Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 20. 5. 2003 | 8 komentářů
Představa, že by nadnárodní firma poskytla ve vyspělé zemi svému zaměstnanci služební vůz, kterým by se každý den ráno dovezl na pracoviště a večer zase domů, je z říše sci-fi. Úplně stejné firmy ale takovou věc v České republice dělají. Proč?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 5. 2003 15:45, hink

Ty příspěvky na dojíždění, jakož i ošatné atd. by se mohly aplikovat formou odpočtu z daní. Například člověk v zaměstnaneckém poměru by měl třeba plácnu o 2000 Kč vyšší nezdanitelnou částku než osoba samostatně výdělečně činná, která si vše dá do nákladů sama. Dojíždějící třeba o 4000. Stejně tak životní minimum rodiny, kde členové pracují, by mělo být o stejné částky vyšší než u těch co se flákají v nezaměstnanosti. Poslanci si příspěvky na dojíždění v ceně taxíku odmávají napoprvé, člověk blízký životního minima si však nemůže dovolit pracovat, protože by se dostal pod tuto hranici, kdyby musel platit byť jen MHD. Ani sociální příspěvek na dojíždění dětem do školy není ve stoprocentní výši, takže lidé na životním minimu jsou nutně o tuto částku níž.

Reagovat

 

+30
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 5. 2003 9:25, hink

Dokud bude u nás pracovní síla tak daňově drahá, je strategie "půjčovat" zaměstnancům bez omezení firemní auto správná. Abych si mohl průměrné nové auto dejme tomu za 400.000 bez DPH (488.000 včetně DPH) koupit z platu, musí zaměstavatel na mě vydat skoro milion na mzdových nákladech. Když mi ho půjčí, má to za polovic i s leasingem. Ušetřené peníze užije rozhodně lépe než stát.

Reagovat

 

-18
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

16. 5. 2003 15:15 | Dušan

Pan Vacek z Nestlé to přesně vystihl. Díky daním je u nás rozdíl přímo drastický. Chce-li si pan zaměstnanec koupit vlastní osobní auto ze svých zdaněných peněz, pak na každou desetitisícovou splátku na auto do něj musí zaměstnavatel vrazit asi 19000. Těch 9000 navíc jde do daní a zdravotního a sociálního pojištění. Státu a uvedeným institucím je jistě líto, že jim utíká spousta peněz, které by jinak mohly být ukázkově prošustrovány.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2003 13:46 | .

Ono je to slozitejsi. Nekdy je pro zamestnance vyhodnejsi, aby jezdil na sluzebni cesty svym autem a firma mu proplaci benzin + 3,40 na kilometr. Vsechno zalezi na porizovaci hodnote auta a poctu sluzebnich a soukromych kilometru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2003 9:25 | hink

Dokud bude u nás pracovní síla tak daňově drahá, je strategie "půjčovat" zaměstnancům bez omezení firemní auto správná. Abych si mohl průměrné nové auto dejme tomu za 400.000 bez DPH (488.000 včetně DPH) koupit z platu, musí zaměstavatel na mě vydat skoro milion na mzdových nákladech. Když mi ho půjčí, má to za polovic i s leasingem. Ušetřené peníze užije rozhodně lépe než stát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-18
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2003 13:41 | highway

A jeste jedna vec: V zahranici (napr. Nemecko) stat prispiva obcanum na dojizdeni do zamestnani. Z techto nezanedbatelnych prispevku lze financovat alespon cast vysokych provoznich nakladu auta. U nas nic a k tomu obrovske odvody, tak proc sluzebni auto je jasne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2003 15:45 | hink

Ty příspěvky na dojíždění, jakož i ošatné atd. by se mohly aplikovat formou odpočtu z daní. Například člověk v zaměstnaneckém poměru by měl třeba plácnu o 2000 Kč vyšší nezdanitelnou částku než osoba samostatně výdělečně činná, která si vše dá do nákladů sama. Dojíždějící třeba o 4000. Stejně tak životní minimum rodiny, kde členové pracují, by mělo být o stejné částky vyšší než u těch co se flákají v nezaměstnanosti. Poslanci si příspěvky na dojíždění v ceně taxíku odmávají napoprvé, člověk blízký životního minima si však nemůže dovolit pracovat, protože by se dostal pod tuto hranici, kdyby musel platit byť jen MHD. Ani sociální příspěvek na dojíždění dětem do školy není ve stoprocentní výši, takže lidé na životním minimu jsou nutně o tuto částku níž.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

23. 5. 2003 17:22

No nevím, mám kolem sebo docela dost OSVČ, ale nikdo znich si ošatné do nákladů nedá a když, tak to stejně účetní vyhodí, popřípadě i nechají, ale daňový základ to nesníží. S tím dojížděním máte pravdu, do nákladů si to dají, daň jim to sníží, ale taky to není nic moc. Osobně bych byla hlavně pro společné danění manželů, to totiž občas mohlo domácnosti pomoci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hink 22. 05. 2003 15:45)

2. 11. 2004 17:29

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G, vydavatel Inzertního katalogu, on line inzerce (auto, nábytek, dovolená, řemeslníci...), reklama firem, bílá a černá elektronika, splátkový prodej, půjčky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

24. 2. 2011 11:34 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5 minut a je anonymní. Předem díky. Dotazník: http://uroven-pracovni-motivace.vyplnto.cz/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 746 732 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Meda Mládková

sběratelka umění a podnikatelka

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Meda Mládková
ÚSPĚŠNOST
99,26 %

z 136 duelů
×
Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
52,00 %

z 25 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Monetární politika, Floating rate notes, Finanční majetek krátkodobé povahy, Salieri, unikátní komodita, sběný box, IKS fond fondů, charterový let, Penzijní fond České pojišťovny, křesadlový zámek, exponenciální, Spolkový sněm, macao

4M12066, 3AI3798, 4M02066, 0X0X0X0X, 1AB0716

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK