Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 5. 8. 2003 | 17 komentářů
Naše peníze stále ve větším objemu míří do zahraničí. Částečně jde o typickou znouzectnost, jen okrajově o promyšlená rozhodnutí. Proč do ciziny? Protože doma to stojí za…

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 8. 2003 0:51, CSrypatschek

...jistě, v tomto punktu a zjednodušeně máte pravdu. Život ale není učebnice a tak vlivů, jejichž váhy se v čase navíc mění, je více ! A pan Rozu(m)brada nehovoří o běžném posilování a oslabování koruny, ale ve zkratce o pádu(!) koruny z jistých(!) důvodů, a jak já chápu, tedy o možných ( je to tak nereálné ? ) těžko zvladatelných scénářích téměř argentýnského typu. Co by potom pro občana znamenalo mít odloženou spotřebu zacementovánu v korunových aktivech, navíc v místě(!) a pod jurisdikcí ( tedy zvůlí ) vlády takto postiženého teritoria, není se třeba dále rozepisovat.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 07. 08. 2003 09:17)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 8. 2003 7:57, Eric

Mno, je to hrůza, jak jste to napsal, ale nezbývá mi, než s vámi souhlasit. To porovnání s krysami se mi obzvláště líbí... No, ale nejsme na literárním večírku ve viole nebo na vládě, či parlamentu a je třeba si říci natvrdo, jak se věci mají. Doufám, že se vám vaše plány zdaří. Já popadnu slamník (cha cháááá - výhodička!) a tutově se tam sejdeme.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:57)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

5. 8. 2003 6:15 | Eric

To teprve uvidíte od příštího roku! České pseudobanky konečně zkolabují, protože Češi nejsou žádní pitomci a nenechají se od nich odírat do nekonečna. Příští rok začnou Češi nejen masově otvírat běžné účty v Evropě, ale i si spořit na penzi v eurech - dává to smysl, protože většina ekonomicky aktivních lidí půjde do důchodu už evropského a já pochybuji, že někdo bude chtít těsně před důchodem uvažovat s nějakými měnovými riziky. Bankám, působícím na českém trhu přeji brzký a neodvratný zmar, taktéž jejich (mimo)evropským matkám, které jejich zločiny blahosklonně dovolují nebo přinejmenším přehlížejí. Já ovšem hodlám šetřit do slamníku i nadále..., nejlépe ovšem tvrdou měnu - kvalitní vína. Jo, to bude důchod....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 8. 2003 8:59 | TGP

A vy si myslíte, že na poměrně plný a rozdělený český trh (třeba penzijního připojištění) budou mít zájem vstupovat firmy, které tady ještě nejsou? Proč by to pro ně byo zajímavé?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 05. 08. 2003 06:15)

5. 8. 2003 9:16 | Boucek Antonin

Ad nezkuseni Japonci 80. a 90. let a jejich investice v USA - pokud vim, vyuzili extremne vysokych cen japonskych akcii a nemovitosti, na ktere si nabrali uvery (popripade je prodali) a nakoupili (z jejich pohledu pomerne levne) americke nemovitosti a akcie. Z hlediska Japoncu slo tedy o diverzifikaci rizika a ti moudri, kteri to tak udelali (a nebylo jich zase tak moc). mohli tezit z japonskeho boomu jeste deset let potom, co skoncil. Japonske banky nejsou v problemech kvuli investicim v USA, nybrz kvuli investicim v Japonsku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 8. 2003 9:39 | Eric

My si nerozumíme - to Češi vstoupí na evropský trh a ten český opustí (vždyť nám krom odírání klientů nic nenabízí). Vsaďte se, že i mateřské instituce českých pseudofinančních pseudoinstitucí nás rády uvidí, pokud jim přineseme nějaké penízky a nikdo nás s nimi nebude posílat zpátky do Čech.... Budeme přeci Evropané a pokud budu mít úspory ve Španělsku, tak se tam taky můžu ,v pohodě, na důchod odstěhovat (což rozhodně udělám). No anebo můžu mít úspory ve slamníku a do toho Španělska se odstěhovat taky (a takhle to udělám spíš, protože se mi nechce sponzorovat ani španělské banky a fondy).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 05. 08. 2003 08:59)

5. 8. 2003 21:43 | Rozubrada

Je těžké být prorokem, ale rozhazovačnost stávající soc. dem vlády má mít za následek znehodnocení koruny a tím i úspor. To nedávno už i v televizi konstatovali, že posílení koruny o desetihaléř způsobuje ČNB stamilionové ztráty. Pád koruny bude inteligentním způsobem jak eliminovat státní dluh na úkor občanů, proto kdo od koruny co nejdříve uteče, vyhraje.Doporučuji až polovinu úspor uložit v cizí měně. Část v dolarech a část v euru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

6. 8. 2003 19:20 | CSrypatschek

...vidím to obdobně, a teď hlavně KDE ! Česká spořitelna mě už bezdůvodně jednou snadno zablokovala, asi na zkoušku a jako varování co vše sama může obecně, na plné 2 měsíce všechny položky na mém účtu ve SCP. Jen takový pouhý a povedený páreček místních spořitelních vší na to stačil ! Ne, děkuji, k tuzemským bankám jsem už dosti ostražitý : co když si Špidla najednou jen trochu argentýnsky pískne, a ani nedopískne, co pak asi ti všichni loajální bankovní vstřícníci tady ? Do Němec k dubinám a za žaludy to mám kousek, nebo stačí slamník ? V kališti by mě to ale brzy navlhlo a zpleznivjelo !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rozubrada 05. 08. 2003 21:43)

7. 8. 2003 9:17 | Bouček Antonín

Posílení koruny způsobuje ČNB ztráty, protože devizové rezervy drží v zahraničních měnách (koruna posílí, devizové rezervy klesnou na ceně). Protože státní dluh je téměř výhradně držen v českých korunách, nenapadá mně, jak by ho mohla devalvace snížit. Ba naopak - oslabení koruny by poslalo do kolen podniky (protože to jsou subjekty, které si berou, velmi často nezajištěné, devizové úvěry), ty by poslaly dolů banky, které jim úvěry poskytly atd., atd., jako po roce 1997. Pokud chcete, tak si úspory do cizích měn uložte - ale nevylévejte si tady srdce, pokud vám to náhodou nevyjde. Spekulace s cizími měnami je hra, která položila daleko vychytralejší ptáčky, než jste vy. Držte si palce i klobouk.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rozubrada 05. 08. 2003 21:43)

8. 8. 2003 0:51 | CSrypatschek

...jistě, v tomto punktu a zjednodušeně máte pravdu. Život ale není učebnice a tak vlivů, jejichž váhy se v čase navíc mění, je více ! A pan Rozu(m)brada nehovoří o běžném posilování a oslabování koruny, ale ve zkratce o pádu(!) koruny z jistých(!) důvodů, a jak já chápu, tedy o možných ( je to tak nereálné ? ) těžko zvladatelných scénářích téměř argentýnského typu. Co by potom pro občana znamenalo mít odloženou spotřebu zacementovánu v korunových aktivech, navíc v místě(!) a pod jurisdikcí ( tedy zvůlí ) vlády takto postiženého teritoria, není se třeba dále rozepisovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 07. 08. 2003 09:17)

8. 8. 2003 0:54 | CSrypatschek

Závěr : snažit se tu, v korunách českých, dorejžovat na posledních zbytcích investičních a spekulačních příležitostí, neomaleně a bez skrupulí, co se dá ! Špidla se Škromachem si přece také neberou se svým socijálním cítěním servítky. Upřednostňovat likviditu. Mít kontakty a sledovat signály změn chování lidí z šedý ekonomiky. To je jako s instinkty u psů a koček : daleko dříve, než vědecké přístroje a návody z učebnic, neomylně poznají blížící se geologické zemětřesení. A šedá ekonomika zase obvykle zavčas vycítí zemětřesení ekonomický, cha, chááá. A pak zavčas poslat ( tu svou ) malou domů !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:51)

8. 8. 2003 0:57 | CSrypatschek

...jo, a jako malou rozcvičku si začít už teďkonc sledovat, jak úspěšně tento stát upisuje svý dluhopisy a SPP ! A japak kupuje, či ne, třeba Česká spořitelna, na svůj účet nebo raděj jen bučákům do fondů, japak to zistim, japak ? Můze mi tu někdo dat navod, japak ? Japak ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:54)

8. 8. 2003 7:57 | Eric

Mno, je to hrůza, jak jste to napsal, ale nezbývá mi, než s vámi souhlasit. To porovnání s krysami se mi obzvláště líbí... No, ale nejsme na literárním večírku ve viole nebo na vládě, či parlamentu a je třeba si říci natvrdo, jak se věci mají. Doufám, že se vám vaše plány zdaří. Já popadnu slamník (cha cháááá - výhodička!) a tutově se tam sejdeme.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:57)

8. 8. 2003 7:58 | Eric

Viola s velkým "V", omlouvám se.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:57)

8. 8. 2003 8:32 | Bouček Antonín

Plácáte nesmysly, příteli. Nicméně jedná dobra rada do života - budete-li sledovat to, co slibujete, proměníte se v jeden ohromný panikařící uzlíček nervů, který bude za vším vidět spiknutí a pro stromy neuvidí les. Jedním si však můžete být zatraceně jistý - až zjistíte, že se něco děje, vězte, že pro Vás bude už pozdě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 00:57)

8. 8. 2003 21:41 | CSrypatschek

...u prašulí zdravá dávka obezřetnosti není přece plašanství ! Nejsem lekavý kolúch, ale sebevědomý a divoký CSrypatschek s nabroušenými páráčky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 08. 08. 2003 08:32)

8. 8. 2003 21:43 | CSrypatschek

A hlavně vím, že jít slepě za stádem, když navíc už kolikátý vůdce v pořadí je nějak degenerovaný chromajzlík, není vždy to nejlepší řešení. Jako to nedávno poznali ti masní býci. No ti, co je tuhle ukazovali v TV a co prozřeli a utekli ven teprve až z té cesty na jatka. Doslova na poslední chvíli ! A stejně je chytli zpátky na mámení nějaké té podstrčené a žádoucí jalůvky. A takové ty rádoby optimistické budoucí bémiš scénáře : o skoro nulové inflaci, o proti euru postupně ( aby se nezlobily vývozní fabriky ) zhodnocované koruně a tedy o uchráněné odložené bémiš spotřebě, a o tu přece jde, dále o moudrém, přejícím a spravedlivém tatíčkovi státu a o dobré víle bance, třeba České spořitelně, kteří spolu vše lidskýmu bučákovi sami dobře zařídí, odborně uchrání a zhodnotí, tak to je zrovna to samé mámení !

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 08. 08. 2003 21:41)

9. 8. 2003 19:21 | Rejpal

Nejsem teoretik jako vy, avšak když suveréni vašeho typu hlásali posilování koruny k 27 za Euro já nakupoval od 29.90, teď podle hesla na každém šprochu pravdy trochu raději pomalu Eura utrácím, a to buď na dovolené nebo v Careffouru, kde je berou přes 32 Kč. Ono i těch 6 % za rok potěší. A co se týká korun, jen si je nechte, ono stačí aby část obyvatelstva uvěřila fámě, že Euro bude za 40 a ono to tam spadne samo. ČNB se asi tomu také moc nebude bránit, vždyť loni nakupovala- intervenovala za 29 a teď může to prodávat za 40 a zachraňovat občanům úspory a ještě na každém Euru 11 korun vydělat. Podle mne bude přechod na Euro živelný, vynucený okolnostmi. A nedělejte si iluze , že osud našich podniků někoho zajímá, ono se to samo během pár měsíců vytříbí. Jedni majitelé odejdou, třeba konkurzem, a noví lacino koupí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 07. 08. 2003 09:17)

9. 8. 2003 19:25 | Rejpal

Výše uvedené platí pro pana Boučka
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 09. 08. 2003 19:21)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Jan Hrušínský

herec a podnikatel

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů
×
Jan Hrušínský
ÚSPĚŠNOST
81,25 %

z 16 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK