Lampárna: zaplatím to kartou?

Banky zdražují poplatky za výběr hotovosti z bankomatu a nutí klienty k placení kartou. Lze ale na všech obchodních místech s vyznačeným logem akceptace příslušných bankovních karet opravdu bez problémů zaplatit? Z vlastní zkušenosti vím, že určitě ne.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 7. 2002 13:43, Lubo

Vřele "doporučuji"návštěvu s kartou ,ale pro jistotu plnou peněženkou prodejny Carrefour v Ostravě na Novinářské ul.Taky přes terminál Čs.Zaplatit kartou málokdy o to častěji z plechové huby "omlouváme se nelze přijímat platební karty"Spořka stále nezvládá svou síť, jo holt kdo přecení své síly a možnosti měl by přenechat místo jiným a schopnějším.

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 7. 2002 23:21

Mam zajimavou zkusenost ze Slovenska: Terminal tusim Tatrabanky (nejsem si jisty) odmitl provest platbu kartou Mastercard (zduraznuji ze ne M. Electronic) vydanou IPB s hlaskou Nespravny typ karty. Platba kartou Visa Electron od stejne banky probehla bez problemu. Karty Mastercard samozrejme normalne prijimali, platba v jinem obchode nasledne probehla OK. A pak ze je emboss. karta lepsi... :-))
Jinak co se tyka limitu, v CR bezne mivaji elektro-obchody minimum 500 Kc (parkrat jsem se snazil zaplatit nekolik cistych videokazet kartou a nepochodil jsem...). Na druhou stranu platit v hospode kartou utratu 140,- Kc mi bylo skoro az trapne, nicmene personal nerekl ani slovo...

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

5. 8. 2002 10:00 | Petr J.

Souhlasím se Simonou. Globus Černý Most transakce kartou VISA za 10 až 20 sekund, tak rychle to snad ani s hotovostí nelze.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2002 19:44 | CSrypatschek

...je to jako s těmi povodňovými dluhopisy 1.8. v úřadovnách České spořitelny, tj. protáhlý nos, zklamané obličeje klientů, tj. majitelů dluhopisů, co se je přišli vybrat. Tůdle, na spořku jste krátký, tak vlastních peněz se Vám zachtělo, holenkové ! Utečte z tý spořky, dokud je čas, já už to radostně udělal a vůbec se za to nestydím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2002 17:20 | Bagr

Němci jsou pověstní tím, že milují hotovost. A Češi jsou tak trochu po nich. Údajně kvůli Němcům existuje 1000 EUR bankovka. Např. ve Francii, pokud budete platit hotově víc než 200 EUR, tak už se na vás budou dívat divně, v Německu se takhle budou tvářit naopak na kartu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2002 13:56 | Michal

Mockrat se mi stalo, ze prijdu do restaurace nebo obchodu kde na dverich maji loga: Diners, AMEX, VISA, Mastercard ...Chci platit kartou Diners a za chvili cisnik prijde zpatky se slovy: prominte mne terminal kartu nebere. Tak mu dam VISA nebo AMEX a je vse v poradku. Na druhou stranu mne to stve, protoze od Diners mi prijde faktura tak za mesic se splatnosti 14 dni a zadne poplatky navic. U VISy se mi to hned (no spis do tydne) odecte z uctu. Obchodnici si asi mysli jak jsou svetovi ze maji na dverich vsechna mozna loga, ale pak skutek utek. Jinak mam naprosto stejnou zkusenost s nakupem digitalniho fotoaparatu jako ten pan co ho chteli osidit o tu kartu. Na mne zase zkouseli ze kdyz nedam jinak a budu platit kartou, tak to bude drazsi!!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2002 10:18 | Karolína

Přesně toto se mi stalo. Platila jsem velký nákup kartou a místo vytištění stvrzenky systém nahlásil, že nemám dostatek prostředků na účtu. Zachránily mě jedině stravenky. ČS mi v budoucnu bude muset platit psychoanalytika, aby mě zbavil pocitu trapnosti a vzteku, který ve mně vyvolal jejich nefunkční terminál. :o)))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2002 9:53

Ke všem problémům s PK: Pracuji s kartami každý den, veškeré problémy a nářky slyším také každý den, proto mohu s klidným svědomím říci, že za naprostou většinu problému s platbou, či výběrem s platební kartou může autorizační systém Č. Spořitelny. Pokud se jedna o klienta banky zapojene v systemu MUZO zde je naprostá většina transakcí v pořádku, bohužel kámen úrazu je opět systém ČS, kdy transakce jde nejdříve k autorizaci (povolení) na ČS poté do banky vydavatele (nebo MUZO) a poté zpět (povolení, vytištění stvrzenky) - bohužel ale pokud obchodník vlastní terminál od ČS se tyto transakce často nezdaří v lepším případě a nebo také se podaří např. vícekrát (s jistotou Vám to sníží limit Vaší plat. karty a to nemluvím o případném vyúčtování na Vašem účtu). Jediné řešení není tedy ani tak v poplatcích jako spíše v modernizaci autorizačního systému ČS howgh P.S. A to nemluvím o tom, jak klient - držitel karty vypadá v obchodě, restauraci a pod. když to ještě navíc na těchto terminálech píše nesmyslné hlášky typu - nedostatek prostředků a pod.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2002 23:21

Mam zajimavou zkusenost ze Slovenska: Terminal tusim Tatrabanky (nejsem si jisty) odmitl provest platbu kartou Mastercard (zduraznuji ze ne M. Electronic) vydanou IPB s hlaskou Nespravny typ karty. Platba kartou Visa Electron od stejne banky probehla bez problemu. Karty Mastercard samozrejme normalne prijimali, platba v jinem obchode nasledne probehla OK. A pak ze je emboss. karta lepsi... :-)) Jinak co se tyka limitu, v CR bezne mivaji elektro-obchody minimum 500 Kc (parkrat jsem se snazil zaplatit nekolik cistych videokazet kartou a nepochodil jsem...). Na druhou stranu platit v hospode kartou utratu 140,- Kc mi bylo skoro az trapne, nicmene personal nerekl ani slovo...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2002 7:29 | I++

Moje zkušenosti s kartou. Snažím se platit kartou všude, kde to jde. Ale zpravidla částky vyšší než 300 Kč. Tu stokorunu v kapse mám a nesnažím se zaplatit noviny kartou. Pozor v obchodním domě KAUFLAND! Zde karty neberou a asi hned tak brát nebudou. Zdůvodňují to (písemně) tím, že jedině tak mohou udržet nízké ceny. Mimochodem, stejným způsobem odůvodňují i to, že vám zboží nezabalí jako dárek do slušného papíru, což vám jinak udělají v každé malé samoobsluze. Takže v Kaufkandu si musíte peníze vyzvednout v Bankomatu u vchodu. A kdo nemá kartu od Spořitelny, ten se prohne, protože ČS není sdružená v MUZO. Domnívám se, že značný podíl na této skutečnosti mají banky. Podle mých informací chtějí za stansakci přes kartu 3% z inkasované částky. Pokud obchodník kalkuluje s 10% čistého zisku, banka mu tímto odčerpá třetinu. Aby si zachoval kalkulovaný zisk musí toto procento přirazit k ceně. A tím pádem všichni co nakupujeme v krámech, které mají u dveří loga karet, živíme naše chudé a často tunelované banky.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2002 14:21 | Simona K.

Platba kartou 3 - 5 minut? Nevím, jak kde, ale včera jsme platila kartou v Tescu a byla jsem s tím hotová do půl minuty. Jenže to nesmí být přijímání karty stylem: "Máňo, von chce platit kartou, co s tím?" I toho už jsem byla svědkem...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2002 14:14 | Radek Málek

Třeba to je jen neochotou Carrefouru karty brát - ono to přece jen významně zdržuje odbavování lidí na pokladně - převzít a vydat peníze trvá zhruba 30 vteřin, karetní transakce 3-5 minut, což je významný rozdíl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2002 13:43 | Lubo

Vřele "doporučuji"návštěvu s kartou ,ale pro jistotu plnou peněženkou prodejny Carrefour v Ostravě na Novinářské ul.Taky přes terminál Čs.Zaplatit kartou málokdy o to častěji z plechové huby "omlouváme se nelze přijímat platební karty"Spořka stále nezvládá svou síť, jo holt kdo přecení své síly a možnosti měl by přenechat místo jiným a schopnějším.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2002 11:06 | pivko

jo tak německem bych se zrovna moc neoháněl. jestli je u nás v oblasti placení kartou doba kamenná, tak tam bych to viděl tak na třetihory. zkušenost z tohoto týdne - ze čtyřech hlavních obchodních dobů ve středu drážďan platba VISOU české spořitelny bez problémů pouze v karstadtu, naopak v tom druhém obchoďáku (jméno jsem už bohužel zapomněl :) brali pouze MC. zkušenost rodičů z dovolené v alpách - veliký problém platit kartou VISA, nakonec je zachránilo obyčejné maestro, na které si vybrali hotovost z bankomatu i při tom nekřesťanském poplatku. v německu často neberou karty vůbec anebo berou jen MC případně jen VISU, což u nás naštěstí není, většinou stačí mít jednu z těchto dvou. a mimochodem, platí to i o bankomatech, mnoho z nich VISU neakceptuje, možná má VISA v německu nějakou horší pozici či co, netuším. každopádně zlatý prciny, tedy chci říci placení kartou v ČR :)))
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2002 23:21

Mam zajimavou zkusenost ze Slovenska: Terminal tusim Tatrabanky (nejsem si jisty) odmitl provest platbu kartou Mastercard (zduraznuji ze ne M. Electronic) vydanou IPB s hlaskou Nespravny typ karty. Platba kartou Visa Electron od stejne banky probehla bez problemu. Karty Mastercard samozrejme normalne prijimali, platba v jinem obchode nasledne probehla OK. A pak ze je emboss. karta lepsi... :-)) Jinak co se tyka limitu, v CR bezne mivaji elektro-obchody minimum 500 Kc (parkrat jsem se snazil zaplatit nekolik cistych videokazet kartou a nepochodil jsem...). Na druhou stranu platit v hospode kartou utratu 140,- Kc mi bylo skoro az trapne, nicmene personal nerekl ani slovo...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2002 23:06

Imprintery je v CR vybaveno naprosto zanedbatelne procento obchodniku vlastnicich terminal, takze kdyz nefunguje, smula... Je to ciste teoreticka moznost... A s tim odebiranim terminalu to tady taky neni tak zhave... (nikdo se toho neboji).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2002 14:46 | František Šafránek

Souhlasím s panem Urbancem. Platím kartou všude možně a s problémy, vyjma určitého čekání, jsem se nesetkal. Jsem připraven, že kdyby mi personál odmítl platbu kartou vzít tak bych za a) vysypal nákup pokladní do klína nebo za b) vzal bych nákup a kartu a odcházel bych bez placení, neboť přijmout platbu odmítli. Má někdo zkušenost, jak by na uvedená řešení situace reagoval personál prodejny ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2002 12:54 | Petr Urbanec

Mám podobnou zkušenost - konkrétně s platbou v obchodním řetězci Interspar kde mi sdělili, že minimální limit platby je 50 Kč a že jim to nastavila ČS a.s. Nelenil jsem a kontaktoval českou spořitelnu, kde mi sdělili že stanovení tohoto limitu je porušením smluvních podmínek a že toto _NELZE_ (nicméně k tomu sdělili i informaci, že tento limit v minulosti nastavila sama ČS, ale na základě jejího dubnového rozhodnutí tyto limity zrušila. Ovšem některé terminály jaksi pozapoměla přeprogramovat). Obdobná situace byla u menší soukromé firmy, kde si dokonce stanovili limit 500 Kč (tentokrát terminál od KB), opět jsem se obrátil na KB a během chvíle jsem měl odpověď - opět porušení smluvních podmínek, s tím že tuto situaci vyřeší přímo se zástupcem této firmy. Takže pokud vás někde takovýmto způsobem omezují, tak je nejjednodušší neplatit a hlavně se zeptat na banku, která terminály spravuje a u ní vyřídit stížnost. Mně to zatím fungovalo vždy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2002 12:19

Banky chytre nejdrive zdrazi vybery z bankomatu, aby klienti platili kartou. Potom zdrazi platby kartou, aby lidi vybirali penize z bankomatu, ale poplatky za vybery nesnizi...tradice serioznost, profesionalita...ceska to zeme nestastna... Pro zajimavost: Jsem v nemecku, konto mam u Sparkasse...mam dve karty. Jednu debetni na vyber z bankomatu(je to zadarmo) a druhou kreditni mam na platby kartou. Platim tedy pouze kdyz platim kreditni kartnou, ale ta ma tu vyhodu, ze se platby z konta odecitaji jen jednou za mesic, cimz mi nabiha urok do okamziku preuctovani(opacne samozrejme take, ale to je v poplatcich a to jak rocnich, tak mesicnich(= rocne platim 15 EUR za kreditni kartu, plus mesicni poplatek (1% z vybrane castky na kreditni kartu)...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2002 20:04 | CSrypatschek

...já už nad tím, dámy a pánové, dávno zlomil rákosku. Taková Česká spořitelna, místo aby byla lídrem pro placení kartou u obchodníků, tedy aby kromě technologie obchodníci alespoň do začátku měli trochu snesitelný podmínky, tak rozpoutá bankomatovou válku, všichni investují do bankomatů, a potom si můžeme tady číst v Lampárně tydlecty nářky !!!! Tyď to je směšný !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2002 16:45 | Jirka Dobeš

Trošku vedle, příteli. Union banku koupili jiní Italové a Unicredito je bankovní skupina - bank mají po celé Evropě víc než dost...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2002 16:41 | Jana Marková

Pěkná silná slova. Ale jste si jistý, že v realitě to funguje právě takhle? Zkuste někdy používat hlavu a ne oblast tvorby testosteronu, milý pane...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Klára Samková

advokátka

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Klára Samková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services