Fondy: revoluce v UNISu

Hlavní událostí minulého týdne nebyla ani stále klesající výkonnost fondů ani poměrně vysoké čisté prodeje, ale páteční valná hromada Unie investičních společností. Přijatá rozhodnutí by měla poněkud skomírající organizaci výrazně oživit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 7. 2002 10:36, TGP

UNISu pomůže jedno jediné - spojit se s AKATem, protože jejich boj o to, kdo koho zastupuje, je směšný. Dokud se nedohodnou na spolupráci, nebudou mít distributoři zahraničních fondů důvod vstupovat do UNISu a ten tak bude mít smůlu.

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 7. 2002 20:25, CSrypatschek

3. Ona totiž ČS, jako příklad, byla dle expremiéra Zemana před krachem a byla z kapes daňových poplatníků socánky, ještě dosti nedávno před tím sponzoringem, sanována. Následoval prodej spořitelny v podivné privatizaci bez obvyklého transparentního výběrového řízení, hi, hi, hí. Nedivím se, že nový, takto pobídnutý akcionář, potom sebevědomě vykupoval, ha, ha, há, od měst a obcí, k jejich škodě a tedy nakonec ke škodě i státního rozpočtu a daňových poplatníků, akcie ČS s přednostním právem na dividendu silně, ale silně pod cenou. Jen tak perličku na okraj, ten tehdéjši pruván v hospodářeni spořítelny měl dle téhdy dóstupnych informáci pry častéčně na svědómi i ten saméček z ódy od tej nejoblíbeňéjši Búzkovy, co teď je za socánky ve vládě, a jak to spořitélně prošústroval v miliardách prý někdé v Rosíji. Ona totiž tehdy byla pro ódu příznivější politická konstelace a ten manžílek se proto v ČS, snad z ničeho nic, najednou objevil a spolu s Lývijí tam, předpokládám, zajišťoval stranickou linii tehdejší, tentokráte pravicové vlády Klausovy.

Zobrazit celé vlákno

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

17. 7. 2002 18:56 | CSrypatschek

...rád bych to udělal, ale doba je zlá !!! Vždyť i tuhle v televizi ukazovali, že nás budou, prasátka divoká, střílet, že jsme se přemnožili a lezeme do kukuřice... Já jsem sice prasátko zdivočelé, dík(!) Česká spořitelno a spol. která jsi mne zrodila, ale nebudu to raději riskovat. Já asi vím, proč ten mail chcete, budu trochu konkretizovat. Myslím si, že ty pravidelně opakující se přehledy fondů by chtělo něčím oživit, ale tu vlastně nic neříkající a řádky rozsáhlejší informaci o UNISu za oživení moc nepokládám. Vždyť ti oslovení a citovaní pánové vlastně říkají jen samá klišé, zrovna tak v jiných zdejších článcích, třeba o tom stavebním spoření ! Chtělo by to spíše vyhmátnout čas od času některé podivnosti a zvláštnosti, které se u IS nebo u jednotlivých fondů nutně vyskytují, a ať se chlapci (a děvčata), i k poučení a k uklidnění nás investorů z širší veřejnosti, snaží. I já se rád poučím a třeba změním na leckoho názor. Jinak se tu v případných diskuzích jen vzájemně přetahují sami aktéři a jejích pí ár, čemuž se směji, ale občas mě to i popíchne. Děkuji za Vaši odezvu a těším se na další Vaše články...
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2002 9:03 | TGP

Mohl by mi prosím CSrypatschek napsat mail na můj mail? Předem díky, Tomáš Prouza
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 20:29 | CSrypatschek

ZÁVĚREM : Proto mě osobně, jako investorovi a spekulantovi v tomto bémiš prostoru můžou být nějaké změny v UNIS zcela ukradený, i když, nepopírám, je dobré, že tato organizace přece jen existuje a alespoň nějak funguje. Když však v článku vidím, že tam mají předsedou předsednictva UNIS toho nějakýho Petra Popletala, ředitele z té pro mne profláknuté ISČS od ČS, je mi jasné, že cílem UNISu je výhradně zisk pro správcovské společnosti a jejich případné matky, a aby jim stávající podílníci z toho všeho, co tu předvádí, neutekli do ciziny. Ta trvalá procentíčka za správu z obhospodařovaného majetku jsou dobrá, ještě si z nich, doufám, pan Petr Popletal pořediteluje a možná za nějaký čas tak zjistí, kdo je ten pravý "pán", pro koho má vydělávat. He, he, he, a určitý významný pokles hodnoty majetku podílníků také není přece na škodu, podílník alespoň hned z fondu nezdrhne a takových 15 let si rád zase na růst počká, nebo ne ? Toť vše můj názor divého zvířátka, který nikomu nevnucuji. Rovněž tak jsem nechtěl nikoho skandalizovat a urazit, informace mám jen z veřejně dostupných zdrojů, předem se tedy omlouvám. Ale takto bezútěšně to vše v souvislostech na pár příkladech tady vidím... raději si jdu udělat tu šlichtu z těch italských brambor, co je dnes draze v krámě kupuju a zatím co ty naše, bémiš, tady zůstávaj a asi už nesklizený v zemi zůstanou, protože je za 2,50 Kč/1kg ve výkupu nikdo ani vyvorávat nebude... svrab a cholera...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 11:17 | TGP

Volba je to divná, myslím, že by UNISu mnohem více prospělo, kdyby to byl člověk zevnitř investiček, sžitý s každodenním byznysem a aktuálními problémy. Tahle volba je trošku mimo a překvapuje mě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2002 10:36 | Barry

UNISu pomůže jedno jediné - spojit se s AKATem, protože jejich boj o to, kdo koho zastupuje, je směšný. Dokud se nedohodnou na spolupráci, nebudou mít distributoři zahraničních fondů důvod vstupovat do UNISu a ten tak bude mít smůlu.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2002 8:20 | David Měrkovský

Nevím, zdali takové změny UNISu pomůžou. Hlavně si musí vybrat, zdali bude vychovávat veřejnost (což se snaží dělat i KCP) nebo bude fungovat jako lobbyistická organizace se vším, co k tomu patří. Bez toho se dál nepohne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2002 20:27 | CSrypatschek

5. A jsme u jádra věci. Já mám konkrétně u akciového fondu Sporotrend pocit, že ČS, resp. ISČS, se o můj zainvestovaný majetek v českých akciích dostatečně, a to i vůči kejklům státu, politických stran a zájmových skupin, nestarala, ale starala se především sama o sebe. Co z toho dovozuji ? Že se potom budu důvodně do budoucna domnívat, jako příklad, že ta ČS, aby neměla problém se státem a se socánky, kteří ji navíc sanovali, tak klidně bude dále vesele investovat a držet v portfoliích fondů tentokráte peněžního trhu, dluhopisových a smíšených státní dluhopisy a peněžní pokladniční poukázky ČR, i když bude třeba, zatím(!) jen hypoteticky, naše ČR už někde hodně blízko tý Argentýny nebo tenkrát tý Rosíji. On totiž sociální stát bude muset v nejbližších letech ty nový dluhopisy a peněžní pokladniční poukázky vždy někde udat a tady to je asi nejlehčí cesta. Stát bance zase možná dá na oplátku, za to, že neplaší lidi, pokoj od nějaké té kontroly a vymyslí jí nějaký nový, státem a z peněz daňových poplatníků podporovaný a dotovaný perspektivní kšeft s drobasemi, něco jako je dnes třeba stavební spoření. A když se účty jako v Argentýně nakonec zmrazí, banka si stejně bude dál srážet svý procenta za správu, tak o co jde, he, he, hé... Odskáču to nakonec zase celé jenom já a budu mít tady investice někde tak zmrazený, že si budu muset pak vzít, abych vůbec přežil, někde lichvářský úvěr. Takto mám ostatně už dnes(!) beznadějně zmrazený peníze právě v tom Kvantu IPF (v portfoliu fondu jsou právě ty dluhopisy a peněžní pokladniční poukázky ČR, hi, hi, hi, asi už nácvik tý Argentýny nebo co, ho, ho, ho) a ČSOB mi, žel, žádný překlenovací úvěr s nulovým úrokem iniciativně, s omluvou a jako odměnu za čekání zatím nenabídla !
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 20:26 | CSrypatschek

4. Myslím si, jen na tomto jednom příkladu, že kruh se nám tak pěkně uzavírá a já se jen ptám, jak při těchto pro mne netransparentních zákulisních kejklech ta která IS, resp. ta která její matka, chránila můj majetek. Stačí se jen tak podívat do portfólia Sporotrendu, co tam měl a má. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že bych měl důvod k pocitu, že se můj spořitelní "správce" bránil aktivně(!) poklesu cen akcií v portfóliu třeba u takového Rádia nebo Uni z důvodu netransparentnosti privatizace, a to buď vůči novému vlastníkovi nebo, a to hlavně a především, vůči "tomudlectomu" státu a vlastně vůči "těmdlectem" politickým stranám, jejichž členové si sedí pěkně v představenstvech, dozorčích radách (i bank !) nebo v různých úřadech, kde se nakonec divně rozhoduje, kdo zkrachuje a kdo pojede, za jakých podmínek a pod kým, dál. Naopak, ta ČS to ještě, a s tím tento celý neprůhledný systém, vlastně i za mé peníze, sponzorovala ! Nedivím se ale, vždyť ČS asi ty některé firmy, o které šlo a jde, také asi sama i úvěrovala a o kapitálovou přiměřenost banky jde především ! Když už si svůj majetek v akciích musím hlídat nakonec sám, neboť toto je pro mne v konečném dopadu, žel, jistější, a musím proto jezdit sám na valný hromady, kde pokládám sám všetečný dotazy, sám musím dát případné podněty k prošetření nebo přímo k trestnímu stíhání, proč budu potom dávat peníze do těch fondů od profláknutých IS ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 12:27 | TGP

Nedohodnou se, kde žijete. České investičky to nezvládnou a pro AKAT by bylo jediným řešením, kdyby se UNIS stal jenom jednou ze sekcí AKATu. A to prostě nejde...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 12:25 | Kamil Jirsů

Pokud budou dostatečně omezovat výdaje, tak to zvládnou. Tak by se aspoň choval dobrý manažer, jenže u kolektivních orgánů je to těžší, já vím...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 11:42 | TGP

Ano, UNIS bezpochyby změnu potřebuje, ale stejně budou muset vyřešit jeden velký problém - kdo bude jeho činnost financovat? Více investiček, které by se mohly stát řádnými členy, tady prostě není a nebude, takže pokud nepřitáhnou distributory jako řádné členy, čeká je poměrně omezená budoucnost...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2002 20:25 | CSrypatschek

3. Ona totiž ČS, jako příklad, byla dle expremiéra Zemana před krachem a byla z kapes daňových poplatníků socánky, ještě dosti nedávno před tím sponzoringem, sanována. Následoval prodej spořitelny v podivné privatizaci bez obvyklého transparentního výběrového řízení, hi, hi, hí. Nedivím se, že nový, takto pobídnutý akcionář, potom sebevědomě vykupoval, ha, ha, há, od měst a obcí, k jejich škodě a tedy nakonec ke škodě i státního rozpočtu a daňových poplatníků, akcie ČS s přednostním právem na dividendu silně, ale silně pod cenou. Jen tak perličku na okraj, ten tehdéjši pruván v hospodářeni spořítelny měl dle téhdy dóstupnych informáci pry častéčně na svědómi i ten saméček z ódy od tej nejoblíbeňéjši Búzkovy, co teď je za socánky ve vládě, a jak to spořitélně prošústroval v miliardách prý někdé v Rosíji. Ona totiž tehdy byla pro ódu příznivější politická konstelace a ten manžílek se proto v ČS, snad z ničeho nic, najednou objevil a spolu s Lývijí tam, předpokládám, zajišťoval stranickou linii tehdejší, tentokráte pravicové vlády Klausovy.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 20:23 | CSrypatschek

2. Na druhé straně tu je problém důvěryhodnosti samotné té které IS ! Za jaké barvy vlastně ta která IS a její případná matka vlastně "hraje" ? V zájmu podílníka (akcionáře) jejích fondů nebo někoho jiného ? Uvedu jen trapně smutný příklad ČS, resp. její ISČS a jejího fondu OPF Sporotrend, tak jak se mě osobně(!) a v širších souvislostech(!) jeví. Pominu prožité veletoče se statutem a portfoliem fondu, což samo o sobě stačí, pro již dříve zainvestovaného podílníka, jen k odplivnutí si, k razantnímu odchodu a k naplnění hesla "nikdy více !" Myslím na něco dále znepokojujícího. Přes pohnutou minulost v tomto akciovém fondu zůstává významná část portfolia zainvestovaná v tuzemských akciích. Fond měl původně profitovat z toho, jak stát(!) vynikajícně(!?) zprivatizuje "klenoty", hi, hi, hí, naší bémiš burzy. Je z toho katastrofa, stačí se podívat na tituly do burzovních novin, na kurz Sporotrendu a sledovat v souvislostech historii privatizace jednotlivých titulů. Kromě těch socánků, co za to můžou podle mne nejvíc, jsou však v tom smutným výsledku namočený i ostatní politický strany, přesně ty, co je teď naposled sama ČS před parlamentníma volbama, doslova milióny Kč a vlastně od daňových poplatníků, sponzorovala !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 20:22 | CSrypatschek

1. V tomto bémiš prostoru, na příkladu otevírání investičních fondů, nefunguje nic, ale vůbec nic: ani moc zákonodárná (zmetek sám zákon), ani moc výkoná (bezzubá KCP) a ani moc soudní (soudy napadená otevírání fondů neřeší ale jen odkládají a přepinkávají). Já mám, třeba jako dobrý vtip, vlastně už roky úplně(!) a zcela(!) zablokovaný peníze ve fondu Kvanto IPF ( IS OB Invest, matkou je ČSOB). To na jedné straně.
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 20:21 | CSrypatschek

...ze začátku jsem měl tyto opakující se články o tuzemských fondech rád. Nyní delší dobu už z toho kouká jen rutina a komerce, a nakonec závěrem nic neřešící z prstu vycucaný otázky do diskuse, která to má vše přikrýt. Myslím, že na tento názor mám jako divoké prasátko, před kterým v džungli uteče i tygr, nárok ! Tady z kaliště vidím, že prvotní otázkou investic a spekulací do tuzemských OPF je věc DůVĚRYHODNOSTI tady toho VŠEHO kolem :
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2002 15:03

xcnxjxjbjvbx
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 14:10 | TGP

ano, člověk z venku je dosti překvapivá volba a nejsem si jist, že zcela správná. Otázkou ale je, kdo se přihlásil do konkursu?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2002 14:07 | TGP

Změny v Unisu jsou jistě zajímavé, ale myslím, že na jejich hodnocení je ještě brzy. Mnohem více mne zaujalo srovnání výkonnosti českých a zahraničních fondů, něco podobného byste měli publikovat častěji, je to velmi poučné...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2002 12:29 | TGP

Nedohodnou se, kde žijete. České investičky to nezvládnou a pro AKAT by bylo jediným řešením, kdyby se UNIS stal jenom jednou ze sekcí AKATu. A to prostě nejde...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Petr Toman

advokát

Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services