za vedení účtu, ale především i prestiže ( jak oprávněné ? ) klienta a i imága samotné banky. A ostatní banky se snaží postupovat opatrně(!) podobně alespoň u různě vyšperkovaných ( pravým nebo spíše tím kočičím zlatem ? ) prý nadstandardních produktových programů a balíčků. Jak jsou v tomto směru, u těchto produktů, banky úspěšné by bylo vidět právě na mnou kritizovaném chybějícím údaji, viz výše. A počtení by to bylo jistě velmi zajímavé i ze sociologického hlediska, navíc kdyby bylo dostupné i v nějaké vývojové časové řadě...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:54 | CSrypatschek

Rovněž je zřejmé, a požadovaný údaj o současném postavení produktu ( banky ) na trhu v retailu by mé tvrzení podpořil, že u bank ( produktů ) dnes levnějších než (pa)standard České spořitelny nutno vzít v úvahu i případnou motivaci banky k předpokládané další expanzi, dnes již především na úkor ostatních bank. To je dle mne případ dnes relativně velmi levné a především z jiných důvodů mi velmi sympatické Živnostenské banky. Otázkou je, jak se bude poplatková politika právě u této banky vyvíjet v budoucnu : myslím, že na cenovou úroveň (pa)standardu spolu se snahou zajistit o třídu vyšší kvalitu služeb než v České spořitelně ( nebo alespoň o tom přesvědčit klienty ).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:52 | CSrypatschek

V takové Poštovní spořitelně, dle mne, klientela přímé kanály až tak moc nevyužívá. Jsou pro ni drahé a především z různých(!) důvodů, kulantně řečeno, nedostupné proti stále relativně nízkým poplatkům za všem dostupné transakce prováděné přímo(!) na přepážce : potom skutečné poplatky za vedení klasického postžira jsou proti údajům v tabulce výrazně levnější, tj. poloviční až třetinové ! Naproti tomu skutečné náklady u majitele účtu třeba v eBance by měly být navíc navýšeny(!) ještě o náklady spojené s využitím technických prostředků pro komunikaci s kanály příme obsluhy, především za internet a telefon, neboť jejich pořízení a použití není(!) zdarma ! Pokud tedy nejdou tyto náklady k tíži případného zaměstnavatele, hi, hi, hi...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:51 | CSrypatschek

A tak jako nejsou mnohdy příliš vzájemně srovnatelné v tabulce uvedené produkty, tak nejsou srovnatelné ani skupiny klientů, které jsou k těmto produktům přiřazeni. Rozdíly v nákladech na vedení účtu jsou potom, proti údajům v tabulce, ještě výraznější !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:50 | CSrypatschek

Dle mne by bylo zřejmé, žel, stále v retailu přetrvávající rozhodující postavení České spořitelny, která, opět žel, tady svým zamřelým hňupstvím udává jakýsi bankovní (pa)standard, dle kterého se potom poměřují, ve svých cílech a v chování ke klientům, i ostatní bankovní hlodavci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2003 10:49 | CSrypatschek

...autor měl tabulku cenového srovnání doplnit alespoň o údaj počtu(!) vedených občanských běžných účtů nebo, ještě lépe, doplnit ji o procentní podíl z počtu vedených bémiš účtů celkem. Tak by bylo vidět postavení té které banky na trhu v retailu za produkt zvlášť a především i za banku celkem. Proč ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2003 21:26 | Tomas

Ja za vedeni konta u sve banky platim: 0 Za ulozeni a vyber penez: 0 Za vypsany sek: 0 Za kreditni kartu s pojistenim :0 Za vypis z uctu: 0 Za vedeni hypoteky: 0 U ktere banky a kde to bydlim? V USA. Ucty ktere vas nextoji ani halir nabizi kazda banka. Snad to jednou dojde i do evropy.
zatim se mejte, Tomas
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2003 17:41 | dogous

Superclanek, chvalim, jsem v soku co platim za A-konto, pritom ani nevim za co. Je fakt cas zmenit banku, ovsem problem malych mest ze neni az tak na vyber.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2003 9:12

Dobrá. Pokud jste si dali práci a spočítali náklady podle té v příloze uvedené statistiky průměrného bankovního klienta, tak to má určitý smysl. Na druhou stranu to nic nemění na tom, že stabilně měsíčně platím cca polovinu toho, co je v té tabulce a to mám zřejmě více operací (minimum výběrů v hotovosti na přepážce). Je to takové symbolické- nadprůměrně aktivní bankovní klient a přitom platím silně podprůměrné poplatky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services