Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 19. 6. 2002 | 14 komentářů
Vyplatí se rozložit investiční portfolio do několika světových měn? Většina odborníků tvrdí že ano, ale v době sílící koruny se najdou i opačné názory.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 6. 2002 12:04, HermanJ

Podle predikce vývoje kurzu CZK/USD by měla koruna spíše posilovat. Výnosové míry nejsou u dolarů větší a nepředpokládám, že máte tak vysokou částku, aby se vám vyplatilo investovat například do amerických akcií (což je značně riskantní). Já osobně bych dolary směnil na koruny a částku bych rozdělil na podílové fondy a bankovní depozita. Záleží na vaší ochotě riskovat a čase, v jakém budete peníze potřebovat. Pokud ne do 5 let, doporučuji uzavřít stavební spoření.

Reagovat

 

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 19. 06. 2002 10:43)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 7. 2002 10:37

Souhlasím. Devizová spekulace. Lze ji tolerovat jenom v případě investování do zahraničních akcií a akciových fondů, protože tam to dost dobře jinak nejde. U pevně úročených nástrojů nemá smysl jiná měna než koruna.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 06. 2002 13:02)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

19. 6. 2002 10:43 | SkrivanekT

Mám dolary z letních brigád v USA, jsou to veškeré mé úspory, co s nima?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2002 12:04 | HermanJ

Podle predikce vývoje kurzu CZK/USD by měla koruna spíše posilovat. Výnosové míry nejsou u dolarů větší a nepředpokládám, že máte tak vysokou částku, aby se vám vyplatilo investovat například do amerických akcií (což je značně riskantní). Já osobně bych dolary směnil na koruny a částku bych rozdělil na podílové fondy a bankovní depozita. Záleží na vaší ochotě riskovat a čase, v jakém budete peníze potřebovat. Pokud ne do 5 let, doporučuji uzavřít stavební spoření.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 19. 06. 2002 10:43)

19. 6. 2002 13:48 | SkrivanekT

Jak souvisej doláče se stavebkem? Stavebko je pro ty co nic nemaj a mít chtěj, zatímco Michal doláče má už teď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HermanJ 19. 06. 2002 12:04)

19. 6. 2002 13:58 | TGP

Ale uvažuje přece, co s nima má udělat dál, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 19. 06. 2002 13:48)

20. 6. 2002 13:02

Nechápu, proč by měl člověk, který nemá sebemenší devizové závazky, držet část peněz v jiných měnách než české koruně. Z mého pohledu se mi taková věc jeví jako čistá devizová spekulace. Předpokládám však, že mi v článku zmínění odborníci tenhle detail určitě vysvětlí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 7. 2002 11:55 | JardaS

Ja mam podobny problem. V soucasne dobe pracuji v zahranice a jsem placen v Euro a soucasny stav kurzu ke korune me ponekud desi. Myslite, ze Koruna bude stale posilovat? Mam sve uspory smenit na koruny nebo radeji na dolary? Jsou nejake fondy v cechach vedene v Euro? Nebo radeji investovat do nemovitosti? Vim, ze mam spoustu otazek, ale budu vdecny za jakoukoliv odpoved. Dik
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

4. 7. 2002 6:35 | Dědek

Nebo také pro ty, kdo se bojí investovat do jiných instrumentů. SS je jisté a bezpečné. Pokud vloží celou částku při podpisu smlouvy, tak může mít roční zhodnocení přes 4% a k tomu státní příspěvek 4.500,- Kč. Nic nedaní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 19. 06. 2002 13:48)

9. 7. 2002 12:37 | Boucek Antonin

Mohu-li Vam poradit, ujasnete si nejprve, v ktere zemi chcete zit a dle toho denominujte uspory. Pracujete-li a utracite v zahranici, jste placen v euru a mate vydaje v euru, tak se Vas posilovani ci oslabovani koruny nijak nedotyka. Chcete-li zit v Eurolandu i nadale, muze Vam byt koruna (stejne jako treba thajsky baht) ukradena. Chcete-li se po skonceni zamestnani vratit do CR, je to jine kafe, v kterem Vam moc neporadim. Problem i krasa devizovych kurzu je v tom, ze je jejich vyvoj absolutne neodhadnutelny. Snad jen jednu radu - vite-li, ze budete v budoucnu ceske koruny potrebovat, vymente jednu polovinu na koruny ted a druhou, az je budete potrebovat. Usetrite si tak alespon cast psychickych problemu, ze jste nevymenil penize driv (anebo pozdeji). Ad fondy: v CR se prodavaji fondy, denominovane v EUR (na tomhle serveru o nich najdete spoustu informaci), ale to Vas kurzovy problem neresi (budete-li v budoucnu koruny potrebovat a CZK posili, tratite stejne).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JardaS 03. 07. 2002 11:55)

9. 7. 2002 12:44 | Boucek Antonin

Samozrejme, ze je to spekulace, a v pripade posileni koruny Vam posileni koruny muze vymazat cast anebo i treba vsechny zisky z vynosu v cizich menach denominovanych instrumentu (podilnici Trendbondu vedi, o cem mluvim). Take nevim, proc se doporucuji zrovna v clanku zminena procenta cizich men, co se v clanku doporucuji. Mam pro to dvoje vysvetleni - bud maji odbornici kristalovou kouli, kterou vidi do budoucnosti, takze vi, co je pro jejich klienty nejmoudrejsi (pak se ovsem divim, ze ztraci cas poradenstvim, misto, aby vydelali miliony vlastnimi spekulacemi), anebo proste nejaka procenta placli, bud, aby prodali, co prodat chteji, anebo aby to vypadalo aspon trochu moudre.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 06. 2002 13:02)

9. 7. 2002 13:48 | jardas

Diky moc za nazor. Mejte se.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 09. 07. 2002 12:37)

12. 7. 2002 10:37

Souhlasím. Devizová spekulace. Lze ji tolerovat jenom v případě investování do zahraničních akcií a akciových fondů, protože tam to dost dobře jinak nejde. U pevně úročených nástrojů nemá smysl jiná měna než koruna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 06. 2002 13:02)

18. 7. 2002 15:21

no, co by za to dali Argentinci, kdyby meli pod duchnou USD :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 06. 2002 13:02)

18. 7. 2002 17:04

prosim vas hlavne neposlouchejte ty co vam radi protoze vam radi co sami potrebuji aby jste udelali taktika stara jako wall street.staci se podivat na procenta uspesnosti radilu .kupte korunu a nebo jeste horsi vymente dolar to snad muze radit jenom vul dolar ve sve hodnote je dnes pro koupeni a ja vam garantuji ze radilkove sami kupuji dolar moje zkusenost z investic v usa je ze ted je hodne akcii pod svoji skutecnou hodnotu vcetne dolaru . zakopta dolary na zahrade a za cas se budete smat .ti chytrejsi jastli muzete kupujte dolar at se m uzete smat taky. radilkove ale potrebuji aby jste dolar pradali protoze ho sami chteji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

24. 10. 2007 13:59

Dobry den,
chtela sjem se zeptat jak to vidite s vyvojem britkse libry? mam neco nasetreno ale nevim zda to smenti nebo pujde libra zase nahoru? co mysllite?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 09. 07. 2002 12:37)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
46,15 %

z 39 duelů
×
Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
59,18 %

z 98 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cash flow, Běžný účet platební bilance, Devizový kurz, evropská unie, e-shopy, monte dei paschi di siena, jan bureš, architektura, optimální správa, zakladatelská listina, Ragnar Frisch, vědeckovýzkumná činnost, zadarmo, občanský zákoník, cestovní pojistky, poplatek za sjednání, Thunderball, Dow Jones

2C29979, 1ST3936, 2AM5311, 2C29979, 4AU1993

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK