Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 4. 11. 2002 | 18 komentářů
Pod tlakem klesajících úrokových sazeb začínají stavební spořitelny vycházet svým klientům vstříc stále víc. Změny, které od listopadu přinášejí první tři ústavy, jsou především ve znamení rozlišení produktů pro klienta úvěrového a spořícího.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 11. 2002 23:17, TGP

Jaký to neskutečný vtip - zodpovědný finanční poradce? A vy už jste nějakého někde viděl? Já ne, vidím jen ty, co cpou lidem na rok fond Pioneer nebo dokonce distribuují Helvag či tlačí KTP Quantum. Opravdu nepotřebuji žádného dealera, abych věděl, jak maximalizovat státní podporu na stavebním spoření a co nevím, to si raději přečtu na poradenských serverech než se nechat zblbnout nějakým prachsprostým dealerem, kterému jde jen o jeho provizi a nic jiného.

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 10. 11. 2002 15:30)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2002 15:51, Katerinka

Vážený pane, děkujeme za upozornění, ale Vaše připomínky nejsou zcela správně. K bodu 1. u Hypo stavební spořitelny se opravdu jedná o úrokové zvýhodnění a to ve výši 100 % získaných úroků při splnění všech spořitelnou daných podmínek (tj. 2 % úroků) nejde tedy o 2 % z cílové částky jak píšete Vy. Při dosažení hodnotícího čísla 8,500 může klient získat navíc jako bonus 1% z cílové částky u tarifů 1,8, tento údaj jsme do tabulky doplnili. K bodu 2. na základě Vaší připomínky jsme tabulku u Raiffeisen stavební spořitelny upravili tak, aby nemohlo dojít u čtenáře k dojmu, že spořící klient může získat 3 % úročení a ještě 1 % jako bonus. Kateřina Beranová

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miloš 04. 11. 2002 13:27)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

4. 11. 2002 1:06 | TGP

Velmi dobré a přehledné, díky moc. Kdybych už neměl uzavřenou smlouvu, pořídil bych si stavební spoření přes vás.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2002 10:05 | urubkova

Taky jsme to udělala online. Při mém prvním stavebku mi byl poradce platný jak mrtvému zimník. Napodepisoval smlouvy mezi známýma, vybral provize a nechal toho. Takže jsem se rovnou spolehla na sebe a udělala to po internetu. Bylo to pohodlné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 04. 11. 2002 01:06)

4. 11. 2002 11:34 | Ori

Je to velmi příjemný, ale bohužel pro lidi, co již meziúvěr mají. Zažádal jsem si o snížení této sazby a dostal jsem odpověď, že to není pro "staré klienty s meziúvěry". Takže my, co jsme si je pořídili před rokem, tak jsme na tom špatně. Ještě 2 roky budu tiše koukat na to, jak si stavebka mastí kaspu na rozdílu mezi mým úrokem a úrokem co dostají od ČNB. Jak z této situace vybruslit? Je lepší si vzít zvýhodněný spotřebitelský úvěr a doplatit jim to? Nebo byt prodat a koupit si nový na nové úrokové sazby? Jen teď vím se kterou spořitelnou již v budoucnu nechci spolupracovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2002 13:27 | Miloš

Máte chybu v tabulkách, konktrétně položku "dodatečné úrokové zvýhodnění"
1. U Hypo se nejedna o zvyhodnění úročení, ale o procenta z cílové částky, tedy lepší by bylo napsat: bonus = 2% cč.
2. U raiffeisen se sice jedná o dodatečné úrokové zvýhodnění, ale je již započítáno v kolonce Úroková sazba pro klienty bez úvěru. Takže by bylo lépe tuto kolonku radši v tabulce neuvádět.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2002 7:29 | slimak

Prosba o Váš názor. Dobíhá mi smlouva o stav.spoření/ KB/.Poradce mi navrhuje uzavření smlouvy nové já jsem někde četl,že je výhpdnější navýšit cílovou částku.Jak to tedy je,má někdo zkušenost?Díky předem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2002 8:00 | Zbyněk

Je to klasická finta od poradce jak získat provizi. Rozmyslete si, jestli ty peníze teď potřebujete. Pokud ne, pouze navyšte cílovou částku (je-li to vůbec třeba!) a spořte dál. Má to tři výhody. Ušetříte poplatek za uzavření nové smlouvy (většinou 1% z cílové částky), peníze můžete mít za 3 měsíce (typická výpovědní lhůta) a navíc Vaše stávající smlouva je určitě lépe úročená, než by byla Vaše nová smlouva. Takže jednoznačně doporučuji spořit dále na stávající smlouvu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (slimak 05. 11. 2002 07:29)

5. 11. 2002 8:19 | slimak

Díky za info.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zbyněk 05. 11. 2002 08:00)

5. 11. 2002 9:20 | TGP

Jenom doplním, že poplatek musíte zaplatit i za zvýšení cílové částky, a to z rozdílu mezi novou a starou cílovou částkou. Jinak opravdu platí, že navýšení je výhodnější než nová smlouva. Pouze si dejte pozor, abyste nepřespořil, pak by Vám mohla stavebí spořitelna smlouvu změnit na současné méně výhodné podmínky sama.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zbyněk 05. 11. 2002 08:00)

5. 11. 2002 9:51 | Katerinka

Milý Zbyňku, asi radíte z dobré vůle, ale neradíte úplně správně. 1. ne vždy je poradce zlá potvora, která chce klienta oškubat o peníze. 2. většina stavebních spořitelen se navyšování cílové částky vyhýbá a když už to dovolí, tak klientovi změní staré výhodné podmínky na nové a pozor někdy i zpětně! 3. jak již je řečeno o něco níže, poplatku za uzavření smlouvy se klient při navýšení cílové částky stejně nevyhne spořitelna si 1% (někdy více, dle spořitelny) z rozdílu mezi starou a novou cílovou částkou strhne automaticky. 4. spořit dál bych osobně slimákovi doporučila v případě, že má na staré smlouvě ještě dostatečně vysokou rezervu v cílové částce, jinak se stačí podívat po nové nabídce všech spořitelen a vybrat si tu nejvhodnější pro budoucí záměry (nemusí nutně zůstávat u své původni spořitelny). Hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zbyněk 05. 11. 2002 08:00)

5. 11. 2002 10:34 | Zbyněk

Milá Lady, máte pravdu, že se platí poplatek za navýšení cílové částky. Přesto je to výhodnější než vypovědět a uzavřít novou smlouvu. No a k těm poradcům. Přesně toto se stalo několika mým známým. Přesvědčili je, že si mají raději peníze vybrat a založit novou smlouvu, i když ty peníze nepotřebovali a mohli spořit dále. Jsem si jist, že velmi dobře věděli, co radí. Proč to tedy udělali. Že by v tom nebyly provize?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katerinka 05. 11. 2002 09:51)

5. 11. 2002 18:58 | Katerinka

Mé upozornění bylo hlavně k Vaší původní větě o navyšování cílové částky, která vyzněla tak, jako by byla narozdíl od nové smlouvy bez poplatku a to je bohužel častý omyl. K Vámi zmiňovanému nešvaru některých "poradců" bych jen řekla následující: jsou to lidé, kteří většinou prodávají jen jednu společnost (jedno stavební spoření, jedno pojištění, jedno penzijní připojištění) a tudíž jsou jak vy píšete závislí na provizích z těchto prodaných smluv. Čím víc nových smluv, tím víc penízků, bohužel to kazí jméno všem poradcům v těchto oborech a to je škoda. S takovým prodejcem jednoho produktu, bych si smlouvu o čemkoliv neuzavřela právě z tohoto důvodu závislosti a tudíž i určitému zkreslování informací (taky jsem se s tím setkala). Osobně jsem si své smlouvy uzavřela přes internet (mimochodem na tomto serveru :-)), jelikož mi jako klientovi přišlo férovější, že si sama mohu vybrat s kým budu spořit a až když jsem tápala tak jsem využila možnosti zeptat se. Nikdo mě k ničemu nenutil a nepřesvědčoval o své pravdě, jen jsem si ověřila zda některé věci chápu správně a šup za chvíli byla smlouvička na světě a já můžu vesele spořit. Hezký večer.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zbyněk 05. 11. 2002 10:34)

7. 11. 2002 15:51 | Katerinka

Vážený pane, děkujeme za upozornění, ale Vaše připomínky nejsou zcela správně. K bodu 1. u Hypo stavební spořitelny se opravdu jedná o úrokové zvýhodnění a to ve výši 100 % získaných úroků při splnění všech spořitelnou daných podmínek (tj. 2 % úroků) nejde tedy o 2 % z cílové částky jak píšete Vy. Při dosažení hodnotícího čísla 8,500 může klient získat navíc jako bonus 1% z cílové částky u tarifů 1,8, tento údaj jsme do tabulky doplnili. K bodu 2. na základě Vaší připomínky jsme tabulku u Raiffeisen stavební spořitelny upravili tak, aby nemohlo dojít u čtenáře k dojmu, že spořící klient může získat 3 % úročení a ještě 1 % jako bonus. Kateřina Beranová
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miloš 04. 11. 2002 13:27)

8. 11. 2002 8:24 | Pavel

Mám taky jeden poznatek, který se týká "poradců" a zakládání nových smluv. A je to jenom a pouze o provizi...!!! Mé známé dobíhal pětiletý spořící cyklus a nechtěla si brát úvěr. Cílová částka 240000, naspořeno 120000, na začátku spoření uhrazen 1% poplatek 2400 Kč. A co udělal tento "poradce"? Bez mrknutí oka založil novou smlouvu místo toho aby tu starou tzv. rozdělil na dvě s cílovou částkou 120000 a bez poplatku (ten již byl přece na začátku uhrazen). Když jsem to zjistil a ona to reklamovala, "poradce" ani ČMSS se k tomu nechtějí znát a už vůbec nic nechtějí napravovat. Takže tam někam na Vinohradskou ulici zahučelo 1200 Kč a nic se neděje...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2002 10:29 | TGP

Takových případů je a bohužel ještě bude hodně, neboť dealeři jsou hladoví a žijí z poplatků. Mnohem lepší je situace, kupujete-li si produkty na pobočkách bank. Pokud víte, co chcete, udělají Vám to bez problémů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 08. 11. 2002 08:24)

10. 11. 2002 15:30 | Jirka

Vážená, gratuluji uzavřít smlouvu na stavební spoření nebo na jinou finanční službu pomocí internetu bez skutečného poradce, který se vyzná a má přehled i o konkurenci je jako koupit věc o které nevíte jak funguje a kčemu slouží! Prodej tímto způsobem se mi nelíbí, protože společnost tak nabídne obyčejnému člověku jak na trhu vše z možností a kliente vyber si, my stejně máme provizi od všech a jestli si vybereš špatně ? Vybral sis sám!!! Finanční poradce je přece něco jako rodinný lékař! Je to výborná znalost klienta a maximální důvěra oboustraná. Prodej přes internet je dosti nefér.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katerinka 05. 11. 2002 18:58)

10. 11. 2002 23:17 | TGP

Jaký to neskutečný vtip - zodpovědný finanční poradce? A vy už jste nějakého někde viděl? Já ne, vidím jen ty, co cpou lidem na rok fond Pioneer nebo dokonce distribuují Helvag či tlačí KTP Quantum. Opravdu nepotřebuji žádného dealera, abych věděl, jak maximalizovat státní podporu na stavebním spoření a co nevím, to si raději přečtu na poradenských serverech než se nechat zblbnout nějakým prachsprostým dealerem, kterému jde jen o jeho provizi a nic jiného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 10. 11. 2002 15:30)

11. 11. 2002 9:30 | Katerinka

Milý Jirko, neumím si představit jednoho člověka, který bude mít přehled o všech stavebních spořitelnách (a to mluvím jen o jednom finančním produktu) a přitom bude prodávat jen jednu, kterou mi nabídne. On ji sice nabízí z dobré vůle, protože je přesvědčen, že tahle je opravdu to nejlepší (jinak by to přeci nedělal), jenže informace o ostatních má z 90% od té své mateřské a věřte, že ta svým poradcům dává informace řádně přechroustané. S tou péčí o mou smlouvu to bylo tak, že jsem si zavolala, když jsem nerozuměla a můj dotaz mi byl vysvětlen a i jsem byla upozorněna proč je vhodná taková a taková cílová částka a při jakých vkladech a jak dlouhé době se mi tato smlouva vyplatí. Nemyslím si, že by „závislý“ poradce poradil lépe. Tady sice vím, že server získal určitou provizi za mou smlouvu, ale není na této provizi závislý – nebo myslíte že ano? K tomu zda je prodej přes internet fér nebo ne – zažila jsem poradce (dokonce mě znal, takže to nebyl cizí člověk), který mi sice doporučil jednu spořitelnu, ale šup a už u toho byla i pojistka (co kdybych chtěla úvěr) a penzijní připojištění (je mi 25 a zatím ho nepotřebuji). Takže tolik o poradcích, kteří jsou jako rodinný lékař, mimochodem ani toho lékaře bohužel rodinného mít nebudete (tedy pokud spadáme do stejné společenské vrstvy) :-). Hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 10. 11. 2002 15:30)

18. 12. 2002 15:02

Dodatek k diskusi: o možnosti rozdělování smlouvy na tzv. "starou" a "novou" mnoho poradců ani neví, taky to některé spořitelny nemají ve všeobecných obchodních podmínkách a rozdělení tedy nepřipouštějí. Určitě ho má Liška. Proto se mohlo stát, že Vám nabídli uzavření nové smlouvy. Horší ale je, že uzavřete novou smlouvu na zbytečně vysokou cílovou částku + zaplatíte zbytečně vysoký poplatek. Pokud na to máte, je dobré spořit na děti a na dospělé si vzít úvěr. Pokud už při zakládání smlouvy víte, že chcete z 5 let úvěr, vybírejte spořitelnu podle podmínek přidělení úvěru. Aby se Vám nestalo, že mají sice nizký úrok, ale takové podmínky, že úvěr dostane jen asketa nebo Jehovista, normální člověk na něj nedosáhne (tím myslím HYPO, které má podmínky pro úvěry na hraně lidských možností).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kohout

ekonom

Michal David

hudebník a podnikatel

Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
98,09 %

z 209 duelů
×
Michal David
ÚSPĚŠNOST
10,20 %

z 98 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Oligopson, Kartel, Plán zaměstnaneckého držení akcií, miroslav kalousek, pavel kohout, euro, podnikání, petr mach, konspirační teorie, 117/1995 Sb., floatingové hypotéky, elektrotechnika, Oprah Winfrey, řešení, vytápění, spořicí účet hit, CCB, Tomáš Ervín Dobrovský

6U35512, 1T63031, 2SU1819, 3AI5835, 3AI5835

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK