Jak investovalo KTP

Petr Vykoukal | rubrika: Analýza | 28. 3. 2003 | 24 komentářů
Dnes ve dvě odpoledne se měla v Náchodě konat dražba části pozůstatku zkrachovalého obchodníka s cennými papíry KTP Quantum. Soupis majetku je velmi zajímavý - hromada starých počítačů, mobilů, dnes již nepoužitelného softwaru, k tomu sedm zaměstnanců, ale hlavně tisíce kusů cenných papírů. <i>(Doplněno.)</i>

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 7. 2003 1:59, Naštvaný klient

AISICO, AMICO, AMICA, AMSISO... nechápu proč tento název lidé tak przní?!?

AMCICO AIG Life (AMCICO = AMerican Czech Insurance COmpany)
je životní pojišťovna která v ČR působí od roku 1992 = rok založení (resp. 1993 - od tohoto roku začala uzavírat první smlouvy).
Jediná pojišťovna v ČR, která má rating AAA.
Musím říci, že to je její obrovská výhoda, zvláště v dnešní době.
Dále zhodnocuje rezervy o trochu více než ostatní společnosti. Ale to je tak asi všechno co je na ní pozitivní. Proč? viz dále.

1. Nehorázně dlouhá doba při vyřizování změn ve smlouvách
2. Pohrdavé jednání vedení společnosti:
* příklad č. 1
Klient uzavřel úrazové pojištění:
v době uzavírání smlouvy byl v 2.rizikové skupině
nyní změnil zaměstnání a je v 1. rizikové skupině
žádá o změnu rizikové skupiny a tedy i změnu pojistného
odpověď pracovnice pojišťovny na telefonní lince = nelze
na dotaz jaký je důvod = odpověděla, že se vedení pojišťovny rozhodlo, že nebude provádět změny rizikových skupin
* příklad č. 2
změna pojistné částky (PČ) životního pojištění - snížení
prý je možno PČ snížit ročně max. o 25%
opět rozhodnutí vedení a nyní dokonce lze takovou změnu provśt pouze 1 x za dobu trvání smlouvy

a je toho mnohem více

na e-maily vůbec nikdo neodpoví

atd..

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 3. 2003 9:43, Ori

Kdo si tam dal peníze byl idiot. Taky jsem byl lanařen, ale pěkně to smrdělo. Teď se všem směju.... Kdy bude pryč blbost našich lidí?

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

2. 7. 2003 1:59 | Naštvaný klient

AISICO, AMICO, AMICA, AMSISO... nechápu proč tento název lidé tak przní?!?
AMCICO AIG Life (AMCICO = AMerican Czech Insurance COmpany) je životní pojišťovna která v ČR působí od roku 1992 = rok založení (resp. 1993 - od tohoto roku začala uzavírat první smlouvy). Jediná pojišťovna v ČR, která má rating AAA. Musím říci, že to je její obrovská výhoda, zvláště v dnešní době. Dále zhodnocuje rezervy o trochu více než ostatní společnosti. Ale to je tak asi všechno co je na ní pozitivní. Proč? viz dále.
1. Nehorázně dlouhá doba při vyřizování změn ve smlouvách 2. Pohrdavé jednání vedení společnosti: * příklad č. 1 Klient uzavřel úrazové pojištění: v době uzavírání smlouvy byl v 2.rizikové skupině nyní změnil zaměstnání a je v 1. rizikové skupině žádá o změnu rizikové skupiny a tedy i změnu pojistného odpověď pracovnice pojišťovny na telefonní lince = nelze na dotaz jaký je důvod = odpověděla, že se vedení pojišťovny rozhodlo, že nebude provádět změny rizikových skupin * příklad č. 2 změna pojistné částky (PČ) životního pojištění - snížení prý je možno PČ snížit ročně max. o 25% opět rozhodnutí vedení a nyní dokonce lze takovou změnu provśt pouze 1 x za dobu trvání smlouvy
a je toho mnohem více
na e-maily vůbec nikdo neodpoví
atd..
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2003 14:45

Dobry Den, zajmam se podrobneji o KŽP konkretne nadnarodni spolecnosti AISICO , AIG a jejich politiku zuroceni vkladu,schopnosti dostat zavaskum vyplaceni,a dale pak business ktery se v cechach rozjizdi a ktery je na lovu novych klientu primo zalozen? Co o tom kdo vite ,spatne i dobre zkusenosti, prosim podelte se ?? dekuji
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2003 22:25 | Harpagon

Vážený pane Zimáčku, poněkud se opakujete, ale jsem rád, že jste přispěl do diskuze i zde, byť jsou v ní podle Vašeho názoru většinou samé bláboly. Ve Vašem emotivním příspěvku jsem nepochopil některé věci: 1. Proč Vás SKP JUDr. Sehnal vyzýval k účasti na kontrole ve společnosti Solitér: a) co je SKP KTP Quantum do situace jiné společnosti, byť by bylo KTP akcionářem Solitéru, neboť akcionář vykonává svá práva na valné hromadě? b) Jakožto předseda dozorčí rady Solitéru, zapsaný dne 21.05.2002 do rejstříku máte v povinnostech provádět kontrolu podnikatelské činnosti a výsledky svých zjištění sdělujete valné hromadě Solitéru, nikoli akcionáři, potažmo SKP akcionáře, viz např. § 56a a § 155/7 OBCHZ, jinak byste se mohl dopustit vyzrazení obchodního tajemství. 2. Víte o tom, že by SKP využil svého oprávnění odporovat tomuto úkonu úpadce (nákup akcií Solitér) před prohlášením konkursu? 3. Na koho zní rubopis na akciích Solitéru - na KTP nebo na jednotlivé klienty, resp. byly kupovány za peníze klientů? Jinak se s Vámi v zásadě shoduji, pokud jde o SAM a JaB. V dokonalé úctě P.S. Proč jste mi neodpověděl na www.fincentrum.cz? Harp.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2003 14:41 | Zdeněk

Vážený odborníku na problematiku pojišťoven. Chtěl bych podotknout, že pokud nejste schopen doložit konkrétní důkaz o tom, že by AIG měla mít nějaké problémy s výplatou podílů na zisku u životních programů jak u nás tak v zahraničí tak se raději stáhněte z těchto stránek. Pokud znáte situaci v Japonsku, kde je v pojišťovnictví krize již více než 10 let (ostatně jako v celé Japonské ekonomice), tak byste měl vědět, že AIG je právě jednou z mála společností, která klientům podíly na zisku vyplácí. Mnoho pojišťoven v Japonsku v letech 1980 – 1990 uzavíralo pojistky z garantovaným zhodnocením 5-7%. Díky ekonomické recesi a hlavně chybám při investování do dluhopisů (poklesy měn) a akcií se některé dostaly do takových potíží, že nebyly schopny splnit ani tyto garantované výnosy a zbankrotovaly (viz. poslední krachy dvou dosti velkých pojišťoven Kyoei Life a Chiyoda Life). AIG respektive ALICO Japan, je jednou z opravdu mála pojišťoven na Japonském trhu, které problémům odolávají. AIG navíc zachránila již zmíněnou Chyioda Life a přejmenovala ji na AIG Star Life (podobně jako velká pojišťovna Prudential zachránila Kyoei Life). *** K praktikám poradce AMCICO – bohužel takový lidé pracují v každé finanční instituci. Pokud někdo takového poradce zná tak to má oznámit dané pojišťovně a nevykládat něco co si může každý vymyslet (všichni to známe - jedna bába povídala).
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2003 22:22 | Lodivod

Jo, jo! Říci, že klient, jenž tam vložil svoje úspory, je blb, je sice pravdivé ale krátkozraké. Dohlédneme-li alespoň k rohu, uvidíme tam regulační orgán jménem KCP, jenž se teď snaží za každou cenu dokázat, že dělal vše co měl. A nemusíme vidět za roh, abychom věděli, že nedělal, s KTP a jeho managementem byl v čilém styku a potřebné informace o stavu a povaze věci měl, zřejmě dlouhé měsíce předem, a z podivných důvodů (lenost, kamarádství, idiocie) to nechal běžet! Klient může být blb a právě proto by si měl být za svoji investici zodpovědný! Přesto, právě slovutní komisaři tady měli být i pro blby jistou garancí a nebyli. Tedy právě slovutní komisaři by měli být regulérně postaveni před soud a platit jako mourovatí! Nejprve jako zástupci státu a poté i jako jeho špatní zaměstnanci, kteří by měli svou škodu uhradit! Myslím si ale, že nebudou...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2003 21:17 | Fredy

Máte pravdu. Další na řadě budou pojišťovny a jejich slavné KAPITÁLOVÉ ŽIVOTNÍ POJISTKY. Přece jenom v tom bude malý rozdíl. A to, že se většinou pojišťovny nepoloží. Zato klienti ano a budou hodně brečet. Budou čekat v důchodovém věku jednak státní důchod (jen aby nemuseli za deset a více let místo peněz dostávat bony na potraviny). Potom budou čekat ty miliony od pojišťoven. Proč ne? Když se pojišťovny chlubí, jak zhodnocují pojistné od 6,5 až do 10%!!!! Jsou případy, kdy prodejce pracující pro Amsico přesvědčil klienty, aby zrušili stavební spoření a vše dali do jejich „úžasné, světové a jedinečné“ KŽP. Kdo z těch nebohých klientů ví, že toto zhodnocení se vztahuje pouze na kapitálovou část? Vždyť to nevědí ani poradci, prodejci, pojišťováci a jiní šmudlové a šmudlinky. Dobré KŽP a jeho celkové pojistné u dobré pojišťovny má šanci maximálně na 1 až 2% nad inflaci. To ostatní je umě propracovaná demagogie a úmyslné klamání neznalých jedinců. Někomu to může připadat, že to sem nepatří. Patří, prodejci KPT slibovali podobné nesmysly a lidé jim na to veselé skákali.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2003 20:02 | CSrypatschek

...správný postoj, já se na to tady z kaliště koukám úplně stejně a jen z vesela chrochtám, to jak bučáci vyvalujou bulvy. Ale to je pro ně jen první lekce. Ta následující pravděpodobně bude poznání, že být klientem KTP nebo platit daně státu v tomto bémiš prostoru a současně si kupovat ty přiblblý finanční produkty, prý na stáří a třeba od finanční skupiny České spořitelny, jedno jest a bude...no, uvidí se, hi, hi, hi...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 16:12

Mrknete na stanovisko Komise:
http://www.sec.cz/download/Standpoint/9920.rtf
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2003 14:23 | Dr.Zimáček

Původně jsem se nechtěl diskuse na těchto stránkách zúčastňovat, jelikož tam jsou uveřejňovány většinou samé bláboly. Jestliže jsou tam uváděny i jedovaté a záludné lži, pak cítím povinnost se k věci vyjádřit.
Tak tedy: 1. Po zveřejnění informace o tom, že KTP vlastní akcie fy. Soliter, a že s nimi je podivným způsobem čachrováno, jsem se důrazně dožadoval u správce konkursní podstaty vysvětlení. Dožadoval jsem se toho zejména jako ne bezvýznamný akcionář KTP Quantum. 2. Správce konkursní podstaty mě vyzval, že když chci zjistit skutečný stav ve společnosti Soliter, abych se zúčastnil její kontrolní činnosti. Tuto výzvu jsem akceptoval.
3. Je účelovou lží, že působím ve funkci jednatele společnosti. Není to pravda. Chtěl bych to také sdělit i autorovi této lži, který ovšem zbaběle neuvádí své jméno.
Při kontrolní činnosti jsem zjistil:
1. Společnost Swiss asset management prodala firmě KTP Quantum 53 ks akcií o jmenovité hodnotě 53 milionů Kč za přemrštěnou cenu - za 220 milionů Kč. Převod těchto akcií byl podepsán dne 24. 10. 2001. Smlouvu o převodu podepsal za KTP Quantum Ing. Bakus a za Swiss asset management (CZ) MUDr. Miloš Skořepa.
2. Podle mne jde o podvod, o typickou ukázku tunelování finančních prostředků klientů KTP Quantum. Jestli to není krádež za bílého dne, pak to může Swiss asset management(CZ) velmi jednoduše dokázat tím, že tyto uvedené akcie převede zpět od KTP Quanum za stejnou cenu, to je za 220 milionů Kč. Ta možnost neustále trvá.

3. Ještě v květnu 2002, to je více jak 7 měsíců po prodeji těchto akcií ! byli v řídících složkách společnosti Soliter tři zástupci splečnosti Swiss asset management(CZ) (Ing.Lubomír Dugovič, Jaroslav Kudrnovský a MUDr. Miloš Skořepa) Nevím, co tam tedy dělali, když od 24.10.2001 jejich společnost Swiss asset management(CZ) žádné akcie firmy Soliter nevlastnila. Co tedy anonymním kritikům vadí na tom, že byli správcem konkursní podstaty odvoláni ? 4. O těchto podivných čachrech s akciemi jsem dne 4.2.2003 písemně informoval právního zástupce sdružení „Jistota a Budoucnost“ úzce spolupracující s firmou Swiss asset management (CZ), pana Jana Kalvodu. Dodnes mi dluží odpověď nebo alespoň jakékoliv vyjádření. Ovšem trvalé osočování mé osoby produkuje každou chvíli.

5. O co tedy těmto kritikům a kverulantům jde? Že by potřebovali za každou cenu zatajit tyto a další čachry s penězi klientů KTP Quantum ? Už je pozdě, holoubci! Co jsem potřeboval zjistit, to jsem zjistil. Nyní se do Soliteru můžete nastěhovat znovu.

Dr. František Zimáček
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2003 10:02 | Radim Novotný

Ano, patří to sem. Stačí se podívat do světa, jak vážné problémy mají pojišťovny s vysokými naslibovanými zhodnoceními a v jakém tlaku dnes jsou. Klidně se může stát, že pojišťovny začnou padat jedna po druhé, a to ne na nějakém rozvojovém trhu, ale v Británii nebo v Německu (o manipulativní AIG Amcico nemluvě).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2003 22:50 | TGP

A copak je problém, aby je zažalovalo třeba ministerstvo financí jako nadřízený orgán? Jinak ale naprosto souhlasím, že lidé v čele institucí jako KCP nebo bankovní rada ČNB by měli mít stejnou zodpovědnost jako lidé sedící v představenstvech klasických firem.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 14:24 | Harpagon

Pardon - v poslední větě jsem chtěl původně napsat, že proti předběžnému opatření nic nemám. Ale ještě k formulaci "pokud tak stanoví tento zákon". ZoK tak stanoví v § 7a. Jde o ustanovení vložené na přání Komise, která chtěla mj. kontrolovat odkupy akcií podle OBCHODNÍHO ZÁKONÍKU, ale neměla k tomu zákonné zmocnění. Pokud bychom přistoupili na Váš výklad, pak by Komise mohla kontrolovat i plnění všech povinností podle obchodního zákoníku, např. u emitentů cenných papírů, zda svolávají valné hromady, zda mají v pořádku stanovy ... To by i na tak akceschopný úřad, jakým Komise bezesporu je, bylo trochu mnoho, nemyslíte?". :o)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 14:06 | Harpagon

Pane kolego, v § 7 odst. 1 ZoK je uvedeno, že Komise vykonává státní dozor podle TOHOTO zákona a podle zvláštních zákonů, v § 7 odst. 2 písm. b) je: "plnění povinností stanovených ZVLÁŠTNÍMI zákonY (množné číslo!), pokud tak stanoví TENTO zákon." Obávám se, že jazykový výklad nesvědčí ve Váš prospěch, jinak by muselo být např. "pokud tak stanoví TYTO zákony" nebo "pokud tak stanoví některý/kterýkoli z TĚCHTO zákonů". Tímto výkladem není dotčen dozor Komise nad burzou nebo obchodníky s CP podle § 82 odst. 1 písm. b) ZCP nebo nad investičními společnostmi podle zák. č. 248/1992 Sb. Tvrzení, že podle § 82 odst. 1 písm. b) ZCP se provádí dozor nad činností obchodníka, ale nikoli nad obchodníkem jako takovým jste jistě nemyslel vážně. P.S. Pozdravujte na Komisi a vyřiďte, že proti předběžnému opatření proti dražbě hodnotím jako snahu alespoň dodatečně chránit zájmy klientů KTP.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 13:23 | pravnik

Tento zakon v tomto pripade znamena zvlastni zakon, nikoliv zakon o Komisi (opacny vyklad by neumoznoval prakticky zadny dozor Komise nad burzou, inv.spolecnostmi ani obchodniky), osoba provadejici bez povoleni cinnost OCP podléhá státnímu dozoru Komise podle § 82 odst. 1 pism. b ZCP, protoze tento dozor se vykonava nad CINNOSTI obchodnika (at uz cinnosti opravnenou ci neopravnenou - tj. bez povoleni), nikoliv nad obchodnikem jako takovym
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 11:45 | Harpagon

No, to není tak jisté. V § 7 odst. 2 písm. b) se praví, že (státnímu dozoru Komise podléhají) plnění povinností stanovených zvláštními zákony (včetně ZCP), POKUD TAK STANOVÍ TENTO ZÁKON (tj. zákon o Komisi - ZoK). Nějak se mi nepodařilo najít příslušné ustanovení ZoK. Vidím, že jste specialista, můžete mi pomoci?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 11:15 | pravnik

Ale umi, podle par. 7 odst. 2 pism. b) zakona o Komisi státnímu dozoru Komise podléha plnění povinností stanovených zvláštními zákony jako napr. zakon o cennych papirech, kde v par. 44b odst. 1 stoji, ze organizovat veřejné dražby cenných papírů může jen obchodník s cennými papíry, který má povolení k poskytování investiční služby uvedené v § 8 odst. 2 písm. b). Takze kdokoliv organizujici drazbu CP, kdo nema prislusne povoleni, vykonava "nacerno" cinnost obchodnika s cennymi papiry a je postizitelny jako kterykoliv jiny cerny obchodnik. V tomto ohledu jsou zakony naprosto jednoznacne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 11:14 | interní zdroj

KCP a ČNB kauzu několikrát řešili a v archivu Komise leží řada dopisů, kde ČNB říká, že KTP pod ni nespadá a řada dopisů, kde KCP tvrdí, že KTP je vlastně černá banka a měla by proti ní zasáhnout ČNB. Horkou bramboru si přehazovali tak dlouho, až bylo pozdě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 11:13 | TGP

Ta nebude pryč nikdy, ale lidé se časem učí. Myslím, že dnes by už neuspěla žádná kampelička s velkou kampaní, ale podvodníci jsou na druhou stranu velmi vynalézaví a lidé nevzdělaní...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 10:24 | Harpagon

Komise odmítá odpovědnost za tuto a další kauzy. Zprávu Komise o efektivitě státního státního dozoru nad kapitálovým trhem (silně alibistickou) na vládě přednášelo MF, které se s ní údajně neztotožňuje. Ohledně KTP se tam uvádí, že Komise zjistila, že KTP si de facto půjčuje od klientů peníze za úrok 14% (správně 9,5%). Ve správním rozhodnutí z 28. srpna 2001 to tak není uvedeno. Pokud by Komise zjistila, že si KTP půjčuje na úrok (z jiného pohledu je to totéž jako přijímat vklady) na SPOŘITELNÍ účet správy akcií, měla v tom najít porušení zákona o bankách a informovat ČNB. Jinak se musím opravit, na serveru SCP se mi nenačetlo správní řízení, kterým Komise odebrala KTP licenci obchodníka s cennými papíry, takže není jisté, zda má i vůči KTP nějaké pravomoci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2003 9:50

Nikdy. Blbost je totiž věčná...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Telička

politik a lobbista

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services