Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Český bankovní klient se vyznačuje jednou základní vlastností – i přes stálé zvyšování cen je značně loajální. To v Anglii je situace jiná. Britové nebrečí, ale táhnou do boje za lepší ceny a vyšší kvalitu. Přidáme se k nim také?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 4. 2003 10:52, Harry

Naprosty souhlas. Asi krome lidi, kteri se pohybuji ve financnictvi, se nikdo s vyberem banky moc nepara a prevlada lenost neco zarizovat a menit. Zajimave, ze zrovna konzervativni Britove to umi. Asi jsou vice pragmaticti nez konzervativni. Druhym faktem jsou poplatky za ruseni a zalozeni uctu a jak jiz bylo receno "prilis podobne" poplatky a podminky na nasem krachy proridlem bankovnim trhu.

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 10. 04. 2003 12:20)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 4. 2003 12:20, TGP

A divíte se? Všichni tady jen implementují byznys modely z Francie, Belgie či Rakouska a moc prostoru pro vlastní kreativitu nemají. To tak ještě možná eBanka, ale to by musela mít důvěryhodné akcionáře a ne ty, které má dnes...

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 09. 04. 2003 10:28)

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

9. 4. 2003 8:22

Jak autor článku přišel na to, že průměrná délka hypotečního úvěru je v ČR 15-20 let? Obávám se, že se hypotéky poskytují teprve cca 6 let! Ano sjednávány jsou převážně na 20 let (předpokládám že v GB je to podobné), ale to jestli klienti budou přebíhat od jedné banky k druhé teprve poznáme, takže srovnání věrnosti zákazníku hypotečních bank v Británii a Česku je v tomto článku poněkud předčasné...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2003 9:15 | Bouček Antonín

Autor má naprostou pravdu, Češi jsou národ debilů a Angličané mistři světa. Nebo to bude možná tím, že v ČR působí méně bank než v Británii a tedy konkurence je tu zatím nižší. Anebo tím, že v Británii funguje komerční bankovnictví zhruba 400 let bez přerušení, kdežto u nás let třináct - a tak mají Britové prostě víc zkušeností. Přesto je zajímavé, že se už spousta Čechů stačila na "bankách s dokonalým servisem" nebo "lepšími podmínkami" spálit, neb to, že nestojíte frontu na přepážkách a jako klientovi se vám pečlivě věnují, nemusí nutně znamenat, že banka nezkrachuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2003 9:17 | HradilDu

Vycházel jsem ze studie KPMG. Ta podle stavu českého trhu a predikce četnosti využívání možnosti refinancovat hypotéku uzavřením jiné v konkurenční bance stanovila střední splatnost na uvedené číslo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 04. 2003 08:22)

9. 4. 2003 10:28 | Petr

Prostě v Česku není mezi poplatky bank žádný rozdíl. Klienti nemají možnost volby. Je to sice zjevný kartel, ale nikdo s tím nic nedělá. Taká nám chybí ona pověstná "štika v rybníku", která by ty obtloustlé kapříky rýžující na poplatcích pořádně prohnala.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2003 11:43 | TL

Ono by cesi mozna radi stridali hypotecni banky, ale zkuste to v praxi. Porovnejte jak nakladne je v CR a UK predcasne splatit hypoteku z hlediska poplatku bance. Potom porovnejte administrativni narocnost - napriklad zapisy v katastru, ochotu "nove" banky byt v katastru nejaky cas druhy po "puvodni" bance, ochotu "puvodni" banky spolupracovat pri reseni administrrativnich tezkosti atd. Zjistite, ze cesi nejsou hlupaci prehnane loajalni puvodni hypotecni bance, ale ze zmenit hypotecni banku refinancovanim puvodniho uveru novym je technicky v podstate nemozne, a navic nakladne. Zajimava je otazka jak loajalni by byli britove v ceskych podminkach. A take by byla zajimava otazka, jestli by nemely byt upraveny zakony tak, aby banky byly nuceny usnadnit zakaznikum prefinancovat hypoteky podobne jako je Telekom povinen usnadnit prevedeni telefonniho cisla. Mozna by postacovala i vetsi aktivita Uradu na ochranu hospodarske souteze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 09. 04. 2003 09:17)

9. 4. 2003 18:53

Damy a panové! Velice se omlouvam, že takhle srpostě využivam rubruku nazoru ale potřeboval bych trochu helpnout s jednim průzkumem do školy .... bylo by to asi na dlouhe vysvetlovani! Ted co co vlastně potřebuju: jen to aby jste mi na mail brotas.ondra@tiscali posali nejake otazky tikajici se těchto temat ( mam uz toho vymesleni hlavu jak balon) temata jsou Daňový systém, Hospodařska soutěž, Volný trh a nebo Rozpočet EU! Za všechny dotazy Moc děkuji....)

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2003 4:27 | SOLDAT

Jsou hloupí. Ale Angličani nebyli jiní. Jen mají jaksi kapitalismus už trochu dýl, tak s nima není možné tolik vychcávat :-) No a pak taky ta konkurence. To u nás neni to pravý ořechový. Není nejlepší banka, všechno je šedivej průměr. Taky proč by se to mělo měnit. Zisk je, tak je to jedno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2003 12:20 | TGP

A divíte se? Všichni tady jen implementují byznys modely z Francie, Belgie či Rakouska a moc prostoru pro vlastní kreativitu nemají. To tak ještě možná eBanka, ale to by musela mít důvěryhodné akcionáře a ne ty, které má dnes...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 09. 04. 2003 10:28)

10. 4. 2003 12:20 | TGP

Asi nejsme hloupí, ale spíše líní. Změnit banku je komplikované, banky si navíc za uzavření účtu účtují vysoké poplatky, stejně tak změna banky znamená poměrně vysoké poplatky za nově zavedené trvalé příkazy a podobně. Banky se totiž nesnaží klienty moc přitahovat a obvykle jim neumí udělat dobré welcome podmínky. Bohužel...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2003 16:09

V jakém měřítku je ten sloupcový graf? od 0 do 4.5? To jsou jako procenta spokojených, nebo známky jako ve škole, nebo co mají ty čísna znamenat? Bez toho je takový graf nanic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

11. 4. 2003 10:48 | Harry

Ty jsi student VS? Nejen, ze ve svem prispevku mas pravopisnou chybu, ale pochybuji, ze nekdo odpovi na tak vagne popsanou zadost. Mel sis udelat webovku a sem strcit odkaz. Vubec nechapu o jake otazky jde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 04. 2003 18:53)

11. 4. 2003 10:52 | Harry

Naprosty souhlas. Asi krome lidi, kteri se pohybuji ve financnictvi, se nikdo s vyberem banky moc nepara a prevlada lenost neco zarizovat a menit. Zajimave, ze zrovna konzervativni Britove to umi. Asi jsou vice pragmaticti nez konzervativni. Druhym faktem jsou poplatky za ruseni a zalozeni uctu a jak jiz bylo receno "prilis podobne" poplatky a podminky na nasem krachy proridlem bankovnim trhu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 10. 04. 2003 12:20)

14. 4. 2003 9:11

Protože jsem si připadal hloupě, tak jsem po 21 letech zrušil SPOROŽIRO v ČS. ČS neměla problém ze zrušeného účtu k 30.12.2002 odeslat paníze na jiný účet až 7.1.2003. Podanou reklamaci 9.1.2003 do dnešního dne nevyřídila - ani se neozvala. Současný účet u ČSOB hodlám skonfrontovat s bankami, které k nám po V.2004 v rámci EU přijdou. Nevidím jediný důvod být věrný někomu, kdo chce po mě víc poplatků než někdo jiný - asi to umí dělt efektivněji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

14. 4. 2003 21:30

kolik uctu skutecne POTREBUJE bezna rodina?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

15. 4. 2003 14:44 | Popelka

Jak chcete měnit banku, když jsou ve všech skoro stejné podmínky? To je jako z bláta do louže... Jen si přiděláte problémy se zmenou čísla účtu, abyste ho dali vědět všude, odkud Vám chodí peníze (a nebojte se, že ten, komu se Vaše nedoručitelné peníze vrátily, Vám to dá vědět).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

15. 4. 2003 21:39 | Ervín

Celkově národ je takový jací jsou jeho lidé, jednotlivci. Když někdo je pohodlnější za cenu nepříjemností, je to jeho věc. Když někdo sebere trošku odvahy (jako já) a změní banku přijde na to, že si do té doby mohl nadávat pouze sám sobě. Osobně lituji, že jsem se ke změně banky dostal až loni (po třech letech nespokojenosti u KB). Vím, že do KB mě nikdo v nejbližších nejméně 5 letech nikdo nedostane, protože zkušenosti jsou vcelku silné a živé. Dnes vím, že jsem měl po zjištění vážných nedostatků v přístupu ke mě jako klientovi, změnu udělat už alespoň o dva roky dříve ! Každý je strůjcem svého štěstí. Já jsem si z toho vzal ponaučení, že nemá cenu něco trpět, když mám možnosti jinde. Dnes jsem u ŽB, má málo zákazníků, nemá žádné šílené poplatky a nároky, má slušné jednání, nehrozí jí likvidace nebo finanční problémy, teď má také zázemí silného majitele, a já JSEM SPOKOJENÝ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

15. 4. 2003 21:41 | Ervín

No, já mám dva účty a manželka jeden. Nepodnikám
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 14. 04. 2003 21:30)

16. 4. 2003 10:06 | Viktor

Souhlas. Jsem taky cerstve u ZB a zatim spokojenost. Potreboval jsem nestandardni podminky a nic nebyl problem. Uvazoval jsem i o KB (a dalsich bankach) a musim rict, ze tak neschone a neprijemne lidi jako jsou v KB bych v bance necekal (nemluve o podminkach).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervín 15. 04. 2003 21:39)

17. 4. 2003 18:43 | CSrypatschek

...jsem veliký skeptik, tedy hlasuji pro hlupáctví bémiš populace v bémiš prostoru, to když vidím ty fronty šedivých ksichtíků stát spořádaně vždy po 10. v měsíci ve frontách právě před bankomaty České spořitelny ! Ale i takový materiál může být pro divoké prasátko, jako jsem já, přínosem. Dá se na tom stavět a i já si můžu přijít tak na své, hi, hi, hi, chrocht.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

19. 5. 2003 3:05 | zappa

No ono o lenost az tak moc nepujde. Ja jsem sice liny, ale jak na co, na vyber banky ne. Tak jsem si udelal pruzkum na webovych strankach bank, par jsem jich v nasem krajskem meste obesel osobne a dospel jsem k zaveru, ze je to opravdu z blata do louze. Potrebuji jeden bezny podnikatelsky ucet a jeden soukromy, taky bezny, na terminovany nemam momentalne co ulozit :-) No a jestli mi ma coucasna CSOB uroci 0.5% nebo mi jina banka bude urocit 0.75% to me nevytrhne. Take na poplatcich za provedeny prikaz k uhrade, vedeni uctu atd. muzu usetrit rocne tak maximalne 300 Kc. Take jsem napriklad zjistil, ze u nas neexistuje zadna banka a zadny typ bankovniho uctu, ktery by garantoval uroceni alespon na urovni inflace. V zahranici takove produkty existuji. Muzete si zalozit termninovany ucet s vypovedi 6 mesicu a mate garantovano, ze urok nepoklesne pod vladou vyhlasenou inflaci. Nenabizi to zdaleka vsechny banky, ale existuji takove, v kazde vetsi zemi (GB, SRN, USA, Japonsko) prinejmenzim jedna. U nas NIC :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 710 829 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rada o uver
Poradna > Karty, účty, úvěryÚvěrySpotřebitelské úvěry

Otázka: Dobry den, sem zamestnany na dobu urcitu zadam u sve banky (česke spořitelny) uver na 25tisic kč. Jenom nastala komplikace, rikali mi ze mam nekde jinde zazadane o uvery 20,22 tisic a o kreditku 10tisic,... více

Spotřebitelské úvěry

Firemní úvěry

Leasing

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sedláček

ekonom

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
10,87 %

z 138 duelů
×
Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
81,71 %

z 164 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Veřejná emise, Zákonný zástupce, Anticipace, ztráta karty, Western Union, ČNB, ceny nemovitostí, emergency cash, daňové osvobození, JP Morgan, Wall Steet, výzkum, měnová válka, loterie, víkend, Molleindustria, oslabení doůaru, odliv mozků

1B02546, 5L11616, 1SN9121, 3H90675, 5H14675

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK