Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 4. 7. 2003 | 31 komentářů
Odpověď je jasná – o penězích: "Bez reformy by za deset let byly důchody poloviční a vaše mzdy také…", snažil se premiér Vladimír Špidla argumentovat odborářům. Měl či neměl k takovému tvrzení dostatečné důvody?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 7. 2003 22:46

Jedno moudre prislovi rika "optimizmus plyne z nedostatku informaci" ;-))
Ale vazne, co bude za 30 let nevi nikdo a kdo tvrdi, ze ano, tak keca.
Nicmene mam proste obavy, ze kdyz budu 30 let davat penize do vondu, ze se za tak dlouhou dobu neco dost pravdepodobne muse stat.
Nevim, jestli to bude krach fondu, znarodneni, statni bankrot, rozvrat EU, hyperinflace, valka, epidemie, socialismus, nebo nejaka nova neznama pohroma, kterou si lide vymysli behem tech triceti let.
Ale opravdu mi prijde, ze pravdepodobnost, ze vse pujde hladce a za 30 let si budu uzivat svych uspor, mi prijde VELMI NIZKA.

Reagovat

 

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 07. 2003 22:27)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 7. 2003 21:38

Ze se svet zblazni si nemyslel nikdy nikdo a on se vzdy zblaznil.
Kdo si za prvni republiky setril na penzi, dostal kulovy.
Kdo si v 1968 zacal prispivat do podnikoveho fondu, taky dostal kulovy.
Kdo si za kapitalizmu koupil nemovitost, sebral mu ho bolsvik.
Kdo si za blsevika nasporil, sezrala mu to inflace po revoluci.
American, ktery si po valce postavil na Kube hotel, taky ostrouhal.
Kdo by v roce 1946 rekl, ze za dva roky tu bude komunisticka totalita?
Kdo v roce 1987 tusil, ze za dva roky to rupne?
A kdo ted tusi, co bude za 2, 5, 20 let? Nikdo.
Ale dejinny vyvoj se urychluje, prostredi je vice a vice turbulentni,
svet je cim dal vice nestabilni.
Co asi bude s duchodovym systemem za 15 let, az jeho deficit bude 300mld?
Z ceho to bude cim dal tim vice levicova vlada financovat?
Neznarodni soukrome penzijni fondy?
Nezvysi dramaticky dan z nemovitosti a kdo si nemovitost koupil jako zdroj prijmu na duchod, nebude v pytli?
Zkrachuje/rozpadne se EU za 5 let, nebo za 15?
To nikdo nevi, ale to, ze behem 30ti let, ktere mi chybi do penze se stane nekolik zasadnich dejinnych zvratu, to se mi jevi jako vice nez pravdepodobne.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 07. 2003 16:58)

Další příspěvky v diskuzi (31 komentářů)

4. 7. 2003 21:35 | CSrypatschek

...a tak možno pokračovat, zaspekulovat si můžeme i o vymizelých civilizacích, třeba ve Střední a Jižní Americe. Neřešily tehdy nakonec i ony něco podobného ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 04. 07. 2003 21:27)

4. 7. 2003 21:38

Ze se svet zblazni si nemyslel nikdy nikdo a on se vzdy zblaznil. Kdo si za prvni republiky setril na penzi, dostal kulovy. Kdo si v 1968 zacal prispivat do podnikoveho fondu, taky dostal kulovy. Kdo si za kapitalizmu koupil nemovitost, sebral mu ho bolsvik. Kdo si za blsevika nasporil, sezrala mu to inflace po revoluci. American, ktery si po valce postavil na Kube hotel, taky ostrouhal. Kdo by v roce 1946 rekl, ze za dva roky tu bude komunisticka totalita? Kdo v roce 1987 tusil, ze za dva roky to rupne? A kdo ted tusi, co bude za 2, 5, 20 let? Nikdo. Ale dejinny vyvoj se urychluje, prostredi je vice a vice turbulentni, svet je cim dal vice nestabilni. Co asi bude s duchodovym systemem za 15 let, az jeho deficit bude 300mld? Z ceho to bude cim dal tim vice levicova vlada financovat? Neznarodni soukrome penzijni fondy? Nezvysi dramaticky dan z nemovitosti a kdo si nemovitost koupil jako zdroj prijmu na duchod, nebude v pytli? Zkrachuje/rozpadne se EU za 5 let, nebo za 15? To nikdo nevi, ale to, ze behem 30ti let, ktere mi chybi do penze se stane nekolik zasadnich dejinnych zvratu, to se mi jevi jako vice nez pravdepodobne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 07. 2003 16:58)

4. 7. 2003 21:55

To mate samozrejme pravdu, ze kdyz si nekdo nemuze sporit, protoze tak tak uzivi svoje deti, neni nezodpovedny. Ale je otazka, co z toho plyne. Podle me nic. Proste je vec kazdeho, kolik vydelava, kolik ma deti, kolik spori. Clovek, ktery ma 6000 hrubeho a zadne deti taky asi nespori, protoze nemuze a tudiz ho nemohu nazvat nezodpovednym. Ale ci je problem, ze ma jen 6000? Ci je problem, ze ma nekdo 4 deti, ktere sotva uzivi? Podle me jeho. Rozhodne ne muj, cili je nesmysl, aby jim to bylo nejak kompenzovano z mych prijmu. Me se to samozrejme lehce mluvi, protoze zvladam jak sporit, tak zivit rodinu. Ale za financni problemy ostatnich preci nijak nemohu. Nezavinil jsem je, nejsem nicim vinen. A proto je samozrejme nesmysl, abych mel nejakou povinnost jim ze sveho neco kompenzovat. A tim myslim cokoli. Nevidim jediny duvod, abych nekomu prispival na duchod, na pridavky na deti, na vzdelani tech deti. Kazdy by si mel rozmyslet, na co ma a na co ne. Popripade se samozrejme kazdy muze v ramci pravidel snazit svuj prijem zvysit. Tim ale myslim zvysit pomoci zvyseni kvalifikace, nebo zvyseni intenzity/kvality prace. Nemyslim tim zvyseni pomoci volani po vyssich davkach. Protoze to automaticky znamena, ze krici po vetsim okradeni svych produktivnejsich spoluobcanu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 07. 2003 14:53)

4. 7. 2003 22:27 | fmarek

Ale jistě, to všechno může nastat. Může, ale nemusí? Kolik ale Američanů investovalo na Kubě a kolik doma? Většina doma, že? A nepřišla o nic. Vždy budou někteří prodělávat, aby zase jiní vydělali. Na tom je postaven celosvětový obchod se vším. Na rozdíl od Vás trochu více pamatuji. Narodil jsem se nějaký rok po 2 válce. Zažil jsem (jako děcko) soukromé hospodaření. Měli jsme menší statek. Byla to dřina, ale na svém. Lidé si sebe více vážili, více spolu mluvili. Připadalo mi to takové pohodovější i přes tu bídu a dřinu. Pak přišla doba kolektivizace a združstevňování. Možná ještě v těch prvních začátcích to ti lidé brali vážně. A celkem tomu i rozuměli. Stále jim to připadalo, že dělají na svém, ale jaksi kolektivně. Cítili tu vazbu na půdu, na své vlastnictví. Byli to ještě dobří hospodáři. Pak přišla další vlna - přibližování venkova městu. Do vesnic se nahrnuli "bytovkáři", kteří přišli hlavně bydlet a k tomu i pracovat. Skončilo pouto k vlastnickému majetku. Z vesnic se staly kolonie měst. To teprve začal být ten socialismus. Pak přišel krátký okamžik kolem roku 1968 a potom zase doba temna. Kdo čekal, že se komunismus zhroutí v roce 1989? Můj otec se toho dožil a měl s toho obrovskou radost, ve svých 84 letech. Mám doma zpracovaný rodokmen našeho rodu od roku 1550. Chalupa stále na stejném místě. Co vše se odehrálo za těch 453 let? Samozřejmě, že chalupa byla několikrát přestavěna, ale stále na stejném místě. Některá část je možná ještě z těch prvopočátků. Například šindelová střecha, která byla později překryta eternitem. Předpokládám, že chalupa přežije i další generace. I přesto jsem další nemovitosti raději „diverzifikoval“. Mám za sebou snad půlku života. Okolo sebe jsem také viděl hodně štěstí, ale také hodně neštěstí. Jako každý z nás. To neznamená, že budu počítat jen se samým neštěstím. Vždy jsem byl optimista a tím také zůstanu. To je moje vidění světa, nikomu jej ale nevnucuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 07. 2003 21:38)

4. 7. 2003 22:46

Jedno moudre prislovi rika "optimizmus plyne z nedostatku informaci" ;-)) Ale vazne, co bude za 30 let nevi nikdo a kdo tvrdi, ze ano, tak keca. Nicmene mam proste obavy, ze kdyz budu 30 let davat penize do vondu, ze se za tak dlouhou dobu neco dost pravdepodobne muse stat. Nevim, jestli to bude krach fondu, znarodneni, statni bankrot, rozvrat EU, hyperinflace, valka, epidemie, socialismus, nebo nejaka nova neznama pohroma, kterou si lide vymysli behem tech triceti let. Ale opravdu mi prijde, ze pravdepodobnost, ze vse pujde hladce a za 30 let si budu uzivat svych uspor, mi prijde VELMI NIZKA.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 04. 07. 2003 22:27)

5. 7. 2003 6:49 | fmarek

No to bychom se museli bavit o tom, co je to přirozený optimismus a atd. Z Vašeho pohledu máte pravdu. A třeba Váš penzijní fond zkrachuje, nebo jej někdo vytuneluje, nebo ..... Víte, je to pořád Váš, nebo můj subjektivní názor, co by se mohlo stát. Ve velké míře je to také otázka štěstí. Že máte právě ty správné informace ve správnou dobu, může být zase otázka náhody. Když máte ale dobré informace, získané včas a umíte je správné využít, tak to je zase otázka umění. Když dokážete rozlišit podstatné informace od nepodstatných je otázka intuice. Mě se to občas daří. Možná, že náš pohled na budoucnost se liší právě v tomto. Vy sledujete to, co se může stát za 30 let, když se na tuto dobu BUDETE připravovat. Já sleduji možná totéž, ale s pohledu toho, co se může stát, když se na tuto dobu NEBUDETE připravovat. Oba dva se možná chováme zodpovědně, ale každý na to máme jiný názor. Druhá skupina lidí se, možná ze stejných důvodů, chová nezodpovědně. Je to svobodná vůle každého z nás.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 07. 2003 22:46)

9. 7. 2003 8:17 | BarboraJ

Povinně-fondové spoření - debakl "české pravice" Nikdy jsem nepochopil, jak mohli liberálně(ji) orientovaní ekonomové navrhovat "povinně-fondové" spoření. V době, kdy většina obyvatelstva má zafixován pojem "fond" ze slovního spojení "privatizační fond", komunistickou "měnovou reformu" jako okradení obyvatelstva o veškeré úspory, dále inflační ztráty hodnoty měny (nejen) z 90. let, v této době je těžko občany přesvědčit k povinně-dobrovolnému spoření za nejistých dlouhodobých podmínek.
V dnešní situaci bych považoval za rozumnější zvolit cestu "minimálního důchodu" stejného pro všechny s omezeným přerozdělováním příspěvků placených z příjmů. Kdo bude chtít důchod vyšší, musí své peníze investovat podle vlastní úvahy - třeba i do penzijního fondu.
Není nic horšího z hlediska motivace občana, než povinost odvádět "státu" podstatnou část příjmů bez možnosti dále ovlivnit, jak s nimi bude naloženo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2003 8:18 | BarboraJ

Zapomeňte na důchody!
Žádné nebudou. Co si nenaspoříme sami, to mít nebudeme. Jestli o něčem nepochybuju, tak je to tuto.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2003 9:06 | BarboraJ

Penzijní fondy
Aby penzijní fond mohl vyplácet, musí být likvidní.Aby byl likvidní, musí ekonomika země být fungující a výkonná.Toto se taktně zamlčuje stejně jako neexistence pojištění vkladů do penzijních fondů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2003 9:08 | BarboraJ

Tricatnici klidek! rozhodovani dnes?
Proboha, to by musel byt super-stabilni stat (Svycarsko??) v nejakem super-stabilnim svete (zadny takovy neznam), aby dnesni rozhodnuti ovlivnilo (zjistitelnym zpusobem!) neco, co bude za tricet let. I kdyby nekdo (Spidla a Skromach? Hahaha!) udelal dobrou duchodovou reformu, a kdyby za tricet let duchodovy fond byl v mirnem prebytku, pokud se mezitim stat dostane blizko bankrotu (se Spidlou a Skromachem - mnohem drive!), neni duvod ocekavat, ze stat takovehle "snadne penize" z duchodoveho fondu nezabavi a neprosustruje. Muzou se panackove stokrat dusovat, ze ne. Ver jim, kdo chces.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2003 9:28 | TGP

Rozhovor jsem četl, je sice hodně pesimistický, ale s většinou názorů se dá bohužel souhlasit...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 04. 07. 2003 21:25)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Eva Jiřičná

architektka

Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
21,43 %

z 14 duelů
×
Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 17 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Směrodatná odchylka, Garantovaný certifikát, t-mobile, neveřejná nabídka, daň z příjmů, operátoři, česká spořitelna, platba u obchodníka, budovy, thu nga haškovcová, občanské sdružená majitelů domů a bytů v ČR, unipertrol, nákladovost fondu, účast, česká daňová správa, cectování, acta non verba

3AB5362, 5B09320, 5P69026, 6B86826, 7T62189

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK