Jak to chodí s blokacemi karet

Ztráta nebo odcizení platební karty dokáže hodně zkomplikovat život. Pomůže vám v takové situaci vaše banka? Určitě ano, ale ne každá stejně. Víte, jak postupuje váš správce peněz a za co všechno nese odpovědnost?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2003 23:46, PavelPP

I mně se podařilo zaplatit el. kartou bez PIN. Je od GE.

Zobrazit celé vlákno

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 1. 2003 11:16, Ivo Honigschmied

Poměrně dobrou zkušenost mám se zamknutím karty - konkrétně v případě ebanky jsem měl zamknuto a zabezpečeno cca do 10 minut od zjištění absence karty. Služba to byla poměrně levná a vyřešila můj problém (karta zapomenuta v obchodě).

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

30. 1. 2003 13:21 | Jerry

Bontonland v Praze na Vaclavaku (Koruna) - platby Maestrem od GE CB, PIN nikdy nevyzadovan.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2003 11:39

V článku je chybná informace o odblokování karty v případě, kdy po telefonickém hlášení nenásleduje písemné potvrzení. Vedle Raiffeisenbank také Union banka v tomto případě jednou zablokovanou kartu již neodblokuje, s výjimkou písemné žádosti klienta o odblokaci. Je možné, že i jiné banky vznesou podobnou námitku. Prosíme o opravu této nepřesnosti, která by mohla ovlivnit chování našich klientů. Děkuji.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2003 8:14 | panda

Potvrzuji. Platím Maestrem a ještě se mi nestalo, že by kromě bankomatu po mně někdo požadoval PIN.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2003 7:49 | Hugo

Od České spořitelny.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2003 23:46 | PavelPP

I mně se podařilo zaplatit el. kartou bez PIN. Je od GE.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2003 20:49 | HradilDu

Tak to je celkem zvláštní. Podle mých informací mají být všechny transakce ověřovány PINem. Od které banky máte Vaši kartu Maestro?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2003 14:07 | Hugo

Není pravda, že u karty Maestro je KAŽDÁ transakce potvrzována PINem. Sám tuto kartu mám a za poslední půlrok se mi dvakrát stalo, že PIN nebyl vyžadován. Ne jeden obchod si nemůžu vzpomenou, ale druhý byl Julius Meinl ve Frenštátě pod Radhoštěm. Docela mě to překvapilo. Nicméně i tak proběhla platba bez problému a byla správně zaúčtována na měséčním výpisu z účtu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2003 11:16 | Ivo Honigschmied

Poměrně dobrou zkušenost mám se zamknutím karty - konkrétně v případě ebanky jsem měl zamknuto a zabezpečeno cca do 10 minut od zjištění absence karty. Služba to byla poměrně levná a vyřešila můj problém (karta zapomenuta v obchodě).
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2003 20:36 | HradilDu

Máte naprostou pravdu. U karet Maestro je při každé transakci vyžadován PIN. V obchodních podmínkách bank, vyjma GE Capital Bank, najdete ustanovení, že klient ručí vždy a v plné výši za případné ztráty ze zneužití jeho platební karty při transakci se zadáním PINu. Povinností klienta je totitž chránit svůj PIN. Jak je ale uvedeno v článku, každá transakce se zadáním PINu je on-line ověřována a tudíž vždy odmítnuta u zablokované karty. Pokud tedy elektronickou kartu stačíte zablokovat včas, zloděj s ní už nezaplatí. Budete-li ale chtít reklamovat transakci provedenou před blokací karty, banka Vám ji zcela jistě zamítne jako neoprávněnou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2003 7:51 | valtr

Zajímalo by mě, jak je to s blokací, resp. reklamací platby u Maestra. Pokud vím, tak každá transakce musí být potvrzena PINem. A ten by neměl znát nikdo jiný než majitel. Může banka z důvodu špatné ochrany PINu neuznat reklamaci?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Jan Sokol

filosof a exministr

Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Sokol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services