Úrokový půvab malých klientů

O tom, že půjčovat běžným občanům je zajímavý byznys, se pomalu začínají přesvědčovat české banky. Stále však nejsou schopny jim půjčit tolik, jako ještě před několika lety velkým firmám (které pak ale velkou část nevrátily). Průměrná velká česká banka tak "udá" prostřednictvím úvěrů méně než polovinu peněz, které do ní klienti uloží.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 8. 2003 10:39

Souhlasím. Lidé jsou opravdu zmateni těmi reklamami o bezvadných spotřebitelských úvěrech a tak ani nevnímají ty vysoká procenta. Pro ně je důležité teď tu věc vlastnit a neohlížejí se na to za kolik. Takže naskakují do kolotoče - splatí jednu věc a už si berou úvěr na další.
A co říkáte úvěru který poskytoval Carrefour před vánocemi na nákup dárků a potravin ???
Nevím jestli ta akce ještě pořád běží a nebo to bylo čistě účelové /před vánocemi/.

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 8. 2003 19:43, Chrocht

Uhodil jste hrebik na hlavicku. Idealem 21. stoleti neni svobodny obcan nybrz zadluzeny spotrebitel, takovy je totiz daleko snaz ovladatelny.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

21. 11. 2003 19:42 | BuBU

Smutná to pravda,kterou nechce nikdo slyšet.Česká natvrdlá selská palice ještě mnohokrát si nabije čumák o zeď bank, než jí dojde, že vlastní hlavou tuto zeď nerozbije, ale že musí použít to "uvnitř" a začít myslet dřív než koná.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 8:04 | Vašej

Banky to umi?
Změna vztahu k malým střadatelům a zákazníkům je patrná i z jiného pohledu. Na jedné straně jsou to úroky z vkladů - jsou pouze symbolické a po tom, co banka srazí daň, se blíží nule, na druhé straně jsou to náklady na správu účtu - banky nás pravidelně seznamují se změnami poplatků za služby a tady už opravdu přestává jakákoliv sranda. Výsledkem působení těchto dvou faktorů ke fakt, že malý střadatel (mezi malé počítám i ty, kteří mají na svých kontech statisíce) bohužel na svých kontech pouze prodělává.

+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2003 8:54 | Eric

Bingo! Chrochte - vy nebydlíte v Čechách ani v okolí, viďte?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2003 8:51 | Eric

Vám už zjevně není žádné pomoci. Bůh s vámi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2003 7:50 | Veselý

Úmyslné opomenutí?
Cena půjčky se skládá nejen z úroku. Že by pan autor tuto "drobnost" abstrahoval? Důležité je RPSN /nejsem si zkratkou jist/ - tj. celkové náklady přepočítané na úrok.

+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2003 7:50 | milda

To prostě v naší republice takhle chodí.Tzv.velcí tunelingem odčerpají a malí(český člověk) to potom musí zaplatit."Stratégové" z bank se jakoby bojí a nepůjčí a čekají na dalšího vyčuránka,který jim nezaplatí.Pak nezapomenou vymyslet,jak z lidí tahat další peníze (nesmyslně)při pohybech na jejich účtu. A sami,"odtrženi od světa" si vyrábějí zlaté padáky.


+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2003 19:43 | Chrocht

Uhodil jste hrebik na hlavicku. Idealem 21. stoleti neni svobodny obcan nybrz zadluzeny spotrebitel, takovy je totiz daleko snaz ovladatelny.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2003 10:56 | Honza

Lidé jsou nepoučitelní. Ale i představitelé americké centrální banky Fedu připouštějí, že kdyby se spotřebitelé začali chovat racionálně a začali šetřit, ekonomika jako celek by se ocitla v problémech. Takže je v tom podporují snižováním úroků...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2003 10:39

Souhlasím. Lidé jsou opravdu zmateni těmi reklamami o bezvadných spotřebitelských úvěrech a tak ani nevnímají ty vysoká procenta. Pro ně je důležité teď tu věc vlastnit a neohlížejí se na to za kolik. Takže naskakují do kolotoče - splatí jednu věc a už si berou úvěr na další. A co říkáte úvěru který poskytoval Carrefour před vánocemi na nákup dárků a potravin ??? Nevím jestli ta akce ještě pořád běží a nebo to bylo čistě účelové /před vánocemi/.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2003 8:21 | Petr

Těsně vedle. Nebylo by špatné tam dělat, ale jsem pouze klient a specializací jinde než v bankovnictví, takže by mě asi nevzali. Snad Vás úplně nevytočí, když dodám, že jsem klient s kreditkou, na které oceňuji především vypořádávání všech plateb jednou měsíčně a ne každý den a kterou jsem si pořídil zcela dobrovolně a jsem s ní spokojen.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 23:04 | Honzajs

Tady musím s Erikem souhlasit. Z půjček uznávám půjčku na bydlení, maximálně pak auto na leasing. Na vše ostatní si nejdříve ušetřím.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 22:22 | CSrypatschek

...dovoluji si Tě Fredy upozornit, že nad tímto již běžným jevem, právě ve spojitosti s Českou spořitelnou, jsem vyslovil svůj podiv právě zde na tomto serveru před několika týdny. Ještě jsi zapomenul dodat, že na otázku, proč nemám jít přímo do Český spořitelny, bývá odpovězeno, že tam bych úvěr nedostal, ale přes paní ( pána ) ho dostanu a obvykle si zaplatím ještě jakési pojištění na nesplácení. Vnucuje se otázka, proč na tuto formu outsourcingu Česká spořitelna vůbec přistoupila, že by výhodné držhubné pro bývalé a takto "zaměstnané" pracovníky spořitelny ? Já to beru jako v pořadí další významný exces a hňupství tohoto peněžního ústavu... A co ti bučáci, co penízky naopak do spořitelny stále ještě spořádaně nosí ? Co z nich za pakatel spořínci dostávají a co dostávají za lichvu naopak ti, kteří s nimi tak umně hospodaří, právě přes tento vykutálený outsourcing ? Ví o tom vůbec Erste, nebo je za tou lichvou právě Erste a vývar z aktiv už jde, záměrně, mimo Českou spořitelnu ?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 21:34 | Chrocht

Ericu, nepolevuj a vydrz, mas moji plnou moralni podporu! Kdybych nebyl Chrocht ale svine, napsal(a) bych: "Eric, I love you!" Pro ty, kteri jsou jiz zcela zmateni bankovni propagandou a zacinaji si myslet, ze spotrebni uver za 12% P.A. je uzasna vec, protoze jinde jim pujci za 18%, doporucuji si objednat treba www.amazon.com nasledujici publikaci: http://www.creditcardnation.com/ Velmi poucne cteni. Diky tomu ze nasi soudruzi v USA maji pred nami znacny naskok, muzeme se alespon poucit z jejich chyb.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 21:18 | Chrocht

Jasne, ale to Eric prece nenapada. Eric je hlavne proti spotrebitelskym uverum = spotrebovavat rychleji nez vydelavam a tim se zadluzovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 18:09 | František Mareš

Ano, z tohoto pohledu samozřejmě souhlasím.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 16:54

Spise jsem mel na mysli to, ze cim vice banky pujci statu, tim mene jim zbyde pro podniky. Kdyby si stat tolik nepujcoval, nezbylo by bankam nez pujcivat vice podnikum. Samozrejme silne zjednodusuji, ulozit penize mohou banky i u CNB, kvuli multiplikatorum neplati penezni obdoba zakonu zachovani hmoty atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 16:46 | Fredy

Půjčování peněz je jen hra. Tohle napsal Robert T. Kiyosaki ve své knize Cashflow Kvadrant. Důležité je kdo komu dluží. Dokud budou bohatí a chudí, tak se bude tato hra hrát. Někdo má více peněz, než potřebuje a jiní zase potřebují více než mají. Je to jen vzájemný obchod. Půjčování peněz je dobrý obchod, ale pro ty, kteří půjčují. I když jsou knihy uvedeného autora trochu ve stínu Amerického snu, tak mají co říci i našim lidem. Vřele doporučuji. Nyní jeden postřeh z Českých luhů a hájů. Myslíte si, že na tzv. spotřebitelských úvěrech vydělávají jen banky? Omyl. Na tomto vydělávají i chytří poradci. Minulý týden jsem pobýval v jednom malém městečku. Když jsem šel po chodníku, tak mě "upoutal" přenosný poutač. Jistá paní nabízela hotovostní úvěr do 24 hodin, bez ručitele a dalších, jinak potřebných, dokladů. Už jsem v životě viděl ledacos, tak jsem se jal tento obchod prozkoumat podrobněji. Celkem šaramantní dáma mě posadila do křesla a začala nacvičený monolog. Zjistil jsem, z některých výrazů, že není asi moc velká odbornice na finance, ale hru na psychologii hrála slušně. Nabízela spotřebitelské úvěry od ČS. Tak jsem to vyzkoušel. Chtěl jsem 30.000 Kč. Tak si vzala moje data a zavolala někam do Prahy (podle toho jak mačkala 2….). Tam se zeptala, zda mohu dostat i 36.000 Kč? Odpověď ji udělala dobře, neboť zajásala takřka nahlas. Když jsem se ji ptal na těch 36.000 Kč, tak odpověděla asi toto. „Vy potřebujete 30.000 Kč, ale oni Vám půjčí 36.000 a těch 6.000 dáte mě. To je moje odměna za to, že jsem Vám úvěr ZAJISTILA!“ Pak jsem se ptal na úrok a tam něco dlouze hledala, až našla 19%. Když jsem namítal, že je to hodně, tak opáčila, co že bych chtěl? Nemusím prokazovat příjem, ani nemusím mít ručitele, tak co? A že semnou dojde do místní pobočky ČS. Nebudu to prodlužovat. Této finanční poradkyni jsem poděkoval za strávený čas, ale její nabídku odmítl. Pro zajímavost jsem zašel do místní pobočky ČS. Chtěl jsem totéž. Světe div se, ale úvěr bych dostal (dokonce tuším i do 100.000 Kč), ale za 14%. Tak jsem se zeptal na onu finanční poradkyni. Paní na přepážce jen pokrčila rameny a řekla „když jsou lidi blbý, tak co já mám dělat?“ A to prý ještě ta poradkyně snad dostává za úvěry i provize. Není to úžasný obchod? Šest tisíc za 15 minut? Když jsem odcházel od poradkyně, tak na chodbě sedělo asi 5 dalších zájemců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2003 12:52 | Erchamion

Jako vy mate radu argumentu pro slamnik, tak rada lidi ma zase dost argumentu pro banky a pouzivani jejich sluzeb. Mozna se vam to nelibi, ale je to tak - nesudte svet jenom podle sebe. A co se tyce pujcek - neni nic spatneho na tom pujcit si penize. Spatne je dluhy nesplacet.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 12:21 | František Mareš

Ono je to o zisku (větší u firemních půjček) a zároveň o riziku (výrazně menší u státu). A pokud bankám stačí menší zisk (dostatečně rýžují na poplatcích), tak proč by půjčovali malým podnikům? S těmi půjčkami je i spousta práce, zatímco státní dluhopisy nakoupíte jedním kliknutím myši.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2003 12:15 | Honza Hrubý

Ono to není tak jednoduché, nedávno stát dokonce ani všechny své dluhopisy neprodal...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services