Pioneer: budeme aktivnější, říká nový portfoliomanažer

Smíšenému fondu Pioneer Trust se moc nedaří. Již přes dva roky klesá nejen kurz ale i majetek pod správou. Změní trend nový portfoliomanažer Petr Zajíc?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 7. 2002 15:51, SkrivanekT

Jiří Kunert, středoevropský šéf kupce Živnostenské banky - skupiny UniCredito - v rozhovoru pro Hospodářské noviny 11. 7. uvedl, že budou sloučeny investiční společnosti ŽB-Trust a Pioneer.

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 7. 2002 15:01, qent

tak jo, přiznávám, máte pravdu, akorát ty bondy udělaly 4,7% kumulovaně, nikoliv p.a., což ovšem výsledek významně nemění

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

4. 7. 2002 17:24 | TGP

Myslíte Zahradníka? Podobně začíná na Nově perlit Libor Knappek z Raiffeisen... Ovšem ani Schwarz z Liberálního institutu není k zahození :-)))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 17:11 | GEKKO99

Nevim jak to dopadne s novym portfolio managerem nicmene dosavadni existence a vyvoj fondu byly zalostne. Krome vytvoreni vcelku dobre distribucni site, kterou ovsem vybudoval pouze za cenu odirani podilniku poplatky pri prodeji pomoci dealeru,se fond prilis neukazal. Velmi mne zarazi predevsim to ze byvaly manazer byl povysen presto ze svou neschopnosti privedl podilniky o balik penez. Nedokazal nijak zareagovat resp nedokazal zareagovat vcas na technologicky propad naopak prechazel na vice konzervativni portfolio jiz po propadu coz sice muze zabranit budoucim propadum zaroven vsak prakticky likviduje sanci na eliminaci skod. Co se tyce noveho managera nevim jakych vysledku bude dosahovat nicmene si myslim ze horsich nez pan Zahradka uz asi dosahnout nelze. Nejsem si sice jist zda kvalifikace nedostudovaneho medika je nevhodnejsi pro rizeni fondu. Na stredni skole v dobe totality asi prilis vedomosti o rizeni portfolia taky nepobral, takze snad nejaky kurz???? Nicmene vzdelani taky nezarucuje uspech, viz spousta analytiku. Ovsem v CV portfoliomanagera jsem nenasel zadny prokazatelny uspech, takze nevim. Kdyz ovsem k tomu pripoctu fakt ,ze de facto podrizen panu Zahradkovi resp lidem jez Zahradku povysili tak mam opravdu mrazivy pocit a kdyz jeste k tomu pripoctu zcela nehorazne poplatky, /mimochodem navrh konstrukce poplatku na zaklade dosazeneho zisku prezentovany dole Tomem se mi jevi jako velmi zajimavy/ a nesplnene sliby tak se mi jevi jako nejvyhodnejsi z tohoto fondu rychle prestoupit nekam jinam daleko od spolecnosti Pioneer
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2002 16:49 | TOM

Nejsem si jist zdali jste velkostatkar,jak se podepisujete, spis se mi to jevi jako mysleni uchylneho maleho zemedelce nekde na horach. Myslim si ,ze konstrukce poplatku na zaklade dosazenych uspechu je zcela korektni navrh. Vetsina tzv. vstupnich a vystupnich poplatku slouzi akorat k natlaku na podilniky aby nevystopili rychle z fondu. Mel byste se konecne probrat!! V opacnem pripade bude asi opravdu lepsi venovat Vas talent k okopavani mrkve!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 16:23 | Simona K.

Když vidím jednoho nejmenovaného analytika, jak komentuje jeden večer počet prasat v Číně a druhý večer těžbu dřeva v Kanadě, vzbuzuje to u mě jisté podezření, že je to prostě kecálek, co se rád vidí ve zprávách. :o)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 15:08 | Nick

No nevím, když poslouchám některé výstupy našich "předních analytiků" v televizi, tak mi to nedá nesouhlasit. Lidé, kteří mají názor na cokoliv a jsou za měsíc ochotni tvrdit opak toho, co říkali předtím... To opravdu nejsou profesionálové, ke kterým bych měl důvěru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 15:08 | Roman Popek

A proč? Ve světě existuje spousta fondů, kde se správcovský poplatek odvozuje od zisku fondu (případně váženého proti benchmarku) a ne od výše majetku! To má především u smíšených a akciových fondů poměrně jasnou logiku, nemyslíte? Něco jiného jsou samozřejmě vstupní a výstupní poplatky, sloužící na úhradu nákladů na distribuci fondů k podílníkům. Nuly si mohou dovolit bankovní fondy s dostupnou distribuční sítí, ale nezávislé entity typu Pioneer bohužel ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 15:02 | TGP

Nevím, asi se na to oba díváme trošku jinak. Vycházím z toho, že již provedený přechod na konzervativní dluhopisy je strategií schválenou v Dublinu a že jde o strategii dlouhodobou. Proč? Myslím, že vzhledem k současné volatilitě akciových trhů je riziko dalšího propadu poměrně velké a žádný další propad si už Pioneer nemůže dovolit. Stačí, že musí bojovat s kursem koruny, vymazávající zisky z dluhopisové části portfolia (ale tím už se dostáváme spíše k debatě, zdali má cenu investovat do smíšených fondů nebo ne, a to už je o něčem jiném než o jednom konkrétním průšvihu a šanci jednoho nového člověka, svázaného direktivami z Dublinu, na nápravu toho průšvihu).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 13:57 | nevolník

Jestli znáte pana Zajíce dobře, můžete nám sem napsat, z jakého důvodu nedostudoval lékařskou fakultu ? Možná ho to přestalo bavit, ale mohl dostudovat aspoň třeba ekonomiku. Tak je to v podstatě středoškolák, patrně gymnazista, tj.odborné vzdělání pro správu několika miliard prakticky nulové. Asi dělal nějaké kurzy, ale mít nějakou vysokou školu by neškodilo. Vyhodili ho ? Aby překonal v propadu fondu pana Zahrádku, to by musel být ještě větší blbec než jsem doufali. Mimochodem, kolem informací o fondu Pioneer Trust máte Vy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 13:49 | Velkostatkář

Nemám pocit, že by se autor vyjadřoval k přechodu na konzervativní strategii - vždyť to ani P. Zajíc v rozhovoru neslibuje. Řekl bych, že si chtěl prostě z čiré radosti rýpnout do člověka, o kterém buď nic neví, nebo ví, ale záměrně účelově argumentuje s cílem ho poškodit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:54

Jestli je tu řeč o trafice, tak tedy o dvou trafikách. Jedné pro p. Zahrádku, přesunutého do Dublinu, který měl dost času dokázat, co (ne)umí a druhé pro p. Zajíce, kterému přišel "přestup" mimořádně vhod, neboť Conseq byl nedávno částečně koupen firmou Baader, jež má silný team svých akciových traderů... To výběrové řízení v Pioneeru bych tedy chtěl vidět, staří kamarádi neselhali. A podílníci to pěkně zaplatí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:42 | TGP

Ano, výkonnost se dá rychle změnit, ale přechodem na konzervativní politiku bude trvat velmi dlouho, než se podílníci, nalákaní na konzervativní investici zlaté střední cesty, dostanou zpátky na původní hodnotu uložené sumy. A to měl asi autor předchozího příspěvku na mysli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:25 | Velkostatkář

Vy jste další mudrc, co tomu rozumí :-)))). Podle Vás portfoliomanagement malého fondu je během na krátkou trať? Vždyť to je přeci nesmysl! Výkonnost fondu se dá zlepšit nebo zhoršit novou investiční strategií, kterou je P. Zajíc schopen realizovat během několika dnů, na to nemusí čekat roky. Vy P. Zajíce znáte, že se tak "fundovaně" vyjadřujete k jeho dosavadní profesionální dráze a k jeho schopnostem? Opravdu mě zaráží, kolik lidí je schopno se vyjadřovat k tématice, o které evidentně nemá ani páru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:13 | Velkostatkář

Soudě podle Vašich názorů, Vy byste se na tu medicínu snad ani neudělal zkoušky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:03 | Velkostatkář

Váš návrh na konstrukci poplatků fondu je stejně úchylný jako Váš písemný projev. Sbohem, už nikdy více.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 12:00 | Velkostatkář

Kdo tedy podle vás může dělat portfoliomanažera? Já myslím, že buď analytik nebo dealer - víc možností asi nebude (pokud nechcete přijít s nějakým nejapným návrhem, že by to mohl být třeba investiční poradce...). Ze zkušenosti nevěřím analytikům, kteří jako analytici plkají, co je napadne, aniž by za to nesli odpovědnost a kteří tvrdí, že mají předpoklady pro úspěšný portfoliomanagement. Ono mít názor a vyznat se na trhu je totiž taky pěkná dřina.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 11:51 | Velkostatkář

Rada "držte hubu" je ode mne. Možná to vypadá, že reagoval někdo z Pioneeru, ale já s Pioneerem nemám nic společného a žádní potencionální zákazníci mě naprosto nezajímají. Reagoval jsem rázně nejen proto, že P. Zajíc je můj kamarád, ale hlavně proto, že jsem alergický na různé blbečky, kteří mají potřebu se vyjadřovat k tématům, o kterých nemají žádné informace. Říkat o někom, koho neznám, že je cvičená opice, by si zasloužilo podstatně drsnější odpověď s patřičným fyzickým doprovodem, než jakou jsem předvedl ve své reakci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 11:38

Odvolat neúspěšného portfoliomanažera Zahrádku měla firma už dávno. A nejen jeho, ale i nejvyšší české vedení, protože to se svým přístupem ke klientům, distributorům i informační politice zasloužilo o zdiskreditování jména společnosti u nás. Nový portfoliomanažer Zajíc věci neprospěje. Portfoliomanagement (a zvláště tak velkého fondu) je během na dlouhou trať a p. Zajíc zatím ve všech firmách pobyl jenom krátce (1, 2 roky). Proč asi? Nebylo by pro naši veřejnost lepší, kdyby dostudoval medicínu a snažil se léčit lidi než "léčit" portfolio tohoto fondu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2002 9:11 | jarek

Naprosto s vámi souhlasím. Tady nejde o to, aby vydělával klient, ale o to získat do správy co nejvíce prostředků a když náhodou klienti vydělají, tím líp pro společnost - nemusí zuby nehty vysvětlovat, že současná ztráta je dočasná, odrážíme se ode dna, na vině je asijská krize apod. Opakuji ještě jednou - prvotní a zásadní je získat do správy co nejvíce peněz, za každou cenu - jinak nemá společnost opodstatnění svoji existence. A to p. Zahrádka splnil. Omlouvám se všem, kteří měli ještě snad nějaké iluze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2002 8:43

Podnět na KCP
Minulý rok v říjnu jsem podal podnět Komisi cenných papírů s podezřením na klamavou reklamu fondu Pioneer Trust. Několikrat jsem tam volal, zatím probíhá šetření. Dokud nebude znám konečný výsledek (Pioneer se může odvolat a tak podobně), nechtějí říct, co zjistili. Ale možná díky tomu přestali nedávno na www.pioneer.cz používat pojmy, na které jsem upozorňoval, jako "zlatá střední cesta", "konzervativní investice", "nedáváme všechna vejce do jednoho košíku". Doufám že dostanou pokutu, bude to ve zprávách na Nově a pak po nich pes neštěkne, protože do takového podezřelého fondu nikdo neinvestuje a staří podílníci budou odcházet. Tak, konec fantaziím, musím počkat, s čím přijde KCP.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2002 21:56

Mate naprostou pravdu, prave pro nedostatek duvery k ceskym investicnim bankerum na fondy kaslu a radsi si koupim byt v Praze na pronajimani. Nemuzu prece svoje tezce vydelane penize sverit temhle nafoukanym rychlokvaskam.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services