Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 11. 12. 2002 | 27 komentářů
"Pokud se chystáte jen spořit, tak říkám ano. Pokud však jednou budete chtít úvěr, vyberte si raději jinou spořitelnu." Tento citát se v různých obměnách asi nejčastěji vyskytuje v názorech našich čtenářů na Raiffeisen stavební spořitelnu. Proč?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 12. 2002 21:10

To, že bych budoval komunismus si opravdu nepamatuju. A na rozdíl od mnoha současných "podnikatelů" a politiků jsem kapitalismus za nadávku nikdy nepovažoval. To jsi na špatné adrese. Ono to není tak, jak si myslí někteří emigranti, že jsme tu koncem roku 1989 spadli s prvomájovými mávátky ze stromu a díky jejich návratu jsme se naučili jíst příborem a používat toaletní papír. Nic ve zlém, tvůj případ to snad nebude. Všechny stavební spořitelny nezastupuji, jen ty, které pokládám za smysluplné zastupovat. Provize jsou opravdu všude dost podobné, vyčnívá asi jen ta jedna, která je tím proslulá, ale tu z dobrých důvodů nezastupuji.

Reagovat

 

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (feudál 13. 12. 2002 20:49)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 12. 2002 21:11, prskavec

Hough. Jedno oko nezůstalo suché. Znám dost lidí, kteří spadají do zde propíraných kategorií a řekl bych, že to vůbec není tak jednoduché. Vždy je nejdůležitější osoba poradce či dealera. Znám takového dealera, který dokáže nejen dobře prodat svůj produkt, ale nelze-li klientovi pomoci jen tímto produktem, velmi profesionálně odhadne čím ho doplnit nebo nahradit a klienta předá kolegovi odjinud. Je to vždycky o kvalitě práce a ne o tom, v jakém dresu hraje. Je mi jedno, jestli ten člověk dřív prodával vysávače nebo kosmetiku, nebo jestli šrouboval ve fabrice. Zajímá mě, co dokáže teď v tom, co teď dělá. Někdo dělá celý život to samé a pořád blbě. Někdo dělá něco jen rok a zůstane za ním dobrá práce. Předsudky bych v tomto případě raději nechal stranou.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (feudál 15. 12. 2002 18:05)

Další příspěvky v diskuzi (27 komentářů)

15. 12. 2002 18:05 | feudál

Souhlas. Je to podáno trefně a pravdivě. Také nečekej, že tě za to bude někdo chválit. Tady se to totiž hemží samými prodejci dealerového typu. Když se takový expert jednou stane dealerem, tak je to většinou nadosmrti. Bohužel pro veřejnost. Začne prodávat mixery, potom vysavače, nějakou kosmetiku a přitom si odskočí udělat nějaké stavební spoření. Když přijde doba, tak povinné ručení, před tím třeba nějakou kampeličku. Pokud jde s dobou, tak nyní je velkým hitem přívěšek na krk na eliminování REZONŮ. Tento typ dealera je schopen prodat všechno. Kromě důvěry. Tu nikdy nemůže prodat, jednak to neumí a pak neví, co to je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 15. 12. 2002 16:22)

15. 12. 2002 18:18 | feudál

Vidím to stejně. Většinu jsem udělal u ČS. I když nechtějí externí poradce. V zájmu klienta se cesty vždycky najdou. Nyní jednáme s jednou firmou o možné externí spolupráci. ČMHB není také špatná. Hodně záleží na tom, kde jsou stavební spoření. Dá se to dobře kombinovat. Dokonce i u KB jsem slušně pochodil. GE KB jsem to zkoušel s jedním klientem. Slibovali, tahali nás za nos a pak nás odkopli. Naštěstí jsme to vyřešili rychle právě v ČS. Vzali odhad, tak jak byl. Přepsali jsme potřebné podklady a za 14 dní byla hypotéka na světě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (prskavec 15. 12. 2002 18:04)

15. 12. 2002 21:11 | prskavec

Hough. Jedno oko nezůstalo suché. Znám dost lidí, kteří spadají do zde propíraných kategorií a řekl bych, že to vůbec není tak jednoduché. Vždy je nejdůležitější osoba poradce či dealera. Znám takového dealera, který dokáže nejen dobře prodat svůj produkt, ale nelze-li klientovi pomoci jen tímto produktem, velmi profesionálně odhadne čím ho doplnit nebo nahradit a klienta předá kolegovi odjinud. Je to vždycky o kvalitě práce a ne o tom, v jakém dresu hraje. Je mi jedno, jestli ten člověk dřív prodával vysávače nebo kosmetiku, nebo jestli šrouboval ve fabrice. Zajímá mě, co dokáže teď v tom, co teď dělá. Někdo dělá celý život to samé a pořád blbě. Někdo dělá něco jen rok a zůstane za ním dobrá práce. Předsudky bych v tomto případě raději nechal stranou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (feudál 15. 12. 2002 18:05)

16. 12. 2002 6:18 | Fredy

Nereagoval jste sice na můj příspěvek, ale přesto si dovolím Vám něco připomenout. Mezi prodejem nějakého zboží (kosmetika, kuchyňské nádobí a spotřebiče, zaručené čistící prostředky, vysavače, hubnoucí prostředky apod.) a finančními produkty je veliký rozdíl. U prvního jde o konkrétní hmatatelnou věc a u druhého o přání a sliby. Někomu prodáte nerezové nádobí s akutermickým dnem a s tím, že vaření v tomto je jedině zdravé. Může Vás poslechnout a vařit zdravě. Nebo se mu to bude zdát složité a zdlouhavé, vytáhne starý obyčejný hrnec a nové nádobí jde na půdu (pod postel, do sklepa apod.). V lepším případě se ho bude snažit prodat jinému neznalému člověku. Přesto se může jednat o deseti tisícové částky. Proti těmto prodejcům nic nemám. Jsou to většinou profíci, skvělí herci a dobří manipulátoři. Je mi úplně jedno, jestli před tím točil ve fabrice pouzdra na soustruhu, nebo přidával zedníkům. S prodejem finančních produktů by se to nemělo srovnávat. Je to o něčem jiném. Ale to bych se zase opakoval. Daňový poradce musí znát dokonale účetnictví, daňové zákony a právní problematiku obojího. Právní poradce se bez dokonalé znalosti práva a judikatury také neobejde. Potřebují k tomu určité příslušné vzdělání. Totéž by mělo být u SKUTEČNÉHO finančního poradce. Tím myslím poradce, který klientům zpracovává finanční plány. Ať už plány bydlení, investiční či zajištění majetku apod. Tady se psalo původně o stavebním spoření, tak třeba plán bydlení. Klienta v podstatě nezajímá která stavební spořitelna, nebo hypotéční banka je v plánu, ale kdy bude bydlet ve svém a kolik ho to bude stát. Má své přání, svůj cíl a finanční poradce mu slíbí, že ho k tomu cíli dovede. A k tomu je opravdu třeba dobrá odbornost, praxe a určité ekonomické vzdělání a myšlení. Takovýto poradci se hodnotí podle toho, kolika klientům pomohli k vlastnímu bydlení a ne podle toho kolik "naflákali" za jeden měsíc smluv. Ne každý, kdo nosí v nemocnici bílý plášť je lékař. Ne každý, kdo má ve své tašce smlouvy pro několik stavebních spořitelen je finanční poradce. Je jen na lidech, budoucích klientech, aby si tento rozdíl včas uvědomili. Nerad bych se mýlil, ale podle některých Vašich poznámek bych tipoval, že nepatříte k těm „flákačům“ smluv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (prskavec 15. 12. 2002 21:11)

16. 12. 2002 10:14 | prskavec

Pevně doufám, že k oněm vámi nazývaným „flákačům smluv“ opravdu nepatřím. Ve vašem příspěvku stěží najdu něco, s čím by se nedalo souhlasit, což ostatně většinou platí pro vaše příspěvky obecně. Domnívám se dokonce, že není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal já. Je to o kvalitě člověka a jeho práce. Znám vynikajícího truhláře, který se v tom oboru nevyučil. Má sice dost slušné vzdělání, ale z úplně jiného oboru. Přesto se z něj stal velmi nadprůměrný truhlář. Zrovna tak dobrý finanční poradce nemusí mít VŠE. V praxi udělá dealer znalý problematiky klientovi lepší službu, než mizerný finanční poradce. To říkám přesto, že sám patřím k finančním poradcům a snažím se zahrnout do své nabídky vše podstatné, co může mít pro klienta význam. Stoprocentně nezávislého finančního poradce v této zemi neznám. Všichni jsme více či méně závislí. Jde ale o to, že když nejsem schopen klientovi zajistit odpovídající službu sám, nasměruji ho jinam, i když to pro mě není provizně přínosné. Ono k časem se to i tak časem vrátí, když ničím jiným, tak čistým svědomím. A pokud se bavíme o stavebním spoření – ruku na srdce – kolik klientů při podpisu smlouvy má jasnou představu, jak jim smlouva bude sloužit? Kolika z nich je třeba vypracovat plán? Mezi mými klienty je to naprostá menšina. Obvyklé zadání zní nějak takto: „Chceme to spoření se státním příspěvkem (někdy se to rovnou zkracuje slovem liška), aby se to dalo po těch pěti letech vybrat a kdyby něco byl tam ten úvěr“. Často vám klient rovnou řekne, že chce tu a tu stavební spořitelnu, protože ji zná z reklamy, má ji známý, apod. Snažím se podle informací, které mi klient je ochoten poskytnout, přesto udělat nějaké doporučení. Někdy je klient akceptuje, někdy ne. Takový je život.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 16. 12. 2002 06:18)

16. 12. 2002 18:37 | CSrypatschek

...koho jsem níže myslel ? Na to si každý může odpovědět dle svého a já si trochu taky rýpnul. To snad můžu, nebo ne ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (prskavec 16. 12. 2002 10:14)

3. 2. 2012 19:55 | Gabriel Pleska

Jen jestli se v té Americe nemusí schovávat, bouchač.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vašo 11. 12. 2002 13:56)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Michael Kocáb

hudebník a politik

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
60,78 %

z 51 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
3,57 %

z 28 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK