Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chcete cestovat levněji než autobusem? Za pár stovek korun letenka do Německa, Itálie či Velké Británie? Ne, nejsou to letenky k stání, stačí využít nabídek nízkonákladových aerolinií.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 7. 2003 16:30, pivko

no podle me patri temto aerolinkam budoucnost na kratkych evropskych letech. dnes uz nejsou 60. leta, kdy byla cesta letadlem povazovan za svatek a servirovali tam pomalu kaviar a sampanske i na letu z prahy do bratislavy. zaoceanske lety jsou neco jineho, nebot tam vetsinou byva problem prestupu, ale treba na lince praha londyn tim easyjet opravdu micha a nuti silne zlevnovat CSA i BA.

a navic, kvalita sluzeb a to zejmena, co se letusek a servisu behem letu tyce jiz nekolik let klesa i u tradicnich aerolinii, takze, kdyz jsem ted na jare poprve letel s easyjetem, nebyl jsem vubec prekvapen. jedine, co me trosku nastvalo bylo zpozdeni, ale to se stane i tradicnim dopravcum. jinak mi jejich pristup prisel jako profesionalni a krome toho, ze na palube chteli za pivko penize :) i stejny jako u klasickych aerolinek.

jedine, na co by tyhle nizkonakladove aerolinky mohly dojet je bezpecnost letu, myslim, ze ke zniceni jejich reputace by stacilo jedno letadlo spadle nekde v evrope. tradicni dopravci by to jiste vyuzili a zacali by tvrdit, ze nizkonakladove aerolinky setri na bezpecnosti, jako se to stalo v roce 1996 v USA valujetu (i kdyz ten snad pry skutecne mel s bezpecnosti problemy).

Reagovat

 

+44
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 7. 2003 12:31, Petr

Odbavení a kontrolu (zavazadel) dělá většinou letiště, takže s tím nemá low-cost aerolinka nic společného. Papírové letenky už v USA hromadně zrušily i klasické aerolinky a třeba Lufthansa teď etix propaguje i v Evropě. Papírový lístek Vám vytisknou za příplatek cca USD 20.

Místo mezi sedadly bylo na nedávných letech s easyJetem, RyanAirem, ČSA a Air France stejné. Představa, že si v economy s klasickou aerolinkou nějak natahovat nohy, je mylná. Že piloti vydělávají nějak výrazně méně není pravda, vydělávají o něco méně, protože většinou létají pouze na 737, takže nepotřebují drahý výcvik na čtyřmotorové 747 nebo na úplně jiný typ letadla (Boeing vs. Airbus). Kontroly a servis techniky jsou dány mimo jiné výrobcem letadel a v Evropě i hodně regulované ze strany státu, stejně tak jsou daná pravidla na požadavky na piloty (zdravotní stav, školení).

V zásadě: nikdo Vám low-cost aerolinky nenutí. :-)

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (BarboraJ 29. 07. 2003 07:53)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

25. 7. 2003 10:19 | Marek

Víte někdo, proč je v letecké dopravě (blbým) zvykem udávat cenu za letenku bez poplatků? To je jako nákup auta bez kol, brzd a předních sedadel... Pro autory: opravte si odkaz na diskusi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

25. 7. 2003 11:00 | TGP

A to se těm firmám vyplatí, lítat třeba za pět liber Londýn Paříž? Nebo je to prostě klasické dluhové financování s tím, že jednou se ceny zvednou a dluhy se začnou splácet?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

25. 7. 2003 11:27 | tomhampl

Ja uvádím v článku - za nejnižší ceny je obvykle nabízeno jen 25 - 30 % kapacity letadla. Tyto levné letenky lze zakoupit obvykle jen několik měsíců dopředu. Čím více se blíží datum odletu, tím cena letenky roste. Několik dnů před odletem můžete zaplatit za letenku více než u klasické letecké společnosti. Takže průměrná cena letenky dosahuje několika desítek liber. Kvůli obrovské konkurenci v oblasti nízkonákladové dopravy v Evropě průměrná cena letenky neustále klesá a hospodaření velkých nízkonákladových společností končí více méně na nule nebo ve ztrátě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 25. 07. 2003 11:00)

25. 7. 2003 11:54 | tomhampl

Jedním z důvodů udávání ceny letenek bez letištních poplatků je proměnlivá výše těchto poplatků v závislosti na změnách kurzu, zatímco samotná cena letenky je ve vyhlášeném období stabilní. Dalším důvodem je strategie leteckých společností, které chtějí, aby cestujícímu bylo jasné co komu platí. Vzhledem k tomu, že u nízkonákladových společností může být cena letenky nižší než letištní poplatky, udává většina společností ceny bez těchto poplatků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek 25. 07. 2003 10:19)

25. 7. 2003 18:38 | TGP

NO nevím, občas těmito linkami po Evropě lítám a rozhodně jsem nikde nezaznamenal tak markantní nárůsty. To platilo ještě tak před rokem až dvěma, dneska už konkurence tak velké navyšování nedovoluje...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (tomhampl 25. 07. 2003 11:27)

28. 7. 2003 16:30 | pivko

no podle me patri temto aerolinkam budoucnost na kratkych evropskych letech. dnes uz nejsou 60. leta, kdy byla cesta letadlem povazovan za svatek a servirovali tam pomalu kaviar a sampanske i na letu z prahy do bratislavy. zaoceanske lety jsou neco jineho, nebot tam vetsinou byva problem prestupu, ale treba na lince praha londyn tim easyjet opravdu micha a nuti silne zlevnovat CSA i BA.
a navic, kvalita sluzeb a to zejmena, co se letusek a servisu behem letu tyce jiz nekolik let klesa i u tradicnich aerolinii, takze, kdyz jsem ted na jare poprve letel s easyjetem, nebyl jsem vubec prekvapen. jedine, co me trosku nastvalo bylo zpozdeni, ale to se stane i tradicnim dopravcum. jinak mi jejich pristup prisel jako profesionalni a krome toho, ze na palube chteli za pivko penize :) i stejny jako u klasickych aerolinek.
jedine, na co by tyhle nizkonakladove aerolinky mohly dojet je bezpecnost letu, myslim, ze ke zniceni jejich reputace by stacilo jedno letadlo spadle nekde v evrope. tradicni dopravci by to jiste vyuzili a zacali by tvrdit, ze nizkonakladove aerolinky setri na bezpecnosti, jako se to stalo v roce 1996 v USA valujetu (i kdyz ten snad pry skutecne mel s bezpecnosti problemy).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2003 7:53 | BarboraJ

Hm... Neznámá letiště,minimální odbavení a tedy i kontrola,maximální množství sedadel kam si sotva nacpete nohy.Levný a tedy i jistě "kvalitní"personál včetně pilotů.Ať žije bezpečnost - děkuji nechci.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2003 7:55 | BarboraJ

Navaznost
V poslednich dvou letech jsem sluzeb nizkonakladovych aerolinii vyzil desetkrat, z toho 6 krat byl let zpozden o 4-6 hodin. Z toho vyplyva, ze tyto lety maji smysl jen v tom pripade, kdy vam moc nezalezi na tom, kdy se na misto urceni dostanete. Chcete-li ze Stanstedu nebo East Midland letet nekam dal, bud pouzijte klasickou spolecnost, nebo se snazte tam doleted rano a dalsi spoj hledejte ve vecernich hodinach. Mista na hohy je v letadle skutecne malo, pri svych 175 centimetrech mam potize. Nicmene hodinu nebo dve se to da vydrzet. Potiz nastane s pripadnou nadvahou, protoze kazdy let se pocita jako samostatna jednotka, takze pri jednom prestupu platite za zpatecni let celkem ctyrikrat, a tak celkove naklady moho prevysit to, co byste zaplatili klasicke spolecnosti. Zaradite-li do zpatecni cesty noc ze soboty na nedeli, muze byt levnejsi letet s klasickou spolecnosti, ktera ma weekendove slevy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2003 7:55 | BarboraJ

Copak místo pro nohy
ale s mým břichem nikdy nedopnu pás a nemohu sklopit stoleček
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2003 12:31 | Petr

Odbavení a kontrolu (zavazadel) dělá většinou letiště, takže s tím nemá low-cost aerolinka nic společného. Papírové letenky už v USA hromadně zrušily i klasické aerolinky a třeba Lufthansa teď etix propaguje i v Evropě. Papírový lístek Vám vytisknou za příplatek cca USD 20.
Místo mezi sedadly bylo na nedávných letech s easyJetem, RyanAirem, ČSA a Air France stejné. Představa, že si v economy s klasickou aerolinkou nějak natahovat nohy, je mylná. Že piloti vydělávají nějak výrazně méně není pravda, vydělávají o něco méně, protože většinou létají pouze na 737, takže nepotřebují drahý výcvik na čtyřmotorové 747 nebo na úplně jiný typ letadla (Boeing vs. Airbus). Kontroly a servis techniky jsou dány mimo jiné výrobcem letadel a v Evropě i hodně regulované ze strany státu, stejně tak jsou daná pravidla na požadavky na piloty (zdravotní stav, školení).
V zásadě: nikdo Vám low-cost aerolinky nenutí. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (BarboraJ 29. 07. 2003 07:53)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Přemek Podlaha

moderátor a podnikatel

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Přemek Podlaha
ÚSPĚŠNOST
85,71 %

z 7 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
89,47 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Peníze, Cash flow, bankovnictví, václav stárek, česká spořitelna, andrej babiš, karel havlíček, komix, FORTIS, nezdaněný benefit, milionář, michal hanych, 305/2009 Sb., vládní koalice, horizont, sodexo, Tři králové

2T53520, 4T34443, 3E70774, 3L67611, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK