Haló, to je úvěrové?
Zájem Čechů o spotřebitelské úvěry roste a tak nás více a více volá na infolinky bank a snažíme se zjistit za jakých podmínek můžeme půjčku dostat. Jak při takovém hovoru dopadnete, se můžete dočíst v našem testu kvality bankovních infolinek.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 1 komentářů)
11. 12. 2002 21:38 | Jiří K.
Je sice skutečně chvályhodné, že se zlepšila telefonická dosažitelnost bankéřů pro zájemce o spotřebitelské úvěry. Já bych ovšem mnohem více přivítal, pokud by banky odpovídajícím způsobem snížily úrokové sazby za spotřebitelské úvěry v relaci s vývojem těchto sazeb u ostatních produktů. Jejich „úroková marže“ je u těchto úvěrů nebývale a neskutečně vysoká. Je sice pravdou, že některé banky v poslední době jisté korekce sazeb provedly, jedná se však (ve srovnání s poklesem sazeb ze všech druhů vkladů a také sazeb ČNB) o pokles nedostatečný a navíc nepochopitelně opožděný. Prosba autorovi: Bylo by možné vypracovat přehled či porovnání toho, jak se za uplynulé např. 4 roky změnily sazby úroků ze spotřebitelských úvěrů v porovnání s výše zmíněnými sazbami vkladů (tam reagovaly prakticky všechny banky prakticky vždy a okamžitě na ČNB) a úrokovými sazbami ČNB (např. repo sazba z 11,5 % v listopadu 98 na současných 2,75 %, tj. na méně než jednu čtvrtinu!)? Myslím si, že by to bylo zajímavé srovnání a asi by z něho vyplynulo, za koho mají prakticky všechny naše ústavy drobného (obyčejného) klienta.