Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 4. 2. 2003 | 18 komentářů
Když někomu způsobíte na silnici škodu, pojišťovna vás potrestá. Při stanovení sankce však nepřihlíží ani k výši škody ani k tomu, zda se nehoda stala kvůli vaší chybě.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 2. 2003 18:35

Dovolím si neodpovědět na dané otázky. Pouze uvedu námět na zamyšlenou. Nebylo by vhodné začít přemýšlet o stanovení výše pojistného na základě výkonu motoru (kWh)? Příklad: FIAT Brava může mít výkon u svých naftových motorů s obsahem 1900 ccm výkon od 55 do 125 kWh v závislosti na výkonu přeplňování. Všechny tyto motory však platí stejnou sazbu pojištění ikdyž ten nejmenší má stejný výkon jako Škoda Felicia s obsahem 1300 ccm.
Některé země v Evropě se ubírají touto cestou.

Reagovat

 

+24
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 2. 2003 13:58, ZikaM

Vážený pane Č., díky za připomínky. Pokusím se příště polepšit. I Vám hezký den.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza Č. 04. 02. 2003 11:50)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

4. 2. 2003 8:16 | Honza

Mám dotaz asi trošku mimo téma. Jak je vlastně s tím povinným ručením. Je pojištěno auto nebo majitel?
Pokud auto, pak při bouračce a následné koupi nového se ten „méně spolehlivý řidič“ opět stane majitelem neposkvrněné historie a je bezrizikový?
Pokud řidič a vlastní-li více aut, pak nabourá-li jedno auto je možno ho též považovat za „méně spolehlivého řidiče“, dostane malus na všechna auta, co vlastní, když nabourá jen jedno?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2003 8:44 | Honza Č.

Dosud platilo, že když jste způsobil škodu a dostal malus, tak poté, co jste vozidlo prodal a následně koupil nové, tak Vás pojišťovna brala jako řidiče bez minulosti - teda nepřičítala Vám malus...Pokud máte více aut a jedním z nich způsobíte škodu jinému, tak se malus připočte pouze na to jedno jediné vozidlo, v žádném případě na všechny. Nevím, jak to bude vypadat za pár let, ale pravděpodobně dojde k vytvoření registru řidičů, kde se bude uvádět, kdo bourá, jak bourá a čím bourá...Pak už Vám pravděpodobně prodej Vašeho vozu, nákup dalšího, popř. přehlášení se k jiné pojišťovně nepomůže...Jinak článek stál za prd..jenom univerzální hnědá omáčka...Pane Zíko, můžete mi vysvětlit, co znamená nepřerušené trvání pojistného....to jste se trošku sekl, ne? Nemělo tam být něco trošku jiného?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 04. 02. 2003 08:16)

4. 2. 2003 9:31 | ZikaM

Pokud řidič nabourá vůz a koupí si nový, může svůj malus před jinou pojišťovnou zatajit, protože pojišťovny v současnosti prakticky nemají možnost zjistit pravý stav věcí. Česká kancelář pojistitelů pracuje na vytvoření registru, pomocí něhož by si pojišťovny předávaly informace, ovšem konkrétní výsledky tohoto procesu doposud nejsou. ČKP má v tuto chvíli registr o pojištěných vozidlech, který posílá na městské úřady. Ty ho využívají pro porovnání se svou evidencí vozidel. Jestliže řidič vlastní více vozidel a způsobí nehodu, malus se mu počítá jen pro vozidlo, kterého se bouračka týkala.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 04. 02. 2003 08:16)

4. 2. 2003 9:48 | ZikaM

Zdravím Vás, myslím, že nesekl. Tímto způsobem pojišťovna oficiálně vysvětluje svůj systém bonus/malus. A celé spojení zní takto: "Důležitá je tu takzvaná rozhodná doba čili nepřerušené trvání pojistného, během kterého nedošlo k pojistné události. Za každou pojistnou událost se pak snižuje délka rozhodné doby o "záporných" 36 měsíců."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza Č. 04. 02. 2003 08:44)

4. 2. 2003 10:23 | Karel

Vazeny pane Honzo, vase doplnujici informace jsou zajimave a je fajn, ze jste k clanku pridal neco ze svych znalosti na toto tema. Ja jsem "tepany" v trosku jinem oboru - uvery a jejich zajisteni, a k clankum na toto tema bych dozajista nasel spoustu dodatecnych informaci. Clanek na tema povinneho ruceni je pro me ovsem necim, v cem zbehly rozhodne nejsem, a tak je pro mne zajimavy. Mozna i vy nejste odbornikem ve vsech oblastech, ktere se tykaji penez a proto nevim proc ta kritika! Snad k vyzdvizeni vlastnich kvalit? Podle mne penize.cz slouzi siroke verejnosti, ktera urcite neni odbornikem ve vsech oblastech. Pokud vam neco v clanku chybi, neni nic snazsiho nez se zeptat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza Č. 04. 02. 2003 08:44)

4. 2. 2003 10:45 | Kája Mařík

Daleko zajímavější situace nastává v případě, když se vám stane dopravní nehoda, kterou zavinil někdo jiný. Sám jsem takovou nepříjemnou situaci zažil. Musel jsem jednat s pojišťovnou viníka nehody a nakonec jsem se dozvěděl, že nedostanu zaplaceno všechno! Pojišťovny si totiž odpočítají amortizaci zničeného materiálu a může se lehce stát, že u nezviněné bouračky platíte 50% (i více) poškozeného materiálu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2003 11:50 | Honza Č.

Vážený pane Zíko,
docela by mne zajímalo, z čeho tu větu čerpáte. Podle mne by to totiž mělo znít asi následovně: "malus/bonus se řídí rozhodnou dobou, tj. dobou nepřerušeného trvání POJIŠTĚNÍ, během níž nedošlo k pojistné události"......pojistné je přeci částka, kterou pojistník platí za pojistnou ochranu....ale to je jedno.....Možná jsem příliš kritický, ale od zástupce šéfredaktora, který má na starosti pojišťovnictví bych čekal trošku lepší článek...nu což... Přeji hezký den
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 04. 02. 2003 09:48)

4. 2. 2003 13:58 | ZikaM

Vážený pane Č., díky za připomínky. Pokusím se příště polepšit. I Vám hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza Č. 04. 02. 2003 11:50)

4. 2. 2003 18:35

Dovolím si neodpovědět na dané otázky. Pouze uvedu námět na zamyšlenou. Nebylo by vhodné začít přemýšlet o stanovení výše pojistného na základě výkonu motoru (kWh)? Příklad: FIAT Brava může mít výkon u svých naftových motorů s obsahem 1900 ccm výkon od 55 do 125 kWh v závislosti na výkonu přeplňování. Všechny tyto motory však platí stejnou sazbu pojištění ikdyž ten nejmenší má stejný výkon jako Škoda Felicia s obsahem 1300 ccm. Některé země v Evropě se ubírají touto cestou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2003 21:48 | Petr

Dokud bude systém povinného ručení založen na pojištění vozidla a ne řidiče bude na hlavu postavený. Neznám auto, které by samo bouralo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2003 9:30 | ZikaM

Jestli se nepletu, tak pojišťovny budou chtít určovat sazby podle širšího spektra kritérií, tak aby mohly lépe postihnout potenciálního "škůdce" na silnicích. Myslíte, že tento způsob by tomu pomohl? Nezlobte se, nerozumím tomu, v čem je systém určivání sazeb podle výkonu motoru přínosný. Díky za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 02. 2003 18:35)

5. 2. 2003 20:38

A ceho se tim dosahne? Tak priste ten dotycny prihlasi auto na babicku, ktera nikdy nemela ani ridicsky prukaz...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 04. 02. 2003 09:31)

6. 2. 2003 16:26 | IT

Výkon u spalovacího motoru je uváděn v kW, nikoliv v kWh... Obecně souhlas,také mi vadí výše pojistného odvozená od zdvihového objemu motoru-je to irelevantní kritérium.I s autem o objemu 0,6 l lze "zadělat" na velkou škodu.Sazby podle výkonu motoru jsou též sporné.Spíš dělit na osobní-lehké užitkové-nákladní-autobusy-mot ocyklatd. a podle toho určit sazby.Při parkovacích manévrech na výkonu ani objemu motoru nezáleží a škoda kterou způsobíme / nebo někdo nám/ může být docela slušná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 02. 2003 18:35)

18. 5. 2003 13:07

Systém je ve svém základu : 1. NESPRAVEDLIVÝ - PROČ ? Je postaven na sazbách odvozených od obsahu motoru a preferuje masu vozů s nízkým obsahem, jejichž řidiči patří mezi nejméně vyježděné a podílejí se proto nejvyšší mírou na zavinění dopravních nehod. Je to na úkor řidičů vozů s vyšším obsahem motoru, kteří ročně najezdí mnoho desítek tisíc kilometrů bez nehod a platí několikanásobně vyšší povinné ručení. Patrně proto, že když si mohou dovolit koupit "drahé" auto, mohou si dovolit "dražší" povinné ručení. 2. NESPRÁVNÝ - PROČ ? Jedná se o odpovědnostní pojištění řidiče za škodu způsobenou někomu jinému. Ale není pojišťován řidič, ale auto které řídí !!!!! Správně by mělo být toto pojištění uzavřeno na osobu řidiče jmenovitě a vztahovat se na každé motorové vozidlo, které řídí v okamžiku zavinění škody někomu jinému. Samozřejmě by mělo být v několika skupinách zjednodušeně podle toho, jak velkou škodu může způsobit ( při řízení motorky většinou nemohu způsobit takovou škodu jeko při řízení tahače ) např.: pojištění odpovědnosti za řízení jednostopého vozidla, za řízení osobního vozidla, za řízení nákladního vozidla, za řízení autobusu ......Samozřejmě u každé skupiny v několika podskupinách podle max. výše škody, kterou bude pojišťovna za pojištěnce hradit. BONUSY + MALUSY : systém by měl markatně odlišit slevami dobré řidiče bez zavinění škod někumu jinému a přirážkami ty špatné s častým zaviněním škody někomu jinému.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 9. 2003 12:37

A prosím, jak jste dopadl. Právě se mi stalo něco podobného a byl jsem poněkud v šoku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kája Mařík 04. 02. 2003 10:45)

17. 9. 2003 12:57

Pak to tedy chce vymáhat nedoplatek, respektive zbytek vaší škody po tom, kdo vám ji způsobil, když to za tohoto řidiče nezaplatila jeho pojišťovna, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 09. 2003 12:37)

17. 9. 2003 14:42 | dudde

také so to dá řešit plněním z hav. poj.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 09. 2003 12:57)

22. 10. 2003 16:08

I já jsem tím právě prošel a to konkrétně u České pojišťovny, kdy jsem zhruba po 4 měsících dostal pouze 60% mně způsobené škody. Přitom se jednalo o pětileté Ford Mondeo s cca 100 000 ujetými kilometry. Auto je napohled téměř jako nové. Teď marně pátrám jak se mohu bránit, pojišťovna argumentuje svými vnitřními tabulkami a já jsem o pár desítek tisíc chudší. Mě přece moji sazbu povinného ručení taky nikdo neamortizuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kája Mařík 04. 02. 2003 10:45)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kohout

ekonom

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
98,31 %

z 177 duelů
×
Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 56 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

1SN9140, 1SN9141, 4Z35122, 5M65853, 5M65853

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK