Léčba sociálním šokem

Petr Fejtek | | 1. 7. 2003 | 52 komentářů
Jak porazit socialismus zbraní totálního rovnostářství? To je snad jediné možné vysvětlení nové ideje plošné sociální dávky. Ta by totiž byla zcela asociální.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 7. 2003 18:31, CSrypatschek

...a proč by to měl dělat, když je divoký prasátko ?

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 7. 2003 9:35

Já osobně preferuji rovnou DPH jakožto (téměř) jedinou mravnou daň pro všechny, a rovný důchod v minimální výši k žití, nikoli k živoření. Daň z příjmu je nemravná kvůli progresi a zejména proto, že ji lze úspěšně vybrat jen u zaměstnanců. Ostatní si dají do nákladů i věci pro osobní použití. Zaměstnanec neodečte ani MHD, které nutně potřebuje platit kvůli zaměstnání. Neplátci DPH (včetně zaměstnanců) by měli platit daň z příjmů ve výši jednotné s DPH, jinak hrozí úniky. A nic jiného! Při vhodném nastavení absolutní výše se z toho pokryjí i ty rovné penze. Podnikatelé a právnické osoby - plátci DPH by již žádnou jinou daň neplatily.

Další snad jediné mravné daně jsou daně ze společensky škodlivé činnosti (spotřební, znečištění ŽP) a daně z práv na využívání omezených zdrojů (vlastnictví pozemků, využívání přírodních zdrojů).

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)

2. 7. 2003 12:14 | CSrypatschek

...co tady ( skoro ) všichni máte pořád s tím spořením ? Pravda, je to nejpohodlnější vzdání se odpovědnosti a s tím spojených starostí a hlavně náročnosti vůči bankéřům a politikům, o dalších vyšikuldačích nemluvě. Ať si lidé investují nebo spekulují ! Nebo ať to prožerou obrazně či doslova, i to není někdy špatně a ten příklad na okolí zapůsobí ( do plusu nebo do mínusu ), musí se to umět. Tak jako vše. A poučit se !!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 9:43 | Radim Novotný

No jo, jenže jak jinak zabezpečit, aby si lidi spořili a nebyli na tom státu závislí jak na heroinu? Co jiného než povinná léčba?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:33 | CSrypatschek

Doporučuji každému, kdo hledá odpovědi a pokud tak již neučinil, investovat individuálně něco málo do bémiš akcií : třeba do ČEZ, do Českého telecomu, do Českých radiokomunikací, do Unipetrolu, do KB, do Erste Bank, do hnědouhelných dolů, do OKD. Číst výroční zprávy, sledovat zahraničí, konkurenci, sdělovací prostředky, prostě starat se... Pozná dokonale a na své kůži, tedy na svém majetku, kam máme nakročeno : bezmoc a bezzubost zdejší bémiš moci zákonodárné, výkoné a soudní, prodejnost sdělovacích prostředků, investičních společností, peněžních ústavů a doporučení finančních a investičních poradců. A takovýmto svěřit svoji budoucnost ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:31 | CSrypatschek

To opačné je cesta do záhuby : individuální odpovědnost je nahrazena podivnou a odcizenou kolektivní odpovědností tzv. sociálního státu, chiméry. To vede, při nezvladatelném apetytu státu a tedy při stálepřítomném nedostatku zdrojů, při neprůhlednostech a ztrátách při přerozdělování a při bující korupci k postupnému rozbití právě rodinných, mezigeneračních a sousedských vztahů ( ty všechny jsou nahrazeny závistí ) a ke ztrátě sounáležitosti s místem a s majetkem. A pak už jen každý natahuje ruce...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:29 | CSrypatschek

Pokusný balónek pana Tlustého je dle mne, ve své podstatě záměrně diskutabilní a pro mnohé provokativní, nadhození téma návratu jedince k individuální odpovědnosti : v prvé řadě za sebe sama, za rodiče, kteří vychovali, za potomka, který musí být vychován, za souseda, kterému bude sousedem pomoženo a který pomoc oplatí, za obec a její okolí, kde všichni žijí, za majetky, které spravují, rozmnožují a které generace po generaci dědí. A, konec konců, odpovědnost i za ten hřbitov, kde všichni skončí. Pan Tlustý je, tuším, zemědělský inženýr, a tak to má odkoukáno z přírody a z vesnice. Zrovna tak jako já, prasátko divoké, tady v lese a v kališti. Dle mne správná cesta vede někde a právě tudy !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:27 | CSrypatschek

A tak se nedivme, že tu pak máme ( asi za odměnu ? ) třeba nechutný sponzoring České spořitelny politickým stranám v řádech desítek miliónů Kč při posledních parlamentních volbách. A je jen logickým pokračováním, že jsme dnes v TV reklamách svědky, zatím směšně průhledného, pokusu téhož ústavu o plošnou a dlouhodobou debilizaci zdejší populace...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:26 | CSrypatschek

Bučák bude, či dnes už je, ve stále větší pasti : platí daně včetně dalších vynucených plateb a od státu nedostává protihodnotu ve službách a v ochraně, platí základní životní potřeby a služby, jejichž zdroj a ovládání však už stát ve většině případů ( i zdůvodu vyvinění z odpovědnosti ) zašmelil a i vyvedl mimo tento bémiš prostor, platí si dále, lakotíc dnes sám na sobě a vystrašen z budoucnosti, další nesmyslné finanční produkty s dlouhou likviditou, přičemž právě touto odloženou(!) spotřebou pomáhá bučák státu krýt neproduktivní zadlužení či pokračující zadlužování a sociální experimenty. A bučák, aby měl dnes(!) potom z čeho vlastně žít, se dostává do další pasti, která je zároveň i bičem a konečným chomoutem znevolnění : spotřebitelský úvěr a kreditní karta. Toto znevolnění by nebylo možné bez aktivní spoluúčasti tzv. bankéřů, kteří na bučácích profitují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:24 | CSrypatschek

Představuji si, jaké nové sousto by to bylo pro takovou finanční skupinu České spořitelny. Jak by mastně mlaskala : už dnes přece stahuje od bučáka jeho odloženou spotřebu formou dobrovolného penzijního připojištění, životního a důchodově kapitálového pojištění, o stavebním spoření nemluvě. Protože, a jako hlavní motivace k těmto produktům, už státní příspěvky ( ale z před tím od bučáků vybraných daní ! ) rychle vysychají, tak se jednoduše, v další fázi znevolnění, zalobuje na ministerstvech a v parlamentu s výsledkem : k těm dosud vyjmenovaným 3 nebo 4 produktům, s otazníkem a vykřičníkem zároveň, si bude bučák platit další diskutabilní finanční produkt, ale už povinně !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:22 | CSrypatschek

Jsem uhranut, jak se tu i onde a čas od času vážně diskutuje o dalším novém, ale už povinném(!), a k tomu komerčním(!), sociálně-důchodovém pojištění. Přitom v bémiš post-totáčovém prostoru to, co stát dříve nařídil bučákům jako povinnost a výkon svěřil komerci, tak už dnes, jen po pár letech, silně zasmrádá ! Smutným příkladem je pojištění povinného ručení za provoz vozidel a také samo povinné zdravotní pojištění. A konec předpokládám jediný : až se, co se dá, v křesílkách direktorů a na provizích prožere a prodají se adresy klientů, tak to stát, jako spásný zachránce, zase znárodní a z daní bučáků zasanuje. A jen proto, aby se pak scénář, po nějaké době a možná se stejnými obličeji, zopakoval znova od samého počátku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 1:20 | CSrypatschek

...hi, hi, hi, ohledně špásovných defenestrací, taková výškovka České spořitelny na Budějovické v Praze by se nabízela přece sama od sebe ! A je při ruce, mohli by se s tímto symbolickým aktem svézt, jednou vodou na čisto, také ti tzv. bankéři, co se na znevolňování bémiš bučáků také podílejí a se systémem aktivně, za mrzký peníz spolupracují. A pád by to byl pro ostatní výstražně výchovný a jen do měkkého : vyvětralo by se tam před tím a hnůj z budovy by se vymetl ven na chodník...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 17:04 | fmarek

Ty Vaše návrhy pošlete na MF ČR. Stačí mailem na jejich podatelnu. Kdysi jsem podobný návrh, který se zabýval řešením bytové problematiky formou daňových úlev, tam také poslal. Světe div se, za měsíc jsem dostal písemnou dopověď a to přímo od paní náměstkyně. Už to stojí za pochvalu. I když výsledek byl takřka nula. Paní náměstkyně se ve větší části odpovědi zabývala mým vyjádřením, že státní rozpočet je "černá díra", kde mizí a kde se znehodnocují vybrané peníze na daních. K mému návrhu napsala jednu větu, že je zajímavý a že v případě tvorby dalšího rozpočtu nevylučuje z něj některé náměty využít. Třeba se dočkáte něčeho podobného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 13:23 | Martin Gardavský

Omlouvám se, já o tom návrhu nic nevím a tak proto se ptám. Nic víc nic míň! A teď navíc musím přemýšlet o vašem výroku ...jedna velká ubohost - co také čekat od bývalého komunisty. Předpokládáte, že velké ubohosti lze čekat jen od bývalých komunistů nebo snad i od těch současných? A prosím jak se vyrovnat s tím, že velké ubohosti občas přijdou i od nebývalých a nesoučasných (komunistů)? A ubohé vystoupení to bylo podle Vás proto, že vystupoval pan Tlustý (bývalý komunista) nebo proto, že vystupoval bývalý komunista nebo prostě jen proto, že z nějakého důvodu nemáte pana Tlustého v oblibě? Omlouvám se, ale Vaše poslední dvě věty mě docela dostaly.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 12:59 | Pavel Rosný

Souhlas, souhlas, nic než souhlas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 16:42 | fmarek

Pokud jste to četl dobře, tak "školení" jsem uvedl v uvozovkách. Také jsem uvedl, jinými slovy, v podstatě to, že tento národ není zvyklý na odpovědnost a "starat se sám o sebe". A víme, proč tomu tak je. Ameriku také trochu znám. O vyjádření pana Tlustého jste se vyjádřil přesně. Také to chápu, jako nástřel, ale nejde ani tak o pana Tlustého, ale myšlenku "jiného" řešení daňového, sociálního a penzijního systému u nás. Pan Tlustý, možná přitlačen ke zdi, pálil od boku. Třeba si přečetl návrh nové penzijní reformy na Slovensku a chtěl být o kousek dál. Možná jste si přečetl, že na Slovensku budou některé podobné prvky realizovány. Samozřejmě ne s takovou volností rozhodování, ale určité moderní řešení to jistě je. Ostatně možná bychom se měli podívat na to, jak žili naši dědové a pradědové. Jestli se také spoléhali na nějaký státní důchod. Návrh, tak jak je vypálil pan Tlustý, nemá určitě šanci na schválení. Ale řešení, které by se, ve velké míře, opíralo o samo-rozhodovací princip je jistě zajímavé téma. Přinejmenším na diskuzi. Současný systém, ať je aplikován kdekoliv ve světě, nemá velkou šanci na úspěch. Je příliš drahý a uvažuje, že většina lidu jsou neautentičtí jedinci, bez vlastní odpovědnosti. Proto musí být (za ně) odpovědný stát. Tento socialismus vede svět do záhuby. Je to i naše chyba, že jsme včas světu nevysvětlili všechny „výhody“ prožitého období budování socialismu. Možná si to budou chtít prožít také. Věřící by řekl „Bůh jim žehnej“.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 16:35 | fredka2

Tak to je krása! Není co dodat. STÁTNÍ vykořisťování bylo odhaleno na kost. Koluje to po internetu, týká se to všech. A čím bude silnější střední stav, tím více si bude tato společenská třída uvědomovat, co vše musí zcela nedobrovolně platit. Stav úředníků nám vstupem do EU ještě více zhoustne ...a těch hladových dětí. Praha již zažila defenestraci, dnes jsou paláce ještě vyšší, krása pohledět. Otázka je jednoduchá: co to změní a jaký impuls to odpálí? Volby určitě ne. Chtělo by to sociologický průzkum, co si dnešní 30-letý maturant nechá všechno líbit. A VO TOM TO JE! Dovětek: Rakušáci a Němci mají zcela nadstandardní zázemí a co se vše děje okolo penzijní reformy. A Češi? Stádo občas zabručí, ale stále jde podél plotu, který někdo vymezil a vlastně nikdo neví proč zrovna tak a ne jinak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 7. 2003 16:03 | Pepa

Holt se ty dva příspěvky prohodily, ale vy si to jistě srovnáte... Dík.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 7. 2003 16:00 | pepa

Také bych se chtěl zeptat, kde na magistrátu se odhlásit od služeb městské policie. Ona totiž naši čtvrť navštíví jen občas a to výhradně z důvodu montáže botiček na auta, která opět díky městskému rozhodnutí nemají kde jinde parkovat. Bohužel již tato městská policie nijak nebrání pravidelnému vykrádáni aut či sklepů. Když jsem na toto městské policisty upozornil, doporučili mi, abychom si zřídili "domobranu" po vzoru některých sídlišť, nebo abychom si najali hlídače (ta drzost!). To druhé bych velice rád udělal - spočetl jsem si, že kdyby se náš blok složil na nočního hlídače, vyšlo by to na cca 100Kč na jednu domácnost. Věřím, že od té doby by krádeže ustaly. Jen nevím, jak odhlásit a neplatit služby městské policie, kterou bychom pak nepotřebovali. Proto bych se chtěl zeptat, vzhledem k tomu, že prý žijeme ve svobodném státě, na jaký úřad mám zajít, abych si mohl zaškrtat, které služby od státu chci a které ne. Je přeci nesmysl platit něco, co nepoptávám, ne? Myslím, že bych s chutí odhlásil i služby Statistického úřadu, Výzkumného ústavu pedagogického, Školských úřadů, Ústavu státu a práva, Úřadu pro státní informační systém a několika stovek dalších. Také by bylo dobré, kdyby bylo možné nějak určit cenu jednotlivých služeb,které nám stát poskytuje. Proto je ale zapotřebí, aby tyto služby byly nabízeny na tržním principu a v prostředí konkurence. Když si totiž jdu koupit housku za 5 Kč, jasně tím demonstruji, že ta houska pro mne má větší cenu, než mých 5 Kč, resp. že houska je pro mne to nejlepší, co si za těch 5 Kč mohu koupit. Také koupí té konkrétní housky demonstruji, že právě tato houska od tohoto konkrétního pekaře je to, co preferuji. Každý den tak vlastně svými peněženkami hlasujeme, co je pro nás důležitější a vhodnější. Se státními službami to tak není. Neznáme jejich cenu. Nevíme, zdali by je konkurence nenabídla levněji a kvalitněji. A hlavně nemáme možnost se rozhodnout, zda-li o ty služby za daných podmínek stojíme. Můžeme odmítnout státní vzdělání a zaplatit si soukromou školu, ale povinnosti platit na státní školství nás to nezbaví. A tak je to se všemi státními službami - buď si jejich poskytování stát monopolizuje úplně, takže vůbec nemáme volbu, nebo na výběr máme, ale přesto pak musíme platit i tu státní službu, kterou jsme ale nahradili placenou službou od konkurence. Bylo by dobré, kdyby antimonopolní úřad přinutil stát vzdát se svých monopolů (na sociální pojištění, na emisi peněz, na rozhodování sporů, na zajišťování pořádku, atd...). Také by ten antimonopolní úřad měl postihnout sám sebe za monopolizaci práva na rozhodování antimonopolních kauz. Problém asi bude v tom, že instituce, které by nás měly i před státem chránit (od Antimonopolního úřadu až po Ústavní soud) jsou vlastně jeho součástí. A tak bych byl rád, kdybyste mi poradili, jak mám zajistit svoji, svobodu, jak přestat být nevolníkem, jak platit pouze za to, co poptávám, jak sám rozhodovat o svém životě a majetku. Děkuji... Váš daňový poplatník
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 7. 2003 15:58 | Pepa

Vážený státe, rád bych věděl, kam mám zajít, abych se mohl úplně odhlásit ze státního penzijního systému. Mám na mysli podepsání nějakého prohlášení (reverzu), že až budu starý, nebudu od státu požadovat žádný důchod a na oplátku teď nebudu na tento systém muset platit. Rozhodl jsem se totiž, že bude jistější, když si sám budu spořit ve fondech, založím si akciové portfolio a koupím si na hypotéku nějakou nemovitost, kterou pak v důchodu buď prodám, nebo pronajmu. Mám totiž obavu, že jinak teď budu platit vysoké daně a až mi bude 65, stát řekne "sorry, nejsou peníze na důchody - můžou za to předchozí vlády - to my ne. Jo a vy jste si vedle toho spořil do státem podporovaných penzijních fondů? Sorry, ale inflace produkovaná minulým vedením ČNB tyto úspory znehodnotila, nehledě k tomu, že vám ty úspory zdaníme sedmdesáti procenty, aby bylo na důchody pro ty, kteří si nespořili. Jak by k tomu ti chudáci přišli, že..." Zároveň bych chtěl úplně přestat platit sociální pojištění, protože si myslím, že v mém oboru je riziko nezaměstnanosti relativně malé. Platit si toto pojištění má smysl přeci pouze pro ty, kteří mají reálný důvod se nezaměstnanosti obávat, ne? Kdyby mi patřila Petřínská rozhledna, asi bych si ji také nepojišťoval proti povodni... A nebo bych se možná i proti nezaměstnanosti pojistil, ale rád bych si sjednal individuální podmínky v nějaké komerční pojišťovně, protože mám pocit, že rozumnější (pro obě strany) je odvíjet výši pojistného od míry rizika a ne od výše příjmů. Také bych se rád zdravotně pojistil u nějaké komerční pojišťovny, opět podle míry mé zdravotní rizikovosti (sportuji, nekouřím, nepiju, nedýchám uhelný prach v dole, nebrousím sklo, nepracuji s trhavinami) a ne podle výše mého příjmu. Také bych někde rád podepsal papír, že na smrt mé matky přísahám, že v životě nepoužiji služeb Českých drah, aby mi mohla být refundována část daní, která do ČD teče. Také si myslím, že už stát za mé základní a střední vzdělání dostal ode mne daní dost. Zas tak dobré ty školy nebyly! Vysokou školu si platím sám, takže na školství bych již platit rád přestal. Nepřijde mi zrovna moc rozumné ani spravedlivé platit si školu sám a ještě ji platit někomu jinému jenom proto, že se u nás stát neobtěžoval zřídit studijní obor, který zrovna potřebuji studovat. Také by mne zajímalo, jak se vyreklamovat z pravomoci Ministerstva pro místní rozvoj. Přijde mi totiž poněkud nespravedlivé, že sousední státní činžák, kde žijí vyvolení za poloviční náklady, než jaké platíme my přes ulici v družstevním domě, je nákladně rekonstruován také z mých daní. Když si budeme chtít opravit náš družstevní dům, budeme si to muset zaplatit ze svého, ale ty daně, které platíme i na rekonstrukci sousedního státního domu, nám už nikdo nevrátí. Přitom v tom státním domě zcela jistě nebydlí sociálně potřební občané, nejhorší auto, co před ním parkuje je Octavia.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 7. 2003 13:59 | Honza Hrubý

Testování před možnými předčasnými volbami?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2003 13:50 | fredka

To se nedá vydržet, tak krátké info pro Fredy24: chcete vyškolit lidi, to je bomba! Nástřel (jiný příhodnější název nemám) pana Tlustého znamená jediné: Budeš-li spořit, budeš to všechno nějak ovládat. Pokud ne, chcípneš. A pěkně od podlahy. Hodně to připomíná Ameriku. Tam je myšlenka odpovědnosti "sám za sebe" dotažena nejdále. Není tu prostor pro detaily, jistě by se našla řada pro i proti, ale ten návrh se snaží této myšlence přiblížit. Žádnej cigoš nemá kam utéct. Buď se naučí žít se systémem nebo je po něm. Jak to bude probíhat u nesvéprávných či pohybujících se blízko této hranice netuším, ale tlak to bude pořádný. A poslední dovětek. Ten návrh nemá šanci na schválení, proč tedy padl? Zviditelnění, imitace činnosti, provokace???? Každý si odpoví sám!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Jirák

podnikatel, Miton

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Michal Jirák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services