Rohlík kartou (ne)zaplatíš

Použít kartu pro platbu v řádu desetikorun je v některých obchodech problém. "To je moc malá částka," zní častá reakce prodavačů. Mají na to vůbec právo? A mohou po vás chtít více peněz při placení kartou než v hotovosti?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2003 10:59, tmejda

moc to s tim nesouvisi,ale so se mi dnes stalo na flore v albertu: vzal jsem si z regalu kefirovy mliko, dlouhy fronty u "dvou" otevrenych pokladen a kdyz jsem konecne prisel na radu, tak mu to divne piplo a neprecetlo, co to je za vyrobek. vola pracovnici danyho useku a pak povida: "tohle neni k prodeji!!" fakt dobrej zacatek dne... kazdou chvili clovek zjisti co je na svete vsechno mozny...doufam ze do priste oznacej vyrobky,ktery jsou urceny k prodeji..))

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 8. 2005 10:55, vladko001


PS:GEORGE SOROS-75 LET, ŽID-Z BUDAPEŠTI- PO SVÉM ÚTĚKU PŘED KOMUNISTICKOU DIKTATUROU STUDOVAL NA PROSLULÉ LONDON SCHOOL OF ECONOMICS KDE BYL JEDNÍM Z JEHO UČITELŮ RAKOUSKÝ EMIGRANT,POZDĚJŠÍ NOSITEL NOBELOVY CENY SIR KARL POPPER.

TEN SE SVÉHO ČASU VYJÁDŘIL.ŽE VE VĚKU MASMEDIÁLNÍMANIPULACE HROZÍ,ŽE SE ZNAČNÁ ČÁST SPOLEČNOSTI NECHÁ

MALÝMI ČI VĚTŠÍMI VYVOLENÝMI BRATRY ČI SESTRAMI?

UBAVIT TÉMĚŘ AŽ K SMRTI !

JEHO MNOHÉ DALŠÍ PROROCKÉ MYŠLENKY JEŠTĚ V BUDOUCNU BUDOU VÍCE NEŽ DŮLEŽITÉ.

NUŽE TENTO POPPERŮV PILNÝ ŽÁK G.SOROS SE NEDÁVNO VEŘEJNĚ VYJÁDŘIL:"ÚHLAVNÍM NEPŘÍTELEM OTEVŘENÉ SPOLEČNOSTI NENÍ KOMUNIZMUS,ALE KAPITALIZMUS"

COPAK TÍM CHTĚL ASI MISTR ŘÍCI?ŽE KAPITALIZMUS JE OCHOTEN--ŘEČENO SPOLU S J.S.LENKEM- ---TV OČKO- RÝŽOVAT I NA AKCÍCH,KDE.."PŘITOM VŠICHNI VĚDÍ,ŽE JDE Z 80% O NĚJAKEJ FET"?

KLASIK V ŘÍMĚ KDYSI ŘÍKAL,ŽE MU PENÍZE Z VEŘEJNÝCH ZÁCHODKŮ NESMRDÍ.ČESKÉMU STÁTU ,ZDÁ SE, BRZY NEBUDOU SMRDĚT PENÍZE Z PROSTITUCE.

ALE ABY SE JEŠTĚ I TYHLE AKCE VEŘEJNĚ PROPAGOVALY A PODPOROVALY Z PENĚZ DANOVÝCH POPLATNÍKŮ,TO UŽ JE TROCHU MOC.

Právo 13.08.2005 "ZA VŠÍM HLEDEJ EGOIZMUS." STR.8.

CO BY NA TO V NĚMECKU ŘEKL RUDÝ OSKAR L. ,POPŘ. RUDÝ KENNY,STAROSTA LONDÝNA?

MOŽNÁ BY SE JICH NA TO JARDA PLESL MOHL ZEPTAT.

JÁ-ZA SEBE JSEM SI JISTÝ,ŽE G .SOROS BY SVÉ VNUKY A VNUČKY URČITĚ NERAD VIDĚL NA TAKOVÉTO TECHNOPÁRTY,BEZ OHLEDU NA TO,JESTLI BUDE V CURYCHU,NEBO V PRAZE.

I BEZ TANKŮ,CTIHODNÝ JUDR SOKOLE!§§§

MÁ TOTIŽ SVOJE POTOMKY PŘÍLIŠ RÁD!

-42
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 169 komentářů)

8. 8. 2003 10:34 | Petr

No jo, ale pokud má obchodník pouze terminál a embossované karty pro off-line platby nehodlá používat, tak má mít na dveřích logo Maestro, a nikoli EC/MC. Co tedy dle vyjádření Europay znamená logo EC/MC, pro zákazníka? Dále bych trval na tom, že imprinter není pro provedené platby důležitý, obchodník to číslo karty a jméno majitele může opsat ručně.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 10:28 | Petr

Domnívám se, že pokud ČSOB uzavírá se obchodníky smlouvy, ve kterých není povinnost provést autorizaci platby embossovanou kartou off-line, tak porušují pravidla VISA International. Pokud došlo za poslední rok ke změně, zajímalo by mne, jaké další změny ještě nastaly. Ano, obchodník nemusí mít imprinter a není povinen použít imprinter. Je ale v takovém případě povinnen přijmout embossovanou kartu, opsat z ní potřebné údaje a ověřit případně platbu telefonicky. Imprinter mít nemusí, imprinter ale není podmínkou pro provedení off-line platby.
Mohly by se Peníze.cz zeptat přímo kartových asociací, jaká jsou jejich pravidla? Co tvrdí pan Hejzlar se mi zdá velice podezřelé.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 10:19 | Babyčka

Než odpoví pán z VISA, možná byste nám mohl vysvětlit Vy, kde si banka může v případě ohrožení likvidity tak "výhodně půjčit"? Možná už jste zapomněl, jak dopadla IPB...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 10:19 | Babyčka

Než odpoví pán z VISA, možná byste nám mohl vysvětlit Vy, kde si banka může v případě ohrožení likvidity tak "výhodně půjčit"? Možná už jste zapomněl, jak dopadla IPB...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 9:12 | Roman

Takovou blbost jsem dlouho necetl. Penez je obecne v bankach hodne a proto jsou uroky z vkladu tak male. Myslim, ze banky maji na vkladech daleko vic nez pujcuji. Navic tusim, ze kdyby teoreticky :-) bance penize dosli, tak si muze velmi vyhodne pujcit, ze? Mozna by bylo zajimave si to nechat od pana z VISA nechat vysvetlit, a pro jistotu se nezavisle na totez zeptat i nejakeho jeho nadrizeneho. ;-) Treba z neho potom nekdo udela nezamestnaneho. :-)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 7:59 | Zargon

Spíše to bude o typu datových linek-u nás obchodníci dle mého názoru v převážné míře používají vytáčenou linku kdy nějakou dobu trvá navázání spojení, zatímco v zahraničí používají jiné druhy linek. Zaráží mě však že ani u velkých hypermarketů s desítkami pokladen není komunikace vyřešena jinak-tam by pevná linka sdílená pro všechny pokladny snad byla dokonce i levnější. Je pravda že pokud platím malý nákup tak mě od platby kartou právě zdlouhavost ověřování odrazuje. Naopak v zahraničí se občas ztrapním když čumím kolem sebe a čakám až dostanu k podepsání účtenku a ona už dávno leží na pultě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 16:27 | HradilDu

Ono to není "rychlostí" terminálů, ale datových linek v České republice. Minulý týden jsem platil kartou VISA Electron nákup v hypermarketu v Německu, transakce byla ověřena během dvou vteřin. Celá operace, tedy předání karty, protažení snímačem, zadání částky prodavačkou, autorizace, vytištění účtenky a její podepsání byla otázkou zhruba 25 vteřin.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 16:18

Nejsem si jist s temi cenami. Mam pocit (a opravte me pokud se mylim), ze obchodnik nesmi chtit pri platbe kartou prirazku oproti inzerovane cene. Muze ovsem nabidnout slevu pri platbe v hotovosti. Ja toho vyuzivam pri nekterych vetsich nakupech (tim nemyslim tydenni nakup v Delvite) k vynuceni si lepsi ceny. Kdyz se obchodnik cuka, delam ze chci za kazdou cenu platit kartou jinak pujdu jinam, sleva je zpravidla vetsi nez typicka platba karetni asociaci - asi si obchodnik potrebuje vylepsit cash flow. Funguje to samozrejme spis v mensich "rodinnych" obchodech, v nadnarodnim retezci s vami nikdo smlouvat nebude.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2003 16:12 | Rychlík

Trošku mi vadí rychlost, s kterou jsem odbaven u pokladny. Někdy si říkám jestli není lepší zaplatit u menších částek hotovostí. Terminály ověřují údaje celkem zdlouhavě. Řekl bych, že nejrychleji běží terminály v hyper Globusech. Snad se to zlepší nasazením čipových karet.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2003 15:56 | Peter Ondruska [petino@nospam.hotmail.com]

Co se tyce clanku, dekuji za zopakovani informaci i pro sirsi verejnost. Ovsem jedno je co "by se melo" a druhe je realita.
Casto (a stale casteji) se mi stava kdyz chci platit kartou tak je to z ruznych duvodu nemozne ("neco" nefunguje). Konkretni pripady tady nema smysl vyjmenovavat a nerad bych se dotknul obchodniku u kterych jsem s produkty nebo sluzbami spokojen (kteri za to casto nemohou kvuli nemohoucnosti jejich banky, a myslim tu co ma nejvetsi sit terminalu u obchodniku). Vzdy jsem si stezoval na nemoznost platby embosovanou kartou (Mastercard) u sve banky (eBanka) a jedine co mi opakovane sdeluji je ze mam pokracovat ve stezovani si. Vysledek je zatim pouze vzrustajici pocet "nefungujicich" terminalu a stale mensi pocet obchodniku kteri vedi co maji delat s embosovanou kartou kdyz nejde terminal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2003 15:36 | Xaver

Jo, v zákoníku práce je věcí :-(. Zkuste se někde ozvat, že máte nárok na to či ono, bude Vám dáno jasně najevo, že nejste nepostradatelný. Jo, že jsou nějaké kontroní orgány? Chacha, když mně před 7 léty nedal jednatel zahraniční firmy (jinak bývalý předseda ZO KSČ na jedné z pražských vysokých škol) při odchodu z firmy část poslední výplaty, dovolil jsem si zaslat stížnost ma ministerstvo práce a Úřad práce. Z obou míst mně úředníci (patrně spolužáci onoho soudruha z VUMLu) sdělili, že nemají žádné pravomoci, ať se obrátím na soud.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 15:19 | Petarda

Naklady tretich stran pri platbe cash: -tisk/distribuce placeno z dani poplatniku, -sber/odvoz/dovoz cash pres specializovane firmy, -bezpecnostni schranky v bankach pro odevzdavani cash, -straty pri chybach v odpoctech a odvodech, -straty pro poskozeni bankovek a minci, -atd. --> cash je nejdrazsi, je nutne to videt komplexne, na to halt treba uvazovat v souvislostech ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 14:42 | Kamil Jirsů

Ten pán se úplně zbláznil nebo jen nezná základní realitu oběhu peněz?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 14:31 | .

Půjčky v hotovosti podnikatelum? Tady je nekdo mimo misu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 14:22

Máte právo na hotovost podle zákonníku práce. Jinak nejlepší je vkladní knížka
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 14:20

A co Vkladní knížka na jméno ?? Lze z ní vybrat hotovost na počtě do 10000 bez poplatku a lze i posílat peníze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 14:07 | David

Spíš je totálně mimo realitu. Hezká teorie, k praxi to má ještě přes půl vesmíru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 13:48

A propo, zrovna předevčírem se mi stalo, že jsem dělal větší nákup v Delvitě. Vyložil jsem si vše na pokladní pás a při placení dal kartu. Prodavačka mi sdělila, že terminál nejede a že to má na něm (vedle pokladny po levé ruce) vylepené. Sdělil jsem ji, že v tom případě to měli vylepit na vstupu do prodejny, poněvadž jaksi od vchodu či z prodejny na terminál není vidět, že... Ale že to nevadí, a vytáhnou imprinter. "I - co...?" "Imprinter", říkám. "To je taková ta žehlička na karty." "To tu nemáme, pane. Zajděte si vedle do bankomatu." "Ne, chci platit kartou, zavolejte mi vedoucího." "Vedoucí je na obědě, pane, zajděte si do bankomatu." "Mějte se hezky, na shledanou!", rozloučil jsem se s paní prodavačkou a nechal na páse vážené a nevážené zboží, bednu minerálek a další věci i s šesti zákazníky za mnou v době polední špičky v centru Ostravy. Určitě na mně budou dlouho vzpomínat... To je totiž asi jediná "obrana".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2003 13:38

Aha. Takže vlastně začínám postrádat smysl embosovaných platebních karet, když vlastně obchodník "nemusí" mít záložní imprinter. No, nazval bych to jinak: je to věcí banky. V Tescu (Komerční banka) imprinter mají a když v Ostravě hlásili. že jsou nefunkční terminály a na odstranění závady se usilovně pracuje, šel jsem s klidným svědomím na informace s vozíkem a poožádal je o platbu kartou přes imprinter. A šlo to. V Intersparu mě ovšem vykopli i s plným vozíkem před pokladnou (Česká spořittelna). U T-Mobile to také šlo (HVB Bank). V Carrfouru jsem přes imprinter si sám po dlouhém přemlouvání provedl kreditní transakci, protože se mi nechtělo nosit cash 25000 Kč za vrácené zboží. A taky to šlo (Česká spořitelna). Ovšem: Vždy to šlo a jde v restauracích, v hotelech a na benzínkách. Je zajímavé, že tam vždy mají imprinter pro zálohu. Čím to asi bude, že... (Ikdyž já pro tyto účely vlastním i CCS Osobní kartu, se kterou jde také platit přes imprinter.) Můj závěr je ten, že pouze ČSOB nedává obchodníkům imprintery, protože oni je prostě nechtějí. ČS je zase dává jak a kde. Nejlepší je v tomto ohledu KB a HVB. (A CCS)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2003 12:25 | Kartář

Jo, co dělat. Zaměstnavatel převadí peníze na účet a jak se pak k nim dostat. Výběry přímo v bance jsou celkem drahé a "časově náročné". Při výběru z bankomatu z vás banka tahá taky další peníze. Placení u obchodníka je prostě nejlevnější (ze strany zákazníka zatím zdarma-neuvěritelné). Ovšem musíme počítat roční paušál za vedení karty. Takže banka zkrátka prostě nepřijde. Je to takový začarovaný kruh. To jsou vymoženosti civilizace:-) ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services