Hypotéka, základní kámen banky

Z půjčky na bydlení, produktu, který ještě před několika lety pro většinu bank představoval "jen tak něco na okraj", je dnes nosný pilíř bankovních obchodů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 5. 2002 0:01

Moje zkusenosti s hypotekou se od beznych "radostnych" znacne lisi. Chtela jsem od VSS KB uver na 1 mil. Kc na koupi bytu. Jelikoz jsem na rodicovske dovolene a s 10-mesicnim ditetem potrebujeme nekde byt, souhlasila jsem se splacenim uveru za 5 let, s castkou kolem 7500 Kc mesicne. Jake vsak bylo moje zdeseni, kdyz po me urednice krome smlouvy o koupi bytu, znaleckeho odhadu nemovitosti bankou doporucenym znalcem a v mem pripade slozeni 900000 Kc mym pritelem na ucet v CR (nejde ani vinkulace zahranicniho uctu!) s vinkulaci ve prospech KB po celou dobu splaceni uveru. Pokud budu mit v hotovosti 900000 Kc, nac potrebuji od banky uver na 1 mil. Kc s uverem kolem 6%, kdyz si mohu vzit spotrebni uver na 100000 Kc a zit si vesele bez stresu z vytunelovani banky?! Na co davat dvoji ruceni - nemovitosti a jeste vinkulaci castky uctu u CESKEHO ustavu, ktery s bankovnimi produkty bude jeste dlouho zapolit, aby byly na zapadni urovni. Tak jsem se rozhodla, ze si hypoteku muzou strcit do supliku k jinym raritam a jestli kupovat nemovitost, tak jedine v zahranici, kde se da rucit nesplacenou nemovitosti. Anebo si vzit uver u zahranicniho ustavu a koupit neco v CR. Mate nekdo podobne zkusenosti?

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 5. 2002 10:50

Hypotéku již máme 2 roky. Vyřídili jsme si ji u ČMHB. Taky jsem slýchávala řeči: „Já bych si hypotéku nikdy nevzal. Vždyť slovo hypotéka zní tak hrozně.“. U toho mě jen napadá ještě, že Kampeličky mají tak pěkný název. Nebyla jsem z toho nijak nadšená, že je potřeba si vzít hypotéku, ale při nájmu 7.000,- měsíčně, před 3 roky to byla nutnost. Koupily jsme si starší dům, takže nemáme nárok na statní příspěvek. Úroky s hypotéky se odečítají z daní, tak nyní máme stále stejné výdaje za bydlení jako, když jme měli pronajatý byt. Splácíme co je naše, nikdo nás nemůže jen tak se svého rozmaru vyhodit. Nechápu ty lidi co platí taky velké nájmy za byty, že si raději něco nekoupí. Vždyť by je to přišlo na stejné peníze. Se „všeználky“ jsem se taky setkala a hypotéku jsem si vyřídila sama.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

29. 5. 2002 15:28

Ten hypoteční úvěr který máme je již druhý, který jsem vyřizovala. První úvěr jsem vyřizovala u KB v Brně koncem roku 1998. Jenže po vyřízení hypotéky a zaplacení všech poplatků mi byla hypotéka k ničemu. Myslela jsem si, že se to od té doby v KB zlepšilo, ale asi ne. Ve smlouvě o budoucí kupní smlouvě se kupující zavazuje do kdy vyřídí úvěr. S bankou jsme to projednali a pro jistotu jsme tam dali o měsíc delší čas. Prvně od nás banka chtěla potvrzení našich výplat, které během maximálně 14 dnů měla prozkoumat a dát nám vědět jestli nám budou na splácení stačit. To jsme měli podle jejich vzorečku spočítané, ale bez jejich potvrzení jsme nemohli dělat odhad nemovitosti. Po dvou týdnech jsem denně volala do banky, kde je to potvrzení. Po dalších dvou týdnech přišlo, jen pro zajímavost mělo 3 týdny staré datum, toho jsme si všimla až později. Během týdne jsme provedli odhad, spíchali jsme, abychom dohnali ztracený čas. Během měsíce měla být vyřízena hypotéka. V bance mi, ale řekli, že teď bude prosinec v prosinci hypotéky neschvalují, ale první týden v lednu, že to bude. Zavázali jsme se, že do konce ledna budeme mít vše vyřízeno a podepíšeme kupní smlouvu a dáme to na katastr. Pak jsem opět v lednu denně volala do KB. Poslední středu v lednu odpoledne jsem se dozvěděla, že to máme vyřízeno. Vše jsem si v bace vyzvedla a zbývalo jen sehnat oba majitelé domu, podepsat kupní smlouvu a s ní zajet na katastr do Tišnova. Tento den byl posledním úředním dnem v měsíci. Něco takového stihnout během 4 hodin je nemožné, takže jsme mi porušili smlouvu o budoucí kupní smlouvě. Mohli jsme být rádi, že prodávající za to po nás nechtěl sankce. Banka se postavila k tomu ,že je to náš problém, protože nám strašně dlouho trvalo, než jme udělali odhad. Trvalo nám to týden a týden nám trvalo, než jsme tam donesli potvrzení o výplatách a smlouvu o budoucí kupní smlouvě. Od té doby nemám s KB už nic společného. Je pravda, že kdyby majitelé chtěli, tak nám to mohli prodat, ale na to si vzpomněli až za 3 měsíce že by nám to tedy prodali, týden před propadnutím hypotéky. Během toho týdne by se na nás musel převést dům, to ale trvá měsíc, takže bychom se jen dostali do pěkných problému měli by jsme dům, který jsme se zavázali zaplatit, ale zaplacený by nebyl do daného data. Později jsme si koupili jiný dům. Podle mé zkušenosti KB bych nedoporučila pro hypotéku, hypotéku máme ČMHB, ale i tam nebylo bez problémů, proti KB to žádné problémy nebyli.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 5. 2002 0:01

Moje zkusenosti s hypotekou se od beznych "radostnych" znacne lisi. Chtela jsem od VSS KB uver na 1 mil. Kc na koupi bytu. Jelikoz jsem na rodicovske dovolene a s 10-mesicnim ditetem potrebujeme nekde byt, souhlasila jsem se splacenim uveru za 5 let, s castkou kolem 7500 Kc mesicne. Jake vsak bylo moje zdeseni, kdyz po me urednice krome smlouvy o koupi bytu, znaleckeho odhadu nemovitosti bankou doporucenym znalcem a v mem pripade slozeni 900000 Kc mym pritelem na ucet v CR (nejde ani vinkulace zahranicniho uctu!) s vinkulaci ve prospech KB po celou dobu splaceni uveru. Pokud budu mit v hotovosti 900000 Kc, nac potrebuji od banky uver na 1 mil. Kc s uverem kolem 6%, kdyz si mohu vzit spotrebni uver na 100000 Kc a zit si vesele bez stresu z vytunelovani banky?! Na co davat dvoji ruceni - nemovitosti a jeste vinkulaci castky uctu u CESKEHO ustavu, ktery s bankovnimi produkty bude jeste dlouho zapolit, aby byly na zapadni urovni. Tak jsem se rozhodla, ze si hypoteku muzou strcit do supliku k jinym raritam a jestli kupovat nemovitost, tak jedine v zahranici, kde se da rucit nesplacenou nemovitosti. Anebo si vzit uver u zahranicniho ustavu a koupit neco v CR. Mate nekdo podobne zkusenosti?
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2002 12:30 | Andrea

Ericu, rozumím Vám, ale vidíte to jednostranně. Jsou povolání, kde 50 000 prostě ve mzdě platit nelze, ale bydlet chtějí a potřebují všichni. Byla bych spíš pro to, aby měli lidé vůbec možnost si byty vybírat podle své kapsy. Ani tohle u nás zatím není. Jsou jen drahé byty a velmi drahé byty.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2002 10:50

Hypotéku již máme 2 roky. Vyřídili jsme si ji u ČMHB. Taky jsem slýchávala řeči: „Já bych si hypotéku nikdy nevzal. Vždyť slovo hypotéka zní tak hrozně.“. U toho mě jen napadá ještě, že Kampeličky mají tak pěkný název. Nebyla jsem z toho nijak nadšená, že je potřeba si vzít hypotéku, ale při nájmu 7.000,- měsíčně, před 3 roky to byla nutnost. Koupily jsme si starší dům, takže nemáme nárok na statní příspěvek. Úroky s hypotéky se odečítají z daní, tak nyní máme stále stejné výdaje za bydlení jako, když jme měli pronajatý byt. Splácíme co je naše, nikdo nás nemůže jen tak se svého rozmaru vyhodit. Nechápu ty lidi co platí taky velké nájmy za byty, že si raději něco nekoupí. Vždyť by je to přišlo na stejné peníze. Se „všeználky“ jsem se taky setkala a hypotéku jsem si vyřídila sama.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2002 19:40 | CSrypatschek

...nějak nemohu uchopit ten názor o optimismu v souvislosti se vstupem (blížícím se) do EU, jak v závěru uvádí ten jakýsi mudrc. Myslím, že takových 90% zdejší populace tam půjde doslova s holou prrrdelí, ač o tom ještě, jako ten mudrc pán, optimisticky neví. Zářný vzor budoucího vývoje mají přece třeba v té České spořitelně, jak jí narostly za poslední roky poplatky, a ještě asi porostou. Takto ještě naroste cena kolem energií, vodného a stočného, likvidace odpadů, cena stavebního materiálu ( třeba i na ty opravy ) a předpokládám též i domovní daně, to aby si ty zadlužený města, resp. ten nárůst úředníků v nich, přišly na své. Rovněž tak si myslím, že účelově přijdou ke slovu víc ekologové, a za každý pšouk, který nebude v normě, se bude platit mastný peníz v pokutách. Tiy, co budou mít ty hypotéky, budou možná rádi, že jsou ve sklepě a bejvák budou pronajímat kupříkladu Vietnamcům, Ukrajincům nebo dalším movitým cizincům, jinak to třeba také neudrží. No, někdo muže říct, že to jsou úvahy jen divokého prasátka někde z lesa z kaliště, ale taky to může být tak za 5 let pravda. A nebo nemusí, to bude záležet na tom, jak budou lidé ochočený...hi, hi, hi...
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2002 19:13

Je to pravda, ten ERIC, to je prostě DÉMON ze země SCI-FI....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2002 10:58 | Eric

Potvrzujete to, co jsem řekl jinde... Přeji vám, ať vám vaše plány vyjdou a k důchodu zbude ten dům bez dluhů a ne dluhy bez domu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 14:20 | MirO

Jasně, ale kolega hovořil o harakiri - z tohoto termínu jsem měl pocit, že tuto transakci považuje za nebezpečnou pro prodávajícího, což podle mě je zbytečná obava. Časový aspekt je další otázka a souhlasím s tím, že vedle dalších faktorů toto čekání prodávající odrazuje. Souhlasím s tím, že katastry nemovitostí obchody dusí.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 14:08 | vsafanda

Riziko možná minimální. Ale který prodávající je ochoten čekat, než KÚ tuto zástavu zapíše? Většinou chce peníze TEĎ HNED, a jestli nemáš, tak nazdar, bude mít někdo jiný. Kdyby popsaná procedura trvala dejme tomu týden, čtrnáct dní, tak prosím.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 12:35 | sema

A kde bude občan bydlet než se sebezdokonalí na oněch 50 tis. Vy hledači jediných správných řešení, co? ;-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2002 9:59 | Toleda

:-))) Zajistit si vlastní bydlení v horizontu pěti let ze svých prostředků není obvyklé nikde na světě. - Tedy myšleno v našich zeměpisných šířkách a kulturních poměrech. Jinak nějaké to iglú, jurtu nebo rákosovou chatrč se nechá zvládnout asi výrazně rychleji... :-))))) Pokud se jedná o úvěr, tak dávám všanc své budoucí příjmy proto, abych mohl nyní pořídit něco, co nemám. V případě bydlení bych vůbec nebyl proti koupi na úvěr, protože jednak někde prostě bydlet musím, jednak kromě toho, že odčítám budoucí příjmy, tak musím zároveň příčíst úsporu těch výdajů, které bych jinak musel vynaložit. A pak tu mám také tu "třešničku na dortu", kdy získávám nějaký majetek... Samozřejmě že vlastnictví domu nebo bytu nejsou jenom samá "pozitiva a sociální jistoty", ale také nutnost se postarat, aby vám to nespadlo na hlavu... Proto zejména u panelové výstavby si "kupuji" zároveň břemeno budoucích výdajů, což s ohledem na skladbu spolunájemníků (z pohledu jejich finanční situace a ochoty se "spolupodílet") může být v budoucnosti docela horor... Ale asi vše co život přináší, obnáší balík plusů a záporů.... :-))) Zbývá jenom posoudit na vahách... Jinak Vaší radou se rád řídím, v sedmadvaceti jsem se "zmohl" na nový rodinný domek (tedy zatím bez vnitřního zařízení.) Ale i tak jsem si musel od rodičů na cca 10% jeho ceny půjčit, protože za těch "pár" let vydělávání si, po odpočtech daní, pojištění a dalších "nutných" výdajů jasně vidím, že, s druhou školou na krku, peníze přitékají pomalu. A to mám vlastně dvě zaměstnání... Co ale jasně vidím, je skutečnost, jak se za ty necelé tři roky, co jsem začínal se stavbou, zvedly ceny pozemků, materiálu a stavebních prací. Ta změna je prakticky někde až o 20%, což považuji za dost výrazný argument, abych moc neváhal... Protože v opačném případě budu ty tři roky dělat jenom na nárůst cen a de facto jsem tam kde na začátku. A domnívám se, že ceny dále porostou... Proto i já teď uvažuji si pořídit v Praze byt (nebo možná i dům), protože se mi to jeví minimálně jako rozumná investice... A pro mě je hypotéka v současnosti jedinou alternativou, když jsem "vykrvácel" na předcházejícím... :-) S přáním vysokých budoucích (i současných) příjmů...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2002 6:25 | Eric

Tak je nečtěte a už vůbec nekomentujte. Zůstaňte si mezi opicemi třeba navěky. Škoda vás...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2002 6:24 | Eric

Jste přesně tam, kde vás chtějí mít. Nehledáte možnosti jak by to jinak šlo, ale daleko raději si zdůvodníte proč to nejde a...... půjčíte si. Škoda vás...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2002 19:22 | MirO

Mohu se pridat k te veceri, prosim? Tedy nikoliv kvuli Vam, Ajo... Eric je opravdu skvely o:)
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2002 17:22 | mmaximus&centrum.cz

Boze, to jsou ale kecy.....................
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2002 13:23

Eriku, mate skvele nazory a na tu veceri s Vami se tesim cim dal vic......tedy pokud jeste budete mit zajem, az ja budu mit cas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2002 12:08 | hasic

myslim, ze pravdu ma muj otec, ktery rika, ze dluhy zerou z misy, a vzit si hypoteku je polovicni sebevrazda p.s. nase hypotecni banky je sprosta okradacka lidi (1% za sepsani smlouvy, 1% za zmenu smlouvy, 500 Kc mesicne za vedeni uctu atd.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2002 16:58

Ty třo roky po škole jsem to vydržel, než jsem se na ten plat dostal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 14:29 | MirO

A jak lze "zarobiť", aniž by se člověk nezpronevěřil Vašim ideálům z druhé strany - aby svými případnými produkty a službami nepodporoval zvrhlý systém, aby se nechoval nelidsky a nenutil svou výdělečnou činností konat nelidsky lidi kolem sebe? (Nelidskost uvažuji v duchu Vašeho dřívějšího příspěvku).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 11:27 | Eric

To, že si občan není schopen zajistit bydlení v horizontu třeba 5 let, je, s prominutím, z větší části bordel systému, z menší vlastního občana. Pokud nebudu mít možnost si půjčit, budu motivován sehnat si peníze jinak, třeba vlastním sebezdokonalováním a pílí dosáhnout na těch 50 tisíc měsíčně, což považuji za jediné systémové řešení, které berte jako radu - dobrou radu. Ostatní řešení - krádež, lichva, bankovní úvěr (v libovolné podobě) jsou si morálně zcela rovnocenné a občan by se jim měl vyhnout, jinak je schvaluje, napomáhá zvrhlému systému a klesá na jejich úroveň. To je jako s úplatky - rovnocenně jsou vinni dárce i příjemce. Tak, tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Pikora

ekonom

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services