Situace v Union bance

Pobočky banky jsou zavřené, státní pomoc je vyloučena, bankovní rada ČNB dnes možná začne správní řízení na odejmutí licence ústavu. Toto je stručná charakteristika situace v Union bance, kterou redakce Peníze.cz sleduje a bude vám postupně přinášet aktuální informace.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 4. 2003 14:53

Pane Zargon, děkuji, že jste potvrdil alespoň to, že audit je k ničemu. Pokud auditor není vysloveně vůl nebo hazardér (pro odebrání licence - viz Andersen) má vždy v rukávě klausuli, jenž mu uchrání jeho výrok i při pádu firmy. Vždyť jde vždy o jen jeho příjem za audit. Na firmách nezáleží.Ty se musí udržet co nejdéle i když to jde od deseti k pěti. Je to přeci příjem auditora.

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 4. 2003 17:38, Honzajs

Běžte.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 92 komentářů)

3. 3. 2003 16:25 | Zargon

Díky pane velkostatkáři že jste se mě zastal :-) Neštěstí je to, že vláda která má za úkol zákony předkládat má dnes na svém programu analýzu právníh důsledků toho, že sama poruší zákon a doatci neposkytne. Hlavně že řeší jak způsobit další okrádání zákazem hotovostního platebního styku
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2003 16:14 | Zargon

Tohle by ale měla být i věc auditora-ten garantuje že je účtováno správně. Očekával jsem že banka nepřežije audit, ale jelikož termín na předložení auditované účetní uzávěrky bývá červen tak z toho plyne že náš "nejlepší bankéř" Vávra to totálně posr....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2003 8:19 | Árl

Protože UB měla zaúčtováno myslím 1,5 mld., nevzpomínám si za co, snad jako pohledávku za ČNB či co to bylo. MF (jako garant účetních pravidel) centrální bance nedokázalo jednoznačně vyvrátit, že jde o špatně zaúčtovanou transakci, takže ČNB za to nemohla UB napadnout. Tůma to vysvětloval v nějakém rozhovoru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2003 22:58 | Harpagon

Dobře si zvažte, s kým budete jednat. Jde o firmu Ten Spirits Security, s.r.o., Moravská Ostrava, IČ 25875540, 100 000 Kč základní kapitál, vznik 7.3.2001, jeden společník + jednatel: Martin Chamr , r.č. 7812255121 . Předmět podnikání: - zastavárenská činnost - koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej (ale co všechno podle svých webových stránek umí a stihne, to se hned tak nevidí ). Těch 10% vám nikdo nevrátí!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2003 22:49

Mám zájem získat své vklady zpět!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2003 1:37 | Velkostatkář

Souhlasím s Vámi. Když už ze zákona garance existuje, měla by se výkonná moc postarat o dodržení litery zákona, a to jak v případě fondu pojištění vkladů, tak v případě garančního fondu. To, že se tak neděje, znamená, že zákony platí jakoby jen pro nešťastníky (daňové poplatníky), kteří se nemohou bránit. Proto docela chápu situaci, kdy poplatníci dělají vše pro to, aby daně (a jiné platby státu) omezili na minimum. Na druhou stranu to je asi důvod, proč oba fondy zejí prázdnotou...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2003 7:47 | Zargon

Rozdíl to opravdu je-ja si byl plně vědom rizika ztráty kurzu akcií- v souladu s tím jsem zvolil investiční strategii. Zároveň jsem si byl rizika možnosti krachu obchodníka, ale toto riziko jsem měl z 90% kryto existencí garančního fondu obchodníků s cennými papíry. Samozřejmě jsem investoval tak, abych nepřekročil příslušný limit pro náhradu z tohoto fondu a další prostředky investoval jiným způsobem-myslím jsi že jsem z mého pohledu tedy rizika minimalizoval. Právo na výplatu náhrady z Garančního fondu mi už dávno vzniklo, nikdo jej nerozporuje, ale Garanční fond nemá téměř žádné prostředky a stát který mu má polovinu zapůjčit sám zákon nedodržuje a všemožně tuto půjčku zdržuje. Jakmile ale nyní nastává prakticky stejná situace, kdy Fond pojištění vkladů podle jehož vzoru vlastně vznikl Garanční fond obchodníků s CP nemá dostatek prostředků, tak jemu vláda deklaruje ochotu půjčit. Mě právě nejvíc vadí naprosto odlišný postoj Špidlíkova cirkusu ke každému z těchto případů, navíc když za dohled nad bankami je odpovědná naprosto nezávislá ČNB, naproti tomu za dohled nad obchodníky s CP je odpovědná KCP která je přece jen ekonomicky napojena na MF.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2003 22:27 | Velkostatkář

Něco na tom bude. Ale na druhou stranu, je přece jen trochu rozdíl "nechat si někam posílat důchod" (čímž mám na mysli laiky, kteří se jako slepí macaráti potácejí podzemními chodbami) a "aktivně investovat na zahraničních kapitálových trzích" (čímž mám na mysli investory, kteří jsou si vědomi RIZIKA). Nebudu zapírat - ani na jedny se mi nechce přispívat ze svých daní, ale pokud bych si mohl vybrat, ta první kategorie si to zasouží o trochu víc.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2003 19:16 | CSrypatschek

...jo, jo, a ještě tu chybí, že nikomu nezodpovědná ČNB možná přispěla týdle republice ( bémiš prostoru ) na zadělání na dalšího, tentokrát italskýho "Rónu Lódra", hi, hi, hi. No, ona tyhle móresy tady naposled při posledních parlamentních volbách Česká spořitelna politicky sponzorovala, jinak to nevidim...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2003 19:07 | CSrypatschek

...chudáčku "Anonymku", příště velké Čé, z Tebe by asi na Budějovické moc radosti jinak neměli. A příště k věci, moji osobu neřeš, já se přece bavím, ale na takové, jako Ty, mám svý páráčky !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2003 11:05

rypáčku, chudáčku, že tě to baví žít v trvalé nenávisti vůči české spořitelně. Ať už ti ublížila jakkoliv, nenapadlo tě že jsi vlastně sám proti sobě, takhle se tím trvale užírat?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2003 8:00 | Zargon

Mě na celé kauze Union banky nesedí jedna věc-banky jsou povinny předkládat ČNB pravidelně výkazy z nihž nejdůležitější je výkaz o kapitálové přiměřenosti. V zákoně o bankách stojí, že pokud tento ukazatel poklesne pod určitou úroveň je ČNB povina odejmout bance licenci. Jelikož jsem se tímto kdysi podrobně zabýval nedovedu si dost dobře představit, jak UNION banka při svých ekonomických výsledcích, výši svého kapitálu a zejména struktuře aktiv, kdy je naprosto chybějí likvidní aktiva mohla tento ukazatel dodržovat. Tedy správněji řečeno představit si to dokážu pouze za předpokladu že tento výkaz stejně tak jako i ostatní byly zkreslovány, nevěřím však že k tomu mohlo dojít bez souhlasu odpovědných pracovníků bankovního dohledu. Například v případě jiné banky ČNB provedla vlastní analýzu, na jejíž základě nařídila v rozporu se stanoviskem auditora dotvořit další opravné položky což znamenalo prohloubení ztráty a tím i pokles kapitálové přiměřenosti a následně ihned zahájila řízení o odnětí licence a tímto "zrušila" banku, která měla ve srovnání s UNION bankou mnohonásobně vyšší likviditu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2003 7:42 | Zargon

To je ta Špidlíkovská klasika-na účty do Union banky chodily důchody a další dávky jejich voličské základny, u Private Investors a podobných PI jsme měli účty my, kteří máme peněz dost a tak jsme o ně po zásluze přišli. Taky to je určitá vizitka toho, jak pracuje Fond pojištění vkladů a Garanční fond-FPV si je vědom že samotná technika výplaty je nákladné a tak je nanapadne taková zhovadilost jako GF, že by zahájili výplaty postupně po koruně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2003 22:59 | Harpagon

Hmm... Ten Spirits Security, s.r.o., Moravská Ostrava, IČ 25875540, 100 000 Kč základní kapitál, vznik 7.3.2001, jeden společník + jednatel: Martin Chamr , r.č. 7812255121 . Předmět podnikání: - zastavárenská činnost - koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej (ale co všechno podle svých webových stránek umí a stihne, to se hned tak nevidí :o))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2003 21:11 | valtr

Ano, máte pravdu. Omlouvám se za matoucí údaje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2003 19:20 | Pavel

Myslím, že Honza má pravdu. Obchodník nebude nikoho úvěrovat. Má totiž smlouvu se svou bankou, a ta mu garantuje proplacení, pokud postupoval správně dle této smlouvy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2003 14:34 | valtr

Děkuji za přivzdělání. Možná by nebylo od věci napsat o tom samostatný článek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2003 12:26

Máte peníze v Union Bance ? Pomůžeme Vám s vyřízením všech formalit a pomůžeme Vám získat i nepojištěnou část Vašeho vkladu nebo alespoň jeho část. Více informací najdete také na http://www.webset.cz/union.htm nebo nás kontaktujte mailem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2003 9:42 | HradilDu

Bohužel nemáte tak úplně pravdu. Platba žehličku (imprinterem) samozřejmě proběhne. S Cash advance (výběr hotovosti na pobočce jiné banky pomocí platební karty) je to ale jiné - tady může probíhat elektronické ověření tranasakce. Alespoň takový postup používá například Česká spořitelna. A protože Union banka zablokovala všechny ověřované karetní transakce, cash advance nelze provést.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2003 0:40

Platby "žehličkou" i cash advance samozřejmě musejí proběhnout. To je právě význam embosované karty - je tam logo mezinárodní asociace a ta garantuje všem, klientovi i přijímající straně, splnění dojednaných podmínek. A ty jsou jasné, žádné lokální omezení není závazné. Jinými slovy: obchodníka vůbec nemusí a dokonce nesmí zajímat, jaké logo na Vaší kartě je. Union banka je pro něho totéž, co Komerčka, Spořka, Živnobanka, ba i totéž co Citibank, Barclays Bank nebo Deutsche Bank. Jednou máte kartu VISA (nebo EC/MC) a to je pro obchodníka podstatné. Mimo jiné je to důvod, proč výhradně požaduji ke svým účtům embosované karty a nikoliv elektronické. "Výhoa" větší bezpečnosti při platbě je pofiderní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services