Znovuzrození technické analýzy

Aleš Vávra | | 21. 5. 2002 | 16 komentářů
Technická analýza a její metody používané pro odhad budoucího vývoje trhu se díky rozkvětu nových technologií a existenci globálních trhů v posledních letech stávají stále populárnější. Nejde o nějakou novou dosud neobjevenou metodu vyhodnocování cenového vývoje, ale pouze o její renesanci.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 5. 2002 19:26, Stepan

Pokud se významná část účastníků trhu (10-15%) rozhodne, že od zítřka budou své investice řídit podle počtu živě narozených dětí na Kubě, tak je nejvyšší čas si zjistit jak je to s rozením dětí na Kubě , protože od zítřka bude mít tohle číslo významný vliv na krátkodobý vývoj trhu...
že vztahovat osud burzy k počtu Kubánských dětí je blbost???... možná ano, ale někdy je pro investování nutné znát i blbosti, abychom chápali souvislosti...... a podobné to je s TA...protože je dostatečný počet lidí, kteří své investice řídí na základě TA... je dobré znát základy TA, i když si o tom myslíte své...

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 5. 2002 14:51

Napište prosím články dva - první jako úvod do technické analýzy pro laiky, kteří to nikdy neviděli, druhý pak Vámi zamýšlený článek.

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

3. 6. 2002 16:17 | <A href="mailto:ales.vavra@email.cz">Aleš Vávra</A>

Zdravím Vás, naprosto s Vámi souhlasím, TA je podle mne nástroj, který se aplikuje hlavně v případě, že se z fundamentalního hlediska nic nezměnilo. TA beru jako něco co mi potvrdí či vyvrátí, zda mám akcii (kterou jsem si samozřejmě fundamentálně ohodnotil) koupit teď či nikoliv.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2002 16:12 | <A href="mailto:ales.vavra@email.cz">Aleš Vávra</A>

Zdravím, zajímalo by mne, zda podle Vás se investoři vždy chovají racionálně? Stejně tak by mne zajímalo zda podle Vás existují trendové trhy, respektive zda je možné, že trh má trend? Trend je totiž jeden z projevů respektive je nástrojem TA. Těším se na Váš budoucí článek, hezký den
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2002 15:57 | <A href="mailto:ales.vavra@email.cz">Aleš Vávra</A>

Zdravím Vás, snad se Váš příspěvek pochopil dobře. Ale přiznám se, že jsem ještě v životě neslyšel o někom, kdo by šel proti trendu a dlouhodobě vydělával, proto by mne zajímalo jak Vám se osobně daří jit "proti proudu"?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2002 11:59

Já bych TA úplně nepodceňoval, v případě že se u likvidního titulu dlouhodobě nemění fundamentální údaje, lze ji velmi dobře aplikovat. Samozřejmě ne na BCPP, kde je malá likvidita a vysoká míra "informační korupce". Články na toto téma si velmi rád přečtu, možná že by pro škarohlídy neuškodilo uvést pár příkladů, kdy došlo k potvrzení TA.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 6. 2002 15:33 | zeepub

Docela hezky clanky jsou na http://www.investopedia.com/articles/technical/default.asp
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2002 14:51

Napište prosím články dva - první jako úvod do technické analýzy pro laiky, kteří to nikdy neviděli, druhý pak Vámi zamýšlený článek.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 5. 2002 19:26 | Stepan

Pokud se významná část účastníků trhu (10-15%) rozhodne, že od zítřka budou své investice řídit podle počtu živě narozených dětí na Kubě, tak je nejvyšší čas si zjistit jak je to s rozením dětí na Kubě , protože od zítřka bude mít tohle číslo významný vliv na krátkodobý vývoj trhu... že vztahovat osud burzy k počtu Kubánských dětí je blbost???... možná ano, ale někdy je pro investování nutné znát i blbosti, abychom chápali souvislosti...... a podobné to je s TA...protože je dostatečný počet lidí, kteří své investice řídí na základě TA... je dobré znát základy TA, i když si o tom myslíte své...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2002 17:39 | Tomas Janca

Technicka analyza je nesmysl, je to iracionalni teorie zalozena na tom, ze clovek je cvicena mys bez rozumu, ktera podleha sentimentum. Jedinou logickou akciovou analyzou je fundamentalni analyza, ta jedina respektuje realitu, tzn. lidske konani, ktere je determinovane prostredky a cilem. Technicka analyza agreguje lidi do krivek a trendu, je to v rozporu s realitou. Neznamena to ovsem, ze nelze technickou analyzou slusne vydelat. Lze, ale takove vydelky jsou veskrze nahodne. Technicka analyza popira funkci podnikatele v ekonomice. Pochopitelne, ze technicka analyza vyhovuje traderum, kteri rovnez jednaji proti ekonomicke realite, kdyz casto uplne ignoruji, ze akcie sama o sobe nic neznamena, ze za kazdou akcii je ekonomicka realita. Pripravil jsem na toto tema vysvetlujici clanek, jeste nevim, kde a kdy jej zverejnim.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2002 10:16 | <A href="mailto:ales.vavra@email.cz">Aleš Vávra</A>

Zdravím Vás, bral jsem to jako samozřejmost, že ani vesnu si TA nespojuji s českým trhem. TA lze aplikovat pouze na kvalitní likvidní a globalnim trhu a to urcite český trh neni. A teď k té druhé otázce, rád bych nejprve začal obecně a pak bych použil jako cenný pramen Nissona. hezký den
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 5. 2002 9:26

Myslím si, že je-li nějaká alespoň částečně úspěšná investiční strategie využívána masově, přestává být efektivní a pro zkušeného investora zajímavá. Vždy je výhodné jít proti proudu a stádovost se nevyplácí. Jestliže by se technická analýza masově využívala při investičních rozhodnutích, při kterých se na tuto analýzu budou všichni spoléhat, vždy se najdou zkušení investoři. kteří naleznou způsob, jak této důvěry využít ve svůj prospěch.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2002 18:24

Zdravim,
TA na ceske burze je asi nesmysl, kdyz se obchoduje par akcii . Rozhodne vsak ma smysl na NAsdaqu a NYSE , kde ji vyuziva obrovske mnoztsi traderu.
Jen Alesi do psani tech clanku. Uz se tesim. Budete vychazet z Nissona nebo obecne ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2002 15:31 | Vavrinec Kryzanek

Urcite napiste clanky o technicke analyze. Me nejvice zajima relativne novy trend v poslednim desetileti -intermarket technical analyses-, která zkoumá cenové vztahy mezi aktivy na jednotlivých trzích.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2002 11:28

Myslím si, že TA je z principu nesmysl, ale pokud se podle ní začne chovat dostatečné množství investorů, tak sama sebe zpětně opodstatní. Určitý význam bych TA přiznal při velmi krátkých periodách obchodování, kdy se radikálně zmenšuje prostor pro jiné kurzotvorné informace. Chci-li ale držet cenný papír v řádu dnů a více - žádná TA mi nedokáže predikovat např. to jak nyní zahýbal FNM s kurzem ČEZu. Článek či seriál na toto téma bych si přečetl rád. Lovu Zdar!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2002 9:13 | <A href="mailto:ales.vavra@email.cz">Aleš Vávra</A>

Zkuste to prosím Vás brát tak, že smyslem tohoto úvodního článku je zjistit od čtenářů zda je to pro ně zajímavé téma. A zda by mělo smysl napsat seriál zabývající se technickou analýzou. hezký den
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2002 17:19 | SYROVY

Souhlasím zejména se závěrem článku, že universální vyhodnocovací metoda neeistuje, ale určité vodítko dává. Samozřejmě že nejlepší jsou insider, ale k těm má málokdo přístup
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2002 16:28 | zeepub

uz ty clanky trochu tahate z paty, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů
×
Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services