Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 27. 5. 2003 | 14 komentářů
Jak jste již jistě z našich článků zjistili, finanční poradci poskytující služby investičních zprostředkovatelů se musí zaregistrovat. Co taková registrace znamená a co všechno je k ní zapotřebí?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 5. 2003 10:08, TGP

Dobrý den, jak se získává to potvrzení od finančního úřadu? To tam musím osobně?

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 5. 2003 18:49, CSrypatschek

Registrace neřeší ( a ani nemůže řešit ) případy neformálního poradenství, které je založeno na osobní autoritě poradce a kdy příslušné pokyny podává sám klient ( případně poradce na základě klientovy plné moci ). Vzájemné vypořádání ( obsah a forma provize ) je věcí soukromé dohody mezi poradcem a klientem. Takto to je přece leckde funkční v rodinách a v širším příbuzenstvu. Občas a místně klientela může přerůst i tento rámec. Ostatně, i zde na serveru se kdysi takto nějak o svých dřívějších aktivitách zmínil pan Zajíček ( Baron Lempl ). Nevidím na tom nic špatného, tedy pokud poradce není současně provizí zainteresován v nějakém tom šerém "letadle" a pokud, nehledě na své blízké okolí, nemá už sbalený kufr za dveřmi a zakoupenou letenku do Jihoafrické republiky, hi, hi, hi.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:48)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

27. 5. 2003 9:41 | TGP

Konečně rozumný článek k věci!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

27. 5. 2003 10:08 | TGP

Dobrý den, jak se získává to potvrzení od finančního úřadu? To tam musím osobně?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

27. 5. 2003 10:34 | Katerinka

O potvrzení můžete zažádat doporučeným dopisem. Za dva až tři týdny (záleží na rychlosti úřadu) Vám na udanou adresu přijde potvrzení. Pokud byste šel osobně, stejně potvrzení nedostanete hned, takže takto korespondenčně je to nejlepší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 27. 05. 2003 10:08)

27. 5. 2003 20:55

Pozor na to....chtela jsem potvrzeni o bezdluznosti od FU Praha 5, kdyz jsem kolegovi rucila na pujcku, a dostala jsem je bez problemu, zadne nedoplatky...ale o mesic pozdeji mi prisel vymer na danove penale ze spatne zaplacenych zaloh na dane za pet let nazpet, posvitili si na mne prave kvuli nestastnemu potvrzeni o bezdluznosti...stalo se to vloni. Za dobrotu na zebrotu. Tak si to napred dejte do poradku, nez budete chtit potvrzeni od FU.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 27. 05. 2003 10:08)

28. 5. 2003 18:48 | CSrypatschek

...jde přece jen o první krok : v dalších si úřední šiml přijde jistě na své na tučných poplatcích a na podmiňujících zkouškách při pravidelných přeregistracích. Očekávám také vznik korýtek při nějaké té "komoře poradců", která si ráda zaparazituje a která si pohlídá, aby se v malém bémiš prostoru "poradci" nějak moc nenamnožili a nesráželi si tak vzájemně ceny. Tím to celé bude končit. Ano, tato svojí podstatou netržní, jen úzkým cechovním zájmům sloužící regulace je pravým cílem tohoto registračního divadélka !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 5. 2003 18:49 | CSrypatschek

Registrace neřeší ( a ani nemůže řešit ) případy neformálního poradenství, které je založeno na osobní autoritě poradce a kdy příslušné pokyny podává sám klient ( případně poradce na základě klientovy plné moci ). Vzájemné vypořádání ( obsah a forma provize ) je věcí soukromé dohody mezi poradcem a klientem. Takto to je přece leckde funkční v rodinách a v širším příbuzenstvu. Občas a místně klientela může přerůst i tento rámec. Ostatně, i zde na serveru se kdysi takto nějak o svých dřívějších aktivitách zmínil pan Zajíček ( Baron Lempl ). Nevidím na tom nic špatného, tedy pokud poradce není současně provizí zainteresován v nějakém tom šerém "letadle" a pokud, nehledě na své blízké okolí, nemá už sbalený kufr za dveřmi a zakoupenou letenku do Jihoafrické republiky, hi, hi, hi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:48)

28. 5. 2003 18:50 | CSrypatschek

V ostatních případech má tzv. nezávislý poradce, cha, chááá, provizi od společnosti, pro kterou ( pro které ) činnost vykonává. Tedy provizi nikoli od klienta. O objektivitě a nezávislosti takto vzniklých doporučení lze těžko kdy hovořit ! Ostatně je dobré nahlédnout, jak to ve skutečnosti vypadá dnes třeba u prý objektivních poradců z tzv. makléřských společností v oboru pojišťovnictví : podstatnou roli při výběru jejich doporučení tam stále hraje výše provizí, produktivita práce, resp. složitost ( či ne ) pracovních postupů u jednotlivých pojistných produktů těch kterých pojišťoven a rozsah dalších nepřímých zvýhodnění sjednatelů pojišťovnami ( rozsah pojišťovnou placené reklamy, vybavení reklamními předměty, vyhlášené soutěže pro sjednatele, atd. ).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:48)

28. 5. 2003 18:51 | CSrypatschek

Mám názor, že zájmy klientů již dnes dostatečně chrání rámec(!) státního dozoru a regulace zaměřený na subjekty, kterým příslušné investiční produkty tzv. patří, resp. je vytvářejí a spravují, a dále zaměřený na samotné statuty ( obchodní podmínky ) těchto produktů a jejich dodržování. Rezervy má stát při naplňování obsahu tohoto rámce. Toť zcela a postačujícně vše !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:48)

28. 5. 2003 18:53 | CSrypatschek

Neboť ve vlastním ekonomickém zájmu a pro dobré jméno ( již jednou ! ) státem dozorovaného a regulovaného subjektu je stanovit si podmínky a náročnost výběru takových externích investičních zprostředkovatelů ( poradců ), aby byli morálně a odborně na výši. S tím úzce souvisí systém dalšího vzdělávání těchto poradců a i systém následné kontroly jejich činnosti. Pokud si stát přeje nějakou evidenci, nechť ji má, ale od tohoto subjektu, ne od poradce. A co se týče hříšníků poradců - i to je tímto způsobem řešitelné tak, aby si příště jinde u další solidní investiční společnosti ani neškrtl...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:51)

28. 5. 2003 18:54 | CSrypatschek

Jen v této úrovni, dle mne, se lze vyhnout formalismu, na rozdíl od připravené a vlastně duplicitní "registrace" poradců u KCP, kterou pokládám za zbytečnou a zatěžující kapsy daňových poplatníků, poradců a v konečné ceně za poradenské služby i kapsy klientů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:51)

28. 5. 2003 18:56 | CSrypatschek

Nevidím nic špatného na tom, pokud se poradce klientovi takto prokáže osvědčením třeba od 3 - 4 investičních společností, pro které pracuje. Alespoň bude mít klient ve věci jasno ! Na rozdíl od jednoho, ve skutečnosti nic neříkajícího a zcela alibistického dalšího lejstra od KCP...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:51)

28. 5. 2003 20:46 | Fredy

(Pan) CSrypatsek popsal různé možné podoby českého finančního (investičního) poradenství. Bohužel zapomněl na to nejdůležitější a to je vlastní svědomí každého poradce. Pokud ho takový poradce bude postrádat, tak to nevyřeší ani žádná komora, žádné sdružení, ani ministerstva a už vůbec ne KCP. Možná teď napíšu něco relativné divného, ale za zkoušku by to třeba stálo. Něž tyhle všechny administrativní kejkle, tak bych doporučoval něco jako náročné psychotesty v doplnění o detektor lži. Kdo by prošel, tak by mohl být potencionálním poradcem. Třeba by jich bylo jen málo a o to více by byli na očích.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

29. 5. 2003 20:20 | CSrypatschek

...dík za reakci, nezapomenul jsem, ale realita se "svědomím" moc nepočítá - viz právě mnou uváděný příklad s pojišťovacími makléři, totéž ale možno, zase jako příklad, uvést pro profesi politika. A výčet může dále pokračovat... Myslím, že nutno vzít jako fakt a poučit se. Někdo si dá říct předen, někdo se musí spálit. Takové to vševědoucí a starostlivé organizování shora, aby se jako nikdo nespálil ( a ani se nemusel poučit ) je odsouzeno k neúspěchu a vede jen k degeneraci těch, které má opatření chránit ! A z jiného soudku, dívaje se na vylíhlá holátka kuřátka, hi, hi, hi, má význam se vůbec ptát, jestli má kuna svědomí ? Vždyť to je příroda !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 28. 05. 2003 20:46)

30. 5. 2003 9:17 | TGP

Myslím, že lepší jeden papír než žádný, ale souhlasím, že by mělo být v zájmu IS své poradce pečlivě školit a vyzbrojit je příslušným potvrzením.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 28. 05. 2003 18:56)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
62,22 %

z 45 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Předvaha, Minimální mzda, Reálná mzda, karel havlíček, banky, daně, pavel bělobrádek, e-shopy, rozpočtová rezerva, IŽP, František Kupka, whistleblower, Facebook Credits, Zástavní právo, marek dospiva, timeshare, bezpečné země, Raiffeisen

6U12786, 1Z59964, IAMS0RRY, 1Z59964, 1Z59964

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK